Lediga jobb Poolia Sverige AB i Alingsås

Se alla lediga jobb från Poolia Sverige AB i Alingsås. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Alingsås som finns inom det yrket.

Helpdesk

Helpdesk på deltid till vår kund i Alingsås Om tjänsten Vi söker nu en helpdeskmedarbetare till vår kund i Alingsås med start 2 september. Uppdraget är på deltid 20 timmar per vecka och beräknas pågå i minst fem månader. Urval sker löpande så vänta inte. Du är varm välkommen med din ansökan. About the position Vi söker en person med stort teknisk intresse som kan lösa problem i first-line, både i helpdesk men också ute hos användarna när det behövs. Arb... Visa mer
Helpdesk på deltid till vår kund i Alingsås

Om tjänsten
Vi söker nu en helpdeskmedarbetare till vår kund i Alingsås med start 2 september. Uppdraget är på deltid 20 timmar per vecka och beräknas pågå i minst fem månader. Urval sker löpande så vänta inte. Du är varm välkommen med din ansökan.

About the position
Vi söker en person med stort teknisk intresse som kan lösa problem i first-line, både i helpdesk men också ute hos användarna när det behövs. Arbetet består i grunden av helpdeskarbete som innebär att man per telefon, besök eller via vårt ärendehanteringssystem supporterar våra användare i deras beställningar, frågor och felanmälningar kring IT-utrustning och IT-system.
Installationer och leveranser av IT-utrustning kan också förekomma i uppdraget.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Följande är exempel på de arbetsområden som omfattas inom IT-servicen:

• Helpdeskarbete i first-line
• PC, Windows 10, PC, Windows 11, Mac, OS X, Chromebook
• Androidtelefoner, iPhone, iPad
• Skrivare och kopiatorer
• Projektorer
• Ärendehanteringsystem
• MDM-system
• Katalogtjänst, eDirectory och AD
• Outlook, användarstöd
• Patcha nätverksuttag
• IP-telefoner
• SCCM och MDT Konsultprofil

Vem är du?
Personen vi söker har stort tekniskt intresse och en stor servicekänsla. Viktiga egenskaper för rätt person är du alltid punktlig och har ett gott bemötande. Du är ordningsam och ansvarstagande och har ett eget driv och förmågan att arbeta självständigt inom de områden som supporten omfattar.

En förutsättning för att lyckas med uppdraget är också att man har
• grundläggande IT-utbildning eller arbetslivserfarenhet inom IT
• B-körkort
• goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
• en positiv attityd och god social kompetens
• vara punktlig

Om verksamheten
IT-branschen är dynamisk och föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer dig som konsult. Att få rätt person på rätt plats är vår grej, och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/. Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss. Visa mindre

Interim enhetschef till Alingsås kommun.

Om tjänsten Nu söker vi dig som kan ta ett uppdrag som enhetschef hos Alingsås kommun. Omfattning: Heltid 100% Start: 10:e juni Längd: 30:e september, eventuellt längre Distansarbete 2 dagar i veckan är möjligt. Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlihet att fakturera från eget bolag. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Vård- och omsorgsförvaltningen i Alingsås kommun, avdelningen för personlig assistans och stöd, söker... Visa mer
Om tjänsten
Nu söker vi dig som kan ta ett uppdrag som enhetschef hos Alingsås kommun.

Omfattning: Heltid 100%
Start: 10:e juni
Längd: 30:e september, eventuellt längre

Distansarbete 2 dagar i veckan är möjligt.

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlihet att fakturera från eget bolag.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vård- och omsorgsförvaltningen i Alingsås kommun, avdelningen för personlig assistans och stöd, söker interimchef inom följande områden:
• Förändringsledning
• Uppföljning av verksamhet, analys av resultat och föreslå förbättringsåtgärder

I rollen som interimchef har du personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Detta innebär att du ansvarar för att resurser används effektivt och att verksamheten bedrivs enligt gällande lagstiftning, kvalitetskrav och politiska beslut. Uppdraget innefattar både operativa och strategiska frågor som planering och utveckling av verksamheten, rekrytering och kontakt med anhöriga, goda män och stödfunktioner i kommunen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Leda och fördela arbetet inom avdelningen för personlig assistans och stöd
• Personalansvar
• Budgetansvar
• Schemaläggning
• Ansvar för arbetsmiljöfrågor
• Delta i ledningsgruppen
• Aktivt arbeta med förbättringsarbete och effektivisering

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier.

