Lediga jobb som Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl. i Alingsås

Se lediga jobb som Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl. i Alingsås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alingsås som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhets- och marknadskoordinator på 50% till Estrad i Alingsås!

Är du en kreativ och självgående person som vill arbeta i en dynamisk miljö? Trivs du i en varierad roll där du får kombinera marknadsföring och kommunikation med planering och koordinering av möten och event? Nu söker Estrad Arena i Alingsås en verksamhets- och marknadskoordinator för en deltidsanställning på 50% – varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Estrad är en mångsidig arena där upplevelser inom kultur, sport, näringsliv och lärande skapas.... Visa mer
Är du en kreativ och självgående person som vill arbeta i en dynamisk miljö? Trivs du i en varierad roll där du får kombinera marknadsföring och kommunikation med planering och koordinering av möten och event? Nu söker Estrad Arena i Alingsås en verksamhets- och marknadskoordinator för en deltidsanställning på 50% – varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Estrad är en mångsidig arena där upplevelser inom kultur, sport, näringsliv och lärande skapas. Arenan, som är belägen i centrala Alingsås, erbjuder ett brett utbud inom evenemang. Detta inkluderar exempelvis utställningar, föreläsningar, mässor och idrottsevenemang.

De söker en engagerad och kreativ verksamhets- och marknadskoordinator på deltid (50%) som kommer att spela en viktig roll i deras team. Du kommer att ansvara för marknadsföring, kommunikation, sociala medier, samt koordinering av interna och externa möten.

Du erbjuds
- En dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta nära ledningen och andra avdelningar.
- Flexibilitet i arbetstider och ett stimulerande arbete med varierande arbetsuppgifter.
- Tjänstepension och friskvårdsbidrag.
- Möjlighet att utvecklas inom ett expansivt företag i Alingsås med omnejd.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Rollen består av två huvudsakliga delar: som verksamhetskoordinator ansvarar du för att planera och koordinera möten, nätverk och event, medan du som marknadskoordinator arbetar kreativt med kommunikation, sociala medier och marknadsföring för att stärka företagets synlighet och varumärke.


* Skapa och publicera inlägg på sociala medier och hemsida, samt skriva texter som speglar vår verksamhet
* Koordinera och arrangera möten och nätverksträffar, samt ta hand om inbjudningar, praktisk planering och beställningar
* Stötta företaget i hållbarhetsfrågor och bidra till att matcha företagets processer med kundernas behov
* Arbeta med både interna och externa partners för att utveckla och genomföra marknadsföring och event
* Ansvara för att uppdatera och hantera hemsidan och andra digitala plattformar


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av marknadsföring, kommunikation och möteskoordination i en likvärdig roll
- Har erfarenhet av att använda verktyg som InDesign och WordPress
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du:
- Har utbildning inom marknadsföring eller kommunikation
- Har erfarenhet av att arbeta med företagsutveckling och varit involverad i hållbarhetsfrågor

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Kreativ
- Serviceinriktad
- Flexibel

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om deras verksamhet här! Visa mindre

Marketing Strategist

Do you want a role where you can grow and develop with the company? Do you want to contribute to the green transition on a global scale? Energy Save is in a growing phase in a market with high ambitions! We are now looking for you to join our marketing and sales team as a Marketing Strategist. About the role We are looking for someone who wants to grow with us during a time of strong development. As a Marketing Strategist with us, you be responsible for t... Visa mer
Do you want a role where you can grow and develop with the company? Do you want to contribute to the green transition on a global scale? Energy Save is in a growing phase in a market with high ambitions! We are now looking for you to join our marketing and sales team as a Marketing Strategist.
About the role
We are looking for someone who wants to grow with us during a time of strong development. As a Marketing Strategist with us, you be responsible for the development of our marketing efforts to increase brand awareness, generate demand, and drive sales. You will coordinate and lead our marketing strategy and operational efforts, working closely with your colleague in the marketing department and the Chief Commercial Officer (CCO) as your immediate supervisor. You will be offered high level of freedom and personal responsibility, with plenty of support from highly competent colleagues within the organization.
Additionally, your main tasks will include:
·Coordinating and developing marketing efforts for new and existing markets based on the sales strategy.
·Managing and driving campaigns and marketing activities related to marketing efforts and strategies.
·Responsible for marketing activities and communication strategy on social media in accordance with the established marketing strategy.
·Planning and coordinating our efforts in dialogue with partners.
·Further developing the ES brand, with a primary focus on Europe, but also other relevant markets according to the strategy (the ES product brand via the distributor business and the company brand as an OEM/ODM enabler).
· Profiling the company as an innovator in the ongoing energy transition and transformation from a hardware company to both hardware and software provider.
· Practically executing tasks within the marketing side and further building up the company's marketing team.
Qualifications
We are primarily looking for someone with experience in profiling Swedish brands internationally, preferably from our industry but also from other industries. You have worked for a while in marketing and are curious and interested to use that experience to bring value to the company and your personal growth. We want you to have a relevant education in marketing to contribute your skills and knowledge to our development.
As a person, we are looking for someone who has a good ability to initiate, plan, and structure your work while being solution-oriented, proactive and flexible in the face of changes. The work involves collaboration and broad contact areas within the company, so it is important in this role to be communicative and attentive. As a person, you are driven, and solution-oriented, someone who stays updated on current trends in the field. At the same time, you can connect marketing strategies to the overall business plan for the company.
Additionally, you have:
· Worked with search engine optimization and digital marketing.
· An analytical approach where you systematize and organize tasks and use available data for your decisions.
· Good ability to visualize and realize initiatives and working methods within the area.
· Strong problem-solving skills and the ability to work independently.
· Good communication skills and a sense of service.
· Experience maintaining proactive communication with stakeholders.
· An advantage if you have worked with agile digital tools such as Jira.
· Good knowledge in English, both spoken and written. If you know Swedish, it is a merit.

What Can We Offer You?
As an employer, we offer a flexible workplace where you, together with your team and immediate supervisor, find a balance between work and personal life. We offer the possibility to work from home, with the office in Alingsås as a base, as we believe in the collegial exchange in the workplace. You get high level of freedom and great personal responsibility to shape the work going forward with good support from colleagues within the organization. We have collective agreements with pension, insurance, and other benefits. We also offer wellness activities, including joint training once a week with a personal trainer.
About Energy Save
Energy Save specializes in the development of cost-effective, high-performance, and innovative heat pump solutions. The company was founded in 2009 and has offices in Alingsås, as well as in Norway and Slovenia. Our brand is established in 30 European markets with a historical sales of over 20,000 air/water heat pumps. We focus on the fastest-growing heat pump technology - air/water.
Despite significant expansion in recent years, the company spirit remains like that of a small company - familiar and unpretentious, where everyone jumps in to help where needed. Ideas and own initiatives are encouraged, and a drive for personal development is highly valued. We believe that honesty, reliability, collaboration, and development are central to thriving and growing in our business.
With us, you will find a great work culture with friendly colleagues, where we share challenges and successes together with a touch of humor to develop forward.
Application
Does this sound interesting? We hope so!
We accept applications continuously via [email protected]. We will start handle the applications during week 33.
For questions about the recruitment, contact Mevludin Divovic-Hadzic, CCO +46707 74 91 55, [email protected] Visa mindre

Marknadsansvarig

MARKNADSANSVARIG ICA MAXI ALINGSÅS Vi söker en självständig marknadsförare som kan fortsätta att utveckla butikens digitala och analoga kommunikation och kundupplevelse. Högt på önskelistan står något av en tusenkonstnär när det kommer till att skapa image- och säljdrivande innehåll i egna, förtjänade och köpta kanaler. Som marknadsansvarig på ICA Maxi Alingsås är du en viktig del av butikens ledningsgrupp och har det övergripande ansvaret för all ... Visa mer
MARKNADSANSVARIG ICA MAXI ALINGSÅS




Vi söker en självständig marknadsförare som kan fortsätta att utveckla butikens digitala och analoga kommunikation och kundupplevelse. Högt på önskelistan står något av en tusenkonstnär när det kommer till att skapa image- och säljdrivande innehåll i egna, förtjänade och köpta kanaler.




Som marknadsansvarig på ICA Maxi Alingsås är du en viktig del av butikens ledningsgrupp och har det övergripande ansvaret för all kommunikation, både internt och externt. Din dagliga agenda innebär att du planerar, producerar och utvärderar allt från sociala medieinlägg och annonser till kampanjer, events och produktlanseringar. Ena stunden gör du mediestrategi för catering, i nästa en film om att vinna ett smink-kit, för att fortsätta med nästa veckas helgannons, för att snabbt sticka mellan med en skylt om semlor för att därefter posta ett inlägg om pantmaskinen…




Om dig

Erfarenhet av marknadsföring och kommunikation.
Förmåga att arbeta i ett snabbrörligt arbetsklimat med högt tempo.
Skicklig på att producera och publicera innehåll för både digitala och tryckta medier.
Bekväm med att använda verktyg som Meta och CS (främst Id och Ps).
Meriterande: Erfarenhet av webb, SEO, SEM, CRM och PR.




Personliga egenskaper:

Drivande och nytänkande.
Öppen för nya idéer och förändringar.
Komfortabel med att vara i centrum och delta i både operativa och strategiska uppgifter.
Prestigelös lagspelare med förmåga att sätta ner foten när det behövs.
Analytisk och lyhörd för marknadstrender och konkurrenters positionering.




Vi använder en mängd olika digitala, sociala och traditionella kanaler för att nå ut med vårt budskap, och du måste vara flexibel nog att anpassa dig till förändringar i marknaden. En viktig del av din roll kommer att vara att analysera och utvärdera vår och våra konkurrenters position på marknaden för att hitta smartare och mer effektiva sätt att kommunicera.

Vi ser fram emot din ansökan och uppskattar om du kan bifoga arbetsprover eller länkar till tidigare producerat innehåll i vändande mail! Välkommen till teamet!




