Lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Alingsås

Se lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Alingsås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alingsås som finns hos arbetsgivaren.

Administratör/ Marknadsförare 100 %

Ansök    Apr 10    Axxona AB    Informatör/Kommunikatör
Axxona AB, grundat 2009, förvaltar kommersiella fastigheter och hyresrätter i Alingsås och Stenungsund. Företaget driver även Axxona Hyrlager, en modern self-storage-anläggning med cirka 200 kunder. Inom koncernen ingår också Sjösportskolan, en utbildningsorganisation med lång erfarenhet inom nautisk utbildning och godkänd av Transportstyrelsen. Under våren 2025 lanserar Sjösportskolan en ny verksamhet, YKB Skolan, som kommer erbjuda fortbildningskurser in... Visa mer
Axxona AB, grundat 2009, förvaltar kommersiella fastigheter och hyresrätter i Alingsås och Stenungsund. Företaget driver även Axxona Hyrlager, en modern self-storage-anläggning med cirka 200 kunder. Inom koncernen ingår också Sjösportskolan, en utbildningsorganisation med lång erfarenhet inom nautisk utbildning och godkänd av Transportstyrelsen. Under våren 2025 lanserar Sjösportskolan en ny verksamhet, YKB Skolan, som kommer erbjuda fortbildningskurser inom YKB.
Som administratör kommer din huvuduppgift vara att administrera YKB Skolans kursutbud samt att marknadsföra kurserna i våra olika kanaler.
Därför söker vi nu efter dig som är en god administratör och marknadsförare med öga för detaljer som säkerhetsställer kvalitén på ditt arbete. Vidare trivs du i en miljö där det händer mycket, med högt tempo ibland. Du är glad, framåt och har lika bra service mot såväl kunder som kollegor.
DINA ARBETSUPPGIFTER
Marknadsföra verksamheten i nyhetsbrev, sociala medier och hemsida
Ansvara för att uppdatera information kring kursutbudet i utbildningsplattformen
Kundkontakter samt kontakt med företag och privatpersoner
Administrera utbildningar, slutprov och utbildningsbevis
Behjälplig med kundtjänst/reception vid behov
Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter som delegeras av din chef

VI SÖKER DIG SOM HAR
Administrativ utbildning samt erfarenhet av administrativt och/eller servicerelaterat arbete
Intresse för fordon
Goda kunskaper av Office 365
Goda kunskaper i Adobe CC
Erfarenhet av digital marknadsföring
Goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska

DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR
Erfarenhet av YKB

FÖR ATT LYCKAS I ROLLEN BEHÖVER DU VARA
Samarbetsinriktad
Självgående
Serviceinriktad
Anpassningsbar

Placeringsort är Alingsås.
Tillträde: Efter överenskommelse
Vi tillämpar löpande rekrytering och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Kommunikatör till kultur och utbildningsförvaltningen

Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. Tillsammans skapar vi Alingsås! Kultur- och utbildningsförvaltningen bedriver den kommunala gymnasieskolan, anpassad ... Visa mer
Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. Tillsammans skapar vi Alingsås!

Kultur- och utbildningsförvaltningen bedriver den kommunala gymnasieskolan, anpassad gymnasieskola, vuxen-utbildningen, kulturskolan och ungdomsverksamheten Vingen. Dessutom ryms kultur- och fritidsverksamhet samt turism- och besöksnäringen inom förvaltningens uppdrag. Där ingår exempelvis Nolhaga Parkbad, kommunens nya ishall, Nolhaga lantgård samt Kulturhuset, museet och folkbibliotek. Andra event som förvaltningen bedriver är Fikavandringar, evenemang och aktiviteter i våra parker och slottet. Dessutom samverkar förvaltningen med andra aktörer i andra evenemang som exempelvis Potatisfestivalen. Därtill har förvaltningen ett viktigt uppdrag i att tillhandahålla stöd till kommunens föreningsliv.