• Akademisk examen som exempelvis socionom, beteendevetare eller annan utbildning som uppdragsgivaren bedömer som
likvärdig och relevant för uppdraget
• Minst fem (5) års erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna inom funktionsstöd
• Minst tre (3) års erfarenhet som chef
• Behärska svenska väl i tal och skrift
• B-körkort

Vi söker dig som är trygg i din kompetens och snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du trivs i en ledande roll och vet hur du ska leda dina medarbetare mot uppsatta mål. Du är kommunikativ och trygg i att fatta beslut. Det förväntas att du är operativ från dag ett, vilket innebär att du snabbt kan sätta dig in i pågående processer och olika situationer. God kommunikationsförmåga och situationsanpassat ledarskap är avgörande.
Vi letar efter en person som kan driva förändringsarbete och effektivisera verksamheten. Du är handlingskraftig och ansvarstagande.



Om verksamheten
Tycker du att detta låter som ett uppdrag som passar dig? Då ansöker du via länken i annonsen.
Observera kort ansökningstid och att urvalet sker löpande.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen! Visa mindre

Interim enhetschef till Alingsås kommun.

Om tjänsten Nu söker vi dig som kan ta ett uppdrag som enhetschef hos Alingsås kommun. Omfattning: Heltid 100% Start: 5:e augusti Längd: 27:e september, eventuellt längre Distansarbete 2 dagar i veckan är möjligt. Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlihet att fakturera från eget bolag. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Vård- och omsorgsförvaltningen i Alingsås kommun, avdelningen för personlig assistans och stöd, sö... Visa mer
Om tjänsten
Nu söker vi dig som kan ta ett uppdrag som enhetschef hos Alingsås kommun.

Omfattning: Heltid 100%
Start: 5:e augusti
Längd: 27:e september, eventuellt längre

Distansarbete 2 dagar i veckan är möjligt.

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlihet att fakturera från eget bolag.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vård- och omsorgsförvaltningen i Alingsås kommun, avdelningen för personlig assistans och stöd, söker interimchef inom följande områden:
• Förändringsledning
• Uppföljning av verksamhet, analys av resultat och föreslå förbättringsåtgärder

I rollen som interimchef har du personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Detta innebär att du ansvarar för att resurser används effektivt och att verksamheten bedrivs enligt gällande lagstiftning, kvalitetskrav och politiska beslut. Uppdraget innefattar både operativa och strategiska frågor som planering och utveckling av verksamheten, rekrytering och kontakt med anhöriga, goda män och stödfunktioner i kommunen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Leda och fördela arbetet inom avdelningen för personlig assistans och stöd
• Personalansvar
• Budgetansvar
• Schemaläggning
• Ansvar för arbetsmiljöfrågor
• Delta i ledningsgruppen
• Aktivt arbeta med förbättringsarbete och effektivisering

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier.

• Akademisk examen som exempelvis socionom, beteendevetare eller annan utbildning som uppdragsgivaren bedömer som
likvärdig och relevant för uppdraget
• Minst fem (5) års erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna inom funktionsstöd
• Minst tre (3) års erfarenhet som chef
• Behärska svenska väl i tal och skrift
• B-körkort

Vi söker dig som är trygg i din kompetens och snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du trivs i en ledande roll och vet hur du ska leda dina medarbetare mot uppsatta mål. Du är kommunikativ och trygg i att fatta beslut. Det förväntas att du är operativ från dag ett, vilket innebär att du snabbt kan sätta dig in i pågående processer och olika situationer. God kommunikationsförmåga och situationsanpassat ledarskap är avgörande.
Vi letar efter en person som kan driva förändringsarbete och effektivisera verksamheten. Du är handlingskraftig och ansvarstagande.



Om verksamheten
Tycker du att detta låter som ett uppdrag som passar dig? Då ansöker du via länken i annonsen.
Observera kort ansökningstid och att urvalet sker löpande.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen! Visa mindre

Interim enhetschef barn och korttidsverksamheten Alingsås kommun.

