Lediga jobb som Ordermottagare i Alingsås

Se lediga jobb som Ordermottagare i Alingsås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alingsås som finns hos arbetsgivaren.

Order Specialist till vår kund i Alingsås

Ansök    Apr 17    Adecco Sweden AB    Ordermottagare
Om tjänsten Adecco söker nu en Order Specialist för en spännande roll inom inom logistik till vår kund i Alingsås. Som Order Specialist kommer du att stödja deras affärsverksamhet genom att hantera kundorder och koordinera alla relevanta uppgifter med olika avdelningar.  Dina ansvarsområden kommer att inkludera att hantera order i SAP för att planera produktion och leverans, koordinera med logistik- och planeringsavdelningen för att säkerställa att order ... Visa mer
Om tjänsten
Adecco söker nu en Order Specialist för en spännande roll inom inom logistik till vår kund i Alingsås. Som Order Specialist kommer du att stödja deras affärsverksamhet genom att hantera kundorder och koordinera alla relevanta uppgifter med olika avdelningar. 

Dina ansvarsområden kommer att inkludera att hantera order i SAP för att planera produktion och leverans, koordinera med logistik- och planeringsavdelningen för att säkerställa att order levereras i tid till kund, ordna frakt av varor och förbereda exportdokumentation vid behov samt besvara kundfrågor relaterade till order och efterförsäljning via telefon och e-post. Du kommer också att ansvara för att utfärda fakturor, hantera försenade fakturor i samarbete med försäljning och redovisning, och samarbeta med olika interna och externa intressenter.

Om dig
För att vara framgångsrik i rollen som Order Specialist ser vi att du har en hög servicenivå och är proaktiv, självgående och har god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. Du har erfarenhet av order- och frakt hantering, helst även till exportländer, och har god kännedom om Incoterms. Du är van vid att använda ERP-system, gärna SAP, och har förståelse för försäljningsprocesscykeln. Kommunikation är en av dina styrkor och du är bekväm med att kommunicera med olika typer av kunder och kollegor. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift på en professionell nivå. Teknisk kompetens eller grundläggande förståelse är en fördel. Du är också en pålitlig lagspelare som tar ansvar för dina handlingar och har förmågan att ha överblick över uppgifter och göra egna prioriteringar i linje med företagets strategi.

Om Adecco
Adecco är ett av världens ledande bemanningsföretag och vi erbjuder kvalificerade personallösningar inom olika områden, inklusive logistik och kundtjänst. Genom att arbeta hos Adecco får du möjlighet att vara en del av ett globalt nätverk av professionella och engagerade kollegor samt att utvecklas i din karriär. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor och stödjer våra medarbetare i deras yrkesmässiga utveckling.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Elsa Tidblom på [email protected] 

Har du frågor angående registering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected] 

Välkommen med din ansökan!

Logistik | Kundservice | Sjöfart | Automation | Terminal Visa mindre

Logisitksupport till vår kund i Alingsås

Ansök    Okt 21    Adecco Sweden AB    Ordermottagare
Har du tidigare erfarenhet av att att arbeta inom lager? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundtjänst? Är du intresserad av att logistikflöden? Just nu söker vi en driven och positiv person till vår kund i Göteborg. Om rollen Du kommer att arbeta i ett team med fokus på kund- och leverantörsavvikelser. Det innebär att avvikelsehantering med koppling till gods in, gods ut och transportreklamationer ingår i arbetsuppgifterna likväl som att vara ... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet av att att arbeta inom lager? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundtjänst? Är du intresserad av att logistikflöden? Just nu söker vi en driven och positiv person till vår kund i Göteborg.

Om rollen

Du kommer att arbeta i ett team med fokus på kund- och leverantörsavvikelser. Det innebär att avvikelsehantering med koppling till gods in, gods ut och transportreklamationer ingår i arbetsuppgifterna likväl som att vara del av den telefonsupport som logistiksupporten svarar för. Avvikelse-rapporteringen kan komma i form av frågeställningar/klagomål från kunder, leverantörer, medarbetare och externa aktörer. Avvikelser rapporteras i ärendehanteringssystemet Easit för att möjliggöra hantering, utredning av rotorsak och uppföljning genom statistik. Dokumentation av avvikelser och utredning av rotorsak skapar möjlighet till ständiga förbättringar och successivt uppdaterade rutiner/processer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Att på ett högkvalitativt servicemässigt sätt utföra de arbetsuppgifter som föreligger på funktionen.
• Ta emot retur- och reklamationsförfrågningar, inklusive krediteringar i ERP system
• Support vid logistikrelaterade frågor
• Avvikelsehantering för gods in och ut
• Kontrollera fakturor i händelse av avvikelse i förhållande till order
• Transportreklamationer mot Transportör

Om dig

För att lyckas väl i rollen krävs kompetens inom logistiska flöden, känsla för service och förmåga att sätta dig in i kundens problem, vara flexibel och kunna rycka in där det behövs. Ibland kan tempot vara högt och då gäller det att kunna möta frågeställningar och prioritera sina uppgifter med en positiv attityd.

