Lediga jobb som Marknadschef i Alingsås

Se lediga jobb som Marknadschef i Alingsås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alingsås som finns hos arbetsgivaren.

MARKNADS- OCH KOMMUNIKATIONSCHEF TILL SPARBANKEN ALINGSÅS

Ansök    Okt 8    Nexer Recruit AB    Marknadschef
Vill du ta Sparbanken Alingsås marknadsarbete till nästa nivå? Vi söker en Marknads- och kommunikationschef som vill kombinera affärsdriv, kreativitet och datainsikter för att utveckla ett starkt varumärke och skapa kommunikation som gör skillnad – både för våra kunder och för vårt samhälle. Här får du chansen att leda en central funktion i en lokal bank med stort hjärta och höga ambitioner. OM ROLLEN Som Marknads- och kommunikationschef blir du nyckelper... Visa mer
Vill du ta Sparbanken Alingsås marknadsarbete till nästa nivå?
Vi söker en Marknads- och kommunikationschef som vill kombinera affärsdriv, kreativitet och datainsikter för att utveckla ett starkt varumärke och skapa kommunikation som gör skillnad – både för våra kunder och för vårt samhälle. Här får du chansen att leda en central funktion i en lokal bank med stort hjärta och höga ambitioner.
OM ROLLEN
Som Marknads- och kommunikationschef blir du nyckelpersonen i att driva och utveckla bankens marknadsstrategi. Du leder arbetet med att stärka Sparbanken Alingsås position som en kundnära bank som skapar värde och utveckling för våra kunder och vårt område.
I rollen kommer du att:
Bygga ett strategiskt, datadrivet och affärsorienterat marknadsarbete där analys och insikter styr prioriteringar och aktiviteter.
Utveckla och tydliggöra bankens varumärke med fokus på relevans, enhetlighet och lokal förankring.
Forma en modern marknadsfunktion som förenar digital kompetens, kreativitet och kommersiell förståelse.
Säkerställa att kampanjer och satsningar ger mätbara resultat – från ökad kännedom och digital räckvidd till högre kundnöjdhet och konvertering.
Vara en strategisk ledare och operativ förebild som växlar mellan helhet och detalj, och leder teamet med energi, tydlighet och professionalism.

Resultatet av ditt arbete blir en starkare marknadsnärvaro, fler lojala kunder och en kommunikation som tydligt bidrar till bankens tillväxtmål.
DIN BAKGRUND
Vi söker dig som kombinerar strategisk höjd med förmågan att omsätta planer i praktiken. Du är både affärsdriven och kommunikativ, och trivs i rollen som ledare och kulturbärare.
Vi tror att du har erfarenhet av:
Att bygga eller förflytta varumärken i komplexa miljöer.
Att arbeta datadrivet med KPI:er som kännedom, engagemang, konvertering, retention och NKI/NPS.
Digital marknadsföring, kanalstrategi och innehållsproduktion.
Att leda och utveckla team med engagemang, tydlighet och trygghet.

Som person är du en relationsbyggare som skapar förtroende både internt och externt. Du brinner för att skapa värde för kunderna – och för att använda marknadsföring som ett verktyg för tillväxt, samhällsnytta och långsiktiga relationer.
VAD VI ERBJUDER
Banken är inne i en spännande resa där vi strävar efter att vara en stark, relevant och konkurrenskraftig bank med ett tydligt och attraktivt varumärke.
Genom att vara nära, engagerade och lösningsorienterade skapar vi värde för våra kunder, våra medarbetare och det område och samhälle vi verkar i.
Här får du möjlighet att påverka, utveckla och forma framtidens bankupplevelse. Samtidigt får du glädjen i att varje dag arbeta nära kunder, kollegor och samhället – och se resultatet av ditt arbete i ökad kundnöjdhet, stolta medarbetare och en ekonomi som håller för alla och för framtiden.
VILL DU VETA MER?
Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekryteringen samarbetar Sparbanken Alingsås med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Patrik Jensen på +46 70 237 57 34 eller [email protected] för mer information.
OM SPARBANKEN ALINGSÅS
Sparbanken Alingsås AB (publ) har cirka 135 anställda. Bankens verksamhetsområde utgörs av kommunerna Alingsås, Herrljunga, Lerum och Vårgårda där banken har en mycket stark ställning på såväl privat- som företagsmarknaden. Banken är ägd till 100% av Sparbanksstiftelsen Alingsås vars syfte förutom att äga banken är att bedriva samhällsnytta. Visa mindre

Gigant söker marknadsansvarig!

