Lediga jobb Salesonly Sverige AB i Alingsås

Se alla lediga jobb från Salesonly Sverige AB i Alingsås. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Alingsås som finns inom det yrket.

Innesäljare till Luna i Alingsås

Ansök    Okt 16    Salesonly Sverige AB    Innesäljare
Luna Sverige AB söker en social, strukturerad, serviceorienterad och samarbetsvillig Innesäljare till Lunas huvudkontor i Alingsås! Luna Group är en heltäckande leverantör av högkvalitativa verktyg, maskiner och förnödenheter för professionellt bruk till industri, byggsektor, auto och offentlig förvaltning. OM TJÄNSTEN Som Innesäljare är du en del av ett kunnigt, kundorienterat och socialt team som värnar om Lunas kunder och ser till att ha roligt på jobb... Visa mer
Luna Sverige AB söker en social, strukturerad, serviceorienterad och samarbetsvillig Innesäljare till Lunas huvudkontor i Alingsås! Luna Group är en heltäckande leverantör av högkvalitativa verktyg, maskiner och förnödenheter för professionellt bruk till industri, byggsektor, auto och offentlig förvaltning.

OM TJÄNSTEN
Som Innesäljare är du en del av ett kunnigt, kundorienterat och socialt team som värnar om Lunas kunder och ser till att ha roligt på jobbet - varje dag!

Som Innesäljare arbetar du som expertstöd via telefon och mejl till Lunas internationella (Polen och Baltikum) och nationella kunder. I rollen ingår det att besvara på förfrågningar och att ta fram lösningar till Lunas kunder / Återförsäljare (ÅF) och till Lunas säljorganisation som behöver expertkompetens. Tjänsten innefattar även daglig kontakt med kategoriorganisationer, leverantörer och specialister för att kunna koppla in deras expertis när det finns behov.

Lunas HK är i Alingsås, där du och hela Innesäljteamet utgår ifrån. Du rapporterar till Pontus Byberg, Lagkapten för Lunas sociala, kompetenta och kundorienterade Innesäljare.

Ansvars- och arbetsuppgifter i korthet:

Svara på frågor om produkter och lösningar till bolagets kunder, via telefon och mejl.
Offerera kunder lösningar och produkter, enskilt eller i samarbete med Lunas Säljare; Key Account Managers och Distriktsäljare..
Kommunicera med leverantörer och specialister med rätt kompetens vid behov.
Underhålla sälj- och kunduppgifter i CRM-system.
Proaktivt hjälpa och utveckla befintliga kunder; ÅF inom bygg och industri.
Informera kunder om produktnyheter och merförsäljning; sälja ytterligare produkter utifrån identifierade behov.
Kontinuerlig kompetensutveckling från leverantörer och kollegor.

OM DIG - EGENSKAPER & KOMPETENS

För att vi ska trivas med varandra och tillsammans skapa Sveriges starkaste leverantör av verktyg för professionellt bruk inom bygg och industri, ser vi att du har en naturlig serviceförmåga och gillar att bygga relation och förtroende via telefon och genom din kompetens, servicevilja och positiva attityd. Som person är du strukturerad, lugn, lyhörd, lösningsorienterad, hjälpsam och "går gärna den extra milen" för att bygga relation, skapa förtroende och för att få en nöjd kund som vill bibehålla och utveckla ett långsiktigt samarbete.

Vidare ser vi att du har:

Tidigare erfarenhet från liknande roller; Innesäljare mot ÅF / B2B kunder.
Tekniskt intresse och god förståelse för hur verktyg och industriförnödenheter fungerar.
Mycket god IT vana, då du arbetar med flera olika system samtidigt.
Sålt tekniska produkter gentemot ÅF / bygg & industri, meriterande, men inget krav.
God kommunikationsförmåga och flytande i tal och skrift, både på svenska och engelska, samt meriterande om du även talar något av de baltiska språken; polska, estniska, lettiska och/eller litauiska.
Möjlighet att arbeta från Lunas HK i Alingsås.

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa på mejl alt sms: [email protected] / +46 735 216 531. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer sker under vecka 43–44. Varmt välkommen!

OM LUNA
Luna Group är en heltäckande leverantör av högkvalitativa verktyg, maskiner och förnödenheter för professionellt bruk till industri, byggsektor, auto och offentlig förvaltning.

