Lediga jobb som Redovisningschef i Alingsås

Se lediga jobb som Redovisningschef i Alingsås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alingsås som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiansvarig till Elpro i Alingsås AB

Trivs du i en roll med övergripande ansvar över hela ekonomifunktionen och motiveras av att få jobba i ett bolag med tekniska innovativa lösningar? Vi söker dig som vill vara med och driva och påverka bolaget framåt i deras tillväxtsresa.  Om Elpro i Alingsås AB:  Elpro i Alingsås AB är ett delvis familjeägt företag som varit verksamma i 30 år och ingår i en koncern med starka majoritetsägare. Elpro är specialister inom elkonstruktion, programmering av PL... Visa mer
Trivs du i en roll med övergripande ansvar över hela ekonomifunktionen och motiveras av att få jobba i ett bolag med tekniska innovativa lösningar? Vi söker dig som vill vara med och driva och påverka bolaget framåt i deras tillväxtsresa. 

Om Elpro i Alingsås AB: 
Elpro i Alingsås AB är ett delvis familjeägt företag som varit verksamma i 30 år och ingår i en koncern med starka majoritetsägare. Elpro är specialister inom elkonstruktion, programmering av PLC- och HMI-system samt el- och mekanikmontage. Vi hjälper våra kunder att gå från idé till produkt i serietillverkning.

Här kommer man ingå i ett härligt och drivet team på 18 personer, där både produktionen, ekonomi, inköp, sälj och konstruktion sitter under samma tak. Elpro jobbar med fyra värdeord: Flexibilitet, effektivitet, kompetens och hållbarhet. Bolaget är ett starkt och flexibelt företag där kulturen präglas av hög kompetens och ett stort personligt engagemang. 

Din roll: 
Som ekonomiansvarig hos Elpro kommer du ha ett helhetsansvar för ekonomifunktionen, vilket innebär att du arbetar operativt med redovisningens alla delar. Du kommer att jobba tätt tillsammans med VD och rapportering kommer även ske direkt dit. I din roll kommer du även ingå i företagets ledningsgrupp och få stötta övrig ledningsgrupp i ekonomiska frågor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Löpande redovisning /kund leverantörsreskontra
Månads-, kvartals-  och årsbokslut
Moms och skattedeklarationer
Budgetering, uppföljning samt analyser
Utveckla rutiner och system
Kontaktperson för bank och revisorer
Fakturering både inrikes samt fakturering i euro 
Vara behjälplig för övriga funktioner i bolaget samt stötta VD i övriga uppgifter


Vem söker vi efter:
För att trivas och passa in i rollen som ekonomiansvarig hos oss Elpro trivs du med att arbeta i ett företag med tydligt affärsfokus. Det är viktigt att du är nyfiken och lyhörd inför verksamhetens utveckling och trivs i ett producerande bolag med fokus på innovativa tekniska lösningar till kunderna. Du är prestigelös och uppskattar en bred roll som innefattar varierande arbetsuppgifter både i din roll på ekonomisidan men även vara behjälplig för dina kollegor i övriga funktioner. 

Som person är du utåtriktad, strukturerad, lösningsorienterad och intresserad av din omgivning. Du fungerar väl i grupp och är bra på att jobba tvärfunktionellt och bygga förtroendefulla relationer. Du har en förmåga att fokusera på detaljer samtidigt som du kan lyfta blicken och se till helheten.


För att vara aktuell för tjänsten har du
Några års erfarenhet av liknande roll där du haft övergripande ansvaret kring ekonomin i ett mindre eller medelstort bolag
God svenska och engelska i tal och skrift
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
Meriterande om du har erfarenhet av att jobbat i systemet Pyramid, annars ser vi vikten i god systemvana och nyfikenheten av att lära dig systemet. 

Vad kan Elpro erbjuda dig: 
Du kommer att ingå i ett härligt team och jobba tätt tillsammans med engagerade och duktiga kollegor. Fokus ligger på teamkänsla och att alla hjälps åt för att nå framgång i bolaget. Du kommer få sitta i ljusa och nya fräscha lokaler.  Bolaget jobbar ständigt med att utveckla sina medarbetare samt kunder för att tillsammans utveckla verksamheten framåt. 
 