Frågor om tjänsten besvaras av
Johan Kristianson, 0322-784 02, [email protected] Visa mindre

Marknadsföring 100%

Ansök    Jul 1    Twosouls AB    Marknadsförare
Twosouls AB är ett företag som designar, marknadsför, lagerhåller och säljer skor och väskor under eget varumärke; Cinnamon. Varumärket står för attraktiv svensk design med särskild omtanke om fötterna. Vi har 5 egna Cinnamonbutiker i Sverige, webshop och många återförsäljare. Till vårt huvudkontor i Alingsås söker vi nu: Marknadsföring 100% Arbetsuppgifter: Fotografera produktbilder och miljöbilder. Ta fram trycksaker, annonser och producera enkla filmk... Visa mer
Twosouls AB är ett företag som designar, marknadsför, lagerhåller och säljer skor och väskor under eget varumärke; Cinnamon. Varumärket står för attraktiv svensk design med särskild omtanke om fötterna. Vi har 5 egna Cinnamonbutiker i Sverige, webshop och många återförsäljare. Till vårt huvudkontor i Alingsås söker vi nu:
Marknadsföring 100%
Arbetsuppgifter: Fotografera produktbilder och miljöbilder. Ta fram trycksaker, annonser och producera enkla filmklipp. Ansvara för kommunikationen på hemsidan, sociala medier och nyhetsbrev. Vidareutveckla hemsidan med SEO mm för att öka konverteringen.
Erfarenheter: Du har utbildning och/eller vana att arbeta i bl a Photoshop och Indesign och är duktig på att fotografera. Du har även lätt för att uttrycka dig i skrift. Du är insatt i googles, facebook och instagrams förutsättningar för marknadsföring. Rätt inställning och viss baskunskap är viktigare än att du kan alla dessa delar från början.
Personliga egenskaper: Du har eget driv och tar ansvar för dina uppgifter och har lätt för att lära dig nya saker. Du är dessutom flexibel och prestigelös och hjälper till där det behövs.
Vi är ett litet men gott gäng som jobbar med snabba puckar och korta beslutsvägar och hoppas att du vill vara med att utveckla företaget!
Tillträde 1/8 eller enligt överenskommelse. Skicka ditt cv och löneanspråk snarast till: [email protected] Antagning sker löpande så vänta inte med att skicka i din ansökan. Visa mindre

Fältarbetare Skövde

Fältarbetare Alingsås Letar du efter fler timmar att dryga ut arbetsveckan med? Är du student och söker efter ett arbete att kombinera med skolan eller nybliven pensionär som vill arbeta lite extra? NielsenIQ Services Sweden söker fältpersonal i Alingsås med omnejd Vem är vi? NielsenIQ är ett företag som arbetar med marknadsundersökningar inom livsmedelsbranschen med bland annat prisundersökningar och sortimentsundersökningar. Våra kunder är kedjor och lev... Visa mer
Fältarbetare Alingsås
Letar du efter fler timmar att dryga ut arbetsveckan med? Är du student och söker efter ett arbete att kombinera med skolan eller nybliven pensionär som vill arbeta lite extra?
NielsenIQ Services Sweden söker fältpersonal i Alingsås med omnejd
Vem är vi? NielsenIQ är ett företag som arbetar med marknadsundersökningar inom livsmedelsbranschen med bland annat prisundersökningar och sortimentsundersökningar. Våra kunder är kedjor och leverantörer inom området och det är för dessa som vi utför våra uppdrag. Arbetet är varierande med uppdrag i varierande storlek och regelbundenhet. Vi har uppdrag som utförs varje vecka, månad och vid flera tillfällen per år.
Allt arbete utförs med en handterminal som vi tillhandahåller och på plats i butikerna vi besöker. Vi har olika appar som vi arbetar med och samlar in datan beroende på vilket projekt det är.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är ute efter ett extraarbete. Du kan vara studerande, nybliven pensionär eller någon som har ett annat arbete men vill arbeta mer. Arbetet är fritt och utförs under den planerade veckan. All planering hanteras av en Team Leader och du får din planering för kommande arbetsperiod i god tid för att du ska kunna planera din tid.
Arbetet utförs på plats i butiker inom ditt område, så bil och körkort är ett krav. Handterminalen vi använder fungerar som en mobiltelefon, så inga expertkunskaper krävs för att hantera den. Du arbetar självständigt och ansvarar för att arbetet är fullgjort och inskickat i tid.
Ersättning betalas ut per arbetad timme och körersättning utgår enligt avtal.
Om du känner att detta vore något för dig är du varmt välkommen in med din ansökan.
Har du frågor om anställningen eller arbetet, hör av dig till
Micael Elfström, Field Manager, 0766951606 Visa mindre

Product Manager till Doggy, Vårgårda

På Doggy AB har vi en historia att vara stolta över. I år har vi tillverkat hållbar djurmat i 120 år, ända sedan 1903. Här i Vårgårda finns all kunskap vi behöver för att tillaga högkvalitativ mat till fyrbenta vänner. Med våra väletablerade varumärken Doggy, Mjau och Bozita, är Doggy AB Sveriges största tillverkare av hund- och kattmat. Med de bästa råvarorna, och med omsorg för miljön, står vi för naturlig och pålitlig djurmatstillverkning av hög kvalite... Visa mer
På Doggy AB har vi en historia att vara stolta över. I år har vi tillverkat hållbar djurmat i 120 år, ända sedan 1903. Här i Vårgårda finns all kunskap vi behöver för att tillaga högkvalitativ mat till fyrbenta vänner. Med våra väletablerade varumärken Doggy, Mjau och Bozita, är Doggy AB Sveriges största tillverkare av hund- och kattmat. Med de bästa råvarorna, och med omsorg för miljön, står vi för naturlig och pålitlig djurmatstillverkning av hög kvalitet. ”Kärlek från Vårgårda i varje matskål” är vår självklara vision. Doggy AB ägs av Partner in Pet Food (PPF) ett innovativt, ledande europeiskt företag inom djurfoder.




Om rollen

Product Manager (PM) inom private label ansvarar för att tillsammans med sälj & kund leda genomförandet av nya produkt- och re-designprojekt genom hela organisationen, från början till slut. Som Product Manager ingår du i ett team med andra PMs och rapporterar till Project Delivery Manager (PDM).

PM arbetar mot nordisk & tysk marknad, genom att:

Arbeta tvärorganisatoriskt, ansvarar för projektplaner samt kommunikation till berörda parter.
Säkerställa PPFs NPD-process efterföljs enligt plan.
Agera som rådgivande part gentemot säljavdelning och kund.
Tillsammans med sälj kontinuerligt vidareutveckla befintligt och framtida sortiment för kund samt PPF, för att driva optimal effektivitet.
Vara medveten om alla möjligheter inom Partner in Pet Food (PPF) koncernen vad gäller recept, förpackningar, produktion och logistik.
Initiera och leda processförbättringsprojekt både inom PM rollen samt PPF koncernen.


Som PM arbetar man inom en europeisk organisation där man både driver och deltar i olika mötes forum. Exempel på kontaktytor är säljansvariga inom private label, kunder, produktutvecklare, förpackningsansvariga, fabrik, supply chain, leverantörer och inköp.

Vem vi söker

Projektledning är nyckeln. Förmågan att driva flera olika projekt, bibehålla helikopterperspektivet och förstå hur alla delar hänger ihop är viktigt för att lyckas i rollen.

Vi söker dig med grundläggande högskoleutbildning eller motsvarande samt några års erfarenhet av produkt och/eller projektledning. Vi ser gärna att du tidigare agerat som länken internt samt arbetat inom FMCG (Fast Moving Consumer Goods). Med fördel inom livsmedelsbranschen eller liknande.

Personliga egenskaper

- Som person är du lyhörd, öppen och anpassningsbar.

- God förmåga att kommunicera och bygga relationer.

- Van vid att arbeta självständigt samt lösningsorienterat.

- Du är strukturerad, planerad och organiserad.

- Trivs i rollen med att ta ansvar samt motiveras och drivs av utmaningar. Du ser möjligheter och tar egna initiativ.

Kunskaper

- Hög affärsmässighet med förståelse för ekonomiska aspekter.

- Behärskar engelska och svenska flytande i både tal och skrift. Med fördel även tyska.

- God datavana samt hög kunskap inom Microsoft Office (Excel, Outlook, Power Point, OneNote mm.)

- Körkort

Arbetsplats

Hybrid



Ansökan

Låter detta som ett jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43 eller [email protected]. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 25 maj.  Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din LinkedIn-profil utan att bifoga CV och personligt brev. Visa mindre

Marknadsstrateg till Energy Save

Ansök    Jun 15    MT Search & Recruit AB    Marknadsförare
Energy Save är specialister på utveckling av kostnadseffektiva, högpresterande och innovativa värmepumpssystem. Bolaget grundades 2009 och har kontor i Alingsås, men också i Norge och Slovenien. Vårt varumärke finns etablerat på 24 europeiska marknader med en historisk försäljning av över 20 000 luft/vatten värmepumpar. Vi fokuserar på den värmepumpsteknologi som växer kraftigast - luft/vatten värmepumpar. Nu planerar vi för att växa och behöver utöka vår ... Visa mer
Energy Save är specialister på utveckling av kostnadseffektiva, högpresterande och innovativa värmepumpssystem. Bolaget grundades 2009 och har kontor i Alingsås, men också i Norge och Slovenien. Vårt varumärke finns etablerat på 24 europeiska marknader med en historisk försäljning av över 20 000 luft/vatten värmepumpar. Vi fokuserar på den värmepumpsteknologi som växer kraftigast - luft/vatten värmepumpar. Nu planerar vi för att växa och behöver utöka vår organisation. www.energysave.se

Marknadsstrateg till Energy Save i Alingsås

Vill du ha en roll där du växer och utvecklas med företaget? Energy Save befinner sig i en kraftigt expansiv fas på en marknad med mycket stor efterfrågan. Vi söker nu efter dig som vill jobba som Marknadsstrateg i en organisation på spännande tillväxtresa.

I rollen som Marknadsstrateg hos oss kommer du att vara en nyckelperson i att forma och leda våra marknadsföringsinsatser för att öka varumärkesmedvetenheten, generera efterfrågan och driva försäljning. Du kommer ansvara för att skapa och implementera vår marknadsstrategi, både i nationellt och internationellt perspektiv. Du kommer erbjudas frihet och stort eget ansvar med gott om stöd från organisationen.

Exempel på arbetsuppgifter;

• Utveckla och implementera övergripande marknadsföringsstrategier för att främja företagets tillväxt och uppnå affärsmål.
• Analysera marknadstrender, konkurrens och kundbeteenden för att identifiera möjligheter och utmana status quo.
• Utföra målgruppsanalyser och segmentering för att definiera riktade marknadsföringsinsatser.
• Planera och genomföra marknadsföringskampanjer över olika kanaler, inklusive digitala plattformar, traditionell reklam, evenemang och PR.
• Samarbeta med interna intressenter och externa byråer för att säkerställa konsekvent kommunikation och budskap i alla marknadsaktiviteter.
• Ansvara för att mäta och analysera marknadsföringsresultat, dra slutsatser och föreslå förbättringar baserat på data och insikter.
• Hålla dig uppdaterad om trender och innovationer inom marknad och föreslå lämpliga anpassningar och skapa nya strategier för att möta förändrade marknadsförhållanden.

Vem är du

Vi söker i första hand dig som har erfarenhet av att profilera svenska varumärken internationellt, det får gärna vara från vår bransch men går lika bra inom annan industri. I övrigt vill vi gärna att du har arbetat några år inom Marknad, gärna i tillväxtföretag – och att du är nyfiken och intresserad av att växa vidare i din karriär tillsammans med oss. Här finns bara möjligheter! Vi vill att du även har en relevant utbildning inom Marknad i grunden.
Som person söker vi dig som har god förmåga att initiera, planera och strukturera ditt arbete, samtidigt som du har nytta av att vara lösningsorienterad och flexibel inför förändringar. Arbetet innebär samarbete och kontaktytor brett inom företaget, viktigt därför i denna roll att vara kommunikativ och lyhörd. Du kommer ha en arbetsledande roll för ytterligare en kollega inom marknad, varav goda ledaregenskaper sökes. Som person är du kreativ och driven, en person som håller dig uppdaterad och är intresserad av ditt område. Samtidigt har du förmågan att koppla marknadsstrategier till lagd affärsplan i det större perspektivet för företaget.

