Lediga jobb som Affärsområdeschef i Alingsås

Se lediga jobb som Affärsområdeschef i Alingsås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alingsås som finns hos arbetsgivaren.

Enhetschef till bygglovsenheten i Alingsås kommun

Vi söker nu en driven enhetschef till vår bygglovsenhet som kan bidra med sitt ledarskap och sin kompetens för att vidareutveckla vår verksamhet. Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Välkommen till Alingsås! Här hittar du en välbevarad stadskärna och en levande landsbygd med vacker natur. Med goda pendlingsmöjligheter är det också nära till Göteborgs storstadspuls och resten av Västsverige. Över 40 000 invånare och nära 4... Visa mer
Vi söker nu en driven enhetschef till vår bygglovsenhet som kan bidra med sitt ledarskap och sin kompetens för att vidareutveckla vår verksamhet. Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!

Om arbetsplatsen
Välkommen till Alingsås! Här hittar du en välbevarad stadskärna och en levande landsbygd med vacker natur. Med goda pendlingsmöjligheter är det också nära till Göteborgs storstadspuls och resten av Västsverige.

Över 40 000 invånare och nära 4 000 medarbetare gör Alingsås till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du själv ska kunna vara med och påverka. Tillsammans skapar vi Alingsås!

På samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar fler än 180 medarbetare med infrastruktur och miljöskydd i vår kommun. Vi ansvarar för planering och drift av byggnadsprojekt, gatunät, parkeringsplatser, allmänna platser, parker, avfallshantering samt reningsverk och vattenverk. Vårt ansvarsområde inkluderar även trafiksäkerhet, tillgänglighet, trygghet och en för invånarna i övrigt god miljö, samt myndighetsutövning utifrån miljöbalken och livsmedelslagstiftningen där tillsyn och förebyggande arbete står i fokus.

På samhällsbyggnadsförvaltningens bygg- och miljöavdelning arbetar cirka 45 personer inom bygglov samt miljö- och hälsoskydd. Vi söker nu en enhetschef till oss på bygglovsenheten som kan bidra med ett utvecklande ledarskap och värdefull kompetens. Bygglovsenheten ansvarar för hela bygglovsprocessen från ax till limpa. Verksamheten är en viktig del av samhällsbyggnadsprocessen och lyder under bygg- och miljönämnden.

 
Arbetsuppgifter
I rollen ingår verksamhets-, ekonomi-, samt personalansvar för en enhet som består av ca 10 medarbetare. Enheten består utav 6 byggnadsinspektörer, en koordinator, en bygglovsregistrator, en bebyggelseantikvarie samt en energi- och klimatrådgivare. I den här rollen ansvarar du för att tillsammans med medarbetarna utveckla, planera och genomföra verksamheten för att uppnå de uppsatta målen och realisera de politiskt fattade besluten.

Du ingår även i ledningsgruppen för Bygg- och miljöavdelningen tillsammans med dina två enhetschefskollegor, avdelningschef samt utvecklingsledare, och förväntas utöver arbetet med din enhet också vara aktiv i arbetet med hela avdelningen och förvaltningens verksamhet och utveckling.

Du leder arbetet i att utveckla medarbetare och arbetssätt för att driva en serviceinriktad och rättssäker myndighetsutövning på ett effektivt sätt. Vi jobbar lösningsorienterat för att göra hela Alingsås både attraktivt och hållbart.

Du leder och fördelar arbetet samt coachar och stöttar dina medarbetare. Du och din verksamhet är en viktig del av det arbete kommunen gör för sina kommuninvånare och det är därför viktigt att du samverkar och kommunicerar med övriga aktörer, både internt och externt.

 
Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen som enhetschef för bygglovsenheten behöver du ha:

• Erfarenhet av myndighetsutövning och sakkunskap inom Plan- och Bygglagen (PBL).
• Relevant högskoleutbildning inom exempelvis ingenjörsvetenskap, arkitektur eller liknande. En högskoleexamen är ett minimum, men magister- eller masternivå ses som meriterande.
• Erfarenhet av ledarskap inom bygg- eller miljösektorn, helst med chefserfarenhet.
• Förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.
• God kommunikativ förmåga och erfarenhet av att arbeta tillsammans med politik, näringsliv och andra aktörer.
• Förmåga att entusiasmera dina medarbetare.