Om tjänsten Nu söker vi dig som kan ta ett uppdrag som interim enhetschef för barn och korttidsverksamheten inom Alingsås kommun. Omfattning: Heltid 100% Start: 8:e Juli Längd: 1:a November, eventuellt längre Distansarbete 2 dagar i veckan är möjligt. Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Huvudsakliga arbetsuppgifter • Leda och fördela arbetet inom ... Visa mer
Om tjänsten
Nu söker vi dig som kan ta ett uppdrag som interim enhetschef för barn och korttidsverksamheten inom Alingsås kommun.

Omfattning: Heltid 100%
Start: 8:e Juli
Längd: 1:a November, eventuellt längre

Distansarbete 2 dagar i veckan är möjligt.

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Leda och fördela arbetet inom avdelningen för personlig assistans och stöd
• Personalansvar
• Budgetansvar
• Schemaläggning
• Ansvar för arbetsmiljöfrågor
• Delta i ledningsgruppen
• Aktivt arbeta med förbättringsarbete och effektivisering


Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier.

• Akademisk examen som exempelvis socionom, beteendevetare eller annan utbildning som uppdragsgivaren bedömer som
likvärdig och relevant för uppdraget
• Minst fem (5) års erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna inom funktionsstöd
• Minst tre (3) års erfarenhet som chef
• Behärska svenska väl i tal och skrift
• B-körkort

Vi söker dig som är trygg i din kompetens och snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du trivs i en ledande roll och vet hur du ska leda dina medarbetare mot uppsatta mål. Du är kommunikativ och trygg i att fatta beslut. Det förväntas att du är operativ från dag ett, vilket innebär att du snabbt kan sätta dig in i pågående processer och olika situationer. God kommunikationsförmåga och situationsanpassat ledarskap är avgörande.

Vi letar efter en person som kan driva förändringsarbete och effektivisera verksamheten. Du är handlingskraftig och ansvarstagande.




Om verksamheten
Tycker du att detta låter som ett uppdrag som passar dig? Då ansöker du via länken i annonsen.
Observera kort ansökningstid och att urvalet sker löpande.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen! Visa mindre

Säljare till Hr Björkmans Entrémattor

Om tjänsten Är du en driven säljare som vill utveckla långsiktiga affärsrelationer? Letar du efter en tjänst hos ett etablerat och välmående bolag med goda framtidsutsikter. Då kanske detta är något för dig! Hr Björkmans Entrémattor ska nu rekrytera en kvalificerad företagssäljare till Göteborg. Det behövs inga särskilda kunskaper, mer än att du drivs av att arbeta med försäljning och att göra goda affärer. Hr Björkmans Entrémattor har växt stadigt sedan s... Visa mer
Om tjänsten
Är du en driven säljare som vill utveckla långsiktiga affärsrelationer? Letar du efter en tjänst hos ett etablerat och välmående bolag med goda framtidsutsikter. Då kanske detta är något för dig! Hr Björkmans Entrémattor ska nu rekrytera en kvalificerad företagssäljare till Göteborg. Det behövs inga särskilda kunskaper, mer än att du drivs av att arbeta med försäljning och att göra goda affärer. Hr Björkmans Entrémattor har växt stadigt sedan starten 1993 och har en hög ambition med kunder och personal. Företaget hyr ut entrémattor med tillhörande tvätt- och distributionsservice. De är mycket konkurrenskraftiga och du kommer att arbeta med ett av branschens starkaste erbjudande! Du kommer att bli anställd av Hr Björkmans Entrémattor och rekryteringen sköts av Dreamwork. Rollen kräver att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar.

Rollen kräver att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I den här tjänsten är det viktigt att du trivs med att ha eget ansvar för hela säljprocessen och drivs av att vinna nya affärer. Du gillar att arbeta självständigt och planera dina veckor, du vill vinna och utmanas av att jobba mot uppsatta mål. Ditt distrikt kommer att vara Västra Götaland och kontoret ligger i Göteborg. Du kommer ha fast lön och provision samt tjänstebil. Dessutom kommer du att arbeta med engagerade, kompetenta och trevliga kollegor. Vissa övernattningar kan förekomma i samband med utbildning, kick-off och gemensamma säljaktiviteter.