Vi erbjuder

Detta är rollen för dig som går igång på idén att ansvara för byggandet av vår Marknadsfunktion. Att få vara med från början, sätta strategier, jobba affärsnära, värdeskapande och hållbart. Du erbjuds ett stort mandat med hög påverkansgrad – och när tiden och du är redo – möjlighet att axla rollen som vår Marknadsansvarig.

Trots stor expansion senaste året är företagsandan som i ett småbolag – familjär och prestigelös där alla hoppar in och hjälper till där det behövs. Idéer och egna initiativ uppmuntras, och ett eget driv av att utvecklas värderas högt. För rätt person finns mycket goda utvecklingsmöjligheter och vi erbjuder fördelaktiga villkor och en härlig arbetskultur med trevliga kollegor. Sist men inte minst tror vi att du tilltalas av hur Energy Saves affärsidé ligger väldigt rätt i tiden då klimatarbetet och energifrågor blir allt viktigare.

Ansökan

Låter detta intressant? Vi hoppas det! I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsbyrån MTRecruit AB och ansöker gör du på www.mtrecruit.se. Har du frågor om tjänsten vänd dig gärna till våra rekryteringskonsulter Martina Träen på [email protected] eller Sanaz Fritz på [email protected] Vi tar emot ansökningar löpande. Välkommen! Visa mindre

Sr Marketing Specialist

Ansök    Maj 8    NKT HV Cables AB    Marknadsförare
About NKT At NKT, we are all Connectors. We connect to develop leading technologies that enable the world’s transition to renewable energy - and we stay connected to grow as people and professionals. As a company, NKT connects a greener world with high-quality power cable technology - designing, manufacturing and installing low-, medium- and high-voltage power cable solutions and accessories that support the green transition. NKT is headquartered in Denmar... Visa mer
About NKT
At NKT, we are all Connectors. We connect to develop leading technologies that enable the world’s transition to renewable energy - and we stay connected to grow as people and professionals. As a company, NKT connects a greener world with high-quality power cable technology - designing, manufacturing and installing low-, medium- and high-voltage power cable solutions and accessories that support the green transition. NKT is headquartered in Denmark, employs 4,500 people in more than 15 countries, and realized revenue of EUR 2,1 billion in 2022. We connect a greener world. www.nkt.com?

We are looking for a Marketing Specialist to play a vital part in our commercial success! 

Increase sales and create awareness of our products and brand as a whole

The environment in our dynamic marketing department is creative and supportive, and you are encouraged to develop both the company and yourself. Your agenda as a Marketing Specialist is to develop and implement effective marketing programs that will boost the reputation and growth of the Accessories business line. You have a lot of space to manoeuvre and play a vital part in our commercial success through being responsible for the planning and execution of global marketing activities in close collaboration internal stakeholders. In more detail, your daily tasks includes… 

* Increase sales and create awareness of our products and brand
* Define marketing activities in line with business line ‘Accessories’ and the Marketing vision and strategy
* Share information and involve sales and product management
* Create content to update and manage internal and external channels continuously 
* Implement, execute and follow up on global marketing activities
* Steering of external providers (such as Marketing agencies)
* 20% of traveling to other sites 


Translate data and research into actionable marketing plans

To be successful in this role, we believe that you are a strong communicator with a convincing personality and high dedication. Your colleagues would probably describe you as structured and detail-oriented in your way of working, and someone who delivers high quality results. Additionally, you have a good understanding of the different sales routes to market and experience in planning and leading marketing initiatives. With an extra eye for creativity you have a good feeling for design and layout, and are skilled when it comes to writing content for external communication and show excellent presentation skills. Furthermore, we believe that your experience includes..

* University degree within Marketing, Economics, Technology or an equivalent field
* Relevant internships and/or working experience applicable to the field
* Experience with product launches or integrated marketing campaigns in an international setting
* Basic commercial and technical understanding of complex products intended for professional use
* Fluent in English – preferably also German and/or Swedish 


Contact and application
NKT is committed to fostering a diverse organization and a culture where people from different backgrounds can thrive and are inspired to perform at their best. We believe that a diverse organization enables sustainable performance, and that an inclusive and welcoming culture makes for a better place to work.   

Apply with CV and personal letter via the link below, at latest 4th of June, 2023.
Tests can occur in our recruitment processes and we work with an ongoing selection, meaning that the position can be filled before the last application date.
If you have any questions regarding the position, you are very welcome to contact Recruiting Manager , Jan Rosenau, VP Accessories Sales & Marketing, [email protected], or Sara Karlsson, HR Business Partner, sara.karlsson @nkt.com, +46 702 02 64 51.
Please note that due to the GDPR regulations we cannot accept any applications via e-mail.

#LI-NKT
Welcome with your application! Visa mindre

Kategoriansvarig till Gigant AB i Alingsås

Om företaget Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Vårt erbjudande består av produkter och lösningar inom arbetsplatsutrustning, lyft och last samt miljösäkring. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats. Dina arbetsuppgifter Efter att ha ingått i e... Visa mer
Om företaget
Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Vårt erbjudande består av produkter och lösningar inom arbetsplatsutrustning, lyft och last samt miljösäkring. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats.

Dina arbetsuppgifter
Efter att ha ingått i en större koncern har Gigant nu avyttrats till nya ägare och på så sätt skapat mer utrymme för framåtagerande, nytänkande och korta beslutsvägar. När bolaget nu satsar för fullt inför framtiden utökas erbjudandeteamet med ytterligare en kategoriansvarig.

Som kategoriansvarig på Gigant AB i Alingsås har du en viktig roll i att ta fram och lansera erbjudande för din kategori av produkter samt tjänster. Du ansvarar för den totala utvecklingen av kategorin genom att skapa ett attraktivt och lönsamt erbjudande som stärker Gigants konkurrenskraft och löser behoven på morgondagens arbetsplats. I rollen ingår att ta fram och implementera strategi och affärsplan för kategorin och utifrån dessa lansera erbjudandet.

Rollen innefattar bland annat följande arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Utveckla och lansera strategi och affärsplan för kategorin
• Utveckla erbjudandet och se till att implementera det på relevanta marknader
• Utföra konkurrent-, trend- och kundbevakning
• Marknadsanalyser
• Hålla en löpande dialog med kunder, sälj-, marknads- och inköpsrepresentanter för att kunna ta fram underlag för affärsmässiga erbjudandebeslut.
• Driva och genomföra produktutveckling
• Säkerställa in- och utfasning av produkter
• Säkerställa att rätt dokumentation, PIM-data mm. finns för artiklarna inom kategorin.
• Ansvara för kategorins prissättning
• Optimera leverans och logistiklösning
• Driva marknadsföringen av kategorin framåt
• Utbilda, utveckla och säkerställa kompetens kring erbjudandet till ute- och innesäljarkår samt hos återförsäljare.
• Analysera och följa upp produktstrategier


Din profil
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning, men troligtvis också högskoleutbildning. Du har lång erfarenhet av att arbeta med sortiment, inköp eller produktutveckling. Vidare är du en van projektledare och duktig på att leda andra människor. Har du dessutom erfarenhet av att jobba inom industri eller med lansering och kommersialisering av nya produkter är det meriterande.

Som person är du initiativtagande och kan självständigt driva utveckling och processer. Du har en god teknisk förståelse som gör att du har lätt för att sätta dig in i kundens behov för att i nästa steg kunna utveckla produkten och ta fram rätt erbjudande. Struktur och ordning faller sig väldigt naturligt för dig och du har ett starkt affärssinne. För att snabbt kunna se samband och hantera komplex information krävs det att du har en hög analytisk förmåga och är stabil och modig i dina beslut.

Då tjänsten innefattar en hel del utbildning, såväl internt som externt, måste du känna dig trygg med att kunna prata inför människor och hålla presentationer. Du är bra på att motivera och inspirera andra och är rak och tydlig i din kommunikation.

Rollen som Kategoriansvarig på Gigant AB är bred och mångfacetterad. Du arbetar i ett team om totalt 8 personer inom erbjudandegruppen och blir en viktig kugge i att bidra till företagets lönsamhet och erbjudandeutveckling. För rätt person är det en mycket varierad och rolig tjänst där det hela tiden finns potential att förbättra, förfina och utveckla.

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök och läs mer om tjänsten på soderco.se.

Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår kund Gigant. Ansökningar tas endast emot via vår hemsida med hänvisning till riktlinjer för GDPR. Urval och intervjuer görs löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Marknadskoordinator till Swedish Hydro Solutions!

På Swedish Hydro Solutions AB (SHS) blir du en del av ett växande team som arbetar tätt tillsammans med höga ambitioner. SHS står inför en expansion och söker därför en marknadskoordinator på deltid som vill vara med i utvecklingen framåt. Sök idag då vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN Swedish Hydro Solutions arbetar med vattenrening i stora volymer. De har mobila och stationära reningssystem för läns- och dagvatten, processvatten och tar sig an s... Visa mer
På Swedish Hydro Solutions AB (SHS) blir du en del av ett växande team som arbetar tätt tillsammans med höga ambitioner. SHS står inför en expansion och söker därför en marknadskoordinator på deltid som vill vara med i utvecklingen framåt. Sök idag då vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Swedish Hydro Solutions arbetar med vattenrening i stora volymer. De har mobila och stationära reningssystem för läns- och dagvatten, processvatten och tar sig an saneringsuppdrag för förorenade områden. I rollen som marknadskoordinator kommer du ansvara för det dagliga arbete och utförande av många olika uppgifter inom marknadsföring och säljstöd. SHS samarbetar med en senior extern partner inom området. Den externa partner, ledningsgruppen och du kommer tillsammans planera, koordinera och driva marknadsaktiviteter, samtidigt som en hel del av exekveringen utförs av just dig.

Uppdraget kommer att vara på deltid (10 timmar/veckan). Det finns goda möjligheter att det kan utvecklas till en heltidstjänst i framtiden.

Du erbjuds


* Ett flexibelt deltidsjobb där du själv har möjlighet att styra när du jobbar samt kan arbeta på distans.
* Att vara en del av ett bolag som främjar kreativitet och möjligheter att komma med input och förslag kring förbättringar och nya idéer inom vår marknadsföring.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som marknadskoordinator kommer du ta dig an uppgifter av varierande karaktär. Detta inkluderar i ansvara för dagliga justeringar av SHS hemsida och säkerställa uppdateringar. Du kommer även att komma i kontakt med:


* Producera en del material, posta inlägg och hantera uppföljning på sociala medier.
* På sikt kan du bli en del i säljstöd teamet och till exempel uppdatera och ta fram material tillförsäljningsavdelningen och/eller partners.
* Hjälpa intern kommunikation, t.ex. att ta fram och uppdatera mallar till alla företagets funktionella områden.
* Eventuellt arbeta med Google Adwords eller andra optimeringar.