Som kommunikatör hos Kultur- och utbildningsförvaltningen har du en nyckelroll i att stärka våra verksamheters varumärke genom tydlig och sammanhållen kommunikation, både internt och externt. Du kombinerar strategiskt tänkande med operativt arbete med att planera, genomföra och samordna våra kommunikationsinsatser. Här får du möjligheten att göra skillnad och bidra till att öka både synligheten och framgången för förvaltningens arbete. Här kan du vara nytänkare!

När du börjar hos oss så erbjuder vi dig:
-En trygg anställning
-Möjlighet till semesterväxling
-En kompetensutvecklingsplan
-Föräldrapenningtillägg
-Friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi
-Möjlighet att delvis kunna arbeta på distans
-En central arbetsplats med närhet till pendeltågstation och centrum

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör ansvarar du för att planera och genomföra marknadsföringsinsatser för förvaltningens verksamheter, projekt och evenemang. Detta inkluderar att samordna, producera och följa upp innehåll för sociala medier, webbplats, nyhetsbrev, pressverktyg och tryckt material. Du utvecklar, skapar och genomför kampanjer samt riktade aktiviteter som når och engagerar rätt målgrupper i nära samarbete med förvaltningens verksamheter. En viktig del i arbetet är att säkerställa att kommunikationen är enhetlig i olika kanaler och samordnar budskap med kommunens centrala kommunikationsfunktion för att harmonisera kommunikationen.

Du deltar även i nätverk och samordningsgrupper för att bidra till kommunens övergripande kommunikationsmål. Dessutom arbetar du med externa aktörer och medier för att stärka förvaltningens synlighet och trovärdighet. I rollen ingår även att fungera som rådgivare och stöd till förvaltningens chefer och nyckelpersoner i både interna och externa kommunikationsfrågor. En del i det är att stödja och samordna kommunikationen mellan avdelningar samt säkerställa att rätt information når rätt personer, särskilt vid förändringsprocesser.

I ditt övergripande arbete säkerställer du förvaltningens kommunikationsstrategier följs och stöder förvaltningens mål. Du ska också bland annat kunna utveckla och förvalta rutiner och verktyg för att säkerställa tydliga och effektiva informationsflöden inom förvaltningen och kommunen. Slutligen analyserar och utvärderar du kommunikationsinsatser för att optimera deras effekt och bidra till långsiktiga mål.

KVALIFIKATIONER
Skallkrav:
• Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom kommunikation, media, marknadsföring eller motsvarande erfarenhet.
• Du har minst tre års erfarenhet av strategisk kommunikation, marknadsföring och trivs med att arbeta både strategiskt och operativt.
• Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och är van att arbeta med digitala kommunikationsverktyg, sociala medier och innehållsproduktion.
• Du har även kompetens att driva projekt och samordna insatser mellan olika intressenter på ett strukturerat och effektivt sätt.

Meriterande:
• Erfarenhet av att använda program i Adobe Creative Cloud

Vi söker dig som är strategisk, strukturerad och analytisk med en förmåga att se helheten och bidra till långsiktiga lösningar. Du är drivande och initiativrik med ett starkt fokus på att leverera resultat. Du trivs i en roll där flexibilitet och lösningsfokus är avgörande, och du har en positiv inställning som inspirerar andra. Med din goda samarbetsförmåga och lyhördhet bygger du starka relationer och anpassar dig efter olika behov och synpunkter.
Du är också kreativ och nytänkande, med en talang för att skapa engagerande innehåll. Förmåga att hantera flera projekt samtidigt och arbeta mot deadlines.

ÖVRIGT
Provanställning kommer att tillämpas

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit. Visa mindre

Kommunikatör till Sjukhusen i väster

Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus – Alingsås lasarett, Angereds närsjukhus, Högsbo närsjukhus (tidigare Frölunda specialistsjukhus) och Kungälvs sjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet. Om verksamheten Kommunikationsenheten består av fyra kommunikatörer, leds av en kommunikationschef och tillsammans ger vi st... Visa mer
Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus –

Alingsås lasarett, Angereds närsjukhus, Högsbo närsjukhus (tidigare Frölunda specialistsjukhus) och Kungälvs sjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet.



