Lediga jobb som Ekonomi- och finanschefer i Alingsås

Se lediga jobb som Ekonomi- och finanschefer i Alingsås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alingsås som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiansvarig för anställning hos kund

För vår kunds räkning söker vi en ekonomiansvarig för anställning hos dem. Vår kund är en stabil och väletableradarbetsgivare med en omsättning på ca 100miljoner sek. Som ekonomiansvarig kommer du bland annat arbeta med: Löpande bokföring och avstämningar. Fakturering. Kund-och leverantörsreskontra. Bokslut och resultatrapporter. Budget och prognoser. Utveckling och förbättring av processer och rutiner. Mer om tjänsten Du omges av kunniga och engag... Visa mer
För vår kunds räkning söker vi en ekonomiansvarig för anställning hos dem. Vår kund är en stabil och väletableradarbetsgivare med en omsättning på ca 100miljoner sek.
Som ekonomiansvarig kommer du bland annat arbeta med: Löpande bokföring och avstämningar.
Fakturering.
Kund-och leverantörsreskontra.
Bokslut och resultatrapporter.
Budget och prognoser.
Utveckling och förbättring av processer och rutiner.
Mer om tjänsten
Du omges av kunniga och engagerade kollegor som värdesätter samarbete, en positiv arbetsmiljö och ett genuint engagemang för hållbarhet. Vi strävar efter att göra skillnad genom vårt arbete och har ett fokus på miljömedvetna och långsiktiga lösningar.
Om digDu har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, är digitalt kunnig, noggrann och arbetar strukturerat. Du har en problemlösande analysförmåga och en positiv attityd.
ÖvrigtDu börjar enligt överenskommelse och det är en heltidstjänst.Du arbetar främst på kontoret i närheten av Alingsås. Resor till övriga kontor kan förekomma.
AnsökanHar du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gitte Frost på Seemly Finance & Search, telefonnummer 073–0415124. Vi ser fram emot din ansökan senast den 14 november 2024. Vi intervjuar löpande och behandlar naturligtvis alla ansökningar konfidentiellt.
Välkommen med frågor, funderingar och din ansökan!
Om din blivande arbetsgivareDet är ett seriöst och stabilt foretag.För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gitte Frost. Du kommer självklart få mer information i nästa steg. Visa mindre

Ekonomiansvarig/ Affärscontroller

Ansök    Jan 31    AB Effektiv Borås    Ekonomichef
Trivs nu med stort ansvar och har erfarenhet av ekonomi? Vill ar du att vara med i förändringsprocesser och jobba i ett entreprenörsstyrt företag? Då kan detta vara jobbet för dig! Din framtida arbetsgivare VIAB grundades 1993 och tillverkar plastkomponenter, allt från enklare delar till mer avancerad teknikutrustning. I vår produktionsanläggning i Vårgårda och har vi allt på plats för verktygsframtagning, formsprutning av plastdetaljer, montering, efterb... Visa mer
Trivs nu med stort ansvar och har erfarenhet av ekonomi? Vill ar du att vara med i förändringsprocesser och jobba i ett entreprenörsstyrt företag? Då kan detta vara jobbet för dig!

Din framtida arbetsgivare
VIAB grundades 1993 och tillverkar plastkomponenter, allt från enklare delar till mer avancerad teknikutrustning. I vår produktionsanläggning i Vårgårda och har vi allt på plats för verktygsframtagning, formsprutning av plastdetaljer, montering, efterbearbetning och att hantera våra kunders logistik. Viab har sedan start haft tillväxt och då särskilt senaste åren med sikte på ytterligare expansion med god lönsamhet. Vi är ett entreprenörstyrt företag med ca 50 anställda idag.

Vad erbjuder rollen?
Rollen som ekonomiansvarig/ affärscontroller är en nyckelbefattning i VIAB och en resurs för ledningen och styrelsen och ska agera som dess ekonomiska expert. Rollen ska aktivt och på eget initiativ analysera företagets ekonomiska läge och verksamhet samt lägga fram förslag till förändringar, förbättringar och andra åtgärder för att utveckla företaget.

I din roll som ekonomiansvarig/affärscontroller rapporterar du till företagets VD och ingår i företagets ledningsgrupp och ansvarar för att underhålla och utveckla företagets affärssystem och rutiner, och har i huvudsak följande arbetsuppgifter:
• Årsredovisning
• Kundfaktureringsansvarig
• Produktionsredovisning Leverantörsutbetalningar
• Avstämning och reskontra
• Löneansvarig
• Kassa och likviditet
• Budget & Utfall
• Prognos & Analys
• Likviditet
• Skatter och avgifter
• Stötta ledning med beslutsunderlag
• Stötta VD med rapportering till styrelse och ägare.

Bokföring och redovisning enligt K3. Du är med och utvecklar processer, planer och genomförande av arbetet att ta fram bokslut och årsredovisning i samråd med revisor.


Vem är du?
Som ekonomiansvarig/affärscontroller är du ensamt ansvarig för ekonomiarbetet hos VIAB. Vi söker efter dig som är administrativt lagd och gillar ordning och reda. Du ska ha arbetat som exempelvis revisor, ekonomiansvarig eller redovisningsekonom tidigare och kunna grundläggande ekonomirutiner, bokföring och redovisning enligt K3. Du behöver ha god datorvana och ha lätt för att lära dig olika system. Ekonomiarbetet sker i Monitor G5.

Vi söker en engagerad kollega som utmärker sig genom sin förmåga att vara både operativ och fokuserad samtidigt som personen innehar en klokhet och förmåga att se helheten. Vi ser att du är noggrann och ambitiös som drivs av att lösa problem, strukturera upp, och förbättra processer. Du är en problemlösare. Dina kollegor kommer att uppskatta din förmåga att kombinera praktiskt handlande med en strategisk syn och din vilja att ständigt utvecklas och optimera. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta med bolagets olika avdelningar.


Är detta din perfekta match?
Du erbjuds en utvecklande roll i ett välskött familjeföretag där du får ta stort eget ansvar och växa i ekonomiprocesserna. På kontoret i VIAB är vi drygt 50 personer som jobbar nära och prestigelöst ihop. Din roll är central, bred och förändringsbar. I övrigt finns en modern syn på medarbetarskap och flexibel arbetstid. Detta är en direktrekrytering och du blir anställd av Viab.

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.


Varmt välkommen med din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via effektiv.se.
Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 18/2-2024
Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Johanna Heleander på [email protected] eller 073-527 30 28


Sökord
Ekonomiansvarig, Monitor, Controller, Vårgårda, Herrljunga, Alingsås Visa mindre

Ekonomiansvarig till Elpro i Alingsås AB

Trivs du i en roll med övergripande ansvar över hela ekonomifunktionen och motiveras av att få jobba i ett bolag med tekniska innovativa lösningar? Vi söker dig som vill vara med och driva och påverka bolaget framåt i deras tillväxtsresa.  Om Elpro i Alingsås AB:  Elpro i Alingsås AB är ett delvis familjeägt företag som varit verksamma i 30 år och ingår i en koncern med starka majoritetsägare. Elpro är specialister inom elkonstruktion, programmering av PL... Visa mer
Trivs du i en roll med övergripande ansvar över hela ekonomifunktionen och motiveras av att få jobba i ett bolag med tekniska innovativa lösningar? Vi söker dig som vill vara med och driva och påverka bolaget framåt i deras tillväxtsresa. 

Om Elpro i Alingsås AB: 
Elpro i Alingsås AB är ett delvis familjeägt företag som varit verksamma i 30 år och ingår i en koncern med starka majoritetsägare. Elpro är specialister inom elkonstruktion, programmering av PLC- och HMI-system samt el- och mekanikmontage. Vi hjälper våra kunder att gå från idé till produkt i serietillverkning.

Här kommer man ingå i ett härligt och drivet team på 18 personer, där både produktionen, ekonomi, inköp, sälj och konstruktion sitter under samma tak. Elpro jobbar med fyra värdeord: Flexibilitet, effektivitet, kompetens och hållbarhet. Bolaget är ett starkt och flexibelt företag där kulturen präglas av hög kompetens och ett stort personligt engagemang. 

Din roll: 
Som ekonomiansvarig hos Elpro kommer du ha ett helhetsansvar för ekonomifunktionen, vilket innebär att du arbetar operativt med redovisningens alla delar. Du kommer att jobba tätt tillsammans med VD och rapportering kommer även ske direkt dit. I din roll kommer du även ingå i företagets ledningsgrupp och få stötta övrig ledningsgrupp i ekonomiska frågor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Löpande redovisning /kund leverantörsreskontra
Månads-, kvartals-  och årsbokslut
Moms och skattedeklarationer
Budgetering, uppföljning samt analyser
Utveckla rutiner och system
Kontaktperson för bank och revisorer
Fakturering både inrikes samt fakturering i euro 
Vara behjälplig för övriga funktioner i bolaget samt stötta VD i övriga uppgifter


Vem söker vi efter:
För att trivas och passa in i rollen som ekonomiansvarig hos oss Elpro trivs du med att arbeta i ett företag med tydligt affärsfokus. Det är viktigt att du är nyfiken och lyhörd inför verksamhetens utveckling och trivs i ett producerande bolag med fokus på innovativa tekniska lösningar till kunderna. Du är prestigelös och uppskattar en bred roll som innefattar varierande arbetsuppgifter både i din roll på ekonomisidan men även vara behjälplig för dina kollegor i övriga funktioner. 

Som person är du utåtriktad, strukturerad, lösningsorienterad och intresserad av din omgivning. Du fungerar väl i grupp och är bra på att jobba tvärfunktionellt och bygga förtroendefulla relationer. Du har en förmåga att fokusera på detaljer samtidigt som du kan lyfta blicken och se till helheten.