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar marknadsföring på eftergymnasial nivå på minst 50 % och har minst ett år kvar av studierna.
- Har goda kunskaper i Wordpress och Adobe Creative Suite.
- Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift då du använder språket som verktyg i det dagliga arbetet.

Tidigare erfarenhet av arbete med sociala medier och webbdesign är meriterande.

Som person är du:


* Orädd
* Kommunikativ
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: 10h/v, med möjlighet att arbeta på distans
* Placering: Alingsås, Ängsvaktaregatan 25


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Swedish Hydro Solutions HÄR! Visa mindre

Mystery Guest i Alingsås

Ansök    Jul 21    Avisit AB    Marknadsundersökare
Vi söker just nu Mystery Guests i Alingsås! Du som mystery guest skall vara social, strukturerad, samt ha ett öga för detaljer och tidigare arbetat med service. Din roll som mystery guest går ut på att besöka våra uppdragsgivare och agera en helt vanlig gäst. Besöken sker bland annat på restauranger, hotell, caféer, konferenser, pubar med mera. Efter ett utfört besök skall du besvara och beskriva din upplevelse utifrån ett förutbestämt undersökningsformulä... Visa mer
Vi söker just nu Mystery Guests i Alingsås!
Du som mystery guest skall vara social, strukturerad, samt ha ett öga för detaljer och tidigare arbetat med service. Din roll som mystery guest går ut på att besöka våra uppdragsgivare och agera en helt vanlig gäst. Besöken sker bland annat på restauranger, hotell, caféer, konferenser, pubar med mera.
Efter ett utfört besök skall du besvara och beskriva din upplevelse utifrån ett förutbestämt undersökningsformulär med ja/nej frågor, motiveringar, kommentarer och bilder. Undersökningen resulterar i en spegling av den dagliga verksamheten som bidrar till att utveckla och kvalitetssäkra den besökta verksamhetens gästupplevelse.
En stor del av arbetet går ut på att återberätta det du upplevt och sett, därav värdesätter vi din skrivförmåga högt.
Vi söker personal i alla åldrar då vi arbetar i olika sorters miljöer. Körkort och tillgång till egen bil är inget krav men en fördel då det kommer ges fler möjligheter för dig att arbeta.
Arbetstiderna är flexibla och ni kan till stor del själva styra över dem. Perfekt för dig som är student, arbetar deltid, ledig, pensionär men även för dig som redan arbetar fulltid och söker nya spännande utmaningar.
Tidigare erfarenhet av service är ett krav. Ni skall även kunna styrka och hålla en hög nivå på er skrivkunnighet.
Ansök till denna tjänst med ett CV och en kort text om varför just du passar bra för detta arbete!


Ha det gott!
Önskar Avisit Visa mindre

Mystery Guest i Alingsås

Ansök    Nov 9    Avisit AB    Marknadsundersökare
Vi söker just nu Mystery Guests i Alingsås! Du som mystery guest skall vara social, strukturerad, samt ha ett öga för detaljer och tidigare arbetat med service. Din roll som mystery guest går ut på att besöka våra uppdragsgivare och agera en helt vanlig gäst. Besöken sker bland annat på restauranger, hotell, caféer, konferenser, pubar med mera. Efter ett utfört besök skall du besvara och beskriva din upplevelse utifrån ett förutbestämt undersökningsformulä... Visa mer
Vi söker just nu Mystery Guests i Alingsås!
Du som mystery guest skall vara social, strukturerad, samt ha ett öga för detaljer och tidigare arbetat med service. Din roll som mystery guest går ut på att besöka våra uppdragsgivare och agera en helt vanlig gäst. Besöken sker bland annat på restauranger, hotell, caféer, konferenser, pubar med mera.
Efter ett utfört besök skall du besvara och beskriva din upplevelse utifrån ett förutbestämt undersökningsformulär med ja/nej frågor, motiveringar, kommentarer och bilder. Undersökningen resulterar i en spegling av den dagliga verksamheten som bidrar till att utveckla och kvalitetssäkra den besökta verksamhetens gästupplevelse.
En stor del av arbetet går ut på att återberätta det du upplevt och sett, därav värdesätter vi din skrivförmåga högt.
Vi söker personal i alla åldrar då vi arbetar i olika sorters miljöer. Körkort och tillgång till egen bil är inget krav men en fördel då det kommer ges fler möjligheter för dig att arbeta.
Arbetstiderna är flexibla och ni kan till stor del själva styra över dem. Perfekt för dig som är student, arbetar deltid, ledig, pensionär men även för dig som redan arbetar fulltid och söker nya spännande utmaningar.
Tidigare erfarenhet av service är ett krav. Ni skall även kunna styrka och hålla en hög nivå på er skrivkunnighet.
Ansök till denna tjänst med ett CV och en kort text om varför just du passar bra för detta arbete!


Ha det gott!
Önskar Avisit Visa mindre

Marknadsföring 100%

Ansök    Jun 22    Twosouls AB    Marknadsförare
Twosouls AB är ett företag som designar, marknadsför, lagerhåller och säljer skor och väskor under eget varumärke; Cinnamon. Varumärket står för attraktiv svensk design med särskild omtanke om fötterna. Vi har 5 egna Cinnamonbutiker i Sverige, webbshop och många återförsäljare. Till vårt huvudkontor i Alingsås söker vi nu: Marknadsföring 100% Föräldravikariat 1,5 år med möjlighet till förlängning och fast tjänst Arbetsuppgifter: Fotografera produktbilder... Visa mer
Twosouls AB är ett företag som designar, marknadsför, lagerhåller och säljer skor och väskor under eget varumärke; Cinnamon. Varumärket står för attraktiv svensk design med särskild omtanke om fötterna. Vi har 5 egna Cinnamonbutiker i Sverige, webbshop och många återförsäljare. Till vårt huvudkontor i Alingsås söker vi nu:
Marknadsföring 100% Föräldravikariat 1,5 år med möjlighet till förlängning och fast tjänst
Arbetsuppgifter: Fotografera produktbilder och miljöbilder. Ta fram trycksaker, annonser och producera enkla filmklipp. Ansvara för kommunikationen på hemsidan, sociala medier och nyhetsbrev. Vidareutveckla hemsidan med SEO mm för att öka konverteringen.
Erfarenheter: Du har utbildning och/eller vana att arbeta i bl a Photoshop och Indesign och är duktig på att fotografera. Du har även lätt för att uttrycka dig i skrift. Du är väl insatt i googles, facebook och instagrams förutsättningar för marknadsföring.
Personliga egenskaper: Du har eget driv och tar ansvar för dina uppgifter. Du är dessutom flexibel och prestigelös och hjälper till där det behövs.
Vi är ett litet men gott gäng som jobbar med snabba puckar och korta beslutsvägar och hoppas att du vill vara med!
Tillträde 1/9 eller enligt överenskommelse. Skicka ditt cv och löneanspråk snarast till: [email protected] Visa mindre

Digital marknadsförare med fokus på social medier!

Ansök    Apr 22    Idowork AB    Marknadskommunikatör
Digital marknadsföring. Vi söker därför dig som brinner för digital marknadsföring via sociala medier. Du får stor frihet och ansvar att bygga upp vår närvaro på sociala medier, du kommer att ansvara för den digitala kommunikationen samt uppdatering av webbsidor med analyser och SEO för flera företag som vi har i organisationen. I nära samarbete med CEO och COO bygger du upp vår marknadsavdelning och ansvarar för vår synlighet/marknadsföring digitalt. Du ... Visa mer
Digital marknadsföring.
Vi söker därför dig som brinner för digital marknadsföring via sociala medier.
Du får stor frihet och ansvar att bygga upp vår närvaro på sociala medier, du kommer att ansvara för den digitala kommunikationen samt uppdatering av webbsidor med analyser och SEO för flera företag som vi har i organisationen.
I nära samarbete med CEO och COO bygger du upp vår marknadsavdelning och ansvarar för vår synlighet/marknadsföring digitalt.
Du ska ha relevant erfarenhet och utbildning för att genomföra ditt arbete och brinna för din uppgift, du får gärna anse dig själv som lysande social media stjärna.
Dina arbetsuppgifter kan vara:
Kreativt ta fram och följa upp marknadsaktiviteter.
Uppdatera våra webbsidor, analys och SEO
Uppdatera och arbeta med sociala medier
Ansvara för vårt marknadsmaterial, digitalt som analogt, bildbank etc
Ansvara för våra olika nyhetsmail/utskick
Arbeta med contentmarketing, skriva professionella redaktionella texter och produkttexter

De plattformar du kommer arbeta med är bland annat:
Instagram
Facebook
YouTube
Twitter
LinkedIn
Du kommer att ha stor frihet att styra dina arbetsuppgifter för bästa resultat.
För denna tjänst är flytande svenska i tal och skrift ett krav. Din arbetsplats är huvudkontoret i Borås.
Vi vill att du skapar en kort beskrivning om dig, varför du passar till tjänsten samt fördelaktigt om du har ett video-cv.
Vi ser över ansökningar löpande och kan komma att tillsätta platsen innan ansökningstidens slut.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Idowork AB
Idowork AB startade i Mars 2021 med 4 medarbetare och idag är vi ca 70 medarbetare.
Vår affärsidé bygger på flexibilitet samt närhet till våra kunder och medarbetare. Vi är idag ett bemanningsföretag med inriktning på lager och logistik, där vi idag hyr ut medarbetare till företag runt om i Västra Götaland. I en sektor som följer marknadens efterfrågan finns det utmaningar när bolag växer eller står inför en tillfällig behovs våg av personal.
Det som har gjort oss stora så snabbt är att vi har närhet till våra kunder och medarbetare, vilket gör att vi kan hjälpa till med väldigt kort varsel vid sjukdom eller toppar i verksamheten
Våra kunder värdesätter främst vår flexibilitet och kvalitet! Visa mindre

Bevego Alingsås söker Digital Marknadskoordinator

Till vårt Huvudkontor i Alingsås söker vi en Digital Marknadskoordinator Är du vass på digital marknadsföring och e-handel inom B2B? Är du nyfiken på att få vara en viktig del av MarCom teamet hos Bevego, ett av Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation och teknisk isolering. Då kan detta vara en möjlighet för dig! Om tjänsten I rollen som företagets digitala marknadskoordinator kommer du att vara en viktig del av marknadsav... Visa mer
Till vårt Huvudkontor i Alingsås söker vi en Digital Marknadskoordinator
Är du vass på digital marknadsföring och e-handel inom B2B? Är du nyfiken på att få vara en viktig del av MarCom teamet hos Bevego, ett av Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation och teknisk isolering.
Då kan detta vara en möjlighet för dig!
Om tjänsten
I rollen som företagets digitala marknadskoordinator kommer du att vara en viktig del av marknadsavdelningen. Du ansvarar för företagets hemsida och E-handel och du arbetar med övergripande förståelse och operativ kunskap hela vägen från analys, strategi, planering och produktion till genomförande och uppföljning av aktiviteter. Du brinner för att skapa en optimerad kundupplevelse och att kommunicera digitalt.
Arbetsuppgifter
Hantera företagets digitala kanaler som hemsida och e-handel
Supporta kunder så väl som intern personal
Internkommunikation, kommunicera och vidareutveckla bolagets intranät
Skapa, koordinera och effektivisera digitala marknadsaktiviteter