Vår affärsidé är att förse våra kunder med verktyg och förnödenheter på ett sätt som bidrar till att de får bättre flyt i sin verksamhet och ökar sin lönsamhet. Vi gör det genom att hjälpa våra kunder med att kapa kostnader för logistik och administration, vi utbildar och ger support i allt från sälj och produkt till digitalisering och vi gör professionella urval och förhandlar priser på över 100 000 produkter bland fler än 500 varumärken.

Luna Group har närvaro i 20 länder och en årlig omsättning på cirka 1500 MSEK. 2017 firade Luna 100 år som aktör i branschen. Läs mer om oss på www.luna.se och Luna Tools. Visa mindre

Commercial Product Manager (CPM)

Ansök    Nov 12    Salesonly Sverige AB    Marknadschef
Ny tjänst till Luna Group – Commercial Product Manager inom BYGG! Tjänsten som CPM innebär att ta fram koncept inom bygg och att utveckla kundanpassade lösningar och erbjudanden till Lunas kunder / återförsäljare. Med ett unikt erbjudande skapar vi värde som heltäckande leverantör av högkvalitativa verktyg, maskiner och förnödenheter till byggentreprenörer och proffsbyggare. Luna Group utvecklar och distribuerar verktyg och förnödenheter för professionell... Visa mer
Ny tjänst till Luna Group – Commercial Product Manager inom BYGG! Tjänsten som CPM innebär att ta fram koncept inom bygg och att utveckla kundanpassade lösningar och erbjudanden till Lunas kunder / återförsäljare. Med ett unikt erbjudande skapar vi värde som heltäckande leverantör av högkvalitativa verktyg, maskiner och förnödenheter till byggentreprenörer och proffsbyggare.

Luna Group utvecklar och distribuerar verktyg och förnödenheter för professionellt bruk till industri- och byggsektorn i norra Europa. Vi brinner för våra kunder och vill göra allt för att underlätta deras vardag och skapa värde för deras verksamhet. Vi strävar efter att bli norra Europas ledande distributör och utvecklare av starka varumärken inom verktyg och förnödenheter för segmenten industri och bygg. Luna Group har närvaro i 8 länder, en årlig omsättning på ca 1500 MSEK och är ca 250 anställda. Luna Group ingår i koncernen Bergman & Beving som utvecklar, förvärvar och tillhandahåller starka varumärken för industri- och byggsektorn.

OM TJÄNSTEN

Som Commercial Product Manager (CPM) ansvarar du för utveckling av erbjudanden och koncept inom sortimentsområdet bygg. Tjänsten innebär att du med örat mot marknaden skapar förståelse för proffsbyggarens vardag och utifrån marknadens behov utvecklar, projektleder och säljer du in nya koncept och byggprodukter till Lunas säljorganisation - som sin tur säljer in kundanpassade erbjudanden till Lunas återförsäljare.

Du ingår i ett innovativt och engagerat team med hög samarbetsvilja, där alla bidrar till utveckling genom ett utifrån och in perspektiv. Vår ambition är att vara i framkant och vi arbetar kontinuerligt med förbättringar på alla nivåer och inom samtliga processer, externt och internt.

Rollen som CPM är operativ i det dagliga, samt strategisk med långsiktig sortimentsutveckling i linje med Lunas övergripande strategi. Du ansvarar för hela kedjan, från att skapa leverantörskontakter för inköp till utfasning av utgångna produkter. Ditt resultat kommer att mätas på försäljning och lönsam tillväxt av sortimentsområdet.

För att trivas hos oss ser vi att du är nyfiken och har en positiv attityd, för att möta vår föränderliga marknad. Du ansvarar för att planera, projektleda, utbilda, inspirera och följa upp. Allt för att nå uppsatta mål och vara den självklara samarbetspartnern på marknaden. Tjänsten utgår från Luna Sveriges huvudkontor i Alingsås och innebär resor inom och utanför Sverige. Du rapporterar till Magnus Odhagen, Commercial Product Director på Luna Group.

Arbetsuppgifter i korthet:

Koll på kunders behov, marknadstrender och prisutveckling.Utvärdera affärsmöjligheter, planera och ta fram koncept, samt lansering av nya produkter och erbjudanden.Samordna olika funktioner och marknadsinitiativ.Ta ansvar för och leda arbetet med att nya produkter och koncept finns till försäljning i samtliga kanaler.Säkerställa rätt villkor med leverantörer och kommunicera marknadspriser.Utveckla och kommunicera värdet av framtagna erbjudanden.Förhandla och utveckla relationer med nuvarande och nya leverantörer.