Som person är du trygg och lyhörd. Du förstår din roll som arbetsgivare och du ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du tycker om människor och du leder, motiverar och förser andra med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du är modig och drivs av att utveckla både verksamhet och medarbetare. Du har en förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.

Ledarskapet i Alingsås kommun ska genomsyras av ett tydligt, aktivt och närvarande ledarskap. Chefer i vår organisation förväntas utveckla chefskompetenser och en ledarstil som präglas av ett utvecklande ledarskap. Det innebär att vi är föredömen som tar ansvar, är förebilder som baseras på vår värdegrund, vi visar personlig omtanke genom att ge stöd och ställa krav vid behov, samt skapa inspiration och motivation genom att uppmuntra till delaktighet och kreativitet.

För att främja det ledarskap som Alingsås kommun tagit ställning för, genomför alla kommunens chefer kommunens ledarutvecklingsprogram, där ledarskapsutbildningarna Ledarskap (UGL), Utvecklande ledarskap (UL), Indirekt ledarskap (IL) står i fokus.

 
Ansökan
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och uppfattar att du har de egenskaper som vi efterfrågar, ser vi fram emot din ansökan. I den här processen samarbetar Alingsås Kommun med Jurek och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Kalered på [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vi söker en Ekonomichef/CFO till TRUMPF Maskin, Alingsås

Är du en nyckelspelare med ett analytiskt sinne som vill ta en central roll i ett innovativt, nischat och internationellt företag? Trivs du i en bred CFO-roll, då har vi en spännande utmaning för dig! Arbetsbeskrivning: Vi söker nu en erfaren och driven ekonomichef till vårt kontor i Alingsås. I rollen som ekonomichef är du ansvarig för den dagliga ekonomiverksamheten, inklusive redovisning, rapportering, budget och analys. Du rapporterar till VD och til... Visa mer
Är du en nyckelspelare med ett analytiskt sinne som vill ta en central roll i ett innovativt, nischat och internationellt företag? Trivs du i en bred CFO-roll, då har vi en spännande utmaning för dig!

Arbetsbeskrivning:

Vi söker nu en erfaren och driven ekonomichef till vårt kontor i Alingsås. I rollen som ekonomichef är du ansvarig för den dagliga ekonomiverksamheten, inklusive redovisning, rapportering, budget och analys. Du rapporterar till VD och till det tyska moderbolaget. Dessutom kommer du att ingå i ledningsgruppen. Du kommer att ansvara för 5 personer.

Dina ansvarsområden:

• Utveckla en finansiell strategi för att stödja företagets tillväxtmål.
• Implementera den finansiella strategin och följa upp dess resultat.
• Förbereda finansiell rapportering och analys för företagets ledning och koncernen.
• Säkerställa att företaget följer gällande finansiella regler och bestämmelser.
• Analys/uppföljning, Budget/Prognos.
• Leda och utveckla den ekonomiska verksamheten.

Vi söker dig som har:

Ett entreprenöriellt mindset och en passion för siffror. Du är strategiskt och är duktig på att fatta välgrundade finansiella beslut. Vidare ser vi att du är en stark kommunikatör med förmågan att bygga bra relationer i alla led. Du har goda ledaregenskaper och är en coachande ledare.

• Flera års erfarenhet av liknande arbete och är trygg i din roll.
• Har gedigen erfarenhet av att arbeta med affärssystem (gärna i ISCALA eller SAP) och har ett stort IT – intresse.
• Är trygg i samtliga delar av ekonomifunktionens arbetsuppgifter, allt från bokslut, månadsrapportering, hantering av valutor, fakturering, och förståelse för lagerhantering.
• Goda kunskaper inom controlling.
• Är effektiv, strukturerad och flexibel.
• Tycker om att kavla upp ärmarna och få saker gjorda, är kundfokuserad och tar initiativ.

Vi erbjuder:

En spännande och utmanande roll i ett globalt företag där du får en stimulerande arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder stor frihet och förtroende till våra medarbetare att förverkliga sina idéer i praktiken. "Trusting in brave ideas"– det är vårt löfte till alla våra medarbetare och med dig ombord vill vi driva på utvecklingen av digitaliseringen inom tillverkningsindustrin.