Vem är du?
Vi tror att du har erfarenhet från försäljning sedan tidigare, men vi kommer lägga störst vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har lätt för att skapa relationer, har en vinnarinstinkt och kan sätta dig in i och förstå kundens behov. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och du har B-körkort. Är du dessutom strukturerad, nyfiken och framförallt brinner för att göra affärer kommer du att älska det här jobbet och vi ser fram emot att se dig hos oss. Avgörande för att lyckas i rollen är att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar. Då tror vi att detta är jobbet för dig!

Om verksamheten
Ända sedan starten för 30 år sedan har vi gjort hyrmattor till vårt främsta uppdrag. Det innebär att vi inte arbetar med något annat, utan har valt att fokusera på det vi är bäst på.
Fördelarna med att välja en specialist som HR Björkmans Entrémattor är många, men framförallt får man garanterat den bästa mattlösningen på marknaden. Vi hjälper kunden att hitta en effektiv lösning som stoppar väta och smuts redan i entrén - något som gör att man kan minska städkostnaderna med 50-70% samtidigt som man skapar ett professionellt första intryck.
Idag är vi på Hr Björkmans Entrémattor ett av Sveriges ledande mattuthyrningsföretag. Hit har vi kommit genom att hela tiden erbjuda våra kunder de bästa entrémattorna samt den bästa servicen. Som en röd tråd genom hela verksamheten löper vårt miljöengagemang
Vår vision är att alltid vara den ledande leverantören av entrémattor när det gäller service, kvalitet och miljötänkande.
Hr Björkmans Entrémattors huvudkontor ligger i Malmö och övriga anläggningar finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Växjö, Helsingborg och Kalix.
Läs gärna mera om företaget på www.hrbjorkman.se

Tycker du att detta verkar intressant? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan, utan sök tjänsten redan idag via vår hemsida, www.dreamwork.se
Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på [email protected]. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Strategisk inköpare till globalt bolag i Alingsås!

Ansök    Jun 7    Poolia Sverige AB    Inköpare
Har du erfarenhet av strategisk inköp och söker en ny utmaning? Då ska du fortsätta läsa! Vi söker en strategisk inköpare till vår globala kund i Alingsås. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Poolia med start omgående och sträcker sig fram till sista mars 2022. Sök rollen redan idag då platsen kan komma att fyllas innan sista ansökningsdagen! Om tjänsten Du kommer att ha en nyckelroll i det strategiska inköpsteamet på fyra personer på hos vår kun... Visa mer
Har du erfarenhet av strategisk inköp och söker en ny utmaning? Då ska du fortsätta läsa! Vi söker en strategisk inköpare till vår globala kund i Alingsås. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Poolia med start omgående och sträcker sig fram till sista mars 2022. Sök rollen redan idag då platsen kan komma att fyllas innan sista ansökningsdagen!

Om tjänsten
Du kommer att ha en nyckelroll i det strategiska inköpsteamet på fyra personer på hos vår kund i Alingsås. Du kommer att vara ansvarig för att stödja, utforma och genomföra inköpsstrategier för att säkerställa KPI-uppfyllelse, materialtillgänglighet och riskreducering. Detta görs inom leverantörsbasen för en eller flera inköpskategorier. Du kommer att engagera dig i att skapa goda relationer som främjar utvecklingen av både vår kund och deras leverantörer på lång sikt.

Offerthantering, förhandlingar och undertecknande av kontrakt är också dina återkommande uppgifter. Dessutom kommer du att delta i utvecklingen av tillverkningsenhetens operativa spetskompetens. Detta för att uppnå ökad konkurrenskraft, optimerade processer och produktutveckling. Du kommer arbeta tvärfunktionellt och din förmåga att anpassa sig är avgörande för vår framgång. Som en del av vår kunds omfattande nätverk kommer du att arbeta med leverantörer från flera länder och ha stora möjligheter att växa professionellt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Avtalshantering och förhandlingar
• Samarbetsproblemlösning över olika discipliner inom ansvarsområdet
• Tillsammans med andra avdelningar, utveckla en högpresterande leveranskedja inuti din
kategorier
• RFQ-hantering
• Deltagande i utvecklingsprojekt för nya och befintliga produkter
• Övervaka leverantörens resultat och upprätta förbättringsplaner efter behov
• Leverantörsbashantering
• Ny implementering av leverantör och material
• Budgetera årliga kostnadsbesparingsmål för dina kategorier, implementering och uppföljning
• Representera lokal affärsenhet i regionala och globala kategoriteam
• Följ alla företagens efterlevnadsinitiativ

Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har arbetat som strategisk inköpare. Du har erfarenhet av offerthantering, förhandlingar och undertecknande av kontrakt. Som person är du ansvarsfull, kommunikativ och driven. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Avdelningschef till Protan Entreprenad AB, Alingsås

Ansök    Aug 15    Poolia Sverige AB    Affärsområdeschef
Är du en driven ledare med erfarenhet inom tak-, fastighetsbranschen eller kanske bygg som vill jobba i ett företag där du blir en betydande del i verksamheten? Då kan detta vara jobbet för dig! Nu söker vi en avdelningschef till Alingsås och Karlstadskontoren som tillsammans med drivna kollegor vill ta ansvar för att uppnå nya framgångar och vara det självklara valet inom takläggning för kunder och medarbetare. Som avdelningschef på Protan Entreprenad A... Visa mer
Är du en driven ledare med erfarenhet inom tak-, fastighetsbranschen eller kanske bygg som vill jobba i ett företag där du blir en betydande del i verksamheten? Då kan detta vara jobbet för dig!

Nu söker vi en avdelningschef till Alingsås och Karlstadskontoren som tillsammans med drivna kollegor vill ta ansvar för att uppnå nya framgångar och vara det självklara valet inom takläggning för kunder och medarbetare.

Som avdelningschef på Protan Entreprenad AB blir du en del av ett stort internationellt företag med norska ägare och totalt cirka 900 anställda i 13 länder. Protan Entreprenad ägs av Protan AS, som är en internationellt erkänd producent av membran för en rad olika ändamål, däribland miljövänlig takbeläggning.


Om tjänsten
Vi söker dig som gillar att arbeta i en verksamhet med stark utvecklingstakt. Du besitter ett ledarskap som bidrar till engagemang och lönsamhet. Du ansvarar för planering av mål och prioriteringar inom gruppen.

Som avdelningschef har du övergripande ansvar för arbetsbeläggningen, du har direkt personalansvar för ett antal projektledare till vilka företagets montörer rapporterar.

Ditt uppdrag är att leda och coacha projektledarna i den dagliga verksamheten samt att säkerställa att det finns rätt förutsättningar på plats för att upprätthålla god lönsamhet, nöjda medarbetare och nöjda kunder. Tillsammans med projektledarna gör du analyser, tar fram prognos och budget. Du rapporterar till VD.



Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Aktivt driva, utveckla och implementera arbetet mot Protan ‘s strategiska försäljningsmål och visioner
• Övergripande ansvara för regionens kund- och marknadsbearbetning, för att vidareutveckla relationen med nuvarande och nya kunder
• Samarbeta på nationell säljnivå för att överträffa våra kunders förväntan genom löpande förbättringsarbete
• Leda, coacha och inspirera dina medarbetare
• Erfarenhet av att kalkylera/förstå kalkyler och ekonomiska sammanhang
• Säkerställa kvalitén och lönsamhet på våra projekt i regionen

Kravbild
• Besitter en relevant arbetslivserfarenhet inom liknande roll tex. projektledare, platschef etc. med minst 3 års erfarenhet
• Har mycket goda kunskaper inom bygg- och fastighetsbranschen, meriterande är om du har jobbat med takentreprenader
• Förmåga att leda projekt och projektledarna
• Ha ett byggekonomiskt sinne och känsla för helheten
• Strukturerad och inte rädd för att sätta processer
• Högskola/eller universitetsutbildning inom bygg eller ingenjör är meriterande men inte ett krav.
• Har en entreprenöriell förståelse
• Du uttrycker dig obehindrat i svenska samt har goda kunskaper i engelska
• Körkort är ett krav