VI ERBJUDER

Vi som arbetar på Luna Sverige trivs och har roligt på jobbet! Detta beror på att vi värderar ledare och medarbetare som agerar utifrån nytänkande, öppenhet, work-life-balance samt frihet under ansvar. Vi erbjuder stora svängutrymmen och det är bara vi själva som kan sätta våra gränser. Vi behöver våga, testa nytt och utmana både oss själva och branschen, därför söker vi en nytänkande, ansvarstagande och erfaren CPM med förmåga att skapa enkelhet och effektivitet – både vad det gäller interna rutiner och processer, samt avseende framtidens samarbete med leverantörer och kund. Vidare erbjuder vi dig:

En karriär inom ett starkt bolag som ingår i Bergman & Beving, en modern koncern med tydligt fokus på att bygga starka premiumvarumärken inom bygg- och industribranschen.Ett av branschens med anrika och starkaste varumärken med väletablerade produkter och attraktiva tjänster och koncept.Ett bolag med sunt ledarskap, platt organisation och korta beslutsvägar.

https://www.youtube.com/watch?v=gLEbO8zL4HM&t=14s

OM DIG

Vi söker dig som vill utmana en traditionell bransch och möta en föränderlig marknad med nya krav och köpbeteenden. Du har ett gediget kunnande och erfarenhet från byggindustrin, samt intresse för teknik och trender inom bygg. Du har mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska. För att nå framgång i rollen tror vi att du är nyfiken, produkt- och affärskreativ, samt angelägen om att leverera ett bra resultat i tid.

För att vi ska trivas med varandra och tillsammans skapa Sveriges starkaste leverantör av verktyg för professionellt bruk inom bygg, ser vi att du har viljan och en självklar förmåga att analysera, driva, samt effektivt planera, prioritera och följa upp. Förhoppningsvis har du lätt för att zooma både in och ut, för att både kunna se detaljer och helhet, då vår bransch, omvärld och våra kunders behov och köpbeteende förändras snabbt.

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa, på tel: 0735-21 65 31 eller via mail: [email protected]. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer genomförs vecka 46-48. Varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer om Luna Group på www.lunagroup.se 

Sökord: CPM, "Commercial Product Manager", Porduktchef, "kommersiell produktchef", produktutveckling, koncept, erbjudandeutveckling, bygg, Luna, Visa mindre

Butikschef till Ahlsell i Alingsås

Ansök    Dec 12    SalesOnly Sverige AB    Butikschef
Ahlsell söker en butikschef till Alingsås - detta är en fantastisk chans att få arbeta med försäljning och ledarskap i branschens ledande bolag. Vi söker en ledare som med sitt engagemang och coachande sätt utvecklar vår personal, butik och våra kunder. Våra kunder är proffs som bygger, installerar och underhåller. Tillsammans med dem löser du och dina medarbetare dagliga utmaningar. Vår uppgift är att göra deras vardag enklare och vår kunskap gör det enk... Visa mer
Ahlsell söker en butikschef till Alingsås - detta är en fantastisk chans att få arbeta med försäljning och ledarskap i branschens ledande bolag. Vi söker en ledare som med sitt engagemang och coachande sätt utvecklar vår personal, butik och våra kunder.

Våra kunder är proffs som bygger, installerar och underhåller. Tillsammans med dem löser du och dina medarbetare dagliga utmaningar. Vår uppgift är att göra deras vardag enklare och vår kunskap gör det enklare att bygga ett bättre samhälle. Hos oss säljer du inte bara produkter, du erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras vardag och processer.

Vi erbjuder

Ahlsell är en trygg arbetsgivare, som främjar utveckling, mångfald, öppenhet, samt ett långsiktigt och ansvarsfullt agerande. Våra värderingar – Ansvar, Öppenhet och Enkelhet – vägleder oss i vardagen. Som chef har du stöd i andra ledare, HR och kollegor. Här är medarbetarengagemang ett övergripande mål och det önskar vi att du är med och utvecklar!

Ditt erbjudande till kund består av ett ett enormt stort och heltäckande utbud av produkter och lösningar. Vi på Ahlsell strävar vi efter att göra tillvaron enklare för våra medarbetare och kunder. Vill du bli en del av Sveriges största och bästa säljorganisation?