Om Företaget:

TRUMPF Maskin AB är ett helägt dotterbolag till det tyskbaserade TRUMPF GmbH och Co. Vi är marknads- och teknologiledande inom maskin- och laserteknik för industriell plåtbearbetning och erbjuder kompletta produktionslösningar inom dessa sektorer tillsammans med digitalisteringslösningar i form av konsultation, plattform och mjukvara. Vi ansvarar för försäljning, eftermarknad, service och utbildning av verktygsmaskiner och laserteknik i Sverige och Norge. Vi vill att våra kunder ska vara långsiktiga partners som vi växer tillsammans med. Vår ivriga strävan att vara med och skapa framtiden driver kontinuerlig innovation och våra kunder är med och växer med oss. Vårt huvudkontor finns i Alingsås ca 4 mil från Göteborg med närhet till både flygplats och motorväg.

Läs mer om oss på: www.trumpf.com 

Din ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar TRUMPF Maskin med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elizabeth Darevik på [email protected] eller 073–5422746.
Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.

Välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Affärsområdesansvarig till Bil-Nilsson i Alingsås

Om företaget Bil-Nilsson i Alingsås AB är verksamma inom fordonsbranschen som återförsäljare av Volvo, Renault och Dacia personbilar. Vi är en familjeägd, platt organisation där ledarskap och teamkänsla värderas lika högt som vår strävan att vara i topp när det gäller vår affär. Varje anställd är en viktig del och nu söker vi en Affärsområdeschef som kan stärka vårt team ytterligare. Dina arbetsuppgifter Vill du arbeta på ett företag med en familjär anda ... Visa mer
Om företaget
Bil-Nilsson i Alingsås AB är verksamma inom fordonsbranschen som återförsäljare av Volvo, Renault och Dacia personbilar. Vi är en familjeägd, platt organisation där ledarskap och teamkänsla värderas lika högt som vår strävan att vara i topp när det gäller vår affär. Varje anställd är en viktig del och nu söker vi en Affärsområdeschef som kan stärka vårt team ytterligare.

Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta på ett företag med en familjär anda och nära samarbete med övriga kollegor? Trivs du i en koordinerande roll där du får vara med och driva verksamheten framåt? Läs vidare – detta och mycket mer erbjuds du i rollen som Affärsområdesansvarig på Bil-Nilsson i Alingsås.

Som Affärsområdesansvarig ansvarar du för att leda och fördela arbetet i däckaffären. Du har en koordinerande roll där du stöttar däckteknikerna och säkerställer att en god laganda och en bra arbetsmiljö efterlevs. Vidare ansvarar du för rekrytering inför säsong, inköp för affären, samt registervård över Bil Nilssons däckhotell och webshop.

Utöver detta innefattar dina arbetsuppgifter även att:
- Se över och planera dagens personal
- Utföra enklare tekniska arbeten i verkstaden
- Kundmottagning
- Räkna på verkstadsjobb
- Däckförsäljning samt däckinköp

I rollen som Affärsområdesansvarig kommer du att samarbeta med verkstadschefen och övriga anställda för att driva verksamheten framåt. Utvecklingspotentialen är stor och med rätt inställning och kunskap kommer du att få ansvara för att förbättra flera affärsområden inom verkstaden.

Din profil
Vi söker dig som gillar att ta stort ansvar, har ett skarpt affärssinne, samt drivs av utveckling. För att lyckas i rollen har du ett öga för detaljer, samtidigt som du kan skifta till ett helhetsperspektiv. Du kan se hela affären och hur man kan skapa mer kvalitet och lönsamhet genom nya idéer och metoder. Vi tror att du är trygg och stabil i din roll och besitter en god kompetens och trovärdighet i allt du gör.

I rollen krävs en viss teknisk erfarenhet, men framför allt ska du ha ett intresse och vilja arbeta med fordon. Vidare behöver du uppskatta direkt kundkontakt och ha en god datorvana. För att trivas i rollen behöver du utöver detta ha förmågan att vara flexibel när det behövs samt vara stresstålig då det periodvis är högt tryck och stort kundflöde. Vi tror att du har flera års erfarenhet från branschen och är redo för att ta nästa kliv.

Det är ett krav att du har:
- God administrativ förmåga
- Körkort
- Goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har:
- Fordonsteknisk utbildning
- Kunskap inom modern felsökningsteknik

Låter detta som något för dig? Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så sök redan idag! Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår kund Bil-Nilsson.



Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Operativ chef till TJB

Ansök    Jan 18    Bravura Sverige AB    Affärsområdeschef
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TJB Försäljning.

Om företaget:

TJB är ett familjeägt företag som grundades 2002 med en vision om att utveckla, tillverka och sälja kvalitativa och smarta produkter som underlättar takarbete och ger deras kunder en bättre takaffär. TJBs mål framåt är att erbjuda nordens bästa takaffär. De vill säkerställa att all verksamhet och utveckling är affärsmässigt, socialt och miljömässigt hållbar. Idag finns TJBs produkter i bygghandeln hos större rikstäckande byggvarukedjor i Sverige, men även hos fristående handlare från norr till söder. Därtill levererar de sina produkter till husfabriker. I sortimentet ingår bland annat produkter inom taksäkerhet, takpapp, taktillbehör och takavvattning.

TJB är familjeägt och det läggs stor vikt vid korta beslutsvägar för att möjliggöra hög grad av service och tekniskt kunnande. Deras kontor är placerat i Herrljunga och verksamheten består av 14 medarbetare, där försäljningen sker i hela Sverige. TJB är i en tillväxtfas och söker nu en operativ chef som kan vara med och driva utvecklingen av företaget framåt. Läs gärna mer om TJB på hemsidan: www.tjb.se.

Arbetsuppgifter:

I rollen som operativ chef ansvarar du för den operativa verksamheten vad gäller avdelningarna Administration, Lager/Logistik och Operativt inköp, där du har personalansvar över totalt 6 personer. Därtill arbetar du nära företagets VD. Du har en central funktion och ingår i ledningsgruppen, där du tillsammans med VD och ägare på sikt både sätter och driver strategier och mål för verksamheten framåt. Ditt arbete innebär att säkerställa att TJBs processer utförs på ett smart och effektivt sätt med kunden i fokus, och du blir således en central del i företagets utvecklingsprojekt och arbete med ständiga förbättringar.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet av affärsnära roller och/eller projektledning
• Meriterande med eftergymnasial utbildning inom relevant område
• Mycket god systemvana och kunskaper i Excel
• Flytande i svenska och goda kunskaper i engelska, muntligt som skriftligt

TJB lägger stor vikt vid att rekrytera rätt person till teamet och företagets ledning är fullt medveten om, och förväntar sig heller inte, att en ny operativ chef sitter på svaren kring alla företagets frågor. Dock förväntas att du är en person som med god attityd, prestigelöshet och nyfikenhet tar dig an den roliga och tuffa utmaningen i att (tillsammans med övriga kollegor) utveckla ett framgångsrikt familjeföretag för att möta morgondagens krav. Därtill är du en naturlig problemlösare och du uppskattar en roll där du ges möjlighet att bidra med dina tankar och har mandat för att utveckla befintliga arbetssätt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: På kontoret i Herrljunga
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi bearbetar ansökningar efter sista ansökningsdag den 8/2. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Avdelningschef till Protan Entreprenad AB, Alingsås

Ansök    Aug 15    Poolia Sverige AB    Affärsområdeschef
Är du en driven ledare med erfarenhet inom tak-, fastighetsbranschen eller kanske bygg som vill jobba i ett företag där du blir en betydande del i verksamheten? Då kan detta vara jobbet för dig! Nu söker vi en avdelningschef till Alingsås och Karlstadskontoren som tillsammans med drivna kollegor vill ta ansvar för att uppnå nya framgångar och vara det självklara valet inom takläggning för kunder och medarbetare. Som avdelningschef på Protan Entreprenad A... Visa mer
Är du en driven ledare med erfarenhet inom tak-, fastighetsbranschen eller kanske bygg som vill jobba i ett företag där du blir en betydande del i verksamheten? Då kan detta vara jobbet för dig!

Nu söker vi en avdelningschef till Alingsås och Karlstadskontoren som tillsammans med drivna kollegor vill ta ansvar för att uppnå nya framgångar och vara det självklara valet inom takläggning för kunder och medarbetare.

Som avdelningschef på Protan Entreprenad AB blir du en del av ett stort internationellt företag med norska ägare och totalt cirka 900 anställda i 13 länder. Protan Entreprenad ägs av Protan AS, som är en internationellt erkänd producent av membran för en rad olika ändamål, däribland miljövänlig takbeläggning.