Ansök    Apr 12    Academic Work Sweden AB    Marknadschef
Den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats - det är företagets mål framåt. Vill du hjälpa Gigant att utveckla sin bild utåt, samtidigt som du utmanas i din roll och uppmanas till nytänkande? Då kan detta vara möjligheten för dig. Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Företaget har funnits i mer än 20 år och har en rik historia - detta har lagt grund för en trygghet inom företaget. Vi söker dig som önskar utmanas i en ny roll. Man kom... Visa mer
Den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats - det är företagets mål framåt. Vill du hjälpa Gigant att utveckla sin bild utåt, samtidigt som du utmanas i din roll och uppmanas till nytänkande? Då kan detta vara möjligheten för dig. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Företaget har funnits i mer än 20 år och har en rik historia - detta har lagt grund för en trygghet inom företaget. Vi söker dig som önskar utmanas i en ny roll. Man kommer att jobba självständigt inom sitt område. Jobbet som marknadsansvarig är en krävande roll, som kräver ett driv och handlingskraft!

Bortom arbetet som marknadsansvarig, ingår man i ett varmt mindre team som definieras av att man hjälps åt. Det finns därav stödjande funktioner och kunskap att tillgå. Anställda utgår huvudsakligen från kontoret i Alingsås, det finns också även en flexibilitetspolicy som innebär att möjlighet finns att jobba hemifrån 1 dag/vecka.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som marknadsansvarig arbetar man med försäljning/erbjudandeprocessen, för att utveckla sälj- och varumärkesstödjande aktiviteter i flera länder. Man arbetar med koordinering och planering av kampanjer, innehållande olika aktiviteter. Samt att hjälpa säljarna inom företaget med större kundevent och mässor.

Man är delaktig i utformning av och framtagande av marknadsföringsmaterial utifrån lagd aktivitetsplan. Innehåll och produktion för sociala medier, hemsida och e-handel. Uppföljning och resultatmätning av aktiviteter. Man arbetar med leadsgenerering och styr vidare i säljorganisationen. Utformning och underhåll av Intranät. Ansvarig för katalogframtagande och stöd och underhåll av företagets bildbank.

Exempel på arbetsuppgifter:


* Ansvara och producera för sociala medier (uppdatering, drift och innehåll, Facebook, blogg, LinkedIn mm)
* Ansvara för uppdatering, drift och innehåll på webbplats (hemsida och E-handel)
* Inom definierade ansvarsområden säkerställa att den beslutade aktivitetsplanen genomförs med god kvalitet och vid rätt tid
* Tryckmaterial, utveckling av foto och film


Som person är du:


* Mogen
* Kommunikativ
* Självgående
* Initiativtagande


VI SÖKER DIG SOM
- Har högskola eller motsvarande
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av marknadsrollen
- Har minst 3 års erfarenhet från arbete med marknadsföring
- Har erfarenhet från arbete i säljande företag
- Har kunskaper om nya medier och sociala nätverk
- Har mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska - tal och skrift
- Har kunskaper i Adobe, Photoshop, InDesign och Google analytics

Övrig information


* Start omgående
* Heltid
* Alingsås, viss flexibilitet.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Gigant arbetar med produkter och lösningar för en effektiv, ergonomisk och säker arbetsplats. De erbjuder expertrådgivning och driftsättning av kompletta industriarbetsplatser. Helt från början - eller som komplettering av en befintlig arbetsplats. Målet: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. De verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik.

Läs mer om företaget här! Visa mindre

Marknadschef till Alingsås Energi

Ansök    Okt 22    Alingsås Energi Nät AB    Marknadschef
Alingsås Energi är en kommunägd energikoncern med verksamheterna Elhandel, Elproduktion, Elnät, Värme och Fiber. Verksamheterna bedrivs i två bolag, moderbolaget Alingsås Energi Nät AB och dotterbolaget Alingsås Energi AB. Alingsås Energi är en konkurrenskraftig och pålitlig leverantör av energi- och infrastrukturtjänster med tydligt fokus på helheten för kunden och på energieffektiva och klimatsmarta lösningar. Vi vill vara delaktiga i utvecklingen av det... Visa mer
Alingsås Energi är en kommunägd energikoncern med verksamheterna Elhandel, Elproduktion, Elnät, Värme och Fiber. Verksamheterna bedrivs i två bolag, moderbolaget Alingsås Energi Nät AB och dotterbolaget Alingsås Energi AB. Alingsås Energi är en konkurrenskraftig och pålitlig leverantör av energi- och infrastrukturtjänster med tydligt fokus på helheten för kunden och på energieffektiva och klimatsmarta lösningar. Vi vill vara delaktiga i utvecklingen av det hållbara samhället och arbetar långsiktigt och målmedvetet för att minska resursförbrukningen i samhället. 