Kvalifikationer
Vi söker dig med ett par års erfarenhet inom en liknande roll. Du har goda kunskaper inom digital marknadsföring och insikt i vilka kanaler som skapar värde för just Bevego och dess kunder. Du har erfarenhet av B2B och e-handel. Du förstår betydelsen av hemsidans uppbyggnad för att kunna höja upplevelsen och enkelheten för besökaren. Du brinner för att mäta vilket innehåll som når fram för att, tillsammans med teamet, producera engagerande och konverterande innehåll, oavsett om syftet är att driva affär eller att bygga varumärke. För att vara aktuell för denna tjänst krävs det att du har goda kunskaper i Adobe-programmen och Office-paketet. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Som person är du en riktig lagspelare och sätter laget före jaget. Här värdesätts att du är aktiv och bidrar till teamet med både din kompetens och din samarbetsförmåga. Du är en nyfiken person som är engagerad i ditt arbete och driver det framåt.
Övrigt
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så ansök redan idag!
Upplysningar lämnas av Chef MarCom Annika Lincoln på telefon: 0730-63 57 65 Visa mindre

Marknadsansvarig

Ansök    Nov 3    Putsa Sweden AB    Marknadskommunikatör
Vill du bli vår nya kollega? Putsa Sweden söker en marknadsansvarig som skall leda marknadsföring och försäljning. Putsa, med huvudkontor i Alingsås, har funnits på marknaden sedan 2004 och har idag drygt 35 medarbetare på våra enheter i Alingsås, Borås, Kungälv, Lidköping, Lindome, Mölnlycke, Torslanda och Uddevalla. Över 8000 privatpersoner och företag utnyttjar idag våra förmånliga fönsterputsabonnemang och efterfrågan på våra tjänster ökar hela tiden. ... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega?
Putsa Sweden söker en marknadsansvarig som skall leda marknadsföring och försäljning.
Putsa, med huvudkontor i Alingsås, har funnits på marknaden sedan 2004 och har idag drygt 35 medarbetare på våra enheter i Alingsås, Borås, Kungälv, Lidköping, Lindome, Mölnlycke, Torslanda och Uddevalla. Över 8000 privatpersoner och företag utnyttjar idag våra förmånliga fönsterputsabonnemang och efterfrågan på våra tjänster ökar hela tiden.
På huvudkontoret är vi 7 medarbetare som jobbar tätt tillsammans och vi träffar dessutom dagligen de 17 fönsterputsarna som utgår från kontoret i Alingsås.
Putsa är ett företag med schysta värderingar, och du blir en del av en härlig grupp där vi månar om varandra och har roligt tillsammans. På Putsa är delaktighet och engagemang en grundsten och alla medarbetare både har möjligheten och förväntas att vara med och bidra till företagets utveckling.
Jobbet som marknadsansvarig innebär att:
Tillsammans med VD och lokala platschefer upprätta och följa upp försäljnings- och marknadsbudget
Tillsammans med platschefer planera och genomföra marknadsförings- och säljaktiviteter såsom kampanjer och event mm.
Hålla grafisk manual och tillhörande grafiskt material uppdaterat och utformat så att kommunikationen stärker Putsas varumärke
Hålla hemsidan i drift, uppdaterad och utförd enligt grafisk manual
Hålla Putsas medie-strategi uppdaterad och utformad för att stödja Putsa optimalt
Kommunicera i traditionella och sociala medier i linje med Putsas medie-strategi
Följa upp försäljningsresultat och vid behov utarbeta nya format för försäljning
Tillsammans med VD planera uppstart av nya lokalkontor och ansvara för planering och genomförande av marknadsföring och försäljning vid dessa uppstarter
Vara ”ett ansikte utåt” för att skapa och upprätthålla kontakter som skapar positiv publicitet och en lokal förankring för Putsa på de olika orterna.

Dessutom ser vi att Putsas Marknadsansvarig kan delta i visst operativt säljarbete i samarbete med de lokala platscheferna.
Putsas marknadsansvarig behöver ha ett eget driv och kunna arbeta självständigt, men också vara en bra lagspelare som trivs med att jobba i ett företag där varje anställd både får möjlighet och förväntas att vara med och bidra till företagets utveckling.
Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde 3:e januari 2022.
Känner du att detta är något för dig?
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan snarast, senast den 1:a december. Visa mindre

Interim Digital Marketing Manager to Teng Tools!

Ansök    Aug 11    Wise Professionals AB    Marknadsförare
We are now working together with our client Teng Tools to find an Interim Digital Marketing Manager to their office in Alingsås. Teng Tools has just established a new PIM system, and are very close to launch a brand-new website and e-commerce. They are now looking for a temporary Digital Marketing Manager who has experience of independently running a website, write content, streamline the global websites and social media channels. Depending on who we fin... Visa mer
We are now working together with our client Teng Tools to find an Interim Digital Marketing Manager to their office in Alingsås. Teng Tools has just established a new PIM system, and are very close to launch a brand-new website and e-commerce. They are now looking for a temporary Digital Marketing Manager who has experience of independently running a website, write content, streamline the global websites and social media channels.

Depending on who we find, this can be a part time (60%) to full time (100%) assignment, starting no later than September 1st and about 4-6 months.

Main responsibilities:

Run the Social Media channels e.g. messages / content that drives traffic to websites and increases awareness, interest and knowledge of the Teng Tools brandProduce content on websites and be responsible for content being developed, updated, structured, and constantly optimized from a customer perspective and based on conversion to sales.Analyze data such as how visitors "move" on the site, visitor data, conversion, etc. to have as a basis for improvement measures, presentations, etc.Collaborate with Influencers, sponsorships, and development of customer casesRegular contact with digital partners regarding, for example, development, bug fixing, support and strategic adviceRegular contact with the markets and the product development department to capture news and other interesting material for content.Responsible for intangible assets such as trademark protection and domain namesResponsible for monitoring the outside world and keeping up to date on what is written about the company and Teng Tools products and competitors on the web and social media

Your profile:

Relevant academic educationAt least 3 years of experience in marketing function with digital focusDocumented experience from successful branding and production of articles for website, Social Media and other marketing materialsGood knowledge of digital marketing and analysis tools such as Google AnalyticsExperience in e-commerce is an advantage Experience with CMS toolsExperience with Adobe Creative Cloud Good knowledge of MS OfficeLanguage Proficiency: Fluent in English, both spoken and written

Who are we looking for?

As a person, you are driven, creative, and have the ability to work in a structured and independent manner. You are outgoing, creative and solution oriented. As Teng Tools is a small organization, it is also important that you are a team player who likes to work operationally and help both high and low.

About the Company

Teng Tools' business concept is to offer premium hand tools in stationary and mobile storage solutions for workers in the industry as well as for car mechanics and mechanical workshops. In addition to tools, the range also includes innovative storage solutions from toolboxes to cabinets in various sizes. Teng Tools has about 70 employees in Sweden, Taiwan, UK, Ireland, and Australia. They conduct sales in more than 30 countries and has sales of approximately SEK 300 million on an annual basis. Teng Tools AB is part of the Bergman & Beving Group, which develops, acquires and offers strong brands for the industrial and construction sectors. The Group markets products and services through resellers in several countries. The group has about 1,200 employees and a turnover of about 4.5 billion. For more information: www.tengtools.com and www.bergmanbeving.com

Interested?

Does this sound like the perfect next step for you? Great! Please don’t hesitate to apply for the role with your resume and cover letter! In this Interim position Teng Tolls is cooperate with KIMM. Selection is ongoing and the position may be added before the final application date - so don’t wait too long! If you would like more information or have questions about the role, please contact Johanna Treschow at [email protected] Visa mindre

Bevego Alingsås söker Digital Marknadskoordinator

Till vårt Huvudkontor i Alingsås söker vi en Digital Marknadskoordinator Är du vass på digital marknadsföring och e-handel inom B2B? Är du nyfiken på att få vara en viktig del av MarCom teamet hos Bevego, ett av Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation och teknisk isolering. Då kan detta vara en möjlighet för dig! Om tjänsten I rollen som företagets digitala marknadskoordinator kommer du att vara en viktig del av marknadsav... Visa mer
Till vårt Huvudkontor i Alingsås söker vi en Digital Marknadskoordinator
Är du vass på digital marknadsföring och e-handel inom B2B? Är du nyfiken på att få vara en viktig del av MarCom teamet hos Bevego, ett av Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation och teknisk isolering.
Då kan detta vara en möjlighet för dig!
Om tjänsten
I rollen som företagets digitala marknadskoordinator kommer du att vara en viktig del av marknadsavdelningen. Du ansvarar för företagets hemsida och E-handel och du arbetar med övergripande förståelse och operativ kunskap hela vägen från analys, strategi, planering och produktion till genomförande och uppföljning av aktiviteter. Du brinner för att skapa en optimerad kundupplevelse och att kommunicera digitalt.
Arbetsuppgifter
Hantera företagets digitala kanaler som hemsida och e-handel
Supporta kunder så väl som intern personal
Internkommunikation, kommunicera och vidareutveckla bolagets intranät
Skapa, koordinera och effektivisera digitala marknadsaktiviteter

Kvalifikationer
Vi söker dig med ett par års erfarenhet inom en liknande roll. Du har goda kunskaper inom digital marknadsföring och insikt i vilka kanaler som skapar värde för just Bevego och dess kunder. Du har erfarenhet av B2B och e-handel. Du förstår betydelsen av hemsidans uppbyggnad för att kunna höja upplevelsen och enkelheten för besökaren. Du brinner för att mäta vilket innehåll som når fram för att, tillsammans med teamet, producera engagerande och konverterande innehåll, oavsett om syftet är att driva affär eller att bygga varumärke. För att vara aktuell för denna tjänst krävs det att du har goda kunskaper i Adobe-programmen och Office-paketet. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Som person är du en riktig lagspelare och sätter laget före jaget. Här värdesätts att du är aktiv och bidrar till teamet med både din kompetens och din samarbetsförmåga. Du är en nyfiken person som är engagerad i ditt arbete och driver det framåt.
Övrigt
Starten för tjänsten är 2021-04-01.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så ansök redan idag!
Upplysningar lämnas av Chef MarCom Annika Lincoln på telefon: 0730-63 57 65
Bli en av oss!
Med filialer från Luleå i norr till Malmö i söder är Bevego ett av Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation och teknisk isolering. Vi har också fyra produktionsenheter där vi tillverkar rektangulära ventilationsenheter. Bevego ingår i den världsomspännande koncernen Saint-Gobain, som grundades 1665 av Louis XIV, där första uppdraget var att producera glas till slottet Versailles utanför Paris.
Alla vi som arbetar på Bevego är en del av ett sammansvetsat team som hjälps åt mellan filialer och affärsområden. Bland våra kunder anses vi vara en mycket tillförlitlig leverantör med gott rykte, något vi är väldigt stolta över. Detta betyder inte att vi kan eller vill slå oss till ro. Tvärtom, vi ska bli ännu bättre! Vi ska etablera oss på ännu fler platser, se till att vårt sortiment ständigt uppdateras och rekrytera marknadens mest kompetenta medarbetare. Visa mindre

Erfaren rörinspektör för direktrekrytering

Ansök    Nov 18    LN Personal AB    Avloppstekniker
Vår kund är ett av Sveriges ledande spolföretag som arbetar med förebyggande såväl som akuta åtgärder. Företagets huvudsakliga verksamhet är fastighetsservice, högtryck-/avloppsspolning, relining och TV-inspektion. Just nu söker vi efter en kvalificerad rörinspektör/tv-inspektör som vill vara med och utveckla företaget vidare. Att arbeta som rörinspektör är ett mycket omväxlande arbete med ett stort egenansvar. Dina dagliga arbetsuppgifter består av att u... Visa mer
Vår kund är ett av Sveriges ledande spolföretag som arbetar med förebyggande såväl som akuta åtgärder. Företagets huvudsakliga verksamhet är fastighetsservice, högtryck-/avloppsspolning, relining och TV-inspektion.