Tjänsten är en direktrekrytering till kund vilket innebär att du kommer att bli anställd hos kunden. 

Låter det intressant? Skicka då in din ansökan direkt. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 


Om oss:

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort- och långsikt. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig, oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. Visa mindre

Redovisningsansvarig till Alingsås

Ansök    Feb 9    Ogunsen AB (publ)    Redovisningschef
För kunds räkning söker vi nu en redovisningsansvarig till ett föräldravikariat med start i mars och som löper fram till november 2023. Vår kund ingår i en börsnoterad koncern och har sitt säte i Alingsås. Om tjänsten I rollen som redovisningsansvarig här hanterar du alla delar av redovisningen från reskontra och löpande bokföring till månads- och kvartalsbokslut samt rapportering till moderbolaget. Du är ensam i din roll men har gott stöd från företaget... Visa mer
För kunds räkning söker vi nu en redovisningsansvarig till ett föräldravikariat med start i mars och som löper fram till november 2023. Vår kund ingår i en börsnoterad koncern och har sitt säte i Alingsås.

Om tjänsten

I rollen som redovisningsansvarig här hanterar du alla delar av redovisningen från reskontra och löpande bokföring till månads- och kvartalsbokslut samt rapportering till moderbolaget. Du är ensam i din roll men har gott stöd från företagets VD. Verksamheten jobbar mot projekt i olika storlekar så har du erfarenhet av projektredovisning är det till din fördel. Du kommer vara högst involverad under projektens gång och ha kontinuerliga månadsavstämningar tillsammans med projektledarna. Det är således bra om du har tidigare erfarenhet av prognosarbete. Lönerna är outsourcade men du stämmer av och skickar underlagen. Då bolaget är börsnoterat finns det tydliga deadlines att förhålla sig till.



Vem söker vi?

Här välkomnas en person med både social och ekonomisk kompetens som trivs i ett bolag präglad av en familjär miljö och platt struktur. Vi söker dig som är en lösningsorienterad, prestigelös och flexibel person som passar i en bred roll och gillar självständigt arbete. För att axla rollen behöver ha jobbat några år i en liknande roll.



Är detta du? Sök då redan idag!



Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Redovisningsansvarig till Bergman & Beving i Alingsås

Ansök    Apr 9    Your Talent AB    Redovisningschef
Bergman & Beving grundades 1906 och har i över 100 år formats till ett hem för framgångsrika bolag som vill ta nästa steg och bli ledande varumärken inom sina kategorier. Bergman & Beving bygger varumärken i världsklass för professionella användare inom bygg och industri. Med över hundra års erfarenhet arbetar vi för att blir norra Europas ledande holdingbolag inom industri och bygg och har som mål att växa organiskt, men också genom nya förvärv. För att... Visa mer
Bergman & Beving grundades 1906 och har i över 100 år formats till ett hem för framgångsrika bolag som vill ta nästa steg och bli ledande varumärken inom sina kategorier. Bergman & Beving bygger varumärken i världsklass för professionella användare inom bygg och industri.

Med över hundra års erfarenhet arbetar vi för att blir norra Europas ledande holdingbolag inom industri och bygg och har som mål att växa organiskt, men också genom nya förvärv. För att stärka upp koncernens redovisningsavdelning söker vi nu en redovisningsansvarig till koncernens ekonomicenter i Alingsås.

Besök oss på: https://www.bergmanbeving.com

Tjänstebeskrivning

Som redovisningsansvarig på Bergman & Beving erbjuder vi dig möjlighet att arbeta i en internationell koncern i en omväxlande och utvecklande roll som redovisningsansvarig. Du kommer ha ett övergripande kvalitets- och koordineringsansvar för några av koncernens bolag. Du kommer att driva resultatrapportering för aktuella bolag och ta ett övergripande kvalitetsansvar för resultat- och balansräkningarna. Du deltar i kundmöten, har direktkontakt med personer i verksamheterna och strävar efter att utveckla kundrelationen och våra processer.

