Lediga jobb som Key account manager i Alingsås

Se lediga jobb som Key account manager i Alingsås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alingsås som finns hos arbetsgivaren.

Jobba Med Solceller

Ansök    Maj 4    Getdet AB    Key account manager
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller! Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ???? Erbjuds: ? Hög provision ? Tjäna mycket pengar utan lönetak ? Säljutbildning, betalt fordon & resa Krav: ? Flytande svenska i tal & skrift ? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning ?... Visa mer
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad Visa mindre

Försäljningsansvarig/Franchisetagare

Gillar du att göra affärer och är en driven säljare? Är du nyfiken och sugen på att driva eget företag? Välkommen att bli en del av Skyltstället och vårt grymma team av företagare runt om i Sverige! Skyltstället erbjuder dig som vill bli försäljningsansvarig/franchisetagare ett unikt koncept, där du blir egen företagare, med lågt risktagande och en enkel uppstart. Koncept är enkelt. Du säljer! – våra upphandlade leverantörer producerar! Du kan göra affärer... Visa mer
Gillar du att göra affärer och är en driven säljare? Är du nyfiken och sugen på att driva eget företag?
Välkommen att bli en del av Skyltstället och vårt grymma team av företagare runt om i Sverige!
Skyltstället erbjuder dig som vill bli försäljningsansvarig/franchisetagare ett unikt koncept, där du blir egen företagare, med lågt risktagande och en enkel uppstart. Koncept är enkelt. Du säljer! – våra upphandlade leverantörer producerar! Du kan göra affärer från dag 1!
Skyltstället är ledande i Sverige inom skylt och synlighet för företag och organisationer. Vi är en rikstäckande franchisekedja med lokala kontor från Malmö i söder till Kiruna i norr. Varje lokalkontor är en helhetsleverantör inom varumärkesprofilering, med erbjudande av reklam/profil/marknadsprodukter och framför allt skyltar för inne/utemiljö och event.
Din roll som försäljningsansvarig/ franchisetagare är att arbeta proaktivt med att söka upp nya kunder och sälja företagets produkter och tjänster men också att skapa relation med befintliga kunder och ta hand om inkommande leads. Du är ansvarig för hela säljprocessen från beställning till installation.
Genom att bli en del av en kedja får du tillgång till ett beprövat och framgångsrikts koncept. Förhandlingarna med leverantörer är redan klara och vi kan lova dig att du får tillgång till marknadens största och bredaste produktportfölj. För att hjälpa dig i ditt arbete har vi tagit fram ett proffsigt och enkelt affärssystem, en plattform med allt du behöver i ditt arbete. Dessutom får du utbildning och tillgång till support och stöttning av oss på servicekontoret samt av alla andra franchisetagare inom Skyltstället. Hos oss är du aldrig ensam.
Arbetet är fritt och omväxlande arbete. Du planerar ditt arbete och din tid. Det är du som bestämmer hur bra din verksamhet ska bli och hur mycket pengar du ska tjäna! Med Skyltställets produktportfölj i ryggen, i en bransch med stor målgrupp, finns inget stopp.
För att trivas som försäljningsansvarig/franchisetagare gillar du att göra affärer. Du är en duktig säljare, som är medveten om att hög aktivitet, driv men även uthållighet ger resultat. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av B2B-försäljning med fokus på relationsförsäljning.
Du är kontaktskapande, framåt och orädd, har god kännedom om det lokala området och får gärna ha ett etablerat nätverk. Vi har inget krav på att du varit verksam inom branschen sedan innan eller har erfarenhet av eget företagande, även om det är meriterande.
Du innehar B-körkort, behärska svenska i tal och skrift. Du har även ekonomiska förutsättningar för att satsa på dig själv och ett eget företag!
Viktigast är din personlighet och att du förstår att avgörande för din framgång som försäljningsansvarig/franchisetagare är ditt engagemang, ditt driv och ditt kundfokus.
Är det dags nu? Ta chansen och bli en del av Skyltstället! Skicka in din intresseanmälan via https://www.skyltstallet.se/bli-franchisetagare
När du skickat in din intresseanmälan kontaktar vi dig, för att berätta mer och för att prata om just dina möjligheter till eget företagande inom Skyltstället! Visa mindre

Försäljning - Nyckelperson inom försäljning av marknadsledande borriggar

Det trevliga och ledande företaget i Norden inom borriggar för geoenergi och geoteknik Ornunga är ett snabbväxande företag inom utveckling, produktion och service av maskiner för Geoenergi och Geoteknik. Vi hjälper våra kunder att ställa om till förnybar energi samt undersöka möjligheterna för att bygga infrastruktur och byggnader. Vi på Ornunga har lång erfarenhet av utveckling och försäljning av teknikledande borriggar samt från framgångsrikt bolagsbyg... Visa mer
Det trevliga och ledande företaget i Norden inom borriggar för geoenergi och geoteknik
Ornunga är ett snabbväxande företag inom utveckling, produktion och service av maskiner för Geoenergi och Geoteknik. Vi hjälper våra kunder att ställa om till förnybar energi samt undersöka möjligheterna för att bygga infrastruktur och byggnader.
Vi på Ornunga har lång erfarenhet av utveckling och försäljning av teknikledande borriggar samt från framgångsrikt bolagsbyggande i tidigare bolag. Vårt fokus är att bygga ett vänskapligt och välmående företag som utmanar vår bransch och tar den till nästa nivå.