Just nu söker vi efter en kvalificerad rörinspektör/tv-inspektör som vill vara med och utveckla företaget vidare. Att arbeta som rörinspektör är ett mycket omväxlande arbete med ett stort egenansvar. Dina dagliga arbetsuppgifter består av att utföra tv-kontroller och felsökning i fastigheters avloppssystem.

Start: Omgående – ansök redan idag! Urval sker löpande.

Ort: Göteborg

Omfattning: Heltid, mån-fre 07.00-16.00

Anställningsform: Detta är en rekrytering, där du anställs direkt av kunden.


Din profil

Krav:
• B-Körkort
• Certifiering T-25 (TV-inspektion av avloppsledningar inom fastighet)
• Behärskar svenska i tal och skrift

Meriterande:
• C-körkort

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet inom spolbranschen och som har arbetat med TV-inspektion. Som person är du social, händig, tekniskt intresserad och van vid att driva ditt eget arbete framåt. Då det är mycket kundkontakt i ditt dagliga arbete, så krävs det att du har en förmåga att kunna hantera kunder professionellt i olika situationer.


Om LN Personal AB

LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag verksamma i Göteborg. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer. Visa mindre

Erfaren rörinspektör för direktrekrytering

Ansök    Nov 6    LN Personal AB    Avloppstekniker
Vår kund är ett av Sveriges ledande spolföretag som arbetar med förebyggande såväl som akuta åtgärder. Företagets huvudsakliga verksamhet är fastighetsservice, högtryck-/avloppsspolning, relining och TV-inspektion. Just nu söker vi efter en kvalificerad rörinspektör/tv-inspektör som vill vara med och utveckla företaget vidare. Att arbeta som rörinspektör är ett mycket omväxlande arbete med ett stort egenansvar. Dina dagliga arbetsuppgifter består av att u... Visa mer
Vår kund är ett av Sveriges ledande spolföretag som arbetar med förebyggande såväl som akuta åtgärder. Företagets huvudsakliga verksamhet är fastighetsservice, högtryck-/avloppsspolning, relining och TV-inspektion.

Just nu söker vi efter en kvalificerad rörinspektör/tv-inspektör som vill vara med och utveckla företaget vidare. Att arbeta som rörinspektör är ett mycket omväxlande arbete med ett stort egenansvar. Dina dagliga arbetsuppgifter består av att utföra tv-kontroller och felsökning i fastigheters avloppssystem.

Start: Omgående – ansök redan idag! Urval sker löpande.

Ort: Göteborg

Omfattning: Heltid, mån-fre 07.00-16.00

Anställningsform: Detta är en rekrytering, där du anställs direkt av kunden.


Din profil

Krav:
• B-Körkort
• Certifiering T-25 (TV-inspektion av avloppsledningar inom fastighet)
• Behärskar svenska i tal och skrift

Meriterande:
• C-körkort

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet inom spolbranschen och som har arbetat med TV-inspektion. Som person är du social, händig, tekniskt intresserad och van vid att driva ditt eget arbete framåt. Då det är mycket kundkontakt i ditt dagliga arbete, så krävs det att du har en förmåga att kunna hantera kunder professionellt i olika situationer.


Om LN Personal AB

LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag verksamma i Göteborg. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer. Visa mindre

Erfaren rörinspektör för direktrekrytering

Ansök    Aug 26    LN Personal AB    Avloppstekniker
Vår kund är ett av Sveriges ledande spolföretag som arbetar med förebyggande såväl som akuta åtgärder. Företagets huvudsakliga verksamhet är fastighetsservice, högtryck-/avloppsspolning, relining och TV-inspektion. Just nu söker vi efter en kvalificerad rörinspektör/tv-inspektör som vill vara med och utveckla företaget vidare. Att arbeta som rörinspektör är ett mycket omväxlande arbete med ett stort egenansvar. Dina dagliga arbetsuppgifter består av att u... Visa mer
Vår kund är ett av Sveriges ledande spolföretag som arbetar med förebyggande såväl som akuta åtgärder. Företagets huvudsakliga verksamhet är fastighetsservice, högtryck-/avloppsspolning, relining och TV-inspektion.

Just nu söker vi efter en kvalificerad rörinspektör/tv-inspektör som vill vara med och utveckla företaget vidare. Att arbeta som rörinspektör är ett mycket omväxlande arbete med ett stort egenansvar. Dina dagliga arbetsuppgifter består av att utföra tv-kontroller och felsökning i fastigheters avloppssystem.

Start: Omgående – ansök redan idag! Urval sker löpande.

Ort: Göteborg

Omfattning: Heltid, mån-fre 07.00-16.00

Anställningsform: Detta är en rekrytering, där du anställs direkt av kunden.


Din profil

Krav:
• B-Körkort
• Certifiering T-25 (TV-inspektion av avloppsledningar inom fastighet)
• Behärskar svenska i tal och skrift

Meriterande:
• C-körkort

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet inom spolbranschen och som har arbetat med TV-inspektion. Som person är du social, händig, tekniskt intresserad och van vid att driva ditt eget arbete framåt. Då det är mycket kundkontakt i ditt dagliga arbete, så krävs det att du har en förmåga att kunna hantera kunder professionellt i olika situationer.


Om LN Personal AB

LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag verksamma i Göteborg. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer. Visa mindre

Erfaren rörinspektör för direktrekrytering

Ansök    Sep 4    LN Personal AB    Avloppstekniker
Vår kund är ett av Sveriges ledande spolföretag som arbetar med förebyggande såväl som akuta åtgärder. Företagets huvudsakliga verksamhet är fastighetsservice, högtryck-/avloppsspolning, relining och TV-inspektion. Just nu söker vi efter en kvalificerad rörinspektör/tv-inspektör som vill vara med och utveckla företaget vidare. Att arbeta som rörinspektör är ett mycket omväxlande arbete med ett stort egenansvar. Dina dagliga arbetsuppgifter består av att u... Visa mer
Vår kund är ett av Sveriges ledande spolföretag som arbetar med förebyggande såväl som akuta åtgärder. Företagets huvudsakliga verksamhet är fastighetsservice, högtryck-/avloppsspolning, relining och TV-inspektion.

Just nu söker vi efter en kvalificerad rörinspektör/tv-inspektör som vill vara med och utveckla företaget vidare. Att arbeta som rörinspektör är ett mycket omväxlande arbete med ett stort egenansvar. Dina dagliga arbetsuppgifter består av att utföra tv-kontroller och felsökning i fastigheters avloppssystem.

Start: Omgående – ansök redan idag! Urval sker löpande.

Ort: Göteborg

Omfattning: Heltid, mån-fre 07.00-16.00

Anställningsform: Detta är en rekrytering, där du anställs direkt av kunden.


Din profil

Krav:
• B-Körkort
• Certifiering T-25 (TV-inspektion av avloppsledningar inom fastighet)
• Behärskar svenska i tal och skrift

Meriterande:
• C-körkort

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet inom spolbranschen och som har arbetat med TV-inspektion. Som person är du social, händig, tekniskt intresserad och van vid att driva ditt eget arbete framåt. Då det är mycket kundkontakt i ditt dagliga arbete, så krävs det att du har en förmåga att kunna hantera kunder professionellt i olika situationer.


Om LN Personal AB

LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag verksamma i Göteborg. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer. Visa mindre

Digital Marknadsföring

Ansök    Okt 26    Rabalder AB    Marknadsförare
Rabalder är ett över 30 år gammalt svenskt varumärke som vänder sig till tjejer i alla åldrar som uppskattar sköna kläder med hög kvalité och många kombinationsmöjligheter. Vi lägger stor vikt på val av material och färgkoordinering, just för att du som kund skall känna att du får något extra när du köper en Rabalder-produkt. Vår ambition är att göra kläder som du kan känna dig avslappnad men ändå välklädd i. Mjuka och behagliga plagg i en harmonisk tidl... Visa mer
Rabalder är ett över 30 år gammalt svenskt varumärke som vänder sig till tjejer i alla åldrar som uppskattar sköna kläder med hög kvalité och många kombinationsmöjligheter.
Vi lägger stor vikt på val av material och färgkoordinering, just för att du som kund skall känna att du får något extra när du köper en Rabalder-produkt.


Vår ambition är att göra kläder som du kan känna dig avslappnad men ändå välklädd i. Mjuka och behagliga plagg i en harmonisk tidlös anda. Välj och vraka bland välmatchade färger i vackra mönster, klassiska ränder, ljuvt blommigt och en stor variation av enfärgade plagg att mixa därtill. Rabalders filosofi är enkel: Sköna kläder för sköna dagar!


Vi designar och producerar våra kollektioner i egen regi med produktion i Portugal, Grekland, Turkiet, Egypten, Kina och Indien.


Vi söker en estetisk, nytänkande, driftig medarbetare för vår digitala marknadsföring på Instagram och Facebook.
Det är viktigt att du kan identifiera dig med vårt koncept och att du ser representativ ut.
Du ansvarar för att göra filmer, livestylingar och presentationer av nyheter i butik för att lägga upp på sociala medier. Givetvis skall du också publicera vanliga detaljfoton från butik och kontor.
Deltid ca 8 timmar/vecka med start snarast, utgångspunkt Alingsås/Göteborg.
Vi behöver din ansökan till [email protected] senast 5 november med CV, personligt brev, foto samt ett förslag på ett Instagramflöde bestående av 12 bilder som du tycker skulle passa oss. Visa mindre

Erfaren rörinspektör sökes till företag i expansionsfas!

Ansök    Feb 6    LN Personal AB    Avloppstekniker
Är du certifierad enligt STVF och har en gedigen erfarenhet inom rörinspektion? Vill du arbeta på ett företag i framkant och ha möjligheten att vara med och påverka samt sätta prägel på din egen roll? Då har vi tjänsten för dig! Vår kund har under ett par år varit verksamma i Göteborg, men finns på flera orter över landet och är även versamma i hela Norden. I sverige arbetar drygt 750 personer på företaget och dem har en mycket positiv utveckling med stor... Visa mer
Är du certifierad enligt STVF och har en gedigen erfarenhet inom rörinspektion? Vill du arbeta på ett företag i framkant och ha möjligheten att vara med och påverka samt sätta prägel på din egen roll? Då har vi tjänsten för dig!