Om verksamheten
Kommunikationsenheten består av fyra kommunikatörer, leds av en kommunikationschef och tillsammans ger vi strategiskt och operativt stöd till ledning och verksamheter utifrån olika spetskompetenser.

Kommunikationsenhetens ansvar är bland annat: intern, lednings- och extern kommunikation, intern och extern webb, sociala medier, press- och mediarelationer, kriskommunikation, varumärkesarbete, film och foto, grafisk produktion samt projektkommunikation. Västra Götalandsregionen och Sjukhusen i väster har just nu stort fokus och på omställningen av hälso- och sjukvården där digitalisering och utvecklade arbetssätt är viktiga nycklar.

Om tjänsten
Tjänsten innebär att vara kommunikatör med särskilt ansvar för press- och medierelationer samt kriskommunikation. I rollen som kommunikatör kommer du stärka kommunikationsteamet och även arbeta strategiskt och operativt med varierade uppgifter inom kommunikationsområdet. Du kommer att ha din placering på Kungälvs sjukhus men i tjänsten ingår att arbeta från våra olika sjukhus vid behov.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- att hantera inkommande medieförfrågningar
- snabbt och effektivt hantera olika typer av mediefrågor
- omvärldsbevaka och bidra med proaktivt mediearbete
- samverka inom förvaltningen och bygga goda relationer samt samverka med andra förvaltningars presskommunikatörer
- skriva nyhetstexter och insändarsvar
- kriskommunikationsarbete
- praktiskt arbeta med kommunikation i olika projekt (analysera kommunikationsbehov, identifiera målgrupper, budskap, aktiviteter och kanaler) och publicera i olika kanaler
- bidra till kontinuerlig utveckling av kommunikationsarbetet och arbetsprocesser för att stärka enhetens samlade kommunikativa kompetens

Kvalifikationer
Vi söker dig som har: 

- högskole- eller universitetsexamen med inriktning medie- och kommunikationsvetenskap eller utbildning i journalistik
- mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift, samt mycket god språkkänsla
- flerårig erfarenhet av att arbeta med medierelationer såväl proaktivt som i skarpt läge
- erfarenhet av kriskommunikation och att agera under kris
- erfarenhet av att arbeta i CMS (vi använder Optimizely/Episerver respektive Pressmachine)
- erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation

Vi söker en engagerad och kunnig person som arbetar bra både i grupp och självständigt. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella hinder på ett konstruktivt sätt. Du uppskattar att arbeta i ett öppet klimat, nära dina kollegor, där vi hjälps åt, backar upp varandra och har kul på jobbet. Du är mål- och resultatinriktad och samtidigt prestigelös. Du har gott omdöme och gör avvägningar och prioriteringar för verksamhetens bästa. Du väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar gott omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. 

För att vara framgångsrik i rollen som kommunikatör hos oss behöver du arbeta planerat och långsiktigt, samtidigt som du snabbt behöver kunna byta fokus för att jobba med aktuella frågor här och nu. Du ska ha förmåga att kunna göra egna avvägningar och prioriteringar då arbetet ställer höga krav på din förmåga att hantera ett högt tempo, och kunna fatta balanserade beslut även under pressade förhållanden. Du bör också ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheterna i olika förändringar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan. Du får gärna bifoga några exempel på pressmeddelanden eller artiklar som du skrivit.

Övrigt
Intervjuer kommer att ske den 15-16 januari 2024.

Ansökan
För att söka tjänsten, gå in via länken nedan. 
https://vgregion.varbi.com/se/what:job/jobID:683068/

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Maskot till Gallerian Storken i Alingsås, 14 december

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Här kommer information om ett nytt uppdrag vi har i Alingsås, 14 december. Vår kund har ett event i Gallerian Storken och behöver hjälp på plats av två personer som kan agera maskot och ledsagare. Man turas alltså om att vara "Stella Stork" och leda maskoten under dagen. Vi ser ... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Här kommer information om ett nytt uppdrag vi har i Alingsås, 14 december.
Vår kund har ett event i Gallerian Storken och behöver hjälp på plats av två personer som kan agera maskot och ledsagare. Man turas alltså om att vara "Stella Stork" och leda maskoten under dagen. Vi ser att du älskar event, service och kan bjuda på dig själv.