Vem är du?
Vi söker dig som är van vid och trivs med att arbeta i projektform. Du drivs av att leda och utveckla andra runt omkring dig. För dig är det viktigt att skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö och ett engagerat arbetsklimat. Du är kommunikativ, nyfiken och ödmjuk som person. Att förstå och utveckla människor samt hantera gruppens såväl som ledningens intressen är något som driver dig. Vidare är det viktigt att du är lyhörd för kundernas och medarbetarnas önskemål eftersom det är servicenivån och engagemanget till våra kunder och medarbetare som utgör grunden till fortsatt framgång. För att lyckas bra i rollen så är du kvalitetsmedveten, professionell och noga med att alltid göra ett bra arbete. Vidare ser vi att du är administrativt lagd samt har förståelse för att kalkylera och förstå dig på kalkyler.



Om verksamheten
Protan Entreprenad AB med företag i Norge, Sverige och Danmark, är Nordens största takläggningsverksamhet. Protan Entreprenad AB är totalleverantörer inom tätning av tak och terrasser och levererar säkra lösningar för radontätning. Kvalitet, flexibilitet och tillförlitlighet är vårt varumärke.

I denna rekrytering samarbetar Protan Entreprenad AB med Poolia, vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Elizabeth Darevik, [email protected] Tjänsten är på heltid med direkt anställning hos Protan Entreprenad AB. Placeringsort: Alingsås eller Karlstad.

Urval och rekryteringsprocessen kommer starta upp direkt efter semesterperioden, v32. Därefter arbetar vi med löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Tillträde är planerat så snart som möjligt. Visa mindre

Avdelningschef till Protan Entreprenad AB, Alingsås

Ansök    Jun 29    Poolia Sverige AB    Affärsområdeschef
Är du en driven ledare med erfarenhet inom tak-, fastighetsbranschen eller kanske bygg som vill jobba i ett företag där du blir en betydande del i verksamheten? Då kan detta vara jobbet för dig! Nu söker vi en avdelningschef till Alingsås och Karlstadskontoren som tillsammans med drivna kollegor vill ta ansvar för att uppnå nya framgångar och vara det självklara valet inom takläggning för kunder och medarbetare. Som avdelningschef på Protan Entreprenad A... Visa mer
Är du en driven ledare med erfarenhet inom tak-, fastighetsbranschen eller kanske bygg som vill jobba i ett företag där du blir en betydande del i verksamheten? Då kan detta vara jobbet för dig!

Nu söker vi en avdelningschef till Alingsås och Karlstadskontoren som tillsammans med drivna kollegor vill ta ansvar för att uppnå nya framgångar och vara det självklara valet inom takläggning för kunder och medarbetare.

Som avdelningschef på Protan Entreprenad AB blir du en del av ett stort internationellt företag med norska ägare och totalt cirka 900 anställda i 13 länder. Protan Entreprenad ägs av Protan AS, som är en internationellt erkänd producent av membran för en rad olika ändamål, däribland miljövänlig takbeläggning.


Om tjänsten
Vi söker dig som gillar att arbeta i en verksamhet med stark utvecklingstakt. Du besitter ett ledarskap som bidrar till engagemang och lönsamhet. Du ansvarar för planering av mål och prioriteringar inom gruppen.

Som avdelningschef har du övergripande ansvar för arbetsbeläggningen, du har direkt personalansvar för ett antal projektledare till vilka företagets montörer rapporterar.

Ditt uppdrag är att leda och coacha projektledarna i den dagliga verksamheten samt att säkerställa att det finns rätt förutsättningar på plats för att upprätthålla god lönsamhet, nöjda medarbetare och nöjda kunder. Tillsammans med projektledarna gör du analyser, tar fram prognos och budget. Du rapporterar till VD.



Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Aktivt driva, utveckla och implementera arbetet mot Protan ‘s strategiska försäljningsmål och visioner
• Övergripande ansvara för regionens kund- och marknadsbearbetning, för att vidareutveckla relationen med nuvarande och nya kunder
• Samarbeta på nationell säljnivå för att överträffa våra kunders förväntan genom löpande förbättringsarbete
• Leda, coacha och inspirera dina medarbetare
• Erfarenhet av att kalkylera/förstå kalkyler och ekonomiska sammanhang
• Säkerställa kvalitén och lönsamhet på våra projekt i regionen

Kravbild
• Besitter en relevant arbetslivserfarenhet inom liknande roll tex. projektledare, platschef etc. med minst 3 års erfarenhet
• Har mycket goda kunskaper inom bygg- och fastighetsbranschen, meriterande är om du har jobbat med takentreprenader
• Förmåga att leda projekt och projektledarna
• Ha ett byggekonomiskt sinne och känsla för helheten
• Strukturerad och inte rädd för att sätta processer
• Högskola/eller universitetsutbildning inom bygg eller ingenjör är meriterande men inte ett krav.
• Har en entreprenöriell förståelse
• Du uttrycker dig obehindrat i svenska samt har goda kunskaper i engelska
• Körkort är ett krav



Vem är du?
Vi söker dig som är van vid och trivs med att arbeta i projektform. Du drivs av att leda och utveckla andra runt omkring dig. För dig är det viktigt att skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö och ett engagerat arbetsklimat. Du är kommunikativ, nyfiken och ödmjuk som person. Att förstå och utveckla människor samt hantera gruppens såväl som ledningens intressen är något som driver dig. Vidare är det viktigt att du är lyhörd för kundernas och medarbetarnas önskemål eftersom det är servicenivån och engagemanget till våra kunder och medarbetare som utgör grunden till fortsatt framgång. För att lyckas bra i rollen så är du kvalitetsmedveten, professionell och noga med att alltid göra ett bra arbete. Vidare ser vi att du är administrativt lagd samt har förståelse för att kalkylera och förstå dig på kalkyler.



Om verksamheten
Protan Entreprenad AB med företag i Norge, Sverige och Danmark, är Nordens största takläggningsverksamhet. Protan Entreprenad AB är totalleverantörer inom tätning av tak och terrasser och levererar säkra lösningar för radontätning. Kvalitet, flexibilitet och tillförlitlighet är vårt varumärke.

I denna rekrytering samarbetar Protan Entreprenad AB med Poolia, vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Elizabeth Darevik, [email protected] Tjänsten är på heltid med direkt anställning hos Protan Entreprenad AB. Placeringsort: Alingsås eller Karlstad.

Urval och rekryteringsprocessen kommer starta upp direkt efter semesterperioden, v32. Därefter arbetar vi med löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Tillträde är planerat så snart som möjligt. Visa mindre

Vi söker Produktionskontrollant till Alingsås!

Till välkänd koncern i Alingsås söker vi nu en Produktionskontrollant / Masterdata-specialist. Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå till och med september 2020. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som Produktionskontrollant / Masterdata-specialist kommer du tillhöra produktionsstyrenheten med fokus på p... Visa mer
Till välkänd koncern i Alingsås söker vi nu en Produktionskontrollant / Masterdata-specialist. Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå till och med september 2020. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Produktionskontrollant / Masterdata-specialist kommer du tillhöra produktionsstyrenheten med fokus på produktkostnad (standardkostnadsmodell), men också Master Data Management med fokus på att utveckla, underhålla och kontrollera produkt- och produktionsstamdata.

Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen har du erfarenhet av:

- Produktionskontroll
- Produktkalkylering / Produktkostnad
- Standardkostnadskalkylering
- Produktionsberedning / Produkt- och produktionshantering
- Internkontroller
- SAP
- Engelska i tal och skrift (svenska är starkt meriterande)


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Analytisk Supply Chain Manager till Alingsås

Ansök    Dec 7    Poolia Sverige AB    Inköpare
Har du erfarenhet av strategiskt inköp? Har du en analytisk förmåga och vill jobba i en global organisation? Då kan vi på Poolia hjälpa dig! Vi söker en analytisk Supply Chain Manager till vår kund i Alingsås. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 11 januari och sträcker sig fram till årsskiftet 2021. Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande! Om tjänsten Du kommer att ha en nyckelroll i det strategiska inköpsteamet på 4st hos vår kund... Visa mer
Har du erfarenhet av strategiskt inköp? Har du en analytisk förmåga och vill jobba i en global organisation? Då kan vi på Poolia hjälpa dig! Vi söker en analytisk Supply Chain Manager till vår kund i Alingsås. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 11 januari och sträcker sig fram till årsskiftet 2021. Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Du kommer att ha en nyckelroll i det strategiska inköpsteamet på 4st hos vår kund. Du kommer att vara ansvarig för att stödja, utforma och genomföra inköpsstrategier för att säkerställa KPI-uppfyllelse, materialtillgänglighet och riskreducering. Detta görs inom leverantörsbasen för en eller flera inköpskategorier. Du kommer att engagera dig i att skapa goda relationer som främjar utvecklingen av både kunden och deras leverantörer på lång sikt. Offerthantering, förhandlingar och undertecknande av kontrakt är också dina återkommande uppgifter. Dessutom kommer du att delta i utvecklingen av tillverkningsenhetens operativa spetskompetens. Detta för att uppnå ökad konkurrenskraft, optimerade processer och produktutveckling.