Vill du ha en nyckelroll i en samhällsviktig verksamhet där du får möjlighet att bidra till bolagets fortsatta utveckling såväl operativt som strategiskt? Alingsås Energi erbjuder dig en utvecklande roll där du får möjlighet att göra skillnad!


Som marknadschef är du en nyckelspelare i att vidareutveckla marknadsavdelningen och bolaget till nästa nivå. Du kommer att leda Alingsås Energi försäljnings- och kundserviceorganisation samt marknadsavdelning. I rollen har du övergripande verksamhets-, personal och resultatansvar för avdelningen som består av 13 medarbetare.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:


• Marknadsplan och marknadsbudget
• Debitering
• Kommunikation och information
• Försäljning
• Varumärkesbyggande och grafisk profil
• Regelbundna kundaktiviteter
• Sponsring


Du utvecklar organisationen för fortsatt ökad försäljning av el, fjärrvärme, fiber samt närliggande tjänster till nya och befintliga privat- och företagskunder. Ditt arbete är strategiskt såväl som operativt och vi ser en stor fördel i att du själv är affärsmässig samt produktiv och kreativ.

Som Marknadschef säkerställer du att vår kundserviceorganisation kan hantera alla typer av kundärenden och levererar en mycket hög servicenivå till våra kunder. Då ansvaret innefattar debitering både inom våra affärsområden samt på uppdrag så krävs en god förståelse för affärerna och intäktsflödena.

Du har ett direkt ansvar för koncernens marknadsbudskap och för att organisera vår interna marknadsavdelning. Att utveckla och stärka företagets varumärken och dess positioner är en viktig del av ditt arbete.

Du rapporterar till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp där du bidrar till bolagets övergripande utveckling.

Vem är du?
Vi söker dig som har en mångårig erfarenhet av varumärkes- och marknadskommunikation, samt vana att driva strategiska marknadsprojekt och aktiviteter i digitala samt fysiska kanaler. Du har en relevant akademisk utbildning och är starkt marknads- och kundinriktad samt van vid att hantera olika kompetensområden i ett och samma uppdrag.

Du har goda kunskaper vad gäller planeringsarbete, analys- och uppföljning samt erfarenhet av personal, - budget- och resultatansvar. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av digital marknadsföring och aktivering när det gäller planering och genomförande. Du har även en god känsla för språk och tonalitet med erfarenhet av att skriva på både svenska och engelska.

Du drivs av att göra goda affärer och att leda din avdelning mot uppsatta mål och resultat. Som ledare är du trygg och du har en mycket god förmåga att utveckla team och coacha dina medarbetare. Personliga egenskaper som kommunikativ, utvecklingsinriktad, resultatorienterad och strukturerad passar in på dig.

Vad kan vi erbjuda dig?
Alingsås Energi är ett energibolag i stark tillväxt och med ett välkänt varumärke både som leverantör och arbetsgivare. I din roll kommer du att bidra till samhällsutveckling och till nya hållbara lösningar för ett hållbart Alingsås.

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. För ytterligare information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Patrik Czolowski [email protected], 0722- 07 62 21 eller Caroline Magnusson [email protected], 0703-167953.

Ansök här

 

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag 15 November!