Dagar, datum och tider:
Lördag, 14 dec, kl.10.30-15.00


Lön: 180kr/h
(Ink OB och semesterersättning)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Maila med rubriken "Alingsås -24" till [email protected]
2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund
3. Bifoga CV och ett nytaget foto
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer
5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig och hur du är tillgänglig under perioden
Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail.
Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast. Visa mindre

Personal till centrumevent i Alingsås 28-29 oktober

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Personal till ett galleriaevent i Alingsås, 28-29 oktober. Vi söker nu efter dig som skulle känna dig bekväm med att assistera vår kund under ett familjevänligt event i Alingsås galleria. Det kommer vara olika aktiviteter på plats, är du kreativ och barnkär är det ett plus. Vi s... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Personal till ett galleriaevent i Alingsås, 28-29 oktober.
Vi söker nu efter dig som skulle känna dig bekväm med att assistera vår kund under ett familjevänligt event i Alingsås galleria. Det kommer vara olika aktiviteter på plats, är du kreativ och barnkär är det ett plus. Vi ser gärna att du gjort något liknande innan och kanske till och med hållit på med ansiktsmålning.


Dag, datum och tid:
Lördag, 28/10
Söndag, 29/10
Kl.10-15.30


Lön: 132kr/H (+12% i semesterersättning 18 kr/h =150kr/h)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Maila med rubriken "Alingsås okt -23" till [email protected]
2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund
3. Bifoga CV och ett nytaget foto
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer
5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig
6.Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail.
Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast. Visa mindre

Demopersonal i Alingsås september-december

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu event/demo-personal till höstens kommande butiksdemos. Det kan handla om allt från att bjuda på choklad till att grädda våfflor etc. Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu event/demo-personal till höstens kommande butiksdemos.
Det kan handla om allt från att bjuda på choklad till att grädda våfflor etc. Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig kommer man väldigt långt i denna bransch!
Vi vill utöka vår personalbas med ytterligare glad och driven personal då vi börjat få förfrågningar från kunder som vill köra butiksdemos i höst.
Dagar och tider:
Varierar mellan uppdragen, men oftast är det:
Onsdag-fredag kl 11-19
Lördag kl 10-17
Lön: 140 kr/h (ink sem.ers och ob)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Gå in på www.eventpersonal.se och skapa en profil (gör den så utförlig som möjligt). Skriv "FJ demo" som referensnummer i din profil.
2. Invänta sedan ett verifieringsmail, OBS detta kan hamna i din skräppost så titta där. Klicka på länken i verifieringsmailet för att slutföra din registrering av profil.
3. I nästa steg kommer vi skicka ut jobbförfrågningar till din mejl som du då svarar på om du kan och vill jobba.


?Sök nu, vi har massor av roliga event och demos på gång i höst! Visa mindre

Eventpersonal till butiksevent i Alingsås

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Alingsås för vårens stora kampanjer. Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis til... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Alingsås för vårens stora kampanjer.
Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis till att tillreda en maträtt. (Självklart får man all utbildning som krävs) Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig kommer man väldigt långt i denna bransch!
Dagar och tider:
Vecka: 17-20 (25 april - 20 maj)
Vecka: 22-24 (30 maj - 19 juni)
Vi matchar ihop dig med de uppdrag som passar din tillgänglighet! Vanligtvis sker butiksdemos onsdag-lördag under butikens öppettider.
Lön: från 135kr/h och uppåt beroende på uppdrag, tid etc. (ink sem.ers och OB)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Gå in på www.eventpersonal.se och skapa en profil (gör den så utförlig som möjligt). Skriv " RH Alingsås" som referensnummer i din profil. (Har du redan en profil hos oss så behöver du inte ansöka denna väg. Vi kontaktar dig för detta uppdrag om din profil passar jobbet)
2. Skriv i din profil vilka dagar du är tillgänglig under vecka 17-20 samt vecka 22-24. Skriv också vad du gjort tidigare inom butiksdemo, event, kundbemötande etc. eller om du har annan relevant erfarenhet.
3. Invänta sedan ett verifieringsmail, OBS detta kan hamna i din skräppost så titta där. Klicka på länken i verifieringsmailet för att slutföra din registrering av profil.
4. I nästa steg kommer vi kontakta dig som ansökt och gjort en profil på vår webbsida och boka in en kort Zoom-intervju.
?Sök nu, vi har massor av roliga event och demos på gång! Visa mindre