Om rollen

Som butikschef på Ahlsell i Alingsås är du övergripande ansvarig för butikens utveckling, säkerhet och lönsamhet, samt för två butikssäljare. I vardagen handlar din roll bland annat om att:

coacha dina medarbetarese till att butiken är rätt bemannadse till att vi har rätt sortiment på hyllornase till att du och dina medarbetare ger kunder i Alingsås med omnejd bästa tänkbara servicesamverka med övriga butikschefer inom region västregistrera, analysera och rapportera försäljningssiffrorleda och fördela arbetet så att butiken blir effektiv, säker och lönsamskapa och utveckla en säljkultur i världsklass!

Om dig

Vi söker dig med erfarenhet av ledarskap och butik. Det är ett stort plus om du har en bakgrund från branschen och erfarenhet av merchandise. Du är ansvarstagande, kommunikativ, positiv, kreativ, förtroendeingivande och i alla lägen ett föredöme. För att lyckas är det viktigt att du är tydlig, öppensinnad, samt gillar att samarbeta, ta ansvar och att arbeta resultatinriktat.

Din bakgrund kan variera, men meriterande är om du har bransch- eller produktkunskap. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper och ditt ledarskap.



Placering: Ahlsells butik i Alingsås

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén och researcher Helen Rubin. Önskas ytterligare information når du Kajsa på 0735-21 65 31 [email protected]. I den här processen arbetar vi parallellt med interna och externa kandidater. Urval och intervjuder sker löpande (med uppehåll under mellandagarna) och fokus är att intervjuer genomförs under vecka 3. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering vilket innebär att du som är sökande kan komma att få genomföra ett antal tester som ett steg i rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan! 

OM AHLSELL

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 31 miljarder SEK. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs! Visa mindre

Butikschef till Ahlsell i Alingsås

Ansök    Dec 23    SalesOnly Sverige AB    Butikschef
Ahlsell söker en butikschef till Alingsås - detta är en fantastisk chans att få arbeta med försäljning och ledarskap i branschens ledande bolag. Vi söker en ledare som med sitt engagemang och coachande sätt utvecklar vår personal, butik och våra kunder. Våra kunder är proffs som bygger, installerar och underhåller. Tillsammans med dem löser du och dina medarbetare dagliga utmaningar. Vår uppgift är att göra deras vardag enklare och vår kunskap gör det enk... Visa mer
Ahlsell söker en butikschef till Alingsås - detta är en fantastisk chans att få arbeta med försäljning och ledarskap i branschens ledande bolag. Vi söker en ledare som med sitt engagemang och coachande sätt utvecklar vår personal, butik och våra kunder.

Våra kunder är proffs som bygger, installerar och underhåller. Tillsammans med dem löser du och dina medarbetare dagliga utmaningar. Vår uppgift är att göra deras vardag enklare och vår kunskap gör det enklare att bygga ett bättre samhälle. Hos oss säljer du inte bara produkter, du erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras vardag och processer.

Vi erbjuder

Ahlsell är en trygg arbetsgivare, som främjar utveckling, mångfald, öppenhet, samt ett långsiktigt och ansvarsfullt agerande. Våra värderingar – Ansvar, Öppenhet och Enkelhet – vägleder oss i vardagen. Som chef har du stöd i andra ledare, HR och kollegor. Här är medarbetarengagemang ett övergripande mål och det önskar vi att du är med och utvecklar!

Ditt erbjudande till kund består av ett ett enormt stort och heltäckande utbud av produkter och lösningar. Vi på Ahlsell strävar vi efter att göra tillvaron enklare för våra medarbetare och kunder. Vill du bli en del av Sveriges största och bästa säljorganisation?

Om rollen

Som butikschef på Ahlsell i Alingsås är du övergripande ansvarig för butikens utveckling, säkerhet och lönsamhet, samt för två butikssäljare. I vardagen handlar din roll bland annat om att:

coacha dina medarbetarese till att butiken är rätt bemannadse till att vi har rätt sortiment på hyllornase till att du och dina medarbetare ger kunder i Alingsås med omnejd bästa tänkbara servicesamverka med övriga butikschefer inom region västregistrera, analysera och rapportera försäljningssiffrorleda och fördela arbetet så att butiken blir effektiv, säker och lönsamskapa och utveckla en säljkultur i världsklass!

Om dig

Vi söker dig med erfarenhet av ledarskap och butik. Det är ett stort plus om du har en bakgrund från branschen och erfarenhet av merchandise. Du är ansvarstagande, kommunikativ, positiv, kreativ, förtroendeingivande och i alla lägen ett föredöme. För att lyckas är det viktigt att du är tydlig, öppensinnad, samt gillar att samarbeta, ta ansvar och att arbeta resultatinriktat.

Din bakgrund kan variera, men meriterande är om du har bransch- eller produktkunskap. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper och ditt ledarskap.



Placering: Ahlsells butik i Alingsås

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén och researcher Helen Rubin. Önskas ytterligare information når du Kajsa på 0735-21 65 31 [email protected]. I den här processen arbetar vi parallellt med interna och externa kandidater. Urval och intervjuder sker löpande (med uppehåll under mellandagarna) och fokus är att intervjuer genomförs under vecka 3. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering vilket innebär att du som är sökande kan komma att få genomföra ett antal tester som ett steg i rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan! 

OM AHLSELL

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 31 miljarder SEK. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs! Visa mindre

Butikschef till Ahlsell i Partille

Ansök    Jan 13    SalesOnly Sverige AB    Butikschef
Ahlsell söker en butikschef till Partille - detta är en fantastisk chans att få arbeta med försäljning och ledarskap i branschens ledande bolag. Vi söker en ledare som med sitt engagemang och coachande sätt utvecklar vår personal, butik och våra kunder. Våra kunder är proffs som bygger, installerar och underhåller. Tillsammans med dem löser du och dina medarbetare dagliga utmaningar. Vår uppgift är att göra deras vardag enklare och vår kunskap gör det enk... Visa mer
Ahlsell söker en butikschef till Partille - detta är en fantastisk chans att få arbeta med försäljning och ledarskap i branschens ledande bolag. Vi söker en ledare som med sitt engagemang och coachande sätt utvecklar vår personal, butik och våra kunder.

Våra kunder är proffs som bygger, installerar och underhåller. Tillsammans med dem löser du och dina medarbetare dagliga utmaningar. Vår uppgift är att göra deras vardag enklare och vår kunskap gör det enklare att bygga ett bättre samhälle. Hos oss säljer du inte bara produkter, du erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras vardag och processer.

Vi erbjuder

Ahlsell är en trygg arbetsgivare, som främjar utveckling, mångfald, öppenhet, samt ett långsiktigt och ansvarsfullt agerande. Våra värderingar – Ansvar, Öppenhet och Enkelhet – vägleder oss i vardagen. Som chef har du stöd i andra ledare, HR och kollegor. Här är medarbetarengagemang ett övergripande mål och det önskar vi att du är med och utvecklar!

Ditt erbjudande till kund består av ett ett enormt stort och heltäckande utbud av produkter och lösningar. Vi på Ahlsell strävar vi efter att göra tillvaron enklare för våra medarbetare och kunder. Vill du bli en del av Sveriges största och bästa säljorganisation?

Om rollen

Som butikschef på Ahlsell i Partille är du övergripande ansvarig för butikens utveckling, säkerhet och lönsamhet, samt för tre butikssäljare. I vardagen handlar din roll bland annat om att:

coacha dina medarbetarese till att butiken är rätt bemannadse till att vi har rätt sortiment på hyllornase till att du och dina medarbetare ger kunder i Partille med omnejd bästa tänkbara servicesamverka med övriga butikschefer inom region västregistrera, analysera och rapportera försäljningssiffrorleda och fördela arbetet så att butiken blir effektiv, säker och lönsamskapa och utveckla en säljkultur i världsklass!

Om dig

Vi söker dig med erfarenhet av ledarskap och butik. Det är ett stort plus om du har en bakgrund från branschen och erfarenhet av merchandise. Du är ansvarstagande, kommunikativ, positiv, kreativ, förtroendeingivande och i alla lägen ett föredöme. För att lyckas är det viktigt att du är tydlig, öppensinnad, samt gillar att samarbeta, ta ansvar och att arbeta resultatinriktat.

Din bakgrund kan variera, men meriterande är om du har bransch- eller produktkunskap. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper och ditt ledarskap.



Placering: Ahlsells butik i Partille

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén och researcher Helen Rubin. Önskas ytterligare information når du Kajsa på 0735-21 65 31 [email protected]. I den här processen arbetar vi parallellt med interna och externa kandidater. Urval och intervjuer sker löpande och fokus är att intervjuer genomförs under vecka 3-5. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering vilket innebär att du som är sökande kan komma att få genomföra ett antal tester som ett steg i rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan!

OM AHLSELL

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 31 miljarder SEK. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs! Visa mindre