Du har Gymnasieutbildning, gärna kompletterad med eftergymnasial utbildning, God kunskap om lagerdatasystem. Du har även erfarenhet av att arbeta med lager och/eller transportrelaterade frågor. Meriterande är också erfarenhet från support/kundtjänstrelaterad roll.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Elsa Tidblom på [email protected] 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via: [email protected] 

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kundservicekoordinator till Lidén Weighing

Vill du ingå i ett litet, härligt och drivet team, där du får ha en varierande administrativ och  serviceinriktad roll? Vill du ingå i ett litet och trivsamt team där gemenskap och laganda är stort fokus? Då kan denna roll vara intressant för dig! Om kunden:  Lidén Weighing är ett progressivt och kunskapsbaserat företag som levererar vågar och vägningslösningar. Vi kan vägning! Vi gör endast affärer B2D, business to dealers and distributors, men vår inst... Visa mer
Vill du ingå i ett litet, härligt och drivet team, där du får ha en varierande administrativ och  serviceinriktad roll? Vill du ingå i ett litet och trivsamt team där gemenskap och laganda är stort fokus? Då kan denna roll vara intressant för dig!

Om kunden: 

Lidén Weighing är ett progressivt och kunskapsbaserat företag som levererar vågar och vägningslösningar. Vi kan vägning!
Vi gör endast affärer B2D, business to dealers and distributors, men vår inställning och attityd handlar om B4D, business for dealers and distributors. För Lidén Weighing innebär B4D att vi arbetar nära våra kunder och leverantörer mot ett gemensamt mål av ökad kundnöjdhet genom hela värdekedjan. Detta är ett åtagande på lång sikt som involverar utbyte av kunskap, aktivt samarbete och att gemensamt bygga starka partnerskap och samarbeten.

Din roll som Kundservicekoordinator: 
Innebär att du är ansiktet utåt och driver den dagliga verksamheten internt i bolaget men också utåt mot kunderna. Du kommer ha en varierande administrativ  roll där telefonen och mailen kommer vara ett viktigt verktyg för dig. Eftersom du kommer ingå i ett litet team så har du en central roll där du kommer stötta sälj/marknads kollegan med framtagande av offert och lättare marknadsmaterial, ta fram och översätta produktinformation, jobba med sociala medier. Utöver att stötta på marknadssidan kommer du även dagligen hantera nedanstående arbetsuppgifter:

* Ta emot inkommande samtal från kunder och serva dom på bästa sätt 
* Orderhantering
* Lättare inköp
* Hantering av in och ut leveranser
* Hantering av reklamationer
* Boka frakter för både import och export 
* Underhålla och uppdatera prisuppgifter


Du som person: 

För att trivs och passa in i den här rollen hos Lidén Weighing ser vi att du har ett administrativt öga av noggrannhet, strukturerad och gillar att ha ordning och reda med fokus på service på bästa nivå. Eftersom denna roll är väldigt varierande och den ena dagen är inte den andra lik så är det viktigt att du som person är en flexibel och prestigelös och inte rädd för att hugga in där det behövs. 

Du kommer få jobba i ett litet team och då värdesätter vi att man kan jobba självständigt och har ett driv av att utveckla och genomföra dina arbetsuppgifter på bästa sätt. Att du trivs i en roll där du får fatta egna beslut och är lösningsorienterad. Samtidigt är det viktigt att man värdesätter gemenskap och samarbete med dina kollegor. 
Eftersom du kommer ha mycket kontakt både internt och externt skall du inte vara rädd av att lyfta luren, kunna kommunicera förmedla viktig information på ett tydligt sätt. 