Kommunikatör

Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås! I Alingsås jobbar nästan 4000 medarbetare för att varje dag ge god samhällsservice till våra invånare, besökare, företag och föreningar. Vi gör det i enlighet med våra värdeord: engagemang, öppenhet och respekt. I vår vision för 2040 är Alingsås Västsveriges vackraste ... Visa mer
Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås!

I Alingsås jobbar nästan 4000 medarbetare för att varje dag ge god samhällsservice till våra invånare, besökare, företag och föreningar. Vi gör det i enlighet med våra värdeord: engagemang, öppenhet och respekt.
I vår vision för 2040 är Alingsås Västsveriges vackraste kulturstad i en levande bygd. Genom nytänkande, engagemang och tillgänglighet skapar vi livskvalitet för alla.
I Alingsås finns rum för karriär och friluftsliv, föreningar och företagare. För landsbygd och stadspuls, studentliv och grannar. Nätverk och tystnad, kaféer och hembakt. Alingsås är trästaden med rum för hela livet.

I den här rollen tillhör du kommunikationsenheten som är placerad på kommunledningskontoret i Rådhuset vid Stora Torget i Alingsås. Vi är ett härligt team med olika kompetenser som har ansvar för hela kommunens kommunikation och varumärkesarbete.

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör är du en viktig del av vår enhet om sju personer. Alingsås kommun arbetar aktivt med att utveckla kommunikationen mot våra invånare, besökare och näringsliv. En viktig del i det arbetet är att skapa bra, intressant och målgruppsanpassat innehåll till våra olika kanaler, där vi på ett enkelt och proffsigt sätt sprider värdefull information, är tillgängliga och har en nära dialog.
Som kommunikatör i Alingsås kommun har du ett omväxlande jobb med olika arbetsuppgifter, det kan till exempel vara att:
• Skriva texter - ibland med redaktionell prägel, ibland copywriting, alltid med spänst och stil.
• Filma och redigera rörligt material.
• Publicera, följa upp och föra dialog i våra digitala och sociala kanaler.
• Ta fram planer och strategier för vår kommunikation.
• Vara rådgivande till kollegor i kommunen rörande kommunikationsfrågor.
• Kommunicera vid kriser och samhällsstörningar.
• Delta i olika projekt och ta ansvar för kommunikationen i dem.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant utbildning för rollen, det kan vara inom kommunikation, marknadsföring eller journalistik.
Du har flera års erfarenhet inom yrket. Du kan skriva, filma och redigera. Grundläggande kompetens inom layout, foto och bildbehandling är också välkommet.
Du är inte rädd att rycka in där det behövs och anta nya utmaningar. Du kan självständigt planera och bedriva ditt arbete.
Som person har du en kommunikativ förmåga och en pedagogisk kompetens att kunna förklara för andra hur avvägningar görs.
Samarbetsförmåga, ödmjukhet och mod att våga ta hjälp eller stöd och kunna ingå i ett större team med olika personligheter och kompetenser är också viktigt.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag. Visa mindre