Du kommer att ingå i redovisningsteamet som idag består av 11 personer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ansvara för redovisning utifrån koncernövergripande direktiv
• Tillse att resultaträkningarna är rätt periodiserade och balansposterna rätt värderade
• Månads/kvartals- och årsbokslut
• Operativ och legal rapportering
• Ombesörja att likviditetsplanering i bolagen fungerar väl
• Förse businesscontroller med uppföljningar/nyckeltal, samt utföra vissa statistikuppgifter
• Aktivt arbeta med processutveckling och förbättring av rutiner inom redovisningen
• Ansvara för framtagande av årsredovisning och deklarationer för bolagen
• Bistå i revisionsprocessen

Ort: Alingsås

Kvalifikationer

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med inriktning mot redovisning eller revision och ca 2-3 års erfarenhet av att självständigt arbeta med liknande uppgifter. Du har goda kunskaper inom svenska redovisnings- och skatteregler samt erfarenhet av intern och extern rapportering. Du är bokslutssjälvständig med erfarenhet av att arbete enligt K3. För tjänsten krävs också att du är en van Excelanvändare. Vi hanterar flera ERP system och har nyligen bl a implementerat Microsoft Dynamics Nav och Microsoft Dynamics AX. Erfarenhet från dessa system är därför meriterande.

Som person är du lugn, stabil och positiv. Du är duktig på att kommunicera och tar gärna på dig en rådgivande roll i dialogen med kunder och interna kollegor. Struktur kommer naturligt för dig och du har en hög analytisk förmåga och är bra på att hantera många frågor samidigt. Du är ödmjuk och flexibel och har en god förmåga att samarbeta för att tillsammans med teamet leverera kvalitet.

Så ansöker du

Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se. För ytterligare information vänligen kontakta Elin Lindén på 0722-600052, [email protected] eller Johan Sjöberg på 0761-709851, [email protected].

Känns detta som en spännande utmaning? Varmt välkommen med din ansökan senast 24 februari 2019. Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. Visa mindre

Alingsåshem söker redovisningsansvarig

Ansök    Jul 27    Experis AB    Redovisningschef
Vill du ha en roll där du får möjlighet att göra skillnad i en samhällsviktig verksamhet? En roll där du får utveckla och utvecklas tillsammans med trevliga och kompetenta kollegor? Då vår nuvarande kollega går vidare till nya utmaningar, söker vi nu hans efterträdare - en driven och erfaren redovisningsansvarig som vill ta ett helhetsansvar inom sitt område! Är det du? Dina arbetsuppgifter Som redovisningsansvarig ansvarar du för koncernens redovisnin... Visa mer
Vill du ha en roll där du får möjlighet att göra skillnad i en samhällsviktig verksamhet? En roll där du får utveckla och utvecklas tillsammans med trevliga och kompetenta kollegor? Då vår nuvarande kollega går vidare till nya utmaningar, söker vi nu hans efterträdare - en driven och erfaren redovisningsansvarig som vill ta ett helhetsansvar inom sitt område! Är det du?



Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig ansvarar du för koncernens redovisningsprocesser och leder koncernens redovisningsarbete. Du säkerställer att regelverken efterlevs, och att det som presenteras för styrelse, myndigheter och revisorer på ett rättvisande sätt ger en bild av koncernens ekonomiska läge. Du ser vikten av att kontinuerligt arbeta med utveckling inom ditt verksamhetsområde. Genom att samverka med övriga funktioner i bolaget och berörda samarbetspartners så uppnår vi tillsammans bästa kundnytta.