Vi ser även att du uppfyller nedanstående krav: 

* Tidigare arbetserfarenhet av en liknade roll med fokus på administration och srvice 
* Kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska 
* Har god vana i att jobbat i olika system, gärna inom officepaketet, visma
* Meriterande om du jobbat med att ta fram olika marknadsmaterial 


Känner du att detta är en passande roll för dig, tveka inte att sök direkt, urval kommer att ske löpande! Visa mindre

Varuplockare samt slussare sökes till butik i Alingsås med omnejd!

I och med rådande läget med Corona (Covid-19) och dess påverkan på samhället har det uppstått ett behov av sluss- och varuplockshjälp i vår kunds butiker. Detta arbete ser vår kund som en viktig del i helheten där vi tillsammans bidrar till målbilden och kundlöftet, varje dag. Att sälja med ansvar är en del av kundens samhällsuppdrag från staten. Försäljningsreglerna är direkt översatta från lagen och oavsett roll och arbetsuppgift så bidrar alla våra med... Visa mer
I och med rådande läget med Corona (Covid-19) och dess påverkan på samhället har det uppstått ett behov av sluss- och varuplockshjälp i vår kunds butiker.

Detta arbete ser vår kund som en viktig del i helheten där vi tillsammans bidrar till målbilden och kundlöftet, varje dag. Att sälja med ansvar är en del av kundens samhällsuppdrag från staten. Försäljningsreglerna är direkt översatta från lagen och oavsett roll och arbetsuppgift så bidrar alla våra medarbetare till detta uppdrag.

Kundlöftet är företagets ledstjärna och värderingar genomsyrar allt dom gör: omtänksam, kunnig och inspirerande.

Varuflödet samt bemötandet av kunder är viktigt del i bolagets butiksarbete. Från varumottagning till att varorna står i hyllan behövs ett stort engagemang, tempo och rutin. Detsamma gäller vid bemötandet av kunder påväg in i butik, där du med omsorg och gott bemötande släpper in ett passande antal i butik åt gången.

Arbetsuppgifterna som varuplockare består av arbete på lagret där omsortering av varor sker för att sedan förflytta varorna på pall till butiken och där fylla på varorna i butikens hyllor. Därefter kan viss frontning av varor ske. Som slussare arbetar man med att bemöta och släppa in rätt antal kunder i butiken samtidigt, detta är extra viktigt under rådande omständigheter och kräver en viss bestämdhet samtidigt som du är trevlig, social och uppmärksam.

Vi söker dig som vill ha ett arbete med korta arbetspass. Arbetstiderna är främst förlagda som 4h pass mellan 06:00-19:00, måndagar – lördagar.

Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du blir anställd som konsult via StudentConsulting och jobbar i butik hos vår kund. För att vara aktuell för tjänsten har du studier eller en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.

Din profil
Du behöver vara morgonpigg och ha stor servicevilja. Du kanske redan har erfarenheter av liknande uppdrag eller inte, vi erbjuder en grundutbildning till alla i våra arbetssätt och rutiner om varuflödet.

För denna tjänst krävs det att du är engagerad och hjälpsam. Har god fysik och van vid fysiskt arbete i högt tempo samt är noggrann i utföranden. Vi ser också att du gärna är nyfiken och har hög servicevilja.

Har du truckkörkort är det meriterande.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Kundservicekoordinator till Lidén Weighing

Vill du ingå i ett litet, härligt och drivet team, där du får ha en varierande administrativ och  serviceinriktad roll? Vill du ingå i ett litet och trivsamt team där gemenskap och laganda är stort fokus? Då kan denna roll vara intressant för dig! Om kunden:  Lidén Weighing är ett progressivt och kunskapsbaserat företag som levererar vågar och vägningslösningar. Vi kan vägning! Vi gör endast affärer B2D, business to dealers and distributors, men vår inst... Visa mer
Vill du ingå i ett litet, härligt och drivet team, där du får ha en varierande administrativ och  serviceinriktad roll? Vill du ingå i ett litet och trivsamt team där gemenskap och laganda är stort fokus? Då kan denna roll vara intressant för dig!

Om kunden: 

Lidén Weighing är ett progressivt och kunskapsbaserat företag som levererar vågar och vägningslösningar. Vi kan vägning!
Vi gör endast affärer B2D, business to dealers and distributors, men vår inställning och attityd handlar om B4D, business for dealers and distributors. För Lidén Weighing innebär B4D att vi arbetar nära våra kunder och leverantörer mot ett gemensamt mål av ökad kundnöjdhet genom hela värdekedjan. Detta är ett åtagande på lång sikt som involverar utbyte av kunskap, aktivt samarbete och att gemensamt bygga starka partnerskap och samarbeten.