Informatör / Kommunikatör

Alingsås lasarett är ett akutsjukhus med närsjukvårdsuppdrag och en regional aktör inom specifika medicinska områden. Sjukhuset erbjuder hälso- och sjukvård dygnet runt i samarbete med andra vårdaktörer. Genom moderna arbetssätt och effektivt nyttjande av resurser ska sjukhuset öka tillgängligheten för patienter i närområdet och i Västra Götalandsregionen. Alingsås lasarett har ca 750 anställda och en omsättning på 660 miljoner. Kommunikation vid Alin... Visa mer
Alingsås lasarett är ett akutsjukhus med närsjukvårdsuppdrag och en regional aktör inom specifika medicinska områden. Sjukhuset erbjuder hälso- och sjukvård dygnet runt i samarbete med andra vårdaktörer. Genom moderna arbetssätt och effektivt nyttjande av resurser ska sjukhuset öka tillgängligheten för patienter i närområdet och i Västra Götalandsregionen. Alingsås lasarett har ca 750 anställda och en omsättning på 660 miljoner.



Kommunikation vid Alingsås lasarett ska ske med mottagarens behov i fokus och ha sjukhusets grundläggande värderingar som bas.

Värdegrunden på Alingsås lasarett innebär att alla människor har lika värde. Det är också grundsynen för lasarettets information, kommunikation och relation. Målet är att ha en tydlig och väl fungerande information, kommunikation och relation mellan chefer, medarbetare, patienter och allmänhet och media/press.

Den tjänst vi nu söker informatör/kommunikatör till är ett vikariat till och med sista december 2019. Du kommer att vara underställd sjukhusdirektören.

Arbetsuppgifter
Som informatör/kommunikatör ska du stödja och utveckla den interna och externa kommunikationen och fungera som rådgivare i kommunikationsfrågor för ledning och medarbetare.
Du ingår i sjukhusets ledningsgrupp och tar fram underlag för kommunikation för berörda målgrupper. I tjänsten ingår att kunna kommunikatörens hela verktygslåda: kommunikationsplanering, förändringskommunikation, kriskommunikation, hantera mediefrågor och informationsmaterial. Samverkan sker även med andra vårdaktörer och kommuner i upptagningsområdet. På Alingsås lasarett får du vara beredd på att verka inom flera olika arbetsområden.

Som informatör/kommunikatör är du med och driver utvecklingen av sjukhusets intranät och externa webbplats samt följer upp och marknadsför dem. Du tar ett aktivt ansvar för innehåll, grafisk profil och grundstruktur. I arbetsuppgifterna ingår att utveckla och underhålla befintliga sidor och kvalitetsgranska både innehåll och struktur.

Kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk examen inom media, journalistik eller information/kommunikation samt erfarenhet av kommunikationsarbete på ledningsnivå i offentlig sektor.

Du ska ha god kunskap om indesign, Photoshop, Illustratior, Episerver och Officepaketet. Erfarenhet av strategisk kommunikation, kriskommunikation, sociala medier och presskontakter samt webbutveckling är meriterande.

Du är van vid att arbeta självständigt och ta ett stort eget ansvar. Du är lyhörd, lösningsinriktad och har lätt för att samarbeta. Du är en driven skribent som kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har erfarenhet av att arbeta konsultativt.



Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Kommunikatör

Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås! I Alingsås jobbar nästan 4000 medarbetare för att varje dag ge god samhällsservice till våra invånare, besökare, företag och föreningar. Vi gör det i enlighet med våra värdeord: engagemang, öppenhet och respekt. I vår vision för 2040 är Alingsås Västsveriges vackraste ... Visa mer
Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås!

I Alingsås jobbar nästan 4000 medarbetare för att varje dag ge god samhällsservice till våra invånare, besökare, företag och föreningar. Vi gör det i enlighet med våra värdeord: engagemang, öppenhet och respekt.
I vår vision för 2040 är Alingsås Västsveriges vackraste kulturstad i en levande bygd. Genom nytänkande, engagemang och tillgänglighet skapar vi livskvalitet för alla.
I Alingsås finns rum för karriär och friluftsliv, föreningar och företagare. För landsbygd och stadspuls, studentliv och grannar. Nätverk och tystnad, kaféer och hembakt. Alingsås är trästaden med rum för hela livet.

I den här rollen tillhör du kommunikationsenheten som är placerad på kommunledningskontoret i Rådhuset vid Stora Torget i Alingsås. Vi är ett härligt team med olika kompetenser som har ansvar för hela kommunens kommunikation och varumärkesarbete.