Vi söker en engagerad nyckelperson inom försäljning av teknikledande borriggar
Vad söker du i din nästa roll? Vad är viktigt för dig?
Om det är att inom försäljning ingå i ett vänskapligt team med hög kompetens inom sitt område kan detta vara en tjänst för dig.
Hos oss får du ta stort eget ansvar. Vi finns där och stödjer dig men du styr själv och ansvarar för dina uppgifter. Vi växer och vill växa med de vi anställer, vi ger gärna ökat ansvar till personen som kommer in.
Ornunga är tacksamma över vårt goda rykte hos våra kunder och vi välkomnas när vi hör av oss.
Dina arbetsuppgifter
Ja, sådana har vi, men viktigast är ditt engagemang.
Här är några exempel på vad din dag kan innehålla:
Försäljning av maskiner, reservdelar och service inom geoenergi- och vattenborrning
Kundbesök i fält ca 3 dagar i veckan (framförallt Sverige)
Geografiskt område (70% Sverige, 20% Norge/Finland/Danmark och 10% övriga världen)
Teknisk handledning
Behovsanalys
Förhandling
Finansiering av maskiner
Hjälpa våra kunder och dina kollegor
Affärssystem (Visma)
CRM (Superoffice)
De flesta kunderna vi vill nå finns i vårt CRM system.



Det är meriterande om du har erfarenhet av teknisk försäljning och/eller av borrning.
Vi tillverkar teknikledande borriggar, våra kunders viktigaste arbetsredskap. Du kommer vara en del i att förstå deras behov och sedan omsätta dem i praktiken. Du är involverad i allt rörande försäljning. Ditt engagemang och intresse kommer göra stor skillnad för våra kunder.
Personliga egenskaper som hade varit positiva
· Engagerad
· Positiv
· Framåtanda
· Serviceinriktad och hjälpsam
· Ordningsam
· Maskinintresserad
· Vilja att lära sig
· Lätt för att samarbeta
· Ansvarsfull
· Metodisk


Dina kvalifikationer
· Utbildning inom försäljning eller borrning
· Minst 5 års erfarenhet
· Goda datakunskaper
· Körkort B
· Svenska
· Engelska
Du lockas av att arbeta på ett företag i snabb utveckling där du har stora möjligheter att påverka din egen arbetssituation.
Vi vet att många som är helt rätt för detta arbete kanske inte söker för att de tror inte de uppfyller allt som står i annonsen. Vi uppmuntrar er till att söka även om ni inte känner igen er i allt.

Varför jobba hos oss?
Vi är ett värdedrivet företag med drivna och ansvarstagande kollegor. Vi har stort engagemang och att lära av varandra är en nyckel till vår trivsel.
För oss är det viktigt med en go stämning på jobbet, och att fritiden är fritid.
Vi växer, men är noga med att vi växer tillsammans med rätt personer och kompetens.
Tveka inte att söka och bli en del av vårt gäng och vår resa.
”Jag som rekryterar heter Marcus Österberg, för mig är det viktigt att tillsammans som ett team utmana vår bransch med nya lösningar – vi är ett gott gäng som har nära samarbete med våra kunder. Vi har stor tillit till varandras kunskap och hjälps åt där det behövs.”


Om tjänsten
· Utgår från oss i Alingsås med möjlighet till visst hybridarbete
· Våra arbetstider är vanligtvis 7-16


Roligt att få ta emot din ansökan!
Gänget på Ornunga


Så här söker du tjänsten
Skicka din ansökan till [email protected] senast den 25 augusti.
Bifoga ditt personliga brev och CV. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!
Kommunikation gällande rekryteringen kommer främst att ske via mail.


Ornunga undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering.


Kontaktperson
Marcus Österberg
[email protected]
0707-494443 Visa mindre

Key Account Manager/Klinisk Produktspecialist till Guldmann!

Om företaget Guldmann Sverige AB arbetar med försäljning, installation och utbildning av medicintekniska produkter i form av patientförflyttningssystem och dess tillbehör. Vi har en ledande ställning på marknaden och verkar över hela Sverige med försäljning, projektledning samt installation och service. Med ett säljteam för varje produktområde är vi experter på det vi gör. På företaget finns även andra funktioner vilket innebär att vi förutom försäljning... Visa mer
Om företaget
Guldmann Sverige AB arbetar med försäljning, installation och utbildning av medicintekniska produkter i form av patientförflyttningssystem och dess tillbehör. Vi har en ledande ställning på marknaden och verkar över hela Sverige med försäljning, projektledning samt installation och service.

Med ett säljteam för varje produktområde är vi experter på det vi gör. På företaget finns även andra funktioner vilket innebär att vi förutom försäljning hanterar hela processen från utveckling av produkter, till installation, service/besiktning och användarutbildningar. Guldmanns kunskap och erfarenhet handlar inte bara om utrustning, det handlar även om funktion och omvårdnad, där du har stora