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

E-commerce Manager till Luna Group

Ansök    Feb 8    Your Talent AB    Marknadschef
LUNA GROUP är en del av Bergman & Beving-koncernen som äger och förädlar bolag som utvecklar och marknadsför starka varumärken till professionella användare inom industri och bygg, främst i Norden, Baltikum och Polen. Bergman & Beving ska vara den plats där framgångsrika produktbolag kan ta nästa steg och bli ledande varumärken inom sina kategorier. Koncernen har i dag runt 20 varumärken, cirka 1000 anställda och en omsättning på cirka 4 miljarder kronor. ... Visa mer
LUNA GROUP är en del av Bergman & Beving-koncernen som äger och förädlar bolag som utvecklar och marknadsför starka varumärken till professionella användare inom industri och bygg, främst i Norden, Baltikum och Polen. Bergman & Beving ska vara den plats där framgångsrika produktbolag kan ta nästa steg och bli ledande varumärken inom sina kategorier. Koncernen har i dag runt 20 varumärken, cirka 1000 anställda och en omsättning på cirka 4 miljarder kronor. Bergman & Beving är noterat på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.lunatools.com och www.bergmanbeving.com

ROLLEN
Som E-Commerce Manager ansvarar du för att bygga upp, driva och utveckla Lunas e-handel riktat mot fristående återförsäljare. Utifrån bolagets strategiska direktiv och i samarbete med dina kollegor utarbetar du strategier för e-handeln och säkerställer att den rullas ut och verkställs. Du kommer med ett kommersiellt fokus axla en bred roll med såväl operativt som strategiskt arbete med fullt fokus på att utveckla Lunas e-handelslösning. I nära samarbete med dina interna kollegor och externa samarbetspartners kommer ditt arbete beröra hela den digitala affären. Du kommer vara högst drivande i kommande expansion och där fungera som kravställare, idégenererare samt vara verkställande operativt som strategiskt. Rollen är nyinrättad vilket gör att du har stora möjligheter att påverka tjänstens utformning. Tjänsten är placerad på kontoret i Alingsås och du rapporterar till vår erbjudandechef.

Huvudsakliga ansvarsuppgifter:

• Förädla, projektleda och implementera E-handelsvisionen tillsammans med produkt- och säljteam och omsätta till en konkret projektplan
• Skapa en affärsplattform innehållande produktbeskrivning, USP’ar och avtal för införsäljning till kund
• Vara delaktig i införsäljning till kund tillsammans med säljkår
• Ansvara för att kontinuerligt skapa och uppdatera erbjudandet och kampanjer på vår plattform
• Övergripande ansvar för att e-handelsverksamheten levererar bästa möjliga konvertering, kundanskaffning och grad av återkommande kunder
• Nära samarbete med produktchefer och övriga interna samarbetspartners för att få ut budskap/innehåll som driver trafik till våra sajter
• Regelbunden kontakt med våra digitala samarbetspartners, både interna och externa, som rör utveckling, support och strategisk rådgivning
• Analysera kundresor (webbanalys) & SEO, resultat, analys av prestanda och navigeringsvägar för att föreslå förbättringar
• Löpande ta fram månadsrapporter och analyser samt utveckla e-handelserbjudandet
• Leda, driva, utveckla och supporta e-handelsteamet

OM DIG
Vi söker dig som har minimum fem års erfarenhet från av att ha drivit och utvecklat försäljning genom olika e-handelsplattformar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av en liknande roll där du har varit med och byggt upp en framgångsrik e-handel från grunden. Du har en mycket god kommersiell förståelse och brinner för e-commerce, online marketing och vill ständigt utvecklas inom ditt område. Du trivs med att hålla ett högt tempo och är strukturerad, analytisk och effektiv. Du har ett stort intresse av ledarskap och har erfarenhet av att leda team. Du behärskar svenska och engelska i i tal och skrift.

• Mycket goda kunskaper inom e-commerce och online marketing
• Relevant akademisk examen
• Goda kunskaper om SEM, SEO, sociala medier och affiliates
• Goda kunskaper i Google Adwords och Analytics
• Stort kommersiellt intresse för optimering och konvertering
• Stort kommersiellt fokus
• God erfarenhet av retail och gärna med kompetens både inom B2B och B2C
• Erfarenhet av att projektledning av olika systemprojekt kopplat till e-handel
• Goda kunskaper i Excel och Office



PERSONLIGT
Som person är du nyfiken, ansvarstagande och har ett stort engagemang i allt du gör. Du är en god kommunikatör med förmåga att få med dig organisationen och människor i din omgivning. Du är trygg i dig själv, har goda ledaregenskaper och att omsätta strategiska beslut till konkreta resultat. Du inser vikten av teamarbete, delar gärna med dig av erfarenheter och driver dina ansvarsområden framåt.

ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering. Ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail [email protected]

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt. Visa mindre

Gigant söker marknadsansvarig!