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör är du en viktig del av vår enhet om sju personer. Alingsås kommun arbetar aktivt med att utveckla kommunikationen mot våra invånare, besökare och näringsliv. En viktig del i det arbetet är att skapa bra, intressant och målgruppsanpassat innehåll till våra olika kanaler, där vi på ett enkelt och proffsigt sätt sprider värdefull information, är tillgängliga och har en nära dialog.
Som kommunikatör i Alingsås kommun har du ett omväxlande jobb med olika arbetsuppgifter, det kan till exempel vara att:
• Skriva texter ibland med redaktionell prägel, ibland copywriting, alltid med spänst och stil.
• Filma och redigera rörligt material.
• Publicera och följa upp i våra olika kanaler, som hemsida, sociala medier, press, trycksaker med mera.
• Ta fram planer och strategier för vår kommunikation.
• Vara rådgivande till kollegor i kommunen rörande kommunikationsfrågor.
• Delta i olika projekt och ta ansvar för kommunikationen i dem.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant utbildning för rollen, det kan vara inom kommunikation, marknadsföring eller journalistik.
Du har flera års erfarenhet inom yrket. Du kan skriva, filma och redigera. Grundläggande kompetens inom layout, foto och bildbehandling är också välkommet.
Du är inte rädd att rycka in där det behövs och anta nya utmaningar. Du kan självständigt planera och bedriva ditt arbete.
Som person har du en kommunikativ förmåga och en pedagogisk kompetens att kunna förklara för andra hur avvägningar görs.
Samarbetsförmåga, ödmjukhet och mod att våga ta hjälp eller stöd och kunna ingå i ett större team med olika personligheter och kompetenser är också viktigt.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker.

Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag. Visa mindre

Bemannia söker för vårt dotterbolagsräkning trafikinformatörer till Väst...

Ansök    Apr 17    Bemannia    Informatör/Kommunikatör
Är du serviceinriktad, kundfokuserad och på jakt efter ett extrajobb? Vi söker nu för vårt dotterbolag Bemanniqs räkningflertalet trafikinformatörer inför våren och sommarens högsäsong. Det är ett flexibelt extraarbete med varierande arbetstider i Göteborg med omnejd. Dina arbetsuppgifter Vi håller nu på att rekrytera inför våren och sommarens högsäsong där du kommer att arbeta ute i fält, alltså utplacerad på olika platser i Västra Götalandsregionen där... Visa mer
Är du serviceinriktad, kundfokuserad och på jakt efter ett extrajobb? Vi söker nu för vårt dotterbolag Bemanniqs räkningflertalet trafikinformatörer inför våren och sommarens högsäsong. Det är ett flexibelt extraarbete med varierande arbetstider i Göteborg med omnejd.

Dina arbetsuppgifter

Vi håller nu på att rekrytera inför våren och sommarens högsäsong där du kommer att arbeta ute i fält, alltså utplacerad på olika platser i Västra Götalandsregionen där behovet av informatörer finns, med att ge information till allmänheten gällande kollektivtrafiken. Det kan exempelvis vara någonstans där en olycka skett, vid signalfel eller vid något större evenemang där trafiken behöver dirigeras om.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieexamen. Du har en god kommunikationsförmåga samt är självgående. Denna tjänst kräver att man inledningsvis närvarar vid en tvådagars kurs som kommer att arrangeras vid några olika datum av vår kund. Den 18 maj är ett datum då många informatörer efterfrågas, även då är det obligatoriskt att man finns tillgänglig för arbetspass. Det är krav på att ha B-körkort för att söka denna tjänst.

Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på[email protected] 08-122 00 450.

BemannIQ är ett svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader. BemannIQ är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2015, Miljöcertifierade enligt ISO 14001:2004, Arbetsmiljöcertifierade enligt OHSAS 18001:2007 samt certifierade inom Informationssäkerhet ISO/IEC 27001:2015. Visa mindre