Om tjänsten
Vi söker dig som gillar att arbeta i en verksamhet med stark utvecklingstakt. Du besitter ett ledarskap som bidrar till engagemang och lönsamhet. Du ansvarar för planering av mål och prioriteringar inom gruppen.

Som avdelningschef har du övergripande ansvar för arbetsbeläggningen, du har direkt personalansvar för ett antal projektledare till vilka företagets montörer rapporterar.

Ditt uppdrag är att leda och coacha projektledarna i den dagliga verksamheten samt att säkerställa att det finns rätt förutsättningar på plats för att upprätthålla god lönsamhet, nöjda medarbetare och nöjda kunder. Tillsammans med projektledarna gör du analyser, tar fram prognos och budget. Du rapporterar till VD.



Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Aktivt driva, utveckla och implementera arbetet mot Protan ‘s strategiska försäljningsmål och visioner
• Övergripande ansvara för regionens kund- och marknadsbearbetning, för att vidareutveckla relationen med nuvarande och nya kunder
• Samarbeta på nationell säljnivå för att överträffa våra kunders förväntan genom löpande förbättringsarbete
• Leda, coacha och inspirera dina medarbetare
• Erfarenhet av att kalkylera/förstå kalkyler och ekonomiska sammanhang
• Säkerställa kvalitén och lönsamhet på våra projekt i regionen

Kravbild
• Besitter en relevant arbetslivserfarenhet inom liknande roll tex. projektledare, platschef etc. med minst 3 års erfarenhet
• Har mycket goda kunskaper inom bygg- och fastighetsbranschen, meriterande är om du har jobbat med takentreprenader
• Förmåga att leda projekt och projektledarna
• Ha ett byggekonomiskt sinne och känsla för helheten
• Strukturerad och inte rädd för att sätta processer
• Högskola/eller universitetsutbildning inom bygg eller ingenjör är meriterande men inte ett krav.
• Har en entreprenöriell förståelse
• Du uttrycker dig obehindrat i svenska samt har goda kunskaper i engelska
• Körkort är ett krav



Vem är du?
Vi söker dig som är van vid och trivs med att arbeta i projektform. Du drivs av att leda och utveckla andra runt omkring dig. För dig är det viktigt att skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö och ett engagerat arbetsklimat. Du är kommunikativ, nyfiken och ödmjuk som person. Att förstå och utveckla människor samt hantera gruppens såväl som ledningens intressen är något som driver dig. Vidare är det viktigt att du är lyhörd för kundernas och medarbetarnas önskemål eftersom det är servicenivån och engagemanget till våra kunder och medarbetare som utgör grunden till fortsatt framgång. För att lyckas bra i rollen så är du kvalitetsmedveten, professionell och noga med att alltid göra ett bra arbete. Vidare ser vi att du är administrativt lagd samt har förståelse för att kalkylera och förstå dig på kalkyler.



Om verksamheten
Protan Entreprenad AB med företag i Norge, Sverige och Danmark, är Nordens största takläggningsverksamhet. Protan Entreprenad AB är totalleverantörer inom tätning av tak och terrasser och levererar säkra lösningar för radontätning. Kvalitet, flexibilitet och tillförlitlighet är vårt varumärke.

I denna rekrytering samarbetar Protan Entreprenad AB med Poolia, vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Elizabeth Darevik, [email protected] Tjänsten är på heltid med direkt anställning hos Protan Entreprenad AB. Placeringsort: Alingsås eller Karlstad.

Urval och rekryteringsprocessen kommer starta upp direkt efter semesterperioden, v32. Därefter arbetar vi med löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Tillträde är planerat så snart som möjligt. Visa mindre

Avdelningschef till Protan Entreprenad AB, Alingsås

Ansök    Jun 29    Poolia Sverige AB    Affärsområdeschef
Är du en driven ledare med erfarenhet inom tak-, fastighetsbranschen eller kanske bygg som vill jobba i ett företag där du blir en betydande del i verksamheten? Då kan detta vara jobbet för dig! Nu söker vi en avdelningschef till Alingsås och Karlstadskontoren som tillsammans med drivna kollegor vill ta ansvar för att uppnå nya framgångar och vara det självklara valet inom takläggning för kunder och medarbetare. Som avdelningschef på Protan Entreprenad A... Visa mer
Är du en driven ledare med erfarenhet inom tak-, fastighetsbranschen eller kanske bygg som vill jobba i ett företag där du blir en betydande del i verksamheten? Då kan detta vara jobbet för dig!

Nu söker vi en avdelningschef till Alingsås och Karlstadskontoren som tillsammans med drivna kollegor vill ta ansvar för att uppnå nya framgångar och vara det självklara valet inom takläggning för kunder och medarbetare.

Som avdelningschef på Protan Entreprenad AB blir du en del av ett stort internationellt företag med norska ägare och totalt cirka 900 anställda i 13 länder. Protan Entreprenad ägs av Protan AS, som är en internationellt erkänd producent av membran för en rad olika ändamål, däribland miljövänlig takbeläggning.


Om tjänsten
Vi söker dig som gillar att arbeta i en verksamhet med stark utvecklingstakt. Du besitter ett ledarskap som bidrar till engagemang och lönsamhet. Du ansvarar för planering av mål och prioriteringar inom gruppen.

Som avdelningschef har du övergripande ansvar för arbetsbeläggningen, du har direkt personalansvar för ett antal projektledare till vilka företagets montörer rapporterar.

Ditt uppdrag är att leda och coacha projektledarna i den dagliga verksamheten samt att säkerställa att det finns rätt förutsättningar på plats för att upprätthålla god lönsamhet, nöjda medarbetare och nöjda kunder. Tillsammans med projektledarna gör du analyser, tar fram prognos och budget. Du rapporterar till VD.



Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Aktivt driva, utveckla och implementera arbetet mot Protan ‘s strategiska försäljningsmål och visioner
• Övergripande ansvara för regionens kund- och marknadsbearbetning, för att vidareutveckla relationen med nuvarande och nya kunder
• Samarbeta på nationell säljnivå för att överträffa våra kunders förväntan genom löpande förbättringsarbete
• Leda, coacha och inspirera dina medarbetare
• Erfarenhet av att kalkylera/förstå kalkyler och ekonomiska sammanhang
• Säkerställa kvalitén och lönsamhet på våra projekt i regionen

Kravbild
• Besitter en relevant arbetslivserfarenhet inom liknande roll tex. projektledare, platschef etc. med minst 3 års erfarenhet
• Har mycket goda kunskaper inom bygg- och fastighetsbranschen, meriterande är om du har jobbat med takentreprenader
• Förmåga att leda projekt och projektledarna
• Ha ett byggekonomiskt sinne och känsla för helheten
• Strukturerad och inte rädd för att sätta processer
• Högskola/eller universitetsutbildning inom bygg eller ingenjör är meriterande men inte ett krav.
• Har en entreprenöriell förståelse
• Du uttrycker dig obehindrat i svenska samt har goda kunskaper i engelska
• Körkort är ett krav



Vem är du?
Vi söker dig som är van vid och trivs med att arbeta i projektform. Du drivs av att leda och utveckla andra runt omkring dig. För dig är det viktigt att skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö och ett engagerat arbetsklimat. Du är kommunikativ, nyfiken och ödmjuk som person. Att förstå och utveckla människor samt hantera gruppens såväl som ledningens intressen är något som driver dig. Vidare är det viktigt att du är lyhörd för kundernas och medarbetarnas önskemål eftersom det är servicenivån och engagemanget till våra kunder och medarbetare som utgör grunden till fortsatt framgång. För att lyckas bra i rollen så är du kvalitetsmedveten, professionell och noga med att alltid göra ett bra arbete. Vidare ser vi att du är administrativt lagd samt har förståelse för att kalkylera och förstå dig på kalkyler.



Om verksamheten
Protan Entreprenad AB med företag i Norge, Sverige och Danmark, är Nordens största takläggningsverksamhet. Protan Entreprenad AB är totalleverantörer inom tätning av tak och terrasser och levererar säkra lösningar för radontätning. Kvalitet, flexibilitet och tillförlitlighet är vårt varumärke.

I denna rekrytering samarbetar Protan Entreprenad AB med Poolia, vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Elizabeth Darevik, [email protected] Tjänsten är på heltid med direkt anställning hos Protan Entreprenad AB. Placeringsort: Alingsås eller Karlstad.

Urval och rekryteringsprocessen kommer starta upp direkt efter semesterperioden, v32. Därefter arbetar vi med löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Tillträde är planerat så snart som möjligt. Visa mindre