Vår kund har under ett par år varit verksamma i Göteborg, men finns på flera orter över landet och är även versamma i hela Norden. I sverige arbetar drygt 750 personer på företaget och dem har en mycket positiv utveckling med stor efterfrågan på sina tjänster. Företagets huvudsakliga verksamhet är fastighetsservice, skadeservice, avfuktning, sanering, industrirengöring, högtryck-/avloppsspolning, vacuumsug, transporter av avfall och jour, därför bedrivs verksamhet dygnet runt.

Just nu söker vi efter en kvalificerad rörinspektör som vill vara med i deras expansion och utveckla dem vidare. Att arbeta som rörinspektör är ett mycket omväxlande arbete med högt eget ansvar. Arbetet innebär att man med hjälp av kamera undersöker nya och gamla ledningar och att kunna göra sina egna bedömningar gällande status på ledningar.

Start: Omgående – ansök redan idag! Urval sker löpande.

Ort: Göteborg

Befattning: Heltid, mån-fre 07.00-16.00

Anställningsform: Tillsvidare. Detta är en rekrytering, där du blir anställd direkt hos kund.


Din profil

Krav:
• B-Körkort
• Certifiering enligt STVF (P-93)
• Svenska obehindrat i tal och skrift

Meriterande:
• C-kort

Vi söker dig som har erfarenhet från rörinspektion mark samt spolerfarenhet. I arbetet ingår även mycket kundkontakt, vilket sätter krav på att du har lätt för att bygga kundrelationer, att du är flexibel och att du har ett problemlösande arbetssätt. Vidare ser vi att du har lätt för att själv driva ditt arbete framåt samt att du har en god förmåga att samarbeta med kollegor. Hos vår kund möter du arbeten som ställer olika krav på dig som rörinspektör, i olika arbetsmiljöer.

Vi erbjuder en stimulerande tjänst på ett företag i tillväxtfas. Du kommer att ingå i en grupp av härliga kollegor och har stor chans att påverka och utvecklas både personligt och i din roll som rörinspektör. Utbildningsmöjligheter finns och företaget tillämpar friskvårsbidrag.


Om LN Personal AB

LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag verksamma i Göteborg. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer. Visa mindre

Jula söker E-handelskoordinator

Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. E-handelskoordinator Är du en hemmafixare som älskar att driva digital försäljning, har ett öga för det visuella och gillar statistik? Med rötterna i postorder så startade Jula e-handel u... Visa mer
Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen.

E-handelskoordinator
Är du en hemmafixare som älskar att driva digital försäljning, har ett öga för det visuella och gillar statistik?
Med rötterna i postorder så startade Jula e-handel under våren 2017. Vi vill ta ytterligare kliv i att utveckla e-handeln och söker nu en e-handelskoordinator till vårt e-handels team .
 
 
Det här gör man som E-handelskoordinator
I rollen som E-handelskoordinator är du med och skapar en stark e-handel utifrån Julas koncernövergripande riktlinjer. Du jobbar dagligen med produktexponering, visningslogik, kampanjer och hålla det digitala kundvarvet snyggt, fräscht och säljande. Du jobbar löpande med att analysera kundbeteenden för att förbättra kundupplevelsen. I rollen ingår även en viss omvärldsanalys och trendbevakning där du har stor möjlighet att påverka.
 
Du ingår i ett e-handelsteam som består av e-handelsspecialister på våra andra marknader Norge och Polen samt rapporterar till e-Commerce manager. Teamet arbetar primärt med digital försäljning och är även delaktiga i utvecklingsprojekt rörande e-handeln.
 
I rollen samverkar du med kampanjteam, inköpsavdelning och marknadsavdelning för att hålla den digitala marknaden aktuell och på så sätt stödja kundens köpresa, både online och offline.
 
 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har erfarenhet av e-handel i någon form och därmed kunskap och förståelse för hur försäljningen på nätet kan påverkas. Kanske har du arbetat med eller studerat e-handel? Vi ser också gärna att du har arbetat inom detaljhandeln. Jula ser e-handeln som en väldigt viktig kompletterande köpkanal till våra 100 varuhus där rollen som E-handelskoordinator hjälper fler kunder att hitta Jula, varpå det är viktigt att kunna förstå verksamhetens helhet.
 
Vi ser det som en fördel att du har vana av Google Analytics. Erfarenhet av EPI-server eller annat CMS är meriterande. Du behärskar engelska i tal och skrift. Är du själv är en hemmafixarare och bekant med vårt sortiment är det ett stort plus!
 
 
Det här är du som person
Som E-handelskoordinator är det viktigt att du får energi av att driva försäljningen framåt. Du brinner för att förstå digital försäljning. Du har en analytisk förmåga och kan väva ihop statistik, omvärldsanalys och planerade kampanjer till ett tydligt och säljande budskap till Julas kunder.  
 
Du har ett intresse och öga för hur exponering i det digitala mediet sker på bästa sätt. Du kan arbeta självständigt men trivs i samarbete med andra. Du har ett nyfiket förhållningssätt till utmaningar och lösningar.
 
 
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning och utgår från Julas huvudkontor i Skara. Det finns möjlighet att utgå från annan ort men med möjlighet att vara på plats i Skara ett par dagar i veckan.


Så här Söker du
Om du känner att du passar för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format via länken nedan då vi håller intervjuer löpande och rekryteringen kan komma att avslutas i förtid! Sista ansökningsdagen är 29/2 2020.

Frågor om rekryteringen besvaras av Lars Eliason, 0708-38 78 43, [email protected] Visa mindre

Erfaren rörinspektör sökes till företag i expansionsfas!

Ansök    Feb 21    LN Personal AB    Avloppstekniker
Är du certifierad enligt STVF och har en gedigen erfarenhet inom rörinspektion? Vill du arbeta på ett företag i framkant och ha möjligheten att vara med och påverka samt sätta prägel på din egen roll? Då har vi tjänsten för dig! Vår kund har under ett par år varit verksamma i Göteborg, men finns på flera orter över landet och är även versamma i hela Norden. I sverige arbetar drygt 750 personer på företaget och dem har en mycket positiv utveckling med stor... Visa mer
Är du certifierad enligt STVF och har en gedigen erfarenhet inom rörinspektion? Vill du arbeta på ett företag i framkant och ha möjligheten att vara med och påverka samt sätta prägel på din egen roll? Då har vi tjänsten för dig!

Vår kund har under ett par år varit verksamma i Göteborg, men finns på flera orter över landet och är även versamma i hela Norden. I sverige arbetar drygt 750 personer på företaget och dem har en mycket positiv utveckling med stor efterfrågan på sina tjänster. Företagets huvudsakliga verksamhet är fastighetsservice, skadeservice, avfuktning, sanering, industrirengöring, högtryck-/avloppsspolning, vacuumsug, transporter av avfall och jour, därför bedrivs verksamhet dygnet runt.

Just nu söker vi efter en kvalificerad rörinspektör som vill vara med i deras expansion och utveckla dem vidare. Att arbeta som rörinspektör är ett mycket omväxlande arbete med högt eget ansvar. Arbetet innebär att man med hjälp av kamera undersöker nya och gamla ledningar och att kunna göra sina egna bedömningar gällande status på ledningar.

Start: Omgående – ansök redan idag! Urval sker löpande.

Ort: Göteborg

Befattning: Heltid, mån-fre 07.00-16.00

Anställningsform: Tillsvidare. Detta är en rekrytering, där du blir anställd direkt hos kund.


Din profil

Krav:
• B-Körkort
• Certifiering enligt STVF (P-93)
• Svenska obehindrat i tal och skrift

Meriterande:
• C-kort

Vi söker dig som har erfarenhet från rörinspektion mark samt spolerfarenhet. I arbetet ingår även mycket kundkontakt, vilket sätter krav på att du har lätt för att bygga kundrelationer, att du är flexibel och att du har ett problemlösande arbetssätt. Vidare ser vi att du har lätt för att själv driva ditt arbete framåt samt att du har en god förmåga att samarbeta med kollegor. Hos vår kund möter du arbeten som ställer olika krav på dig som rörinspektör, i olika arbetsmiljöer.

Vi erbjuder en stimulerande tjänst på ett företag i tillväxtfas. Du kommer att ingå i en grupp av härliga kollegor och har stor chans att påverka och utvecklas både personligt och i din roll som rörinspektör. Utbildningsmöjligheter finns och företaget tillämpar friskvårsbidrag.


Om LN Personal AB

LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag verksamma i Göteborg. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer. Visa mindre

Grovarbetare rivning/Sanerare

Ansök    Sep 9    Add-Up Bemanning AB    Saneringsarbetare
Vår kund expanderar och behöver ytterligare personal. Riv- och saneringsarbetare sökes därför för arbete ute hos kund (privatpersoner eller företag) i Göteborg och i Västra Götalandsregionen.Arbetet består av att tillsammans med kollegor riva och sanera på olika byggarbetsplatser. Här krävs ingen speciell utbildning, fördel om man arbetat med likvärdigt jobb tidigare, men det är inget krav. Arbetet är fysiskt och du måste gilla att arbeta med kroppen. Rätt... Visa mer
Vår kund expanderar och behöver ytterligare personal. Riv- och saneringsarbetare sökes därför för arbete ute hos kund (privatpersoner eller företag) i Göteborg och i Västra Götalandsregionen.Arbetet består av att tillsammans med kollegor riva och sanera på olika byggarbetsplatser. Här krävs ingen speciell utbildning, fördel om man arbetat med likvärdigt jobb tidigare, men det är inget krav. Arbetet är fysiskt och du måste gilla att arbeta med kroppen. Rätt person kan räkna med att tjänsten blir permanent. Upplärning sker på plats.Krav på B-körkort Visa mindre

Vi söker Kategoriansvarig till Gigant AB i Alingsås

Om oss Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad. Om före... Visa mer
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Om företaget
Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats.

Vårt erbjudande utgörs av tre delar, som sammantaget kallas för Bättre Fabriker. De tre delarna som säkerställer att vi lyckas med att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser är vår expertis, våra lösningar och vår metod.


Dina arbetsuppgifter
Som kategoriansvarig på Gigant AB i Alingsås har du en viktig roll i att ta fram och lansera erbjudande för din kategori av produkter samt tjänster. Du ansvarar för den totala utvecklingen av kategorin genom att skapa ett attraktivt och lönsamt erbjudande som stärker Gigants konkurrenskraft och löser behoven på morgondagens arbetsplats. I rollen ingår att ta fram och implementera strategi och affärsplan för kategorin och utifrån dessa lansera erbjudandet.