Som P & L- inköpare kommer du arbeta tvärfunktionellt och din förmåga att anpassa sig är avgörande för vår kunds framgång. Som en del av vår kunds omfattande nätverk kommer du att arbeta med leverantörer från flera länder och få stora möjligheter att växa professionellt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Avtalshantering och förhandlingar.
Samarbetslösning över olika discipliner inom ansvarsområdet.illsammans med andra avdelningar.
RFQ-hantering.
Deltagande i utvecklingsprojekt för nya och befintliga produkter,
Övervaka leverantörens prestanda och upprätta förbättringsplaner efter behov.
Leverantörsbashantering.
Ny leverantörs- och materialimplementering.
Budgetera årliga kostnadsbesparingsmål för dina kategorier, implementering och uppföljning.


Vem är du?
Vi söker sig som har en mycket god analystik förmåga. Eftersom du kommer ha många kontaktytor ser vi att du kommunicerar väl på både svenska och engelska och har lätt för att samarbeta. Som person är du noggrann, lösningsorienterad och flexibel. I övrigt önskar vi att du har;

Relevant akademisk utbildning inom logistik, Supply chain, ekonomi eller motsvarande.
Erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter från tidigare roller.
Erfarenhet av att samla in och tolka relevant data (kostnad, kvalitet, efterfrågan, etc.)
Erfarenhet av att ge analytiskt stöd t.ex. platsinventering och materiallager analys och trender,
Mycket goda datorkunskaper.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Visa mindre

Ekonomiassistent till spännande konsultuppdrag

Ansök    Nov 11    Poolia Sverige AB    Ekonomiassistent
Nu söker vi en driven och engagerad Ekonomiassistent till ett konsultuppdrag hos vår kund. Har du minst 5 års erfarenhet som ekonomiassistent och tillgänglig för att starta ett nytt uppdrag omgående? Då vill vi komma i kontakt med dig! Detta konsultuppdrag kommer starta så snart som möjligt och har goda möjligheter att bli långsiktigt för rätt kandidat. Urval och intervjuer för denna tjänst sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Om tjänsten I... Visa mer
Nu söker vi en driven och engagerad Ekonomiassistent till ett konsultuppdrag hos vår kund. Har du minst 5 års erfarenhet som ekonomiassistent och tillgänglig för att starta ett nytt uppdrag omgående? Då vill vi komma i kontakt med dig! Detta konsultuppdrag kommer starta så snart som möjligt och har goda möjligheter att bli långsiktigt för rätt kandidat. Urval och intervjuer för denna tjänst sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag.

Om tjänsten
I denna tjänsten kommer du arbeta med den löpande redovisningen i bolaget. Högt tempo och varierande arbetsuppgifter präglar rollen, samtidigt som administrativa arbetsmoment tillkommer. Du ges en fantastisk möjlighet att bredda dina kunskaper och få insikt i ett internationellt bolag med en spännande verksamhet och globala kunder. Tjänsten är placerad i närheten av Alingsås och du kommer arbeta kontorstider mellan 08-16.30 med möjlighet till flex.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Kund- och Leverantörsreskontra
- Fakturahantering
- In- och utbetalningar
- Månads- och kvartalsbokslut


Vem är du?
Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en relevant, eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Då många av bolagets kunder och leverantörer är internationella är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska.

Som person är du:
- Effektiv, noggrann och strukturerad
- Självgående och initiativtagande
- Ödmjuk och tillmötesgående

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre