Lediga jobb som Kundtjänstchef i Alingsås

Se lediga jobb som Kundtjänstchef i Alingsås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alingsås som finns hos arbetsgivaren.

Kundservicechef till Alingsåshem

Ansök    Jun 10    AB Effektiv Borås    Kundtjänstchef
Vi söker nu en strategisk och engagerad kundservicechef som vill leda, utveckla och kvalitetssäkra vår kundserviceverksamhet - med fokus på både människor och resultat. Din framtida arbetsgivare Alingsåshem Vi har det unika uppdraget att vara allmännyttan i Alingsås kommun, samtidigt som vi äger, förvaltar, utvecklar och bygger kommunens samhällsfastigheter. Vi äger och förvaltar vi cirka 3 400 lägenheter och 240 000 kvadratmeter lokaler i Alingsås kommu... Visa mer
Vi söker nu en strategisk och engagerad kundservicechef som vill leda, utveckla och kvalitetssäkra vår kundserviceverksamhet - med fokus på både människor och resultat.
Din framtida arbetsgivare Alingsåshem

Vi har det unika uppdraget att vara allmännyttan i Alingsås kommun, samtidigt som vi äger, förvaltar, utvecklar och bygger kommunens samhällsfastigheter. Vi äger och förvaltar vi cirka 3 400 lägenheter och 240 000 kvadratmeter lokaler i Alingsås kommun, det gör oss till den största hyresvärden i kommunen. Våra fastigheter består av ett stort antal skolor och förskolor, ishall, simhall, gruppboenden och äldreboenden men också idrottshallar och kulturbyggnader som Alingsås rådhus och museum. Förutom samhällsfastigheter förvaltar vi kontor, industrier samt restaurang- och butikslokaler.
Inom Alingsåshem är vi ca 75 medarbetare som tillsammans strävar efter att skapa och erbjuda hållbara och trivsamma livsmiljöer där människor och verksamheter tryggt kan växa och utvecklas, genom hela livet. Vårt löfte är hem för människor och verksamheter genom livets alla skeenden, det genomsyrar det vi gör, varje dag.
Alingsåshem är Alingsås kommuns fastighetskoncern som äger, förvaltar och hyr ut bostäder och lokaler. Koncernen, som styrs med ägardirektiv från kommunen, verkar under samlingsnamnet Alingsåshem AB.

Vad erbjuder rollen hos Alingsåshem?

Som kundservicechef hos oss får du en bred och ansvarsfull roll där du leder och utvecklar kundserviceavdelningen och säkerställer en professionell, rättvis och effektiv hantering av hela uthyrningsprocessen – från bostadskö till inflyttning. Du har det övergripande verksamhets-, personal- och resultatansvaret för avdelningen, som idag består av fem medarbetare, och du planerar, leder och följer upp verksamheten i enlighet med bolagets mål, strategier och budget.
Som en del av bolagets ledningsgrupp bidrar du till bolagets övergripande utveckling. Du arbetar nära andra avdelningar och externa samarbetspartners för att skapa en effektiv och kundorienterad verksamhet.

Vem är du?
Vi söker en trygg och förtroendeingivande ledare med ett genuint engagemang för människor, service och samhällsnytta. Du har gedigen erfarenhet av att leda medarbetare, gärna i förändringsarbete, och trivs i en roll där du får kombinera strategiskt tänkande med operativt ansvar.
Vi ser att du har erfarenhet från kundservice- och/eller support, och det är bra om du har erfarenhet från fastighetsbranschen och förståelse för hur kommuner är organiserade, men det är inget krav. Har du en högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller statsvetenskap eller motsvarande ser vi det som meriterande. Det viktigaste är att du har ett starkt engagemang och en nyfikenhet som för att du snabbt kan sätta sig in i nya områden.
Du tror på samarbete och ser styrkan i att utvecklas tillsammans med dina medarbetare Du är analytisk och strukturerad, med förmåga att se hur olika delar hänger ihop och påverkar helheten. I en ibland komplex vardag har du förmågan att förenkla, prioritera och skapa tydlighet. Som ledare är du prestigelös, lyhörd och kommunikativ, både i mötet med medarbetare och som en del av ledningen. Vi tror att du trivs i en miljö där människor får växa, där dialogen är öppen och man hjälps åt – för verksamhetens bästa.
Är detta din perfekta match?

Alingsåshem erbjuder dig ett meningsfullt och utvecklande arbete i en samhällsnyttig verksamhet. Här får du möjlighet att forma och utveckla din verksamhet och samtidigt bidra till en hållbar framtid och samhällsutveckling på lång sikt. Du kommer till ett bolag med mycket kompetens, engagemang och vilja!
Inom Alingsåshem ser vi att mångfald berikar och ser därför positivt på sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 2 juli 2025. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Kajsa Larsson på [email protected] eller Sofia Hansson på [email protected]
Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.
Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.
Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.
Sökord

Kundservicechef, chef kundservice, teamledare kundtjänst, bostadsuthyrning, uthyrningsansvarig, fastighetsförvaltning, hyresadministration, kundservicechef, kundservice, Alingsåshem, samhällsnyttan, Alingsås, Effektiv Visa mindre

Operativ chef för kundtjänst och servicekoordinering

Ansök    Apr 15    NearYou Sverige AB    Kundtjänstchef
Om företaget Putsa Sweden AB är en ledande aktör inom fönsterputsning som stolt serverar kunder över Västra Götaland och delar av Halland. Med närmare 10 000 nöjda kunder och en snabbt växande kundstock, sätter vi en stark betoning på kvalitet och pålitlighet. Vi erbjuder en unik prenumerationstjänst på fönsterputs som garanterar en fläckfri utsikt året runt. Vårt mål är att skapa mer fritid, mindre konflikter och ett renare samvete för våra kunder genom v... Visa mer
Om företaget
Putsa Sweden AB är en ledande aktör inom fönsterputsning som stolt serverar kunder över Västra Götaland och delar av Halland. Med närmare 10 000 nöjda kunder och en snabbt växande kundstock, sätter vi en stark betoning på kvalitet och pålitlighet. Vi erbjuder en unik prenumerationstjänst på fönsterputs som garanterar en fläckfri utsikt året runt. Vårt mål är att skapa mer fritid, mindre konflikter och ett renare samvete för våra kunder genom våra fönsterputsprenumerationer.
Vår verksamhet bygger på innovation, kundnöjdhet och en stark värdegrund där varje medarbetare spelar en nyckelroll. Genom att kontinuerligt sträva efter förbättringar och hållbarhet i allt vi gör, skapar vi ett arbetsklimat där våra anställda kan växa och utvecklas tillsammans med företaget.

Tjänstebeskrivning
Putsa söker just nu en operativ chef för deras kundtjänst och servicekoordinering. Är du en erfaren ledare med förmåga att driva förändring och effektivisering inom kundtjänst och servicekoordinering? Har du dessutom ett intresse för AI och utveckling? Då kommer du att trivas hos Putsa! Här får du möjligheten att spela en central roll i att driva deras företags framgång.

I denna befattning kommer du att ha ledaransvar för ett litet och kompetent kundtjänst- och koordineringsteam, vilket innebär att säkerställa enastående service och effektiv leverans samtidigt som du upprätthåller hög produktivitetsnivå. Ditt team kommer att vara ansvarigt för samordningen av alla Putsa enheter. Vidare kommer ditt arbete att vara avgörande för att stödja företagets strategier och mål. Din roll är både operativ och strategisk, och du behöver trivas i en föränderlig miljö.

Utöver ovan kommer du att:
• Ansvara för den dagliga driften av kundtjänst- och servicekoordineringsteamet
• Driva ständiga förbättringar vad gäller planering, koordinering, samt uppföljning av Putsas tjänster
• Ha ett nära samarbete med VD och ledningsteamet för att säkerställa att tjänsternas resultat ligger i linje med företagets mål och strategier
• Vara delaktig i det operativa dagliga arbetet

Kvalifikationer
För att trivas och lyckas i denna roll är det värdefullt att ha erfarenhet av ledarskap, särskilt inom områden som kundtjänst eller servicekoordinering. Det är även av stor betydelse att du besitter en skarp analytisk förmåga och har förmågan att utveckla strategier som kan optimera verksamheten. Att kunna inspirera och utveckla ett team är en nyckelkomponent, tillsammans med ledaregenskaper som driver motivation och samarbete mot gemensamma mål.

Förutom detta är kommunikationsförmågor avgörande för att hantera olika intressenter på ett effektivt sätt. Vi tror att du är proaktiv och flexibel då arbetet sker i en miljö som ständigt förändras för att kunna möta de utmaningar som kan uppstå längs vägen. En nyckelkompetens i rollen är att kunna hantera stora mängder data på ett strukturerat och effektivt sätt. Har du dessutom erfarenhet av AI och är intresserad av att implementera framtidens teknologier tror vi att du är helt rätt för Putsa!

Vad erbjuder vi dig?
En dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka och växa, både professionellt och personligt. Vi värdesätter vår företagskultur och du blir en del av ledningsgruppen.

Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Moa Jarl tel: 073 509 03 95. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en föränderlig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Visa mindre

Manager BIM Production till PostNord Strålfors

Ansök    Jan 30    PostNord Strålfors AB    Kundtjänstchef
Vill du vara del av ett företag som spelar en viktig roll i den nordiska kommunikationsinfrastrukturen och som är på en spännande förändringsresa? Vår kultur präglas av högt kundfokus, starka samarbeten, en vilja att alltid utvecklas och laget före jaget. Vi söker nu en Manager BIM Production till vårt team inom Business Integration Management som vill vara med och utveckla vårt fortsatta arbete på PostNord Strålfors! Ditt uppdrag I rollen som Manage... Visa mer
Vill du vara del av ett företag som spelar en viktig roll i den nordiska kommunikationsinfrastrukturen och som är på en spännande förändringsresa? Vår kultur präglas av högt kundfokus, starka samarbeten, en vilja att alltid utvecklas och laget före jaget.

Vi söker nu en Manager BIM Production till vårt team inom Business Integration Management som vill vara med och utveckla vårt fortsatta arbete på PostNord Strålfors!

Ditt uppdrag
I rollen som Manager BIM Production hos oss kommer du att arbeta med att stärka vår position på marknaden för EDI kommunikation och ansvara för att vår löpande IT produktion uppfyller de högsta kvalitetskraven i leveransen av våra Business Integration Management tjänster.

Du kommer att ingå i ett ledningsteam för vår Nordiska Business Integration Management verksamhet och ha ett team med 8 direktrapporterande Integratörer/konsulter samt ha ett ansvar för våra interna IT partners, Nordic IT och externa partners.

Din roll är en nyckelfunktion i vår nordiska satsning inom Business Integration Management och vi vill gärna se dig som har ett driv och vilja att tillsammans lyckas med att erbjuda marknaden den bästa tjänsten

I din roll förekommer att ansvara för utvecklingsprojekt, migreringsprojekt, förvaltning, leveranser och kundkontakter

Om teamet
Du kommer att ingå i en specialistenhet som består av drygt 30 personer och du kommer rapportera till Head of Business Integration Management och ingå i enhetens ledningsgrupp.

Teamet har ett stort fokus på att skapa nya affärer, förvalta och utveckla befintliga kunder både direkt och genom våra Nordiska säljorganisationer och din roll blir en nyckelkompetens för en fortsatt framgångsrik resa. Vi är ambitiösa med en stark drivkraft att nå en hög leverans. Vårt mantra för framgång är att må bra och ha roligt.

Huvudsakliga ansvarsområden

- Ansvara för vår operativa leverans
- Leda teamet och våra leverantörer
- Delta i utvecklingsarbetet (SAFE)
- Utveckla vår konsulttjänst inom Integrationskonsulting
- Vara en del av vår ledningsgrupp för Business Integration Management

 Vi vänder oss till dig som har

- Minst 3-5 års erfarenhet av liknande ledningsarbete inom Produktions IT och har en god förståelse för företags olika processer. Din personlighet är viktig och vi söker dig som har hög aktivitet, vågar ta initiativ och tycker om att arbeta brett inom IT området
- Erfarenhet av att arbeta både med leverantörsupphandlingar och kundkontakter
- Vidare har du en relevant högskoleutbildning eller motsvarande, körkort samt möjlighet att resa. Du trivs med att jobba både självständigt och i team.

På Strålfors utövar alla ledarskap, oavsett om vi leder andra, oss själva eller ett projekt, och det som vägleder oss i allt vi gör är vårt ABC Självledarskap. Vi är ansvarsfulla (Accountable), modiga (Brave) och engagerade (Committed) och det är egenskaper som vi lever efter och värderar högt.

Du erbjuds
Hos oss erbjuds du en roll i ett företag som drivs av människor som är passionerade i att hjälpa våra kunder med sin kommunikation. Vi tror att vår framgång skapas av motiverade och engagerade medarbetare och chefer. Hos oss finns en stort förtroende för våra anställda vilket skapar utrymme för att ta egna initiativ och att driva sina frågor för att bidra till företagets övergripande strategi och mål.

Vi tror att de bästa idéerna skapas då vi tar del av olika perspektiv och vi är övertygade om att mångfald och inkludering är nyckelfaktorer för att möjliggöra innovation och nytänkande. Det är vår gemensamma kompetens, där varje medarbetare bidrar, som är vår styrka och möjliggör vår framgång. Kompetens för oss innebär allt från kunskaper, färdigheter, erfarenheter och problemlösningsförmåga till vilja, motivation, beteenden och personlighet.

Företaget erbjuder hybrid arbetsplats med placeringsort i Malmö, Alingsås, Ljungby eller Solna.

Frågor om tjänsten besvaras av Lars Lundström, email: [email protected] alt på mob: +46 76 192 86 82

Vi ser gärna ett snabbt avslut kring denna tillsättning och gör därför löpande urval så sök gärna redan idag.

Välkommen med din ansökan!

 

PostNord Stralfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.

PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2021). Visa mindre

Manager BIM Production till PostNord Strålfors

Ansök    Jan 23    PostNord Strålfors AB    Kundtjänstchef
Vill du vara del av ett företag som spelar en viktig roll i den nordiska kommunikationsinfrastrukturen och som är på en spännande förändringsresa? Vår kultur präglas av högt kundfokus, starka samarbeten, en vilja att alltid utvecklas och laget före jaget. Vi söker nu en Manager BIM Production till vårt team inom Business Integration Management som vill vara med och utveckla vårt fortsatta arbete på PostNord Strålfors! Ditt uppdrag I rollen som Manage... Visa mer
Vill du vara del av ett företag som spelar en viktig roll i den nordiska kommunikationsinfrastrukturen och som är på en spännande förändringsresa? Vår kultur präglas av högt kundfokus, starka samarbeten, en vilja att alltid utvecklas och laget före jaget.

Vi söker nu en Manager BIM Production till vårt team inom Business Integration Management som vill vara med och utveckla vårt fortsatta arbete på PostNord Strålfors!

Ditt uppdrag
I rollen som Manager BIM Production hos oss kommer du att arbeta med att stärka vår position på marknaden för EDI kommunikation och ansvara för att vår löpande IT produktion uppfyller de högsta kvalitetskraven i leveransen av våra Business Integration Management tjänster.

Du kommer att ingå i ett ledningsteam för vår Nordiska Business Integration Management verksamhet och ha ett team med 8 direktrapporterande Integratörer/konsulter samt ha ett ansvar för våra interna IT partners, Nordic IT och externa partners.

Din roll är en nyckelfunktion i vår nordiska satsning inom Business Integration Management och vi vill gärna se dig som har ett driv och vilja att tillsammans lyckas med att erbjuda marknaden den bästa tjänsten

I din roll förekommer att ansvara för utvecklingsprojekt, migreringsprojekt, förvaltning, leveranser och kundkontakter

Om teamet
Du kommer att ingå i en specialistenhet som består av drygt 30 personer och du kommer rapportera till Head of Business Integration Management och ingå i enhetens ledningsgrupp.

Teamet har ett stort fokus på att skapa nya affärer, förvalta och utveckla befintliga kunder både direkt och genom våra Nordiska säljorganisationer och din roll blir en nyckelkompetens för en fortsatt framgångsrik resa. Vi är ambitiösa med en stark drivkraft att nå en hög leverans. Vårt mantra för framgång är att må bra och ha roligt.

Huvudsakliga ansvarsområden

- Ansvara för vår operativa leverans
- Leda teamet och våra leverantörer
- Delta i utvecklingsarbetet (SAFE)
- Utveckla vår konsulttjänst inom Integrationskonsulting
- Vara en del av vår ledningsgrupp för Business Integration Management

 Vi vänder oss till dig som har

- Minst 3-5 års erfarenhet av liknande ledningsarbete inom Produktions IT och har en god förståelse för företags olika processer. Din personlighet är viktig och vi söker dig som har hög aktivitet, vågar ta initiativ och tycker om att arbeta brett inom IT området
- Erfarenhet av att arbeta både med leverantörsupphandlingar och kundkontakter
- Vidare har du en relevant högskoleutbildning eller motsvarande, körkort samt möjlighet att resa. Du trivs med att jobba både självständigt och i team.

På Strålfors utövar alla ledarskap, oavsett om vi leder andra, oss själva eller ett projekt, och det som vägleder oss i allt vi gör är vårt ABC Självledarskap. Vi är ansvarsfulla (Accountable), modiga (Brave) och engagerade (Committed) och det är egenskaper som vi lever efter och värderar högt.

Du erbjuds
Hos oss erbjuds du en roll i ett företag som drivs av människor som är passionerade i att hjälpa våra kunder med sin kommunikation. Vi tror att vår framgång skapas av motiverade och engagerade medarbetare och chefer. Hos oss finns en stort förtroende för våra anställda vilket skapar utrymme för att ta egna initiativ och att driva sina frågor för att bidra till företagets övergripande strategi och mål.

Vi tror att de bästa idéerna skapas då vi tar del av olika perspektiv och vi är övertygade om att mångfald och inkludering är nyckelfaktorer för att möjliggöra innovation och nytänkande. Det är vår gemensamma kompetens, där varje medarbetare bidrar, som är vår styrka och möjliggör vår framgång. Kompetens för oss innebär allt från kunskaper, färdigheter, erfarenheter och problemlösningsförmåga till vilja, motivation, beteenden och personlighet.

Företaget erbjuder hybrid arbetsplats med placeringsort i Malmö, Alingsås, Ljungby eller Solna.

Frågor om tjänsten besvaras av Lars Lundström, email: [email protected] alt på mob: +46 76 192 86 82

Vi ser gärna ett snabbt avslut kring denna tillsättning och gör därför löpande urval så sök gärna redan idag.

Välkommen med din ansökan!

 

PostNord Stralfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.

PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2021). Visa mindre

Kundtjänstchef med ekonomiuppgifter hos Putsa Sweden AB

Ansök    Feb 9    NearYou Borås 7H AB    Kundtjänstchef
Om företaget Putsa Sweden AB är en ledande aktör inom fönsterputsning som stolt serverar kunder över Västra Götaland och delar av Halland. Med närmare 10 000 nöjda kunder och en snabbt växande kundstock, sätter vi en stark betoning på kvalitet och pålitlighet. Vi erbjuder en unik prenumerationstjänst på fönsterputs som garanterar en fläckfri utsikt året runt. Vårt mål är att skapa mer fritid, mindre konflikter och ett renare samvete för våra kunder genom v... Visa mer
Om företaget
Putsa Sweden AB är en ledande aktör inom fönsterputsning som stolt serverar kunder över Västra Götaland och delar av Halland. Med närmare 10 000 nöjda kunder och en snabbt växande kundstock, sätter vi en stark betoning på kvalitet och pålitlighet. Vi erbjuder en unik prenumerationstjänst på fönsterputs som garanterar en fläckfri utsikt året runt. Vårt mål är att skapa mer fritid, mindre konflikter och ett renare samvete för våra kunder genom våra fönsterputsprenumerationer.
Vår verksamhet bygger på innovation, kundnöjdhet och en stark värdegrund där varje medarbetare spelar en nyckelroll. Genom att kontinuerligt sträva efter förbättringar och hållbarhet i allt vi gör, skapar vi ett arbetsklimat där våra anställda kan växa och utvecklas tillsammans med företaget.

Tjänstebeskrivning
Som kundtjänstchef med ekonomiuppgifter hos Putsa Sweden AB kommer du att leda vårt lilla, och mycket trevliga kundtjänstteam och bl.a. hantera viktiga ekonomiadministrativa uppgifter. Ditt ansvar inkluderar att optimera kundserviceprocesser, hantera leverantörs- och kundreskontra, säkerställa noggrann rapportering, utföra ruttplaneringar och leda internsupporten till våra putsare. Vi söker en ledare som kan driva förbättringar och effektivisera våra arbetsflöden.

Kvalifikationer
Vem du är:
• Erfarenhet av ledarskap inom kundtjänst – gärna med ekonomiinslag i rollen.
• Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att utveckla strategier.
• Förmåga att inspirera och utveckla ett team.

Vad erbjuder vi dig?
En dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka och växa, både professionellt och personligt. Vi värdesätter vår företagskultur och du blir en del av ledningsgruppen.

Låter det intressant?
Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Moa Jarl tel: 073 509 03 95. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en föränderlig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Att arbeta som konsult på NearYou
Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester.

Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare. Visa mindre

Team Manager Integrations

Attraheras du av att få arbeta i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö i ett av nordens ledande företag inom digital kommunikation? Har du ett brinnande intresse för vad den digitala transformationen skapar? PostNord Strålfors söker nu en Team Manager för Integrations i Alingsås. Integrations ansvarar för leveransen av kundintegrationer och kundmappningar för våra tekniska plattformar. Verksamheten har stor bredd, och ett stort antal kunder. Den dag... Visa mer
Attraheras du av att få arbeta i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö i ett av nordens ledande företag inom digital kommunikation? Har du ett brinnande intresse för vad den digitala transformationen skapar?

PostNord Strålfors söker nu en Team Manager för Integrations i Alingsås.

Integrations ansvarar för leveransen av kundintegrationer och kundmappningar för våra tekniska plattformar. Verksamheten har stor bredd, och ett stort antal kunder. Den dagliga verksamheten har därför en stor variation i uppgifter och uppdrag, både i typ av tjänst, format och tidsåtgång. Låter det intressant? Då kan det här vara rätt utmaning för dig!



Tjänsten

Rollen som teamchef innebär personalansvar för en mindre grupp. Du kommer att leda och fördela arbetet samt skapa framgångsrika förutsättningar för avtalsenlig leverans inom kundintegrationer. Du kommer även att arbeta med planering och kvalitet.

I rollen ingår även samverkan med chefer för angränsande områden inom Postnord Strålfors, främst inom försäljning. Du kommer att ha chefskollegor med motsvarande team på två andra orter samt ingå i Integrations ledningsgrupp.

 

 Vi vänder oss till Dig som har

- Minst 3 års ledarskapserfarenhet med goda resultat
- Erfarenhet från förändringsarbete och kundkontakt
- Relevant akademisk examen
- Mycket god förmåga att upprätthålla trovärdighet genom att leverera enligt plan
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska

 

Du har vad som krävs

Vi ser gärna att du som person är lösnings- och leveransorienterad. Du tycker om att ta stort eget ansvar samt trivs med att leda andra. Du är van vid att arbeta strukturerat och med stort leverans- och kundfokus. I din roll är det viktigt att vara påläst, fokuserad, lyhörd och flexibel.

 

Vi erbjuder dig

En inspirerande kreativ miljö med erfarna kollegor på ett företag som är ledande på marknaden för digitala tjänster. Flera av våra kunder är marknadsledande inom sin områden på den Nordiska marknaden. Du kommer att ställas inför utmaningar som är både stimulerande och lärorika. Det är stort fokus på kundupplevelsen för både våra kunder och deras kunder.

PostNord Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden

 

Anställningsform

Tillsvidareanställning på heltid.

 

Din placeringsort

Alingsås

 

Önskar Du ytterligare information

är du välkommen att kontakta Lars Lundström, Head of Nordic Customer Implementation 
Mail: [email protected]

 

Välkommen med din ansökan senast 2020-12-11

Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan ansökningstidens slutdatum.

PostNord Stralfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.

PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen,  den  ledande kommunikations- och  logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2019). Visa mindre

Senior Manager Customer Commercial Service

Ansök    Nov 13    NKT HV Cables AB    Kundtjänstchef
Play a key role in building our growing customer service organisation Do you thrive in a global, dynamic and growing environment, where you and your team play a key role ensuring customer satisfaction? Seeking a new opportunity to inspire, motivate and lead a team? If you have previous leadership experience and a great drive for team management within commercial service, we might have the right job for you! Working closely with our international custome... Visa mer
Play a key role in building our growing customer service organisation


Do you thrive in a global, dynamic and growing environment, where you and your team play a key role ensuring customer satisfaction? Seeking a new opportunity to inspire, motivate and lead a team? If you have previous leadership experience and a great drive for team management within commercial service, we might have the right job for you!
Working closely with our international customers, we develop, manufacture and install efficient and technologically advanced medium and high-voltage cables as well as cable accessories, playing a significant role in the green transformation.


Motivate, inspire and lead our Customer Commercial Service team
The Customer Commercial Service (CCS) team in Alingsås are growing and we are now looking for a senior manager to lead the team going forward. The CCS team has the overall responsibility of supporting our business with the offer-to-cash process as well as giving service and support to our customers within the Accessories business line in Alingsås.
In this role you will lead the offer and order team of around 15 employees, whereas seven of them directly reporting to you, as well as driving process standardization and optimizations.
You will ensure a smooth offer-to-cash process with timely response times and deliveries, manage and develop CCS interfaces towards other departments like Logistics, Planning, Sales, Technical Service and Engineering within the company and be the sparring-partner for leaders of front-end sales.
To empower, inspire and engage our team is crucial – especially since we are in an expanding phase – and driving the ramp-up of CCS in Alingsås will initially be one main focus area for you in this role.
Besides the above your primary tasks will be:
Ensure defined NKT processes and procedures are followed
Manage and continuously improve interfaces with other departments and business lines and drive process efficiencies in CCS
Identifying and providing feedback, effective use of personal development plans and provision of coaching & development opportunities in line with NKT’s performance management framework
Support handling of large/complex tenders and projects as well as customers’ after-sales questions or claims
Identify new tools and technologies to better serve the customer
Support special strategic projects in CCS function globally
Monitor revenue streams and provide sales estimates for current quarter



Open-minded and proactive leader with strong ability to drive change
To succeed in this role you are solution-oriented and keen on tackle challenges in a resilient way in our dynamic environment. You have a proven ability to drive change and ensuring everyone is motivated and inspired in the phase of change.
With a service-oriented and strong customer focus you are trustworthy and willing to take accountability for your own as well as the CCS team’s actions and results. You quickly absorb an overview of tasks to be handled, set the right priorities and making sure we reach the goal in line with the company strategy. Your strong communication skills in combination with your empathetic attitude allows you to build and remain profitable relationships not only internally but also externally.
In addition to the above you have some years’ experience from managing operational customer service teams, supply chain, technical service or similar. You have the ability to interpret market data and financial business data, draw conclusions and make recommendations.
Additionally, your CV comprises:
Experience from B2B sales process cycle is beneficial
Fluency in spoken and written Swedish and English
Experience from transformation or re-organization project is a plus
Technical know-how/basic understanding is a plus



Contact and application
Are you looking for a career in a fast-moving, growing and high-tech environment where you will be able to develop on a personal as well as on a career level? Let us know, we are waiting for you!
Please apply at our website at latest 29th of November 2020. Personality- and Capacity tests may occur in our recruitment process.
If you have any questions regarding the position, you are very welcome to contact Recruiting Manager Katharina Hartmann, +49 221 6760. In case you have any inquiries about the recruitment process please reach out to Senior Recruiter Josefine Persson, [email protected]. Please note that due to the GDPR regulations we cannot accept any applications via e-mail.


Union representatives
Sveriges Ingenjörer - Peter Kjellsson, +46?733 64 21 34
Unionen - Mikael Hammarin, +46?455 759 72

We are looking forward receiving your application!


About NKT
At NKT your skills, ambition and determination will contribute to connecting the world with high quality power cables driving the global transition to renewable energy. Join us and become part of an international organization founded on high ambitions, strong performance and collaboration. We have pioneered the cable industry since 1891, and today we still bring power to life. NKT employs 3.400 and operates globally with headquarter in Brøndby, Denmark. Read more at nkt.com Visa mindre

Team Manager Customer Support

Attraheras du av att få arbeta i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö i ett av nordens ledande företag inom digital kommunikation? Har du ett brinnande intresse för vad den digitala transformationen skapar? PostNord Strålfors söker nu en Team Manager för kompetensgrupp Outsourcing inom Customer Support i Alingsås. Customer Support ansvarar för den dagliga kontakten med våra kunder kring implementationer, ändringsbeställningar, incidenthantering, ou... Visa mer
Attraheras du av att få arbeta i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö i ett av nordens ledande företag inom digital kommunikation? Har du ett brinnande intresse för vad den digitala transformationen skapar?

PostNord Strålfors söker nu en Team Manager för kompetensgrupp Outsourcing inom Customer Support i Alingsås.

Customer Support ansvarar för den dagliga kontakten med våra kunder kring implementationer, ändringsbeställningar, incidenthantering, outsourcinguppdrag samt support för våra tjänster. Verksamheten har stor bredd, och ett stort antal kunder. Den dagliga verksamheten har därför en stor variation i uppgifter och uppdrag, både i typ av tjänst, format och tidsåtgång. Låter det intressant? Då kan det här vara rätt utmaning för dig!

 

Tjänsten

Rollen som Team Manager Costomer Support innebär personalansvar för en mindre grupp. Du kommer att leda och fördela arbetet samt skapa framgångsrika förutsättningar för avtalsenlig leverans. Du kommer även att arbeta med planering och kvalitet.

I rollen ingår även samverkan med chefer för angränsande områden inom Postnord Strålfors, främst inom försäljning. Du kommer att ha chefskollegor med motsvarande team samt ingå i Customer Supports ledningsgrupp.

 

 Vi vänder oss till Dig som har

- Minst 3 års ledarskapserfarenhet med goda resultat
- Erfarenhet av förändringsarbete och kundkontakt
- Relevant akademisk examen
- Mycket god förmåga att upprätthålla trovärdighet genom att supportera och leverera enligt överenskommelse med kunderna
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska
- Erfarenhet från konsult- eller outsourcingtjänster är meriterande

 

För at tha vad som krävs

Vi ser gärna att du som person är lösnings- och leveransorienterad. Du tycker om att ta stort eget ansvar samt trivs med att leda andra. Du är van vid att arbeta strukturerat och med stort leverans- och kundfokus. I din roll är det viktigt att du är påläst, fokuserad, lyhörd och flexibel.

 

Vi erbjuder dig

En inspirerande kreativ miljö med erfarna kollegor på ett företag som är ledande på marknaden för digitala tjänster. Flera av våra kunder är marknadsledande inom sin områden på den Nordiska marknaden. Du kommer att ställas inför utmaningar som är både stimulerande och lärorika. Det är stort fokus på kundupplevelsen för både våra kunder och deras kunder.

PostNord Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden

 

Anställningsform

Tillsvidareanställning på heltid.

 

Din placeringsort

Alingsås

 

Önskar Du ytterligare information

är du välkommen att kontakta Katarina Johansson, Chef Customer Support
Mail: [email protected]

 

Välkommen med din ansökan senast 2020-12-11

Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan ansökningstidens slutdatum.

PostNord Stralfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.

PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen,  den  ledande kommunikations- och  logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2019). Visa mindre