För att vara aktuell för tjänsten har du
Några års erfarenhet av liknande roll där du haft övergripande ansvaret kring ekonomin i ett mindre eller medelstort bolag
God svenska och engelska i tal och skrift
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
Meriterande om du har erfarenhet av att jobbat i systemet Pyramid, annars ser vi vikten i god systemvana och nyfikenheten av att lära dig systemet. 

Vad kan Elpro erbjuda dig: 
Du kommer att ingå i ett härligt team och jobba tätt tillsammans med engagerade och duktiga kollegor. Fokus ligger på teamkänsla och att alla hjälps åt för att nå framgång i bolaget. Du kommer få sitta i ljusa och nya fräscha lokaler.  Bolaget jobbar ständigt med att utveckla sina medarbetare samt kunder för att tillsammans utveckla verksamheten framåt. 
 

Tjänsten är en direktrekrytering till kund vilket innebär att du kommer att bli anställd hos kunden. 

Låter det intressant? Skicka då in din ansökan direkt. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 


Om oss:

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort- och långsikt. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig, oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. Visa mindre

CFO / Ekonomichef

Vill du vara med på en tillväxtresa med ett inspirerande, välskött och affärsdrivet bolag ?   Om rollen som CFO  Som Ekonomichef/CFO hos Steeltech får du en nyckelroll i vår organisation. Du ansvarar för att leda och utveckla ekonomiavdelningen samt säkerställa att ekonomin uppfyller alla gällande lagar och regler. Ditt arbete kommer att vara oehört viltigt för vår affärsutveckling och Business Control. Som CFO ingår du i bolagets ledningsgrupp. Dina a... Visa mer
Vill du vara med på en tillväxtresa med ett inspirerande, välskött och affärsdrivet bolag ?

 

Om rollen som CFO 

Som Ekonomichef/CFO hos Steeltech får du en nyckelroll i vår organisation. Du ansvarar för att leda och utveckla ekonomiavdelningen samt säkerställa att ekonomin uppfyller alla gällande lagar och regler. Ditt arbete kommer att vara oehört viltigt för vår affärsutveckling och Business Control.

Som CFO ingår du i bolagets ledningsgrupp. Dina arbetsuppgifter inkluderar att leda, fördela och utveckla arbetet inom ekonomifunktionen, samt att utveckla företagets business control, prognosarbete, ekonomirutiner samt implementera nya KPI och rapporteringsprocesser.

 

Några av dina andra spännande arbetsuppgifter

- Proaktivt bistå kollegorna i ledningsgruppen och styrelse med analyser av relevanta nyckeltal samt rapporter för aktiv affärsutveckling.

- Systemansvar och utveckling av ekonomisystemen.

- Driva fortsatt digitalisering av ekonomifunktionen.

- Ledningsgruppsarbete.

- Affärsutveckling - räkna på framtida affärer, projektutveckling med mera.

- Personalansvar för ekonomiavdelningen.

- Internutbildning av rutiner och processer.

- Budget- och prognosarbete.

- Moms och skatt

- HR-relaterade frågor.

 

Din profil

Vi söker dig med en akademisk utbildning inom ekonomi och minst 5 års erfarenhet som ekonomichef och/eller business controller. Det är stark meriterande om du har industriell erfarenhet inom tillverkning och produktion.

Goda kunskaper inom redovisning och controlling samt vana av att effektivisera processer inom ekonomistyrning är en självklarhet. 

Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och behärskar engelskan på affärsnivå.

Vi söker dig som är energisk, driven och vill vara med och utveckla SteelTech och växa med oss.

Vi tror att du har en stark analytisk förmåga samt är kommunikativ, pedagogisk och ansvarstagande.

Du gillar att ha många kontaktytor, vara synlig i organisationen och tycker om att saker blir rätt från början, så noggrannhet och hjälpsamhet är något som ligger dig varmt om hjärtat.

Som person tror vi att du är prestigelös, engagerad, noggrann, tillitsfull, hjälpsam och affärsorienterad.

 

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

 

Ansök gärna så snart du kan då vi har ett löpande urval. I denna rekrytering samarbetar vi med Greensearch & Selection AB. Vid eventuella frågor, kontakta gärna Carl-Rafael Fredson på Green Search via mail: [email protected] eller telefon: 0703-817080

 

På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar eller CV via mail, använd gärna länken. 


Om Steeltech

Steeltech har en imponerande verksamhet inom produktutveckling, hållbarhet och tillverkning av högkvalitativa produkter i rostfritt stål för restaurang- och livsmedelsindustrin. Omsätter ca 100 milj, +50 anställda och växer.

Vår unika erfarenhet har lett till produkter som inte bara är användarvänliga utan även bidrar till en minskad förbrukning av el, ånga, vatten och diskmedel. Hos oss är hållbarhet en livsstil, och våra produkter är skapade med detta i åtanke.

Våra produkter tillverkas lokalt i vår fina fabrik i Alingsås, där vi är specialister på bearbetning av rostfritt stål. Vårt designteam skapar produkter som uppfyller våra kunders högsta krav på funktionalitet, kvalitet och prestanda. Steeltech står för "Made in Sweden" med en tydlig inriktning på hållbarhet.

Företaget grundades 1998 som en spinn-off från Electrolux i Alingsås. 2021 gick Lindeblad Technology in som en delägare i bolaget, och Steeltech är nu starkare än någonsin. Vår gamla hantverkstradition från 1940-talet lever vidare i allt vi gör. Idag som en Excellence Partner till Electrolux Professional är vi också stolta över att erbjuda våra kunder en ännu bredare och bättre service Visa mindre

CFO till Swedish Hydro Solutions

Ansök    Sep 18    Mpya Finance AB    Ekonomichef
Swedish Hydro Solutions är en kunskapsbärare inom vattenrening och har som ambition att bli Europas ledande leverantör. Våra produkter och tjänster ger företag tillgång till hållbara vattenreningslösningar, som kan hantera stora volymer vatten. Lösningarna används för att rena läns- och dagvatten, processvatten och saneringsuppdrag för förorenade områden. Våra miljövänliga reningstekniker består av vårt patenterade doseringssystem där vi tillsätter Kitosan... Visa mer
Swedish Hydro Solutions är en kunskapsbärare inom vattenrening och har som ambition att bli Europas ledande leverantör. Våra produkter och tjänster ger företag tillgång till hållbara vattenreningslösningar, som kan hantera stora volymer vatten. Lösningarna används för att rena läns- och dagvatten, processvatten och saneringsuppdrag för förorenade områden. Våra miljövänliga reningstekniker består av vårt patenterade doseringssystem där vi tillsätter Kitosan – ett naturligt förekommande ämne utvunnet ur krabbskal, samt BioMedia®, ett filtermedia innehållande vårt unika aktiva kol.

Vi är en dynamisk organisation med kompetenta medarbetare som med nyfikenhet använder sin kompetens för att hitta nya hållbara lösningar. Vår framgång som företag bygger inte bara på vår unika teknik, utan skapas med hjälp av våra medarbetare. Därför är vi måna om att ta hand om varandra och vår arbetsmiljö.

Som CFO på Swedish Hydro Solutions kommer du få en viktig och betydande roll, där din möjlighet till påverkan är stor. Vi söker dig som har ett starkt affärsfokus och som vill vara med på Swedish Hydro Solutions spännande resa! Swedish Hydro Solutions är just nu inne i en fas med stor förväntad tillväxt och förändring. För att driva bolaget framåt söker vi därför en affärsinriktad CFO. Du rapporterar till VD och huvudkontoret är beläget i Alingsås.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Som CFO kommer du ansvara för att leda och utveckla ekonomifunktionen och driva avdelningen framåt under en expansiv tillväxtfas. Bland annat innebär rollen:

• Huvudansvar för sammanställning av månads-, period- och årsbokslut, samt
• Årsredovisning för koncernen.
• Säkerställa budget och prognoser på koncernnivå.
• Analys och kritisk granskning av inrapporteringen.
• Underlag till koncernledning och styrelse (såväl planerat som ad hoc).
• Kassaflödesanalyser.
• Medverka vid eventuella företagsförvärv och due dilligence.
• Säkerställa rapportering och konsolidering på koncernnivå.
• Utveckla och leda (framtida) medarbetarna i teamet.

Din profil:

Vi tror att din personlighet är en framgångsfaktor! Du är en prestigelös och ansvarstagande person som brinner för ditt arbete. Vi tror också att du har en hög analytisk förmåga, samt är noggrann och flexibel i ditt arbetssätt. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad och drivs av att förändra och förbättra.

Fokus i rollen kommer vara att fortsätta skapa en ekonomifunktion som kan vara med på den tillväxtresa som bolaget befinner sig i. Du är därför trygg i dig själv och van vid att fatta beslut och att driva förändringar inom en organisation. Du kommer ha många kontaktytor i bolaget, så din kommunikativa förmåga är oerhört viktig. Vidare är du en drivande person, som gärna hellre ser framåt än bakåt!

Vi ser att du har en högre ekonomisk utbildning och erfarenhet från en liknande roll och då gärna i ett tillväxt bolag. Vi söker även dig som har en god förståelse för vad som driver lönsamhet och olika affärsmodeller.

Du är van att arbeta operativt och kavla upp ärmarna när det behövs! Det är meriterande om du har erfarenhet av tillväxtbolag samt affärssystemet SAP Business1.

Hur gör jag nu?

I den här rekryteringen samarbetar Swedish Hydro Solutions med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Linda Målberg på telefon 0733-807788 alternativt Elin Antonsson på telefon 0709-318769. Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Ekonomiansvarig

Ansök    Apr 12    Reimer IT AB    Ekonomichef
Vi söker en driven och erfaren ekonomiansvarig. Som ekonomiansvarig kommer du att ansvara företagets ekonomiska verksamhet, förbereda och sammanställa finansiella rapporter samt analysera verksamheten. Ansvarsområden Ansvara för hela redovisningsprocessen inklusive bokföring, fakturering och betalningar. Förbereda månatliga, kvartalsvisa och årliga finansiella rapporter. Hantera skattefrågor och upprätta deklarationer. Vi söker dig som har flera å... Visa mer
Vi söker en driven och erfaren ekonomiansvarig. Som ekonomiansvarig kommer du att ansvara företagets ekonomiska verksamhet, förbereda och sammanställa finansiella rapporter samt analysera verksamheten.


Ansvarsområden
Ansvara för hela redovisningsprocessen inklusive bokföring, fakturering och betalningar.
Förbereda månatliga, kvartalsvisa och årliga finansiella rapporter.
Hantera skattefrågor och upprätta deklarationer.

Vi söker dig som
har flera års erfarenhet av arbete inom redovisning, ekonomisk hantering. Goda kunskaper i svenska och engelska. Erfarenhet av att arbeta med redovisningsprogram och Microsoft Office. God förståelse för bokföring och redovisning, skattefrågor och ekonomisk analys.
Vi erbjuder konkurrenskraftig lön och förmåner samt en möjlighet att arbeta i ett dynamiskt och växande företag. Om du är en driven ekonom med erfarenhet och kunskaper som matchar beskrivningen ovan, vänligen skicka in ditt CV och personliga brev för övervägande.


Plats
Vårt kontor finns i centrala Alingsås.


Är du den vi söker?
Ansökan sker genom att du skickar CV och personligt brev till [email protected]
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsansvarig till Alingsås

Ansök    Feb 9    Ogunsen AB (publ)    Redovisningschef
För kunds räkning söker vi nu en redovisningsansvarig till ett föräldravikariat med start i mars och som löper fram till november 2023. Vår kund ingår i en börsnoterad koncern och har sitt säte i Alingsås. Om tjänsten I rollen som redovisningsansvarig här hanterar du alla delar av redovisningen från reskontra och löpande bokföring till månads- och kvartalsbokslut samt rapportering till moderbolaget. Du är ensam i din roll men har gott stöd från företaget... Visa mer
För kunds räkning söker vi nu en redovisningsansvarig till ett föräldravikariat med start i mars och som löper fram till november 2023. Vår kund ingår i en börsnoterad koncern och har sitt säte i Alingsås.

Om tjänsten

I rollen som redovisningsansvarig här hanterar du alla delar av redovisningen från reskontra och löpande bokföring till månads- och kvartalsbokslut samt rapportering till moderbolaget. Du är ensam i din roll men har gott stöd från företagets VD. Verksamheten jobbar mot projekt i olika storlekar så har du erfarenhet av projektredovisning är det till din fördel. Du kommer vara högst involverad under projektens gång och ha kontinuerliga månadsavstämningar tillsammans med projektledarna. Det är således bra om du har tidigare erfarenhet av prognosarbete. Lönerna är outsourcade men du stämmer av och skickar underlagen. Då bolaget är börsnoterat finns det tydliga deadlines att förhålla sig till.



Vem söker vi?

Här välkomnas en person med både social och ekonomisk kompetens som trivs i ett bolag präglad av en familjär miljö och platt struktur. Vi söker dig som är en lösningsorienterad, prestigelös och flexibel person som passar i en bred roll och gillar självständigt arbete. För att axla rollen behöver ha jobbat några år i en liknande roll.



Är detta du? Sök då redan idag!



Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Alingsåshem söker redovisningsansvarig

Ansök    Jul 27    Experis AB    Redovisningschef
Vill du ha en roll där du får möjlighet att göra skillnad i en samhällsviktig verksamhet? En roll där du får utveckla och utvecklas tillsammans med trevliga och kompetenta kollegor? Då vår nuvarande kollega går vidare till nya utmaningar, söker vi nu hans efterträdare - en driven och erfaren redovisningsansvarig som vill ta ett helhetsansvar inom sitt område! Är det du? Dina arbetsuppgifter Som redovisningsansvarig ansvarar du för koncernens redovisnin... Visa mer
Vill du ha en roll där du får möjlighet att göra skillnad i en samhällsviktig verksamhet? En roll där du får utveckla och utvecklas tillsammans med trevliga och kompetenta kollegor? Då vår nuvarande kollega går vidare till nya utmaningar, söker vi nu hans efterträdare - en driven och erfaren redovisningsansvarig som vill ta ett helhetsansvar inom sitt område! Är det du?



Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig ansvarar du för koncernens redovisningsprocesser och leder koncernens redovisningsarbete. Du säkerställer att regelverken efterlevs, och att det som presenteras för styrelse, myndigheter och revisorer på ett rättvisande sätt ger en bild av koncernens ekonomiska läge. Du ser vikten av att kontinuerligt arbeta med utveckling inom ditt verksamhetsområde. Genom att samverka med övriga funktioner i bolaget och berörda samarbetspartners så uppnår vi tillsammans bästa kundnytta.

I ditt arbete ingår också:

* koncernredovisning
* viss löpande bokföring.
* upprättande av ekonomiska rapporter, såsom delårsrapporter och årsredovisning
* systemansvar för ekonomisystem
* medverkan i fastighetstransaktioner
* ansvar för internkontroll, internrevision och externrevision



Vem söker vi?
Vi söker dig som har minst treårig högskoleutbildning inom ekonomi och flerårig erfarenhet av att ha arbetat med kvalificerad redovisning i aktiebolag. Det är en fördel om du kommer ifrån fastighetsbranschen eller har en bakgrund inom revision. Vi ser också att du:

* har mycket god kompetens inom redovisnings- och bokslutsarbete inom K3
* är kunnig inom skatt och koncernredovisning
* har god kunskap inom ekonomiska processer
* har kännedom om budgetprocessen
* är trygg inom momsfrågor
* är van att arbeta med digitala verktyg och ekonomi- och affärssystem

Som person är du trygg och självgående och har god samarbetsförmåga. Du är analytisk och förstår helheten och komplexiteten i en verksamhet. För att lyckas i uppdraget krävs det att du har hög integritet och är prestigelös. Du trivs med att arbeta både operativt och strategiskt och har mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift.

Vi ser att mångfald berikar och ser därför positivt på sökande med olika bakgrund och erfarenhet.

Vi erbjuder dig
Alingsåshem erbjuder dig ett meningsfullt och utvecklande arbete i en samhällsviktig verksamhet. Hos oss får du goda arbetsvillkor och möjlighet till ständigt lärande i en omväxlande miljö. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och uppnår resultat. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag, träning på arbetstid och möjlighet till distansarbete. Du kommer att arbeta med trevliga kollegor med stor kunskap och engagemang. Till hösten flyttar vi till nya lokaler där vi samlar hela bolaget under samma tak, det ser vi fram emot!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Tillsättning så snart som möjligt enligt överenskommelse. Arbetstid dagtid, måndag-fredag med flextid.

Om oss
Inom Alingsåshem är vi cirka 70 medarbetare som tillsammans utvecklar och förvaltar ca 230 000 kvm förskolor, skolor, fritidslokaler, vård- och omsorgsboenden, verksamhets-lokaler och kulturella byggnader, samt ca 3 400 bostäder. Vi tror på att vara mycket mer än ett fastighetsbolag. Vi vill vara bolaget som erbjuder attraktiva, hållbara livsmiljöer där bostaden eller lokalen är en av alla viktiga delar.

Alingsåshem är Alingsås kommuns fastighetskoncern som äger, förvaltar och hyr ut bostäder och lokaler. Koncernen består av moderbolaget Fastighetskoncernen Alingsås Rådhus AB samt två dotterbolag: bostadsbolaget AB Alingsåshem samt fastighetsbolaget Fabs AB. Den huvudsakliga verksamheten bedrivs i dotterbolagen. Koncernen, som styrs med ägardirektiv från kommunen, verkar under samlingsnamnet Alingsåshem.

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Rippe på [email protected] eller 0703-770138. Observera att urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, den 21 augusti.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiansvarig till Procarbon // Alingsås

Ansök    Maj 18    Oddwork Sweden AB    Ekonomichef
Välkommen till Procarbon! Det familjeägda företaget med strävan att modernisera samhället genom våra högkvalitativa produkter i Norden men också globalt. Med över 30 års erfarenhet har vi, tillsammans med våra samarbetspartners, levererat råvaror till världsledande tillverkare inom stål- och legeringsindustrin med slutprodukter så som järnvägsräls, mobiltelefonkomponenter och solcellspaneler. Med fokus på att ge våra kunder bästa möjliga service genom hela... Visa mer
Välkommen till Procarbon! Det familjeägda företaget med strävan att modernisera samhället genom våra högkvalitativa produkter i Norden men också globalt. Med över 30 års erfarenhet har vi, tillsammans med våra samarbetspartners, levererat råvaror till världsledande tillverkare inom stål- och legeringsindustrin med slutprodukter så som järnvägsräls, mobiltelefonkomponenter och solcellspaneler. Med fokus på att ge våra kunder bästa möjliga service genom hela leveranskedjan, erbjuder vi alltid produkter av hög kvalité med minsta möjliga miljöpåverkan. Tillsammans med Oddwork söker vi nu en strategisk och kunnig ekonomiexpert med portföljen fylld av mångårig erfarenhet inom ekonomi och internationella affärer! Är du redo att axla en ny spännande roll med stort ekonomiskt ansvar och utvecklingsmöjligheter? Då tror vi att du kan vara den proffsiga Ekonomiansvarig vi letar efter!