Rollen innefattar bland annat följande arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Utveckla och lansera strategi och affärsplan för kategorin
• Utveckla erbjudandet och se till att implementera det på relevanta marknader
• Utföra konkurrent-, trend- och kundbevakning
• Marknadsanalyser
• Hålla en löpande dialog med kunder, sälj-, marknads- och inköpsrepresentanter för att kunna ta fram underlag för affärsmässiga erbjudandebeslut.
• Driva och genomföra produktutveckling
• Säkerställa in- och utfasning av produkter
• Ansvara för kategorins prissättning
• Optimera leverans och logistiklösning
• Driva marknadsföringen av kategorin framåt
• Utbilda, utveckla och säkerställa kompetens kring erbjudandet till ute- och innesäljarkår samt hos återförsäljare.
• Analysera och följa upp produktstrategier


Din profil
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning, men troligtvis också högskoleutbildning. Du har lång erfarenhet av att arbeta med sortiment, inköp eller produktutveckling. Vidare är du en van projektledare och duktig på att leda andra människor. Har du dessutom erfarenhet av att jobba inom industri eller med lansering och kommersialisering av nya produkter är det meriterande.

Som person är du initiativtagande och kan självständigt driva utveckling och processer. Du har en god teknisk förståelse som gör att du har lätt för att sätta dig in i kundens behov för att i nästa steg kunna utveckla produkten och ta fram rätt erbjudande. Struktur och ordning faller sig väldigt naturligt för dig och du har ett starkt affärssinne. För att snabbt kunna se samband och hantera komplex information krävs det att du har en hög analytisk förmåga och är stabil och modig i dina beslut.

Då tjänsten innefattar en hel del utbildning, såväl internt som externt, måste du känna dig trygg med att kunna prata inför människor och hålla presentationer. Du är bra på att motivera och inspirera andra och är rak och tydlig i din kommunikation.

Rollen som Kategoriansvarig på Gigant AB är bred och mångfacetterad. Du arbetar i ett team om totalt 6 personer inom erbjudandegruppen och blir en viktig kugge i att bidra till företagets lönsamhet och erbjudandeutveckling. För rätt person är det en mycket varierad och rolig tjänst där det hela tiden finns potential att förbättra, förfina och utveckla.

Låter detta som en tjänst för dig?
Ansök och läs mer om tjänsten på soderco.se. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Jenny Lindquist på Söder & Co på 0322-66 68 63.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Operations and Supply Planner

Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. Cable distribution cabinets is a product group within ABB’s Electrification business that develops, promotes and sells enclosures, fusegears and cable connectors which are a vital part of the low voltage distribution network. The products are mainly sold via wholesalers and OEMs in the Nordic countries, primarily ... Visa mer
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy.
Cable distribution cabinets is a product group within ABB’s Electrification business that develops, promotes and sells enclosures, fusegears and cable connectors which are a vital part of the low voltage distribution network. The products are mainly sold via wholesalers and OEMs in the Nordic countries, primarily to utilities, industrial and commercial building companies via ABB local sales organizations.
Take this opportunity to join our dedicated team in Alingsås. This position will provide you with many opportunities and interesting challenges to enhance your career. Apply today!

Your responsibilities
Assembling and analyzing all data pertinent to creating a production plan, using capacity planning and linking it to the demand plan.
Providing input to finance on operating plans for the sales and operations planning (S&OP;) process, concerning incoming volume and capacity.
Maintaining planning parameters in ERP.
Preparing demand and supply scenarios, analyzing the risks associated, and recommending both short- and long-term solutions and mitigation plan to remove bottlenecks.
Performing standard and ad hoc detailed analyses for planning & fulfillment metrics (forecast & production plan accuracy, resource utilization). Identifying key root causes for non-performance and driving improvement initiatives.
Monitoring customer OTD and LT.
Living ABB’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues, and the business.


Your background
A Bachelor’s degree – economic or technical.
Previous experience on similar position will be considered as an advantage.
Good level of written and verbal communication in English and Swedish.
Advanced knowledge of Excel.
Analytical thinking, communication and organizing skills.
Experience with ERP system (preferably SAP) will be considered as an advantage.
Experience and/or certificate in lean manufacturing is a huge asset.


More about us
Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.
Recruiting Manager: Troy Read, +46 32 27 71 57, will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Niclas Fogelberg + +46 725 48 60 41, Unionen: Marina Närman +46 703 58 43 36, IF Metall: Henrik Sanddahl +46 702 64 57 18. All other questions can be directed to Talent Partner Anna Nordlund, +46 761 42 01 39.
Welcome to submit your application by January 7th.
ABB strives to have a diverse and inclusive work environment and we welcome female candidates to apply. Visa mindre

Marknad

Söker timanställd allternativ praktikant med kunskap inom SEO, sociala medier och som vill skapa sig mer erfarenhet inom marknad.Vi ser att du är ung, driven och ser detta som ett bra allternativ att införskaffa mer kunskap och en väg ut på marknaden.Praktikplats har stora möjligheter att leda till anställning.Annonsering i Linkedin, facebook och direktannonsering till kund är huvudsakliga uppgiften.ARBETERT ÄR I CENTRALA GÖTEBORG Visa mer
Söker timanställd allternativ praktikant med kunskap inom SEO, sociala medier och som vill skapa sig mer erfarenhet inom marknad.Vi ser att du är ung, driven och ser detta som ett bra allternativ att införskaffa mer kunskap och en väg ut på marknaden.Praktikplats har stora möjligheter att leda till anställning.Annonsering i Linkedin, facebook och direktannonsering till kund är huvudsakliga uppgiften.ARBETERT ÄR I CENTRALA GÖTEBORG Visa mindre

Marknadssamordnare

Bil-Nilsson i Alingsås AB söker en Marknadssamordnare med ett stort intresse för kommunikation, eget driv och en känsla för service. Som marknadssamordnare får du en central roll i företaget med inblick i hela verksamheten. Som Marknadssamordnare kommer du att arbeta nära alla affärsområdesansvariga för att hjälpa dem skapa erbjudanden och kommunicera företagets utbud av tjänster och service. Du samordnar all marknadskommunikation i företaget gällande allt... Visa mer
Bil-Nilsson i Alingsås AB söker en Marknadssamordnare med ett stort intresse för kommunikation, eget driv och en känsla för service. Som marknadssamordnare får du en central roll i företaget med inblick i hela verksamheten. Som Marknadssamordnare kommer du att arbeta nära alla affärsområdesansvariga för att hjälpa dem skapa erbjudanden och kommunicera företagets utbud av tjänster och service. Du samordnar all marknadskommunikation i företaget gällande allt från hemsida och tidningsannonser till sociala medier, event, sponsorfrågor, rörlig media och mera. Du har också en funktion som stöd i företagets kundcenter under en del av din tid. Arbetsuppgifter:- Kontinuerligt uppdatera och skapa marknadskommunikation- Administrera hemsida - Skapa kommunikation på sociala medier- Skapa marknadsplaner för våra varumärken och hantera tillkommande administration- Kommunikation/erbjudande via CarPay och Volvokort - Budgetansvar för marknadsaktiviteter- Ansvara för event, planering och genomförandeProfil och kvalifikationer:Du har känsla och intresse för bild och text. Du är en van kommunikatör som trivs att arbeta tillsammans med andra och uttrycker dig väl i ord och skrift. Du har hunnit få några års erfarenhet i arbetslivet och känner dig därmed trygg och självgående i nuvarande arbetsuppgifter. Som person är du glad, nyfiken och flexibel med en genuint positiv inställning. Du är självständig, noggrann och tar ansvar för ditt eget arbete likväl som för helheten – att hjälpas åt är en självklarhet. Att ge god service kommer naturligt för dig. - Du är en van dataanvändare och har goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta med bild och text program. - I ditt dagliga arbete kommer du bl a arbeta med hemsida (wordpress) och Adobe Creative Cloud (In Design, Photoshop) erfarenheter av dessa system är meriterande. Visa mindre

Jula söker E - handelskoordinator

Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. E-handelskoordinator Är du en hemmafixare som älskar att driva digital försäljning, har ett öga för det visuella och gillar statistik? Med rötterna i postorder så startade Jula e-handel u... Visa mer
Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen.

E-handelskoordinator
Är du en hemmafixare som älskar att driva digital försäljning, har ett öga för det visuella och gillar statistik?
Med rötterna i postorder så startade Jula e-handel under våren 2017. Vi vill ta ytterligare kliv i att utveckla e-handeln och söker nu en e-handelskoordinator till vårt e-handels team .
 
 
Det här gör man som E-handelskoordinator
I rollen som E-handelskoordinator är du med och skapar en stark e-handel utifrån Julas koncernövergripande riktlinjer. Du jobbar dagligen med produktexponering, visningslogik, kampanjer och hålla det digitala kundvarvet snyggt, fräscht och säljande. Du jobbar löpande med att analysera kundbeteenden för att förbättra kundupplevelsen. I rollen ingår även en viss omvärldsanalys och trendbevakning där du har stor möjlighet att påverka.
 
Du ingår i ett e-handelsteam som består av e-handelsspecialister på våra andra marknader Norge och Polen samt rapporterar till e-Commerce manager. Teamet arbetar primärt med digital försäljning och är även delaktiga i utvecklingsprojekt rörande e-handeln.
 
I rollen samverkar du med kampanjteam, inköpsavdelning och marknadsavdelning för att hålla den digitala marknaden aktuell och på så sätt stödja kundens köpresa, både online och offline.
 
 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har erfarenhet av e-handel i någon form och därmed kunskap och förståelse för hur försäljningen på nätet kan påverkas. Kanske har du arbetat med eller studerat e-handel? Vi ser också gärna att du har arbetat inom detaljhandeln. Jula ser e-handeln som en väldigt viktig kompletterande köpkanal till våra 100 varuhus där rollen som E-handelskoordinator hjälper fler kunder att hitta Jula, varpå det är viktigt att kunna förstå verksamhetens helhet.
 
Vi ser det som en fördel att du har vana av Google Analytics. Erfarenhet av EPI-server eller annat CMS är meriterande. Du behärskar engelska i tal och skrift. Är du själv är en hemmafixarare och bekant med vårt sortiment är det ett stort plus!
 
 
Det här är du som person
Som E-handelskoordinator är det viktigt att du får energi av att driva försäljningen framåt. Du brinner för att förstå digital försäljning. Du har en analytisk förmåga och kan väva ihop statistik, omvärldsanalys och planerade kampanjer till ett tydligt och säljande budskap till Julas kunder.  
 
Du har ett intresse och öga för hur exponering i det digitala mediet sker på bästa sätt. Du kan arbeta självständigt men trivs i samarbete med andra. Du har ett nyfiket förhållningssätt till utmaningar och lösningar.
 
 
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning och utgår från Julas huvudkontor i Skara. Det finns möjlighet att utgå från annan ort men med möjlighet att vara på plats i Skara ett par dagar i veckan.


Så här Söker du
Om du känner att du passar för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format via länken nedan då vi håller intervjuer löpande och rekryteringen kan komma att avslutas i förtid! Sista ansökningsdagen är 19/5 2019.

Frågor om rekryteringen besvaras av Lars Eliason, 0708-38 78 43, [email protected] Visa mindre