Ansök    Mar 3    Academic Work Sweden AB    Marknadschef
Den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats - det är företagets mål framåt. Vill du hjälpa Gigant att utveckla sin bild utåt, samtidigt som du utmanas i din roll och uppmanas till nytänkande? Då kan detta vara möjligheten för dig. Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Företaget har funnits i mer än 20 år och har en rik historia - detta har lagt grund för en trygghet inom företaget. Vi söker dig som önskar utmanas i en ny roll. Man kom... Visa mer
Den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats - det är företagets mål framåt. Vill du hjälpa Gigant att utveckla sin bild utåt, samtidigt som du utmanas i din roll och uppmanas till nytänkande? Då kan detta vara möjligheten för dig. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Företaget har funnits i mer än 20 år och har en rik historia - detta har lagt grund för en trygghet inom företaget. Vi söker dig som önskar utmanas i en ny roll. Man kommer att jobba självständigt inom sitt område. Jobbet som marknadsansvarig är en krävande roll, som kräver ett driv och handlingskraft!

Bortom arbetet som marknadsansvarig, ingår man i ett varmt mindre team som definieras av att man hjälps åt. Det finns därav stödjande funktioner och kunskap att tillgå. Anställda utgår huvudsakligen från kontoret i Alingsås, det finns också även en flexibilitetspolicy som innebär att möjlighet finns att jobba hemifrån 1 dag/vecka.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som marknadsansvarig arbetar man med försäljning/erbjudandeprocessen, för att utveckla sälj- och varumärkesstödjande aktiviteter i flera länder. Man arbetar med koordinering och planering av kampanjer, innehållande olika aktiviteter. Samt att hjälpa säljarna inom företaget med större kundevent och mässor.

Man är delaktig i utformning av och framtagande av marknadsföringsmaterial utifrån lagd aktivitetsplan. Innehåll och produktion för sociala medier, hemsida och e-handel. Uppföljning och resultatmätning av aktiviteter. Man arbetar med leadsgenerering och styr vidare i säljorganisationen. Utformning och underhåll av Intranät. Ansvarig för katalogframtagande och stöd och underhåll av företagets bildbank.

Exempel på arbetsuppgifter:


* Ansvara och producera för sociala medier (uppdatering, drift och innehåll, Facebook, blogg, LinkedIn mm)
* Ansvara för uppdatering, drift och innehåll på webbplats (hemsida och E-handel)
* Inom definierade ansvarsområden säkerställa att den beslutade aktivitetsplanen genomförs med god kvalitet och vid rätt tid
* Tryckmaterial, utveckling av foto och film


Som person är du:


* Mogen
* Kommunikativ
* Självgående
* Initiativtagande


VI SÖKER DIG SOM
- Har högskola eller motsvarande
- Har minst 3 års erfarenhet från arbete med marknadsföring
- Har erfarenhet från arbete i säljande företag
- Har kunskaper om nya medier och sociala nätverk
- Har mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska - tal och skrift
- Har kunskaper i Adobe, Photoshop, InDesign och Google analytics

Övrig information


* Start omgående
* Heltid
* Alingsås, viss flexibilitet.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Gigant arbetar med produkter och lösningar för en effektiv, ergonomisk och säker arbetsplats. De erbjuder expertrådgivning och driftsättning av kompletta industriarbetsplatser. Helt från början - eller som komplettering av en befintlig arbetsplats. Målet: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. De verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik.

Läs mer om företaget här! Visa mindre

Commercial Product Manager (CPM)

Ansök    Nov 12    Salesonly Sverige AB    Marknadschef
Ny tjänst till Luna Group – Commercial Product Manager inom BYGG! Tjänsten som CPM innebär att ta fram koncept inom bygg och att utveckla kundanpassade lösningar och erbjudanden till Lunas kunder / återförsäljare. Med ett unikt erbjudande skapar vi värde som heltäckande leverantör av högkvalitativa verktyg, maskiner och förnödenheter till byggentreprenörer och proffsbyggare. Luna Group utvecklar och distribuerar verktyg och förnödenheter för professionell... Visa mer
Ny tjänst till Luna Group – Commercial Product Manager inom BYGG! Tjänsten som CPM innebär att ta fram koncept inom bygg och att utveckla kundanpassade lösningar och erbjudanden till Lunas kunder / återförsäljare. Med ett unikt erbjudande skapar vi värde som heltäckande leverantör av högkvalitativa verktyg, maskiner och förnödenheter till byggentreprenörer och proffsbyggare.

Luna Group utvecklar och distribuerar verktyg och förnödenheter för professionellt bruk till industri- och byggsektorn i norra Europa. Vi brinner för våra kunder och vill göra allt för att underlätta deras vardag och skapa värde för deras verksamhet. Vi strävar efter att bli norra Europas ledande distributör och utvecklare av starka varumärken inom verktyg och förnödenheter för segmenten industri och bygg. Luna Group har närvaro i 8 länder, en årlig omsättning på ca 1500 MSEK och är ca 250 anställda. Luna Group ingår i koncernen Bergman & Beving som utvecklar, förvärvar och tillhandahåller starka varumärken för industri- och byggsektorn.

OM TJÄNSTEN

Som Commercial Product Manager (CPM) ansvarar du för utveckling av erbjudanden och koncept inom sortimentsområdet bygg. Tjänsten innebär att du med örat mot marknaden skapar förståelse för proffsbyggarens vardag och utifrån marknadens behov utvecklar, projektleder och säljer du in nya koncept och byggprodukter till Lunas säljorganisation - som sin tur säljer in kundanpassade erbjudanden till Lunas återförsäljare.

Du ingår i ett innovativt och engagerat team med hög samarbetsvilja, där alla bidrar till utveckling genom ett utifrån och in perspektiv. Vår ambition är att vara i framkant och vi arbetar kontinuerligt med förbättringar på alla nivåer och inom samtliga processer, externt och internt.

Rollen som CPM är operativ i det dagliga, samt strategisk med långsiktig sortimentsutveckling i linje med Lunas övergripande strategi. Du ansvarar för hela kedjan, från att skapa leverantörskontakter för inköp till utfasning av utgångna produkter. Ditt resultat kommer att mätas på försäljning och lönsam tillväxt av sortimentsområdet.

För att trivas hos oss ser vi att du är nyfiken och har en positiv attityd, för att möta vår föränderliga marknad. Du ansvarar för att planera, projektleda, utbilda, inspirera och följa upp. Allt för att nå uppsatta mål och vara den självklara samarbetspartnern på marknaden. Tjänsten utgår från Luna Sveriges huvudkontor i Alingsås och innebär resor inom och utanför Sverige. Du rapporterar till Magnus Odhagen, Commercial Product Director på Luna Group.

Arbetsuppgifter i korthet:

Koll på kunders behov, marknadstrender och prisutveckling.Utvärdera affärsmöjligheter, planera och ta fram koncept, samt lansering av nya produkter och erbjudanden.Samordna olika funktioner och marknadsinitiativ.Ta ansvar för och leda arbetet med att nya produkter och koncept finns till försäljning i samtliga kanaler.Säkerställa rätt villkor med leverantörer och kommunicera marknadspriser.Utveckla och kommunicera värdet av framtagna erbjudanden.Förhandla och utveckla relationer med nuvarande och nya leverantörer.

VI ERBJUDER

Vi som arbetar på Luna Sverige trivs och har roligt på jobbet! Detta beror på att vi värderar ledare och medarbetare som agerar utifrån nytänkande, öppenhet, work-life-balance samt frihet under ansvar. Vi erbjuder stora svängutrymmen och det är bara vi själva som kan sätta våra gränser. Vi behöver våga, testa nytt och utmana både oss själva och branschen, därför söker vi en nytänkande, ansvarstagande och erfaren CPM med förmåga att skapa enkelhet och effektivitet – både vad det gäller interna rutiner och processer, samt avseende framtidens samarbete med leverantörer och kund. Vidare erbjuder vi dig:

En karriär inom ett starkt bolag som ingår i Bergman & Beving, en modern koncern med tydligt fokus på att bygga starka premiumvarumärken inom bygg- och industribranschen.Ett av branschens med anrika och starkaste varumärken med väletablerade produkter och attraktiva tjänster och koncept.Ett bolag med sunt ledarskap, platt organisation och korta beslutsvägar.

https://www.youtube.com/watch?v=gLEbO8zL4HM&t=14s

OM DIG

Vi söker dig som vill utmana en traditionell bransch och möta en föränderlig marknad med nya krav och köpbeteenden. Du har ett gediget kunnande och erfarenhet från byggindustrin, samt intresse för teknik och trender inom bygg. Du har mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska. För att nå framgång i rollen tror vi att du är nyfiken, produkt- och affärskreativ, samt angelägen om att leverera ett bra resultat i tid.

För att vi ska trivas med varandra och tillsammans skapa Sveriges starkaste leverantör av verktyg för professionellt bruk inom bygg, ser vi att du har viljan och en självklar förmåga att analysera, driva, samt effektivt planera, prioritera och följa upp. Förhoppningsvis har du lätt för att zooma både in och ut, för att både kunna se detaljer och helhet, då vår bransch, omvärld och våra kunders behov och köpbeteende förändras snabbt.

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa, på tel: 0735-21 65 31 eller via mail: [email protected]. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer genomförs vecka 46-48. Varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer om Luna Group på www.lunagroup.se 

Sökord: CPM, "Commercial Product Manager", Porduktchef, "kommersiell produktchef", produktutveckling, koncept, erbjudandeutveckling, bygg, Luna, Visa mindre

Chef MarCom

Ansök    Okt 22    Bevego    Marknadschef
Till vårt huvudkontor i Alingsås söker vi nu en chef för enheten MarCom! Arbetsuppgifter och kvalifikationer I rollen som chef MarCom har du det övergripande ansvaret för Bevegos marknadsföringsinsatser. På enheten finns det, förutom dig, 2 anställda som arbetar med trycksaksproduktion, digital media, web-produktion och e-handel. Som chef MarCom ansvarar du för marknadsplanen och sätter strategier för detta arbete. Du håller också i arbetet med vårt lojali... Visa mer
Till vårt huvudkontor i Alingsås söker vi nu en chef för enheten MarCom!
Arbetsuppgifter och kvalifikationer
I rollen som chef MarCom har du det övergripande ansvaret för Bevegos marknadsföringsinsatser. På enheten finns det, förutom dig, 2 anställda som arbetar med trycksaksproduktion, digital media, web-produktion och e-handel.
Som chef MarCom ansvarar du för marknadsplanen och sätter strategier för detta arbete. Du håller också i arbetet med vårt lojalitetsprogram gentemot kunder och har det övergripande ansvaret för eHandel, mässor och externa events. I arbetet med information håller du i grafisk profil, informationen på intranät, i sociala medier och kundtidning. Detta och andra uppgifter som faller inom området ligger på ditt ansvar och i samverkan med bland annat våra affärsområdeschefer utvecklar och för du bolagets marknadsföring framåt. Du har eget budgetansvar för verksamhetsområdet och är direkt underställd VD.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbete och ansvar, gärna i en liknande bransch. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring med minst två års erfarenhet som chef inom området. Du har ett stort intresse för affären och ett driv och en nyfikenhet för nya sätt att kommunicera. Du är en driven person som har förmågan att driva projekt samtidigt som du är entusiasmerande och kan motivera dina medarbetare.
Känner du igen dig i beskrivningen? Skicka din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta VD Peter Hamberg på 08-564 35 228.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Bli en av oss!
Med filialer från Luleå i norr till Malmö i söder är Bevego ett av Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation och teknisk isolering. Vi har också fyra produktionsenheter där vi tillverkar rektangulära ventilationsenheter. Bevego ingår i den världsomspännande koncernen Saint-Gobain, som grundades 1665 av Louis XIV, där första uppdraget var att producera glas till slottet Versailles utanför Paris.
Alla vi som arbetar på Bevego är en del av ett sammansvetsat team som hjälps åt mellan filialer och affärsområden. Bland våra kunder anses vi vara en mycket tillförlitlig leverantör med gott rykte, något vi är väldigt stolta över. Detta betyder inte att vi kan eller vill slå oss till ro. Tvärtom, vi ska bli ännu bättre! Vi ska etablera oss på ännu fler platser, se till att vårt sortiment ständigt uppdateras och rekrytera marknadens mest kompetenta medarbetare Visa mindre

Head of CRM and campaign till Hemtex servicekontor i Borås.

Hemtex är tillsammans med Kid interiör Nordens främsta heminredningskedja. Vi designar och säljer heminredning med inspiration, kvalitet och service till ett överraskande bra pris. Hemtex grundades 1973 och idag har vi tillsammans med Kid ca 280 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland, E-handel i tre länder och omsätter ca 3 miljarder NOK. Nu söker vi en driven och engagerad person för rollen som Head of CRM and campaign till vårt servicekontor i ... Visa mer
Hemtex är tillsammans med Kid interiör Nordens främsta heminredningskedja. Vi designar och säljer heminredning med inspiration, kvalitet och service till ett överraskande bra pris. Hemtex grundades 1973 och idag har vi tillsammans med Kid ca 280 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland, E-handel i tre länder och omsätter ca 3 miljarder NOK.

Nu söker vi en driven och engagerad person för rollen som Head of CRM and campaign till vårt servicekontor i Borås.

Sedan våren 2019 är Hemtex del av det norska bolaget Kid ASA och tillsammans har vi, som Nordens ledande heminredningskedja, inlett vår gemensamma resa mot nya höjder med flera spännande utvecklingsprojekt framför oss. Till Hemtex kontor i Borås söker vi nu dig som vill vara med på denna resa och fortsätta utveckla Hemtex kunderbjudande i Sverige, Finland och Estland.
 
Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig en kreativ och inspirerande arbetsplats där du ges möjlighet att påverka och vara delaktig i Hemtex fortsatta utveckling. Hos oss på Hemtex råder en god gemenskap och en inkluderande och prestigelös kultur med god samarbetsanda. Våra värdeord Kunnig, Kreativ och Generös är viktiga vägledare för oss och genomsyrar allt vi gör.

I rollen som Head of CRM and Campaign ansvarar du för Hemtex kundklubb och lojalitetsprogram. Du arbetar aktivt med att vässa innehållet i kundklubben och etablera strategier för individuella interaktioner som säkerställer att rätt kund får rätt budskap vid rätt tidpunkt. Utöver att du leder processerna i vårt nya CRM-system Voyado kommer du även ansvara för projektet att lansera kundklubb i två nya länder, Finland och Estland. 
 
I rollen ingår även ansvar för Hemtex övergripande försäljnings- och kampanjplan. Det innebär att du, i tätt samarbete med Kid, sätter strategier och genomför aktiviteter och kampanjer för att optimera Hemtex affär i Sverige, Finland och Estland. Hemtex kampanjstrategi följer en gemensam kampanjplan för Hemtex/Kid med undantag för vissa anpassningar i Hemtex marknader som du ansvarar för.
 
Exempel på arbetsuppgifter:
 

• Operativt driva och utveckla Hemtex CRM-arbete
• Initiera och driva lämpliga försäljningsåtgärder för att nå uppsatta mål
• Organisera och leda projekt i syfte att optimera Hemtex affär
• Löpande analys, tester och uppföljning av aktiviteter
 
Head of CRM and Campaign rapporterar till VD och har personalansvar för två medarbetare, en Digital Marketing Strategist och en CRM- och kampanjkoordinator. Teamet i Sverige samarbetar tätt med CRM-teamet på Kid i Norge.
 
Din profil
 
För att trivas hos oss är du idérik, tänker nytt och ser lösningar och möjligheter i nya situationer. Du vill bli specialist på ditt område och söker med nyfikenhet och intresse upp nödvändig information. Du är flexibel och trivs i ett arbetsklimat med stundtals högt tempo som förutsätter initiativtagande och stort eget ansvar. Du är prestigelös, bjuder på dig själv och delar gärna med dig av din kunskap. Samtidigt är du en god lyssnare som tillåter andra likväl som dig själv att göra fel.

För att lyckas i rollen krävs ett starkt kommersiellt driv med god förståelse för kundresan, kundsegmentering och målgruppsanpassning. Vi tror att du som söker har passion för att förstå kundens behov med förmåga att analysera data och omvandla till affärsmässig handling. Vidare ser vi gärna att du ha en digital nyfikenhet och en stark strävan att bygga en kundkund som ligger i framkant.
 
Vi söker dig som har:
 

• Kandidatexamen i företagsekonomi eller motsvarande
• Erfarenhet av att arbeta med CRM och affärsutveckling
• God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i Microsoft Excel och Power BI
• Kunskaper i Google Analytics är starkt meriterande
 
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tror att en blandning av erfarenhet och bakgrund bidrar till en dynamisk och kreativ arbetsgrupp, därför eftersträvar vi efter mångfald och jämställdhet på alla Hemtex arbetsplatser.
 
Omfattning: Heltid. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tillträde: Enligt överenskommelse

Välkommen att söka tjänsten hos oss på Hemtex. Vi är ett positivt gäng med mycket kunskap, energi och framtidstro. I samand med denna rekrytering samarbetar Hemtex med Executiuve Recruiment, Din ansökan ser vi fram emot snarast du vi tillämpar fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Visa mindre