Som Ekonomiansvarig
Som vår nästa Ekonomiansvarig kommer du självsäkert kliva in på ditt nya kontor i vår trevliga sekelskiftsvilla i Alingsås. Här kommer du få utlopp för ditt strategiska tänkande i en flexibel arbetsmiljö där internationella affärer och kunder från hela världen väntar på din ekonomiska expertis. Och visst väntar du också på en ny, spännande roll där du får spendera dina dagar med allt som har med ekonomi att göra? Perfekt, för hos oss kommer du nämligen att syssla med allt från fakturering, löpande bokföring, lön, moms och skatt till bokslut och årsredovisningar. Du behöver också ha järnkoll på likviditetsflödet, valutahantering och resultatrapporter, men också vara med i det strategiska arbetet med att utveckla företaget framåt. Dessutom kan du även se fram emot möjligheten att byta ut Alingsås mot spännande resor runt om i Norden och globalt tillsammans med vårt säljteam.

Vi söker dig som...
är en noggrann, kunnig och positiv person med ett skarpt öga för detaljer, ett affärsdrivet sinne och en näsa för internationella affärer. Med din mångåriga erfarenhet av handel, rör du dig tryggt och vant mellan dina varierande arbetsuppgifter och agerar självsäkert i dialog med våra kunder, leverantörer och andra partners. Därtill tror vi att du trivs med att arbeta självständigt och är lika självgående som prestigelös i ditt strukturerade arbetssätt. Likaså uppskatta möjligheterna att kunna påverka vårt ekonomisystem och arbetsgången utifrån din erfarenhet. Sist men inte minst, känner du dig hemma i en roll med stort ekonomiskt ansvar och ser fram emot en flexibel miljö med utvecklingspotential!

Önskvärda egenskaper och färdigheter:

- Mångårig erfarenhet av arbete i liknande roll
- Du har tidigare arbetat med internationella affärer (läs: du har stenkoll på allt som rör valutahantering & moms)
- Du har en akademisk utbildning inom ekonomi
- Svenska och engelska, meriterande om du kan ytterligare språk
- Meriterande om du har erfarenhet från shipping


Varför Procarbon? Välkommen till Procarbon - det familjeägda företaget som levererar högkvalitativa råvaror till våra kunder runt om i världen. Logistik och shipping är kärnan i vår verksamhet. Våra produkter är fundementala i utvecklingen av ett modernt och hållbart samhälle. Vi förädlar, hanterar material och skapar anpassade helhetslösningar från start till mål - alltid med hög kvalité och med kunden i fokus. I en spännande tid av global grön energiväxling, letar vi nu efter dig som vill vara med på vår resa! Hos oss väntar ett kreativt och sammansvetsat gäng, kick-offer och inspirerande aktiviteter. Är du den strategiska och proffsiga Ekonomiansvarig vi letar efter? Då ser vi fram emot att träffa dig!

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Alingsås
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Johanna Ek, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-06-21

Är du vår nästa medarbetare? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan. Skicka den så snart som möjligt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi hörs!

Vi på Oddwork (https://www.oddwork.se/join-the-oddwork-family/) är övertygade om att världen skulle bli en bättre plats om alla följde sina drömmar. Att hjälpa talanger nå sina drömmar är därför: vår dröm. Och vi lever för att uppfylla den sju dagar i veckan - 365 dagar om året. Du kan kalla oss för en drömfabrik, eller rätt och slätt: rekryterings- och employer brandingbolag. Vi matchar talanger med nästa karriäräventyr och hjälper företag att skapa än starkare företagskulturer. Vi vet nämligen att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår! Nyfiken och vill veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här (https://www.facebook.com/oddwork/), eller ta del av vår företagskultur redan nu genom att hoppa i din supersuit bland flamingos och popcornmaskiner i vårt mobilspel Oddgame. Finns för gratis nedladdning i App Store (https://itunes.apple.com/se/app/oddgame/id1166199345?mt=8) och Google Play (https://play.google.com/store/apps/details?id=se.mobilestorytelling.oddgame&hl=sv)! Visa mindre

Ekonomiansvarig

Ansök    Jan 17    Putsa Sweden AB    Ekonomichef
Vill du bli vår nya kollega? Putsa Sweden söker en marknadsansvarig som skall leda marknadsföring och försäljning. Putsa, med huvudkontor i Alingsås, har funnits på marknaden sedan 2004 och har idag drygt 35 medarbetare på våra enheter i Alingsås, Borås, Kungälv, Lidköping, Lindome, Mölnlycke, Torslanda och Uddevalla. Över 8000 privatpersoner och företag utnyttjar idag våra förmånliga fönsterputsabonnemang och efterfrågan på våra tjänster ökar hela tiden. ... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega?
Putsa Sweden söker en marknadsansvarig som skall leda marknadsföring och försäljning.
Putsa, med huvudkontor i Alingsås, har funnits på marknaden sedan 2004 och har idag drygt 35 medarbetare på våra enheter i Alingsås, Borås, Kungälv, Lidköping, Lindome, Mölnlycke, Torslanda och Uddevalla. Över 8000 privatpersoner och företag utnyttjar idag våra förmånliga fönsterputsabonnemang och efterfrågan på våra tjänster ökar hela tiden.
På huvudkontoret är vi 7 medarbetare som jobbar tätt tillsammans och vi träffar dessutom dagligen de 17 fönsterputsarna som utgår från kontoret i Alingsås.
Putsa är ett företag med schysta värderingar, och du blir en del av en härlig grupp där vi månar om varandra och har roligt tillsammans. På Putsa är delaktighet och engagemang en grundsten och alla medarbetare både har möjligheten och förväntas att vara med och bidra till företagets utveckling.
Jobbet som ekonomiansvarig innebär att:
Upprätta och följa upp försäljnings- och omkostnadsbudgetar ihop med Vd och ledning.
Löpande bokföring och ekonomiredovisning inkl. hantering av reskontror
Tillsammans med VD tillse att företaget har relevanta nyckeltal och att dessa löpande följs upp
Ansvara för inköps- och attesteringsinstruktioner
Göra löneberedningar
Ansvara för den företagsgemensamma administrationen
Vid behov leda utvecklingsprojekt avseende interna processer
Vara ett allmänt stöd och ”assistera” VD med varierande löpande och enstaka uppgifter



Putsas Ekonomiansvarige behöver ha ett eget driv och kunna arbeta självständigt, men också vara en bra lagspelare.
Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde snarast möjligt.
Känner du att detta är något för dig?
Ansök genom att fylla i formuläret nedan och bifoga CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan snarast, senast den 31 januari.
För frågor om tjänsten, ring Mikael på 0322-65 21 61.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiansvarig till Procarbon // Alingsås

Ansök    Maj 7    Oddwork Sweden AB    Ekonomichef
Välkommen till Procarbon! Det familjeägda företaget med strävan att modernisera samhället genom våra högkvalitativa produkter i Norden men också globalt. Med över 30 års erfarenhet har vi, tillsammans med våra samarbetspartners, levererat råvaror till världsledande tillverkare inom stål- och legeringsindustrin med slutprodukter så som järnvägsräls, mobiltelefonkomponenter och solcellspaneler. Med fokus på att ge våra kunder bästa möjliga service genom hela... Visa mer
Välkommen till Procarbon! Det familjeägda företaget med strävan att modernisera samhället genom våra högkvalitativa produkter i Norden men också globalt. Med över 30 års erfarenhet har vi, tillsammans med våra samarbetspartners, levererat råvaror till världsledande tillverkare inom stål- och legeringsindustrin med slutprodukter så som järnvägsräls, mobiltelefonkomponenter och solcellspaneler. Med fokus på att ge våra kunder bästa möjliga service genom hela leveranskedjan, erbjuder vi alltid produkter av hög kvalité med minsta möjliga miljöpåverkan. Tillsammans med Oddwork söker vi nu en strategisk och kunnig ekonomiexpert med portföljen fylld av mångårig erfarenhet inom ekonomi och internationella affärer! Är du redo att axla en ny spännande roll med stort ekonomiskt ansvar och utvecklingsmöjligheter? Då tror vi att du kan vara den proffsiga Ekonomiansvarig vi letar efter!

Som Ekonomiansvarig
Som vår nästa Ekonomiansvarig kommer du självsäkert kliva in på ditt nya kontor i vår trevliga sekelskiftsvilla i Alingsås. Här kommer du få utlopp för ditt strategiska tänkande i en flexibel arbetsmiljö där internationella affärer och kunder från hela världen väntar på din ekonomiska expertis. Och visst väntar du också på en ny, spännande roll där du får spendera dina dagar med allt som har med ekonomi att göra? Perfekt, för hos oss kommer du nämligen att syssla med allt från fakturering, löpande bokföring, lön, moms och skatt till bokslut och årsredovisningar. Du behöver också ha järnkoll på likviditetsflödet, valutahantering och resultatrapporter, men också vara med i det strategiska arbetet med att utveckla företaget framåt. Dessutom kan du även se fram emot möjligheten att byta ut Alingsås mot spännande resor runt om i Norden och globalt tillsammans med vårt säljteam.

Vi söker dig som...
är en noggrann, kunnig och positiv person med ett skarpt öga för detaljer, ett affärsdrivet sinne och en näsa för internationella affärer. Med din mångåriga erfarenhet av handel, rör du dig tryggt och vant mellan dina varierande arbetsuppgifter och agerar självsäkert i dialog med våra kunder, leverantörer och andra partners. Därtill tror vi att du trivs med att arbeta självständigt och är lika självgående som prestigelös i ditt strukturerade arbetssätt. Likaså uppskatta möjligheterna att kunna påverka vårt ekonomisystem och arbetsgången utifrån din erfarenhet. Sist men inte minst, känner du dig hemma i en roll med stort ekonomiskt ansvar och ser fram emot en flexibel miljö med utvecklingspotential!

Önskvärda egenskaper och färdigheter:

- Mångårig erfarenhet av arbete i liknande roll
- Du har tidigare arbetat med internationella affärer (läs: du har stenkoll på allt som rör valutahantering & moms)
- Du har en akademisk utbildning inom ekonomi
- Svenska och engelska, meriterande om du kan ytterligare språk
- Meriterande om du har erfarenhet från shipping


Varför Procarbon? Välkommen till Procarbon - det familjeägda företaget som levererar högkvalitativa råvaror till våra kunder runt om i världen. Logistik och shipping är kärnan i vår verksamhet. Våra produkter är fundementala i utvecklingen av ett modernt och hållbart samhälle. Vi förädlar, hanterar material och skapar anpassade helhetslösningar från start till mål - alltid med hög kvalité och med kunden i fokus. I en spännande tid av global grön energiväxling, letar vi nu efter dig som vill vara med på vår resa! Hos oss väntar ett kreativt och sammansvetsat gäng, kick-offer och inspirerande aktiviteter. Är du den strategiska och proffsiga Ekonomiansvarig vi letar efter? Då ser vi fram emot att träffa dig!

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Alingsås
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Johanna Ek, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-05-17

Är du vår nästa medarbetare? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan. Skicka den så snart som möjligt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi hörs!

Vi på Oddwork (https://www.oddwork.se/join-the-oddwork-family/) är övertygade om att världen skulle bli en bättre plats om alla följde sina drömmar. Att hjälpa talanger nå sina drömmar är därför: vår dröm. Och vi lever för att uppfylla den sju dagar i veckan - 365 dagar om året. Du kan kalla oss för en drömfabrik, eller rätt och slätt: rekryterings- och employer brandingbolag. Vi matchar talanger med nästa karriäräventyr och hjälper företag att skapa än starkare företagskulturer. Vi vet nämligen att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår! Nyfiken och vill veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här (https://www.facebook.com/oddwork/), eller ta del av vår företagskultur redan nu genom att hoppa i din supersuit bland flamingos och popcornmaskiner i vårt mobilspel Oddgame. Finns för gratis nedladdning i App Store (https://itunes.apple.com/se/app/oddgame/id1166199345?mt=8) och Google Play (https://play.google.com/store/apps/details?id=se.mobilestorytelling.oddgame&hl=sv)! Visa mindre

Ekonomichef till Procarbon // Alingsås

Ansök    Apr 14    Oddwork Sweden AB    Ekonomichef
Välkommen till Procarbon! Det familjeägda företaget med strävan att modernisera samhället genom våra högkvalitativa produkter i Norden men också globalt. Med över 30 års erfarenhet har vi, tillsammans med våra samarbetspartners, levererat råvaror till världsledande tillverkare inom stål- och legeringsindustrin med slutprodukter så som järnvägsräls, mobiltelefonkomponenter och solcellspaneler. Med fokus på att ge våra kunder bästa möjliga service genom hela... Visa mer
Välkommen till Procarbon! Det familjeägda företaget med strävan att modernisera samhället genom våra högkvalitativa produkter i Norden men också globalt. Med över 30 års erfarenhet har vi, tillsammans med våra samarbetspartners, levererat råvaror till världsledande tillverkare inom stål- och legeringsindustrin med slutprodukter så som järnvägsräls, mobiltelefonkomponenter och solcellspaneler. Med fokus på att ge våra kunder bästa möjliga service genom hela leveranskedjan, erbjuder vi alltid produkter av hög kvalité med minsta möjliga miljöpåverkan. Tillsammans med Oddwork söker vi nu en strategisk och kunnig ekonomiexpert med portföljen fylld av mångårig erfarenhet inom ekonomi och internationella affärer! Är du redo att axla en ny spännande roll med stort ekonomiskt ansvar och utvecklingsmöjligheter? Då tror vi att du kan vara den proffsiga Ekonomichef vi letar efter!

Som Ekonomichef
Som vår nästa Ekonomichef kommer du självsäkert kliva in på ditt nya kontor i vår trevliga sekelskiftsvilla i Alingsås. Här kommer du få utlopp för ditt strategiska tänkande i en flexibel arbetsmiljö där internationella affärer och kunder från hela världen väntar på din ekonomiska expertis. Och visst väntar du också på en ny, spännande roll där du får spendera dina dagar med allt som har med ekonomi att göra? Perfekt, för hos oss kommer du nämligen att syssla med allt från fakturering, löpande bokföring, lön, moms och skatt till bokslut och årsredovisningar. Du behöver också ha järnkoll på likviditetsflödet, valutahantering och resultatrapporter, men också vara med i det strategiska arbetet med att utveckla företaget framåt. Dessutom kan du även se fram emot möjligheten att byta ut Alingsås mot spännande resor runt om i Norden och globalt tillsammans med vårt säljteam.

Vi söker dig som...
är en noggrann, kunnig och positiv person med ett skarpt öga för detaljer, ett affärsdrivet sinne och en näsa för internationella affärer. Med din mångåriga erfarenhet av handel, rör du dig tryggt och vant mellan dina varierande arbetsuppgifter och agerar självsäkert i dialog med våra kunder, leverantörer och andra partners. Därtill tror vi att du trivs med att arbeta självständigt och är lika självgående som prestigelös i ditt strukturerade arbetssätt. Likaså uppskatta möjligheterna att kunna påverka vårt ekonomisystem och arbetsgången utifrån din erfarenhet. Sist men inte minst, känner du dig hemma i en roll med stort ekonomiskt ansvar och ser fram emot en flexibel miljö med utvecklingspotential!

Önskvärda egenskaper och färdigheter:

- Mångårig erfarenhet av arbete i liknande roll
- Du har tidigare arbetat med internationella affärer (läs: du har stenkoll på allt som rör valutahantering & moms)
- Du har en akademisk utbildning inom ekonomi
- Svenska och engelska, meriterande om du kan ytterligare språk
- Meriterande om du har erfarenhet från shipping


Varför Procarbon? Välkommen till Procarbon - det familjeägda företaget som levererar högkvalitativa råvaror till våra kunder runt om i världen. Logistik och shipping är kärnan i vår verksamhet. Våra produkter är fundementala i utvecklingen av ett modernt och hållbart samhälle. Vi förädlar, hanterar material och skapar anpassade helhetslösningar från start till mål - alltid med hög kvalité och med kunden i fokus. I en spännande tid av global grön energiväxling, letar vi nu efter dig som vill vara med på vår resa! Hos oss väntar ett kreativt och sammansvetsat gäng, kick-offer och inspirerande aktiviteter. Är du den strategiska och proffsiga Ekonomichef vi letar efter? Då ser vi fram emot att träffa dig!

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Alingsås
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Johanna Ek, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-05-17

Är du vår nästa medarbetare? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan. Skicka den så snart som möjligt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi hörs!

Vi på Oddwork (https://www.oddwork.se/join-the-oddwork-family/) är övertygade om att världen skulle bli en bättre plats om alla följde sina drömmar. Att hjälpa talanger nå sina drömmar är därför: vår dröm. Och vi lever för att uppfylla den sju dagar i veckan - 365 dagar om året. Du kan kalla oss för en drömfabrik, eller rätt och slätt: rekryterings- och employer brandingbolag. Vi matchar talanger med nästa karriäräventyr och hjälper företag att skapa än starkare företagskulturer. Vi vet nämligen att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår! Nyfiken och vill veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här (https://www.facebook.com/oddwork/), eller ta del av vår företagskultur redan nu genom att hoppa i din supersuit bland flamingos och popcornmaskiner i vårt mobilspel Oddgame. Finns för gratis nedladdning i App Store (https://itunes.apple.com/se/app/oddgame/id1166199345?mt=8) och Google Play (https://play.google.com/store/apps/details?id=se.mobilestorytelling.oddgame&hl=sv)! Visa mindre

Ekonomiansvarig till Ericson & Saether

Ansök    Dec 13    Adecco Sweden AB    Ekonomichef
Om tjänsten Som ekonomiansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar för företagets löpande ekonomiska processer. Allt från årsbudget och löpande bokföring till uppföljning och månadsrapportering. I företaget kommer du framöver vara ensam på ekonomiavdelningen men kommer att arbeta nära både kollegor och externa samarbetspartners såsom revisor och bank.Tjänsten är placerad på Ericson & Saethers huvudkontor i Alingsås tillsammans med 5-6 kollegor. Du kommer a... Visa mer
Om tjänsten
Som ekonomiansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar för företagets löpande ekonomiska processer. Allt från årsbudget och löpande bokföring till uppföljning och månadsrapportering. I företaget kommer du framöver vara ensam på ekonomiavdelningen men kommer att arbeta nära både kollegor och externa samarbetspartners såsom revisor och bank.Tjänsten är placerad på Ericson & Saethers huvudkontor i Alingsås tillsammans med 5-6 kollegor. Du kommer att arbeta nära delägare/vd. Företaget kännetecknas av korta beslutsvägar och en öppen kultur!

I din roll som ekonomiansvarig kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

- Löpande sköta företagets ekonomiska flöde så som bokföring, lön mm.
- Uppföljningar månadsvis och årsvis löpande
- Budgetarbete och uppföljningar

Tjänsten som ekonomiansvarig är en tjänst på 75-80% med möjlighet till heltid framöver med start enligt överenskommelse.

 

Om dig
Vi söker dig med minst en gymnasieutbildning inom ekonomi som har minst 4 års bred erfarenhet av arbete inom ekonomi. Helst har du arbetat i olika organisationer och det är ett plus om du t.ex. har arbetat som redovisningskonsult och har inblick i olika sätt att arbeta inom ekonomi. I rollen bör du ha kunskap kring lagar gällande lön, arbetsgivaravgifter mm. Då du kommer att ha kontakt med internationella kollegor måste du hantera engelska samt ha goda kunskaper i Excel. Har du tidigare arbetat i Navision är detta ett plus!

Vidare ser vi att du som person är strukturerad och noggrann samtidigt som du är ansvarstagande. Eftersom arbetet i sig är självständigt bör du vara trygg i dina ekonomiska kunskaper samtidigt som du har en förmåga att kunna hantera oväntade situationer/problem. Då det är ett litet kontor måste du kunna samarbeta med dina kollegor, och du är inte rädd för att stötta upp med andra arbetsuppgifter om så skulle krävas.

Viktigt för tjänsten är:
- Minst 4 års erfarenhet av brett arbete inom ekonomi samt relevant utbildning
- Trygg i samtliga delar av företagsekonomi
- Engelska och svenska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Ericson & Saether AB
Ericson & Saether AB is one of the leading suppliers to the Scandinavian footwear retailers. Our success is based on active product development and strong well-known and attractive brands. Our products come with added value in the form of unique design, attractive packaging and distinct brands. Our portfolio of brands for the Nordic market includes Soft Comfort, Wildflower, Eskimo, and Scholl.Our shoes are produced by selected manufacturers in Europe and Asia.Quality assurance programs are developed together with our excellent partners for sourcing and production worldwide.Reliable logistics make Ericson & Saether a company to trust. Our key concepts are commercial design, good fit, value for money and wholehearted service.

Dedicated staff, good shoes and the strong brands have made us a well-established company throughout Scandinavia. We cooperate with the very best retailers, giving us a stable platform for further growth.

 

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Isak Ahlvik via [email protected] eller 0736 84 77 62

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Ekonomiansvarig till Ericson och Saether, Alingsås, Ekonom, Ekonomi, Adecco, Visa mindre

Ekonomiansvarig/controller till Nybergs Svets i Alingsås

Hos oss på Nybergs Svets så kommer du till ett företag som har över 100 år i branschen och sysselsätter ca 55 medarbetare. Vi är ett bolag inom Sernekekoncernen. Vår vardag handlar mycket om kontakt med människor, internt och externt. Vi har ett stort ansvar då vi jobbar med stålstommar, ståltrappor och räcken med diverse tillbehör som används av människor i vardagen varje dag. På Nybergs har vi roligt och vårt engagemang är viktigt. Vi är prestigelösa och... Visa mer
Hos oss på Nybergs Svets så kommer du till ett företag som har över 100 år i branschen och sysselsätter ca 55 medarbetare. Vi är ett bolag inom Sernekekoncernen. Vår vardag handlar mycket om kontakt med människor, internt och externt. Vi har ett stort ansvar då vi jobbar med stålstommar, ståltrappor och räcken med diverse tillbehör som används av människor i vardagen varje dag. På Nybergs har vi roligt och vårt engagemang är viktigt. Vi är prestigelösa och hjälper varandra för att nå framgång för att kunden skall veta att vi levererar de förväntade kraven. Att jobba hos oss är spännande, utmanade, utvecklande och med en stor variation då varje nytt projekt behöver nya lösningar och effektiva arbetssätt. Vi är idag 55 medarbetare som ser fram emot att få arbeta med dig.

OM JOBBET

Vår ekonomiansvarige sedan många år närmar sig pension och vi söker hans ersättare. Arbetar du som ekonom och har ett intresse av en bred roll i ett expansivt och lönsamt företag med starka ägare? Bra! Vi söker nu dig som vill arbeta i en central roll med stort fokus på förändring och förbättring, samtidigt som du förvaltar en välskött ekonomi. På Nybergs Svets får du arbeta i en verksamhetsnära roll och du ingår i ledningsgruppen men utan personalansvar. Låter det intressant? Då kan detta vara utmaningen för dig!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Vi har under flera år haft en positiv utveckling och som ekonom med controllerinriktning har du en viktig roll i företagets fortsatta expansion. Du får vara del i att driva den förändringsresa bolaget är inne i. Din tjänst är bred och innebär ett ansvar för prognoser, orderrapporter, månads- och årsbokslut, avstämningar, attest av fakturor, budgetarbete, avstämningar i löneprogrammet Agda inför lönekörningar och vara ett affärsstöd till projektledare och produktionsledare. I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för bilparken och en del miljöfrågor mm.

Du tillser att bolaget, utifrån ekonomi och administration, uppfyller lagar och regler samt upprättar rapporter och beslutsunderlag tillsammans med VD. Du kommer också att delta i utarbetandet och genomförandet av strategisk planering och aktiviteter.

VEM ÄR DU?

Du har troligen en akademisk examen i ekonomi och en flerårig erfarenhet av ekonomiarbete i en ledande position. Om du har tidigare erfarenhet från tillverkande industri är det meriterande. Du är van vid att arbeta affärsnära och framåtriktat i nära samarbete med hela organisationen. Vidare har du god kunskap i olika affärssystem och Officepaketet samt kommunicerar obehindrat på svenska både skriftligt och verbalt. Vi lägger stor vikt på din personlighet och söker dig som är social, kommunikativ, flexibel, prestigelös och strukturerad. Då en stor del av tjänsten handlar om arbete nära verksamheten är det av yttersta vikt att du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga, kan sätta dig in i verksamheter och dess värdeskapande samt kunna skapa förståelse inom organisationens olika delar från produktion till ledning. Tjänsten är på heltid (7–16) placering i Alingsås med tillträde fram i höst 2021. Planen är att nuvarande ekonomiansvarige går i pension i april 2022, vilket gör att du får en god möjlighet till en grundlig introduktion.

INTRESSERAD?

I den här rekryteringen samarbetar vi med FMR Rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Krister Eliasson på FMR via telefon 0707-899606 eller e-mail [email protected]

Välkommen med din ansökan så snart du kan så kontaktar vi dig för vidare process! Visa mindre

Kanslichef med ekonomiansvar , Alingsås Pastorat

Ansök    Aug 14    Badenoch + Clark    Ekonomichef
Vi inom Svenska kyrkan Alingsås söker vår nya kanslichef med ansvar för pastoratets ekonomi. Hos oss får du chansen att bidra i en organisation som gör skillnad i samhället. Är det vad du söker tror vi att du kommer att trivas hos oss! Är du dessutom kommunikativ, ödmjuk med en hög social kompetens samt en trygg och erfaren ledare som uppskattar en bred roll och har goda kunskaper inom ekonomi? Läs då gärna vidare! Om tjänsten Vår nuvarande kanslichef slu... Visa mer
Vi inom Svenska kyrkan Alingsås söker vår nya kanslichef med ansvar för pastoratets ekonomi. Hos oss får du chansen att bidra i en organisation som gör skillnad i samhället. Är det vad du söker tror vi att du kommer att trivas hos oss! Är du dessutom kommunikativ, ödmjuk med en hög social kompetens samt en trygg och erfaren ledare som uppskattar en bred roll och har goda kunskaper inom ekonomi? Läs då gärna vidare!

Om tjänsten
Vår nuvarande kanslichef slutar i början av nästa år och vi söker nu hennes efterträdare. Tonvikten i arbetet som kanslichef ligger i det övergripande ansvaret för det ekonomiska arbetet gällande budget, uppföljning, bokslut, årsredovisning och intern kontroll. Här arbetar du tillsammans med våra ekonomer. Du stöttar också kyrkoherden i verksamhetsfrågor samt utvecklar och uppdaterar policys och strategier. Rollen innebär även personalansvar och arbetsledning för de åtta medarbetare som arbetar inom kansliet.

Som kanslichef ansvarar du för att arbetet inom kansliet fungerar på bästa sätt samt att administrativa system och rutiner utvecklas. Inom kansliet ingår församlings- och kyrkogårdsexpedition samt funktioner för ekonomi, löner, inköp, diarie, arkiv och annan administration. Du ansvarar även för IT-miljö och administrativa program inom pastoratet. I ditt ansvar ligger även att göra upphandlingar för verksamhetsområdet och följa upp dessa.

Ditt arbete är starkt knutet till förtroendemannaorganisationen där du ansvarar för att resurser finns för att vid behov ta fram beslutsunderlag, analyser mm. I din roll som kanslichef biträder du kyrkoherden vid möten med kyrkofullmäktige, kyrkoråd och arbetsutskott och ansvarar för protokollförandet vid dessa möten som är förlagda på kvällstid.

Som kanslichef har du nära samarbete med kyrkoherden, dina medarbetare, HR-generalisten och övriga ledare inom organisationen. Du ingår i kyrkoherdens ledningsgrupp som förutom er två består av sex distriktschefer, fastighetschef, kyrkogårdschef, HR-generalist och en diakonal samordnare. Externa kontakter är olika leverantörer, banker, stiftskansliet i Skara samt kyrkokansliet i Uppsala.

Vem är du?
Du är i grunden en trygg, positiv och självgående ledare med en prestigelös och lösningsorienterad inställning. Du har hög social kompetens och arbetar målmedvetet genom eget och andras arbete. Att vara en god lyssnare är en självklarhet för dig. Du har också en god förmåga att kommunicera och skapa goda relationer både inom och utanför organisationen. Du är en coachande ledare som är mån om dina medarbetare, du visar dem tillit och har en har en situationsanpassad ledarstil med förmåga att engagera, motivera och delegera i det dagliga arbetet.

Du uppskattar att arbeta med både övergripande strategiska frågor och operativt arbete och har förmåga att konstruktivt samverka med förtroendevalda. Du delar samma värdegrund som Svenska kyrkan.

Vi tror att du har en högskoleutbildning inom ekonomi, förvaltning eller liknande och har erfarenhet från ledande befattningar med formellt personal- och budgetansvar. Du har mycket goda kunskaper inom budget, bokslut, redovisning och bokföring då du har arbetat praktiskt med detta i ett antal år. Du behärskar det svenska språket mycket väl samt känner dig väl hemmastadd i MS Office-programmen. Om du har erfarenhet från att arbeta inom Svenska kyrkan eller annan förtroendemannastyrd alternativt ideell organisation är det starkt meriterande.

Vad erbjuder vi?
Som kanslichef inom Alingsås Pastorat får du en bred och intressant tjänst. Du kommer att ha stort inflytande och vara lite av en spindel i nätet. Vidare kommer du att arbeta i en organisation med tydliga värderingar som gör skillnad i samhället, men där även glädje och humor spelar en viktig roll. Vi är en god arbetsplats med många engagerade medarbetare som vill mycket och brinner för sitt arbete. Tjänsten är på heltid och innefattar vissa möten under kvällstid. Din arbetsplats är centralt beläget på pastoratskansliet i Alingsås. Tjänsten skall tillsättas under hösten, men tänkt start är januari/februari 2020.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering arbetar Alingsås Pastorat med Badenoch + Clark. Registrera din ansökan här nedan, dock senast den 4 september. Intervjuer med slutkandidater kommer att genomföras den 26 september. Komplettera gärna ditt CV med ett personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som kanslichef på Alingsås Pastorat. Har du frågor gällande tjänsten och processen kontakta gärna rekryteringskonsult Sarah Wallentin på Badenoch & Clark på tel. 0736-84 72 03. Notera att vi inte tar emot ansökningar via epost. Badenoch & Clark använder tester och videofrågor som urvalsverktyg.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Svenska kyrkan, Alingsås
Svenska kyrkan i Alingsås består av ett pastorat där tre församlingar ingår – Alingsås, Hemsjö och Ödenäs. Pastoratet har sju kyrkor, sju kyrkogårdar, 21 600 medlemmar och har över 47 000 gudstjänst¬besökare per år. Vi är ett av Skara stifts största pastorat och en av kommunens största arbetsgivare. Totalt har pastoratet cirka 100 personer anställda. Visa mindre

Avdelningschef ekonomi /controller

Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås! Och du, Göteborg ligger bara 30 minuter bort med tåg. Socialförvaltningen söker efter en driven och engagerad person som är analytisk, välstrukturerad, pedagogisk och har erfarenhet från controllerarbete i kommun. Du kommer att vara förvaltningschefens högra hand och ... Visa mer
Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås! Och du, Göteborg ligger bara 30 minuter bort med tåg.

Socialförvaltningen söker efter en driven och engagerad person som är analytisk, välstrukturerad, pedagogisk och har erfarenhet från controllerarbete i kommun. Du kommer att vara förvaltningschefens högra hand och arbeta tätt tillsammans med förvaltningens chefer. Socialförvaltningen i Alingsås ansvarar för individ- och familjeomsorgen i kommunen. Funktionshinder enligt LSS och arbetsmarknad ligger på andra förvaltningar. Vi arbetar processorienterat och du ingår i förvaltningens ledningsgrupp tillsammans med övriga avdelningschefer för stab, unga och vuxna.

Kommunen erbjuder förmåner bland annat i form av friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid, kompetensutveckling, pensionsväxling och semesterväxling vilken ger dig möjlighet till ytterligare semesterdagar.



ARBETSUPPGIFTER
Du leder ekonomiprocessen och har budget och personalansvar för en mindre arbetsgrupp. Du arbetar med budget, uppföljning och analys av nyckeltal, med stort fokus på utveckling av effektiva processer för ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du kommer att arbeta nära ledning och verksamhetsansvariga där du är ett kvalificerat stöd och utvecklar, effektiviserar och ökar förståelsen mellan ekonomi och verksamhet inom förvaltningen.

Arbetet bedrivs både enskilt och i grupp och passar dig som har vana både av att arbeta självständigt och som tycker om att samarbeta med personer med olika kompetenser. Du analyserar och förstår såväl extern data som intern redovisning och arbetar med kvalificerade utredningar och granskningar.


KVALIFIKATIONER
Högskoleexamen inom ekonomiområdet.
Erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete.

Vi söker dig som har förmågan att identifiera och lösa problem, ta egna initiativ, skapa strukturer och driva utveckling. Du gillar att visualisera det du handlägger i diagram, grafer eller på annat sätt så det blir lättare för politiker, chefer och andra nyckelpersoner att förstå och agera utifrån. Vi tror också att du ska känna dig bekväm med att jobba i olika typer av system och har god kännedom om redovisning och detaljer för att förstå helheten.

Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan snarast då urval sker löpande.


ÖVRIGT
Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Offentliga jobb.

Vi gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag. Visa mindre

Ekonomicenterchef

Ansök    Aug 15    Ekonomi    Redovisningschef
TOOLS gör kundens vardag enklare, säkrare och mer lönsam genom att leverera kompetens och rådgivning kring produkter och tjänster inom främst verktyg och maskiner, arbetskläder, skyddsutrustningar, fastighetsprodukter och arbetsplatsutrustningar. TOOLS bearbetar kunder inom industri, offentlig förvaltning och bygg/hantverk/service genom Butiker, Utesäljare, Tekniska Specialister, Innesäljare och digitala kanaler. TOOLS i Sverige omsätter idag ca 1,8 miljar... Visa mer
TOOLS gör kundens vardag enklare, säkrare och mer lönsam genom att leverera kompetens och rådgivning kring produkter och tjänster inom främst verktyg och maskiner, arbetskläder, skyddsutrustningar, fastighetsprodukter och arbetsplatsutrustningar. TOOLS bearbetar kunder inom industri, offentlig förvaltning och bygg/hantverk/service genom Butiker, Utesäljare, Tekniska Specialister, Innesäljare och digitala kanaler. TOOLS i Sverige omsätter idag ca 1,8 miljarder kronor och tillsammans med våra kollegor i Norge och Finland har vi idag filialer på över 150 orter runt om i Norden.


TOOLS ingår i Momentum Group-koncernen – en av de ledande återförsäljarna av industriförnödenheter och industrikomponenter, tjänster och service till professionella slutanvändare inom industri- och byggsektorerna i Norden. Koncernen omsätter cirka 5,5 miljarder SEK per år och har omkring 1 600 anställda. Momentum Group är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap sedan juni 2017.




Vi söker nu en Ekonomicenterchef till vårt Ekonomicenter i Alingsås.

Ekonomicentret är en del av TOOLS Sveriges ekonomifunktion. Centret består av 27 personer som hanterar kund- och leverantörsreskontra, lön samt redovisning. Vårt uppdrag består i att leverera ekonomi- och lönetjänster med hög kvalitet utifrån ett standardiserat arbetssätt. Förutom att vi är TOOLS Sveriges operativa ekonomifunktion hanterar ekonomicentret för närvarande 10 av koncernens övriga bolag.  Som ekonomicenterchef har du ett helhetsansvar för alla ekonomicentrets tjänster och funktioner.

Du kommer att leda, planera och organisera arbetet på vårt ekonomicenter likväl som att du kommer arbeta operativt med redovisning och rapportering. I rollen som Ekonomicenterchef ansvarar du för TOOLS Sveriges redovisning, rapportering, balans- och resultaträkning. Du kommer att ha direkt personalansvar för ca åtta personer i ekonomi och lönefunktionen varav två avdelningschefer som leder kund- och leverantörsreskontra respektive vår avdelning för övriga koncernbolag. Tillsammans med avdelningscheferna ingår du i och driver centrets ledningsgrupp och ni verkar för att utveckla arbetet på centret med fokus på ökad lönsamhet och effektivitet.

I ditt arbete ingår att ansvara för och agera i enlighet med våra värderingar, samt att arbeta målinriktat och bidra till att förbättra verksamhet och resultat. I denna roll rapporterar du till TOOLS Sveriges Ekonomichef



Är du den vi söker?

Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på högskolenivå eller erfarenhet som vi bedömer som jämförbar. Du har minst tio års erfarenhet av kvalificerad redovisning och är van vid att söka svar när nya frågeställningar aktualiseras. Då rollen till stora delar är operativ krävs förmåga att kunna växla mellan konkret detaljarbete och strategiska planer. Erfarenhet från såväl Financial- som Business Control är meriterande likväl som arbete inom börsnoterat bolag.

Som chef för TOOLS ekonomicenter är du en viktig ledare och vi ser att du har flera års erfarenhet av personalansvar i ledande befattning gärna inom ekonomifunktioner. Du behärskar Office-paketet väl och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Vem trivs här?

Vi söker dig som har en hög affärsmässighet och förmågan att se vilka projekt och uppgifter som skapar ett mervärde för verksamheten. Du trivs med att arbeta målinriktat och utför dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Som ledare har du ett coachande förhållningssätt och du har en förmåga att skapa engagemang och motivation hos dina medarbetare. Du uppmärksammar och tar tag i olösta problem och kan på ett enkelt sätt tydliggöra olika lösningar.

Du är kommunikativ och duktig på att förmedla information likväl som att du lyssnar effektivt. Du förhåller dig till andra på ett öppet och accepterande sätt, du skapar på ett naturligt sätt samarbete med personer på olika nivåer och i olika funktioner såväl internt som externt. Du har hög självkännedom och du är medveten om dina styrkor och svagheter, du tar gärna in feedback från andra och arbetar på att utveckla din kompetens och prestation över tid.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en varierad tjänst med ett decentraliserat ansvar där du får möjlighet att ta ansvar och driva frågor inom dina ansvarsområden och bidra till företaget och koncernens gemensamma mål.

Vi är en dynamisk arbetsplats med högt i tak, trevliga kollegor och god arbetsmiljö. TOOLS ledord är Hälsa, Miljö och Säkerhet och vi värnar både om kunden, leverantören och medarbetaren. Vi erbjuder friskvårdbidrag och andra personalfrämjande aktiviteter samt stora möjligheter till personlig utveckling.

 

Ansök

Ansök via vårt rekryteringsverktyg. Vi kan komma att använda oss av rekryteringstester vid den här rekryteringen. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Sollebrunns Betongelement AB söker Ekonomichef

Om oss Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad. Om före... Visa mer
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Om företaget
Sollebrunns Betongelement AB är en underleverantör till svensk byggindustri. Vi har funnits sedan 1996 och är ett fristående bolag med starka ägare. Företaget har haft en mycket god utveckling och omsätter nu 200 miljoner kronor. Vår fabrik ligger i Sollebrunn och har 70 anställda.
Läs gärna med om oss på www.sollebrunnsbetong.se.


Dina arbetsuppgifter
Sollebrunns Betongelement befinner sig i en spännande tillväxtfas och har nyligen utökat sin produktionsyta för att möta ökad efterfrågan. Vi erbjuder nu en bred ekonomiroll med stor möjlighet att påverka ett bolag som växer. I tjänsten som Ekonomichef arbetar du nära affärerna. Du rapporterar till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp. Till din hjälp har du två medarbetare på ekonomiavdelningen.
I dina ansvarsområden ingår bland annat:
• Ledning och utveckling av ekonomiavdelningen
• Löpande redovisning
• Bokslutsarbete, månads- och årsbokslut
• Budgetering
• Momsredovisning, intrastatrapportering, kontoavstämningar, skatter/avgifter m.m.
• Ansvar för bolagets ekonomiadministration med fokus på lönsamhet, likviditet och finansiering.
• Produktkalkylering (för- och efterkalkyler)
• Controlling; utveckla lönsamhetsorienterad uppföljning med fokus på kunder och produkter.
• Ansvar för bolagets interna och externa rapportering
• Utveckla processer och rutiner

Företaget står dessutom inför ett byte av affärssystem, vilket innebär att man i den här rollen kommer att få ta ett stort ansvar i att implementera det nya systemet på ekonomisidan.


Din profil
Vi söker dig som har ekonomiutbildning på högskolenivå. Du har erfarenhet av affärssystem och är grym på Excel. Som person är du självgående, engagerad och initiativtagande. Du känner dig trygg i din ekonomroll men har samtidigt ett stort driv och mycket kvar att ge. Du är prestigelös och uppskattar att få arbeta med hela ekonomiprocessen. Struktur, ordning och reda ser vi som en självklar förutsättning för att klara rollen.

Eftersom du arbetar nära affären och är involverad i strategiarbetet, ser vi det som viktigt att du har erfarenhet av att arbeta i ett tillverkande företag. Du har en jordnära personlighet och uppskattar ett gott skratt med dina kollegor då och då.

Svenska och engelska talar och skriver du obehindrat.

Vill du bli en del av ett företag som befinner sig på en spännande resa och har stora planer för framtiden? Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.soderco.se.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jenny Lindquist på tel. 0322-66 68 63 eller mail: [email protected]. Visa mindre

Sollebrunns Betongelement AB söker Ekonomichef

Om oss Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad. Om före... Visa mer
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Om företaget
Sollebrunns Betongelement AB är en underleverantör till svensk byggindustri. Vi har funnits sedan 1996 och är ett fristående bolag med starka ägare. Företaget har haft en mycket god utveckling och omsätter nu 200 miljoner kronor. Vår fabrik ligger i Sollebrunn och har 70 anställda.
Läs gärna med om oss på www.sollebrunnsbetong.se.


Dina arbetsuppgifter
Sollebrunns Betongelement befinner sig i en spännande tillväxtfas och har nyligen utökat sin produktionsyta för att möta ökad efterfrågan. Vi erbjuder nu en bred ekonomiroll med stor möjlighet att påverka ett bolag som växer. I tjänsten som Ekonomichef arbetar du nära affärerna. Du rapporterar till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp. Till din hjälp har du två medarbetare på ekonomiavdelningen.
I dina ansvarsområden ingår bland annat:
• Ledning och utveckling av ekonomiavdelningen
• Löpande redovisning
• Bokslutsarbete, månads- och årsbokslut
• Budgetering
• Momsredovisning, intrastatrapportering, kontoavstämningar, skatter/avgifter m.m.
• Ansvar för bolagets ekonomiadministration med fokus på lönsamhet, likviditet och finansiering.
• Produktkalkylering (för- och efterkalkyler)
• Controlling; utveckla lönsamhetsorienterad uppföljning med fokus på kunder och produkter.
• Ansvar för bolagets interna och externa rapportering
• Utveckla processer och rutiner

Företaget står dessutom inför ett byte av affärssystem, vilket innebär att man i den här rollen kommer att få ta ett stort ansvar i att implementera det nya systemet på ekonomisidan.


Din profil
Vi söker dig som har ekonomiutbildning på högskolenivå. Du har erfarenhet av affärssystem och är grym på Excel. Som person är du självgående, engagerad och initiativtagande. Du känner dig trygg i din ekonomroll men har samtidigt ett stort driv och mycket kvar att ge. Du är prestigelös och uppskattar att få arbeta med hela ekonomiprocessen. Struktur, ordning och reda ser vi som en självklar förutsättning för att klara rollen.

Eftersom du arbetar nära affären och är involverad i strategiarbetet, ser vi det som viktigt att du har erfarenhet av att arbeta i ett tillverkande företag. Du har en jordnära personlighet och uppskattar ett gott skratt med dina kollegor då och då.

Svenska och engelska talar och skriver du obehindrat.

Vill du bli en del av ett företag som befinner sig på en spännande resa och har stora planer för framtiden? Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.soderco.se.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jenny Lindquist på tel. 0322-66 68 63 eller mail: [email protected]. Visa mindre

Redovisningsansvarig till Bergman & Beving i Alingsås

Ansök    Apr 9    Your Talent AB    Redovisningschef
Bergman & Beving grundades 1906 och har i över 100 år formats till ett hem för framgångsrika bolag som vill ta nästa steg och bli ledande varumärken inom sina kategorier. Bergman & Beving bygger varumärken i världsklass för professionella användare inom bygg och industri. Med över hundra års erfarenhet arbetar vi för att blir norra Europas ledande holdingbolag inom industri och bygg och har som mål att växa organiskt, men också genom nya förvärv. För att... Visa mer
Bergman & Beving grundades 1906 och har i över 100 år formats till ett hem för framgångsrika bolag som vill ta nästa steg och bli ledande varumärken inom sina kategorier. Bergman & Beving bygger varumärken i världsklass för professionella användare inom bygg och industri.

Med över hundra års erfarenhet arbetar vi för att blir norra Europas ledande holdingbolag inom industri och bygg och har som mål att växa organiskt, men också genom nya förvärv. För att stärka upp koncernens redovisningsavdelning söker vi nu en redovisningsansvarig till koncernens ekonomicenter i Alingsås.

Besök oss på: https://www.bergmanbeving.com

Tjänstebeskrivning

Som redovisningsansvarig på Bergman & Beving erbjuder vi dig möjlighet att arbeta i en internationell koncern i en omväxlande och utvecklande roll som redovisningsansvarig. Du kommer ha ett övergripande kvalitets- och koordineringsansvar för några av koncernens bolag. Du kommer att driva resultatrapportering för aktuella bolag och ta ett övergripande kvalitetsansvar för resultat- och balansräkningarna. Du deltar i kundmöten, har direktkontakt med personer i verksamheterna och strävar efter att utveckla kundrelationen och våra processer.

Du kommer att ingå i redovisningsteamet som idag består av 11 personer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ansvara för redovisning utifrån koncernövergripande direktiv
• Tillse att resultaträkningarna är rätt periodiserade och balansposterna rätt värderade
• Månads/kvartals- och årsbokslut
• Operativ och legal rapportering
• Ombesörja att likviditetsplanering i bolagen fungerar väl
• Förse businesscontroller med uppföljningar/nyckeltal, samt utföra vissa statistikuppgifter
• Aktivt arbeta med processutveckling och förbättring av rutiner inom redovisningen
• Ansvara för framtagande av årsredovisning och deklarationer för bolagen
• Bistå i revisionsprocessen

Ort: Alingsås

Kvalifikationer

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med inriktning mot redovisning eller revision och ca 2-3 års erfarenhet av att självständigt arbeta med liknande uppgifter. Du har goda kunskaper inom svenska redovisnings- och skatteregler samt erfarenhet av intern och extern rapportering. Du är bokslutssjälvständig med erfarenhet av att arbete enligt K3. För tjänsten krävs också att du är en van Excelanvändare. Vi hanterar flera ERP system och har nyligen bl a implementerat Microsoft Dynamics Nav och Microsoft Dynamics AX. Erfarenhet från dessa system är därför meriterande.

Som person är du lugn, stabil och positiv. Du är duktig på att kommunicera och tar gärna på dig en rådgivande roll i dialogen med kunder och interna kollegor. Struktur kommer naturligt för dig och du har en hög analytisk förmåga och är bra på att hantera många frågor samidigt. Du är ödmjuk och flexibel och har en god förmåga att samarbeta för att tillsammans med teamet leverera kvalitet.

Så ansöker du

Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se. För ytterligare information vänligen kontakta Elin Lindén på 0722-600052, [email protected] eller Johan Sjöberg på 0761-709851, [email protected].

Känns detta som en spännande utmaning? Varmt välkommen med din ansökan senast 24 februari 2019. Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. Visa mindre