Din roll som Kundservicekoordinator: 
Innebär att du är ansiktet utåt och driver den dagliga verksamheten internt i bolaget men också utåt mot kunderna. Du kommer ha en varierande administrativ  roll där telefonen och mailen kommer vara ett viktigt verktyg för dig. Eftersom du kommer ingå i ett litet team så har du en central roll där du kommer stötta sälj/marknads kollegan med framtagande av offert och lättare marknadsmaterial, ta fram och översätta produktinformation, jobba med sociala medier. Utöver att stötta på marknadssidan kommer du även dagligen hantera nedanstående arbetsuppgifter:

* Ta emot inkommande samtal från kunder och serva dom på bästa sätt 
* Orderhantering
* Lättare inköp
* Hantering av in och ut leveranser
* Hantering av reklamationer
* Boka frakter för både import och export 
* Underhålla och uppdatera prisuppgifter


Du som person: 

För att trivs och passa in i den här rollen hos Lidén Weighing ser vi att du har ett administrativt öga av noggrannhet, strukturerad och gillar att ha ordning och reda med fokus på service på bästa nivå. Eftersom denna roll är väldigt varierande och den ena dagen är inte den andra lik så är det viktigt att du som person är en flexibel och prestigelös och inte rädd för att hugga in där det behövs. 

Du kommer få jobba i ett litet team och då värdesätter vi att man kan jobba självständigt och har ett driv av att utveckla och genomföra dina arbetsuppgifter på bästa sätt. Att du trivs i en roll där du får fatta egna beslut och lösa problemen. Samtidigt är det viktigt att man värdesätter gemenskap och samarbete med sitt team. 
Eftersom du kommer ha mycket kontakt både internt och externt skall du inte vara rädd av att lyfta luren, kunna kommunicera förmedla viktig information på ett tydligt sätt. 

Vi ser även att du uppfyller nedanstående krav: 

* Tidigare arbetserfarenhet av en liknade roll med fokus på administration och srvice 
* Kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska 
* Har god vana i att jobbat i olika system, gärna inom officepaketet, visma
* Meriterande om du jobbat med att ta fram olika marknadsmaterial 


Känner du att detta är en passande roll för dig, tveka inte att sök direkt, urval kommer att ske löpande! Visa mindre

Säljsupport till kommande uppdrag

Ansök    Aug 20    Adecco Sweden AB    Ordermottagare
Om tjänsten Som säljsupport kommer du att arbeta med både företagets säljare samt större företagskunder. I huvudsak kommer du att administrera order och leveranser i systemet Movex samt agera produktstöd, ta fram prisförslag/offert och fakturera. Vidare kommer du även att hantera returer och felavvikelser exempelvis vid felplock samt ta hand om reklamationer. Arbetet innefattar mycket administration kombinerat med service och kundkontakt. Du kommer att arb... Visa mer
Om tjänsten
Som säljsupport kommer du att arbeta med både företagets säljare samt större företagskunder. I huvudsak kommer du att administrera order och leveranser i systemet Movex samt agera produktstöd, ta fram prisförslag/offert och fakturera. Vidare kommer du även att hantera returer och felavvikelser exempelvis vid felplock samt ta hand om reklamationer. Arbetet innefattar mycket administration kombinerat med service och kundkontakt. Du kommer att arbeta både med mailkontakt och telefonkontakt.

I din roll som säljsupport kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Orderhantering och leveransbevakning
- Produktstöd och säljsupport mot säljare
- Administration

Tjänsten som säljsupport är ett konsultuppdrag med start i augusti/september. Till en början är uppdraget året ut, med chans till förläning för rätt person.

Om dig
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och som tidigare har arbetat med kundservice eller backoffice tidigare. Du bör ha erfarenhet av att ha arbetat i affärssystem tidigare, och har du arbetat i Movex är detta ett plus. Har du haft liknande arbetsuppgifter är detta meriterande och lika så om du har ett intresse för teknik. Du ska ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.

Vidare ser vi att du som person är har en känsla för service och har en förmåga att bygga långsiktiga relationer. Du bör vara målmedveten och samtidigt strukturerad lika så inte rädd för att ta tag i problem som kan uppstå.

Viktigt för tjänsten är:
- Erfarenhet av serviceyrken
- Arbetat i affärssystem
- Kan hantera svenska och engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Isak Ahlvik via 0736847762

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Säljsupport, kundtjänst, sälj, administratör, orderhantering, order, Alingsås, Visa mindre