I ditt arbete ingår också:

* koncernredovisning
* viss löpande bokföring.
* upprättande av ekonomiska rapporter, såsom delårsrapporter och årsredovisning
* systemansvar för ekonomisystem
* medverkan i fastighetstransaktioner
* ansvar för internkontroll, internrevision och externrevision



Vem söker vi?
Vi söker dig som har minst treårig högskoleutbildning inom ekonomi och flerårig erfarenhet av att ha arbetat med kvalificerad redovisning i aktiebolag. Det är en fördel om du kommer ifrån fastighetsbranschen eller har en bakgrund inom revision. Vi ser också att du:

* har mycket god kompetens inom redovisnings- och bokslutsarbete inom K3
* är kunnig inom skatt och koncernredovisning
* har god kunskap inom ekonomiska processer
* har kännedom om budgetprocessen
* är trygg inom momsfrågor
* är van att arbeta med digitala verktyg och ekonomi- och affärssystem

Som person är du trygg och självgående och har god samarbetsförmåga. Du är analytisk och förstår helheten och komplexiteten i en verksamhet. För att lyckas i uppdraget krävs det att du har hög integritet och är prestigelös. Du trivs med att arbeta både operativt och strategiskt och har mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift.

Vi ser att mångfald berikar och ser därför positivt på sökande med olika bakgrund och erfarenhet.

Vi erbjuder dig
Alingsåshem erbjuder dig ett meningsfullt och utvecklande arbete i en samhällsviktig verksamhet. Hos oss får du goda arbetsvillkor och möjlighet till ständigt lärande i en omväxlande miljö. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och uppnår resultat. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag, träning på arbetstid och möjlighet till distansarbete. Du kommer att arbeta med trevliga kollegor med stor kunskap och engagemang. Till hösten flyttar vi till nya lokaler där vi samlar hela bolaget under samma tak, det ser vi fram emot!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Tillsättning så snart som möjligt enligt överenskommelse. Arbetstid dagtid, måndag-fredag med flextid.

Om oss
Inom Alingsåshem är vi cirka 70 medarbetare som tillsammans utvecklar och förvaltar ca 230 000 kvm förskolor, skolor, fritidslokaler, vård- och omsorgsboenden, verksamhets-lokaler och kulturella byggnader, samt ca 3 400 bostäder. Vi tror på att vara mycket mer än ett fastighetsbolag. Vi vill vara bolaget som erbjuder attraktiva, hållbara livsmiljöer där bostaden eller lokalen är en av alla viktiga delar.

Alingsåshem är Alingsås kommuns fastighetskoncern som äger, förvaltar och hyr ut bostäder och lokaler. Koncernen består av moderbolaget Fastighetskoncernen Alingsås Rådhus AB samt två dotterbolag: bostadsbolaget AB Alingsåshem samt fastighetsbolaget Fabs AB. Den huvudsakliga verksamheten bedrivs i dotterbolagen. Koncernen, som styrs med ägardirektiv från kommunen, verkar under samlingsnamnet Alingsåshem.

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Rippe på [email protected] eller 0703-770138. Observera att urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, den 21 augusti.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomicenterchef

Ansök    Aug 15    Ekonomi    Redovisningschef
TOOLS gör kundens vardag enklare, säkrare och mer lönsam genom att leverera kompetens och rådgivning kring produkter och tjänster inom främst verktyg och maskiner, arbetskläder, skyddsutrustningar, fastighetsprodukter och arbetsplatsutrustningar. TOOLS bearbetar kunder inom industri, offentlig förvaltning och bygg/hantverk/service genom Butiker, Utesäljare, Tekniska Specialister, Innesäljare och digitala kanaler. TOOLS i Sverige omsätter idag ca 1,8 miljar... Visa mer
TOOLS gör kundens vardag enklare, säkrare och mer lönsam genom att leverera kompetens och rådgivning kring produkter och tjänster inom främst verktyg och maskiner, arbetskläder, skyddsutrustningar, fastighetsprodukter och arbetsplatsutrustningar. TOOLS bearbetar kunder inom industri, offentlig förvaltning och bygg/hantverk/service genom Butiker, Utesäljare, Tekniska Specialister, Innesäljare och digitala kanaler. TOOLS i Sverige omsätter idag ca 1,8 miljarder kronor och tillsammans med våra kollegor i Norge och Finland har vi idag filialer på över 150 orter runt om i Norden.


TOOLS ingår i Momentum Group-koncernen – en av de ledande återförsäljarna av industriförnödenheter och industrikomponenter, tjänster och service till professionella slutanvändare inom industri- och byggsektorerna i Norden. Koncernen omsätter cirka 5,5 miljarder SEK per år och har omkring 1 600 anställda. Momentum Group är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap sedan juni 2017.




Vi söker nu en Ekonomicenterchef till vårt Ekonomicenter i Alingsås.

Ekonomicentret är en del av TOOLS Sveriges ekonomifunktion. Centret består av 27 personer som hanterar kund- och leverantörsreskontra, lön samt redovisning. Vårt uppdrag består i att leverera ekonomi- och lönetjänster med hög kvalitet utifrån ett standardiserat arbetssätt. Förutom att vi är TOOLS Sveriges operativa ekonomifunktion hanterar ekonomicentret för närvarande 10 av koncernens övriga bolag.  Som ekonomicenterchef har du ett helhetsansvar för alla ekonomicentrets tjänster och funktioner.

Du kommer att leda, planera och organisera arbetet på vårt ekonomicenter likväl som att du kommer arbeta operativt med redovisning och rapportering. I rollen som Ekonomicenterchef ansvarar du för TOOLS Sveriges redovisning, rapportering, balans- och resultaträkning. Du kommer att ha direkt personalansvar för ca åtta personer i ekonomi och lönefunktionen varav två avdelningschefer som leder kund- och leverantörsreskontra respektive vår avdelning för övriga koncernbolag. Tillsammans med avdelningscheferna ingår du i och driver centrets ledningsgrupp och ni verkar för att utveckla arbetet på centret med fokus på ökad lönsamhet och effektivitet.

I ditt arbete ingår att ansvara för och agera i enlighet med våra värderingar, samt att arbeta målinriktat och bidra till att förbättra verksamhet och resultat. I denna roll rapporterar du till TOOLS Sveriges Ekonomichef



Är du den vi söker?

Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på högskolenivå eller erfarenhet som vi bedömer som jämförbar. Du har minst tio års erfarenhet av kvalificerad redovisning och är van vid att söka svar när nya frågeställningar aktualiseras. Då rollen till stora delar är operativ krävs förmåga att kunna växla mellan konkret detaljarbete och strategiska planer. Erfarenhet från såväl Financial- som Business Control är meriterande likväl som arbete inom börsnoterat bolag.

Som chef för TOOLS ekonomicenter är du en viktig ledare och vi ser att du har flera års erfarenhet av personalansvar i ledande befattning gärna inom ekonomifunktioner. Du behärskar Office-paketet väl och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Vem trivs här?

Vi söker dig som har en hög affärsmässighet och förmågan att se vilka projekt och uppgifter som skapar ett mervärde för verksamheten. Du trivs med att arbeta målinriktat och utför dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Som ledare har du ett coachande förhållningssätt och du har en förmåga att skapa engagemang och motivation hos dina medarbetare. Du uppmärksammar och tar tag i olösta problem och kan på ett enkelt sätt tydliggöra olika lösningar.

Du är kommunikativ och duktig på att förmedla information likväl som att du lyssnar effektivt. Du förhåller dig till andra på ett öppet och accepterande sätt, du skapar på ett naturligt sätt samarbete med personer på olika nivåer och i olika funktioner såväl internt som externt. Du har hög självkännedom och du är medveten om dina styrkor och svagheter, du tar gärna in feedback från andra och arbetar på att utveckla din kompetens och prestation över tid.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en varierad tjänst med ett decentraliserat ansvar där du får möjlighet att ta ansvar och driva frågor inom dina ansvarsområden och bidra till företaget och koncernens gemensamma mål.

Vi är en dynamisk arbetsplats med högt i tak, trevliga kollegor och god arbetsmiljö. TOOLS ledord är Hälsa, Miljö och Säkerhet och vi värnar både om kunden, leverantören och medarbetaren. Vi erbjuder friskvårdbidrag och andra personalfrämjande aktiviteter samt stora möjligheter till personlig utveckling.

 

Ansök

Ansök via vårt rekryteringsverktyg. Vi kan komma att använda oss av rekryteringstester vid den här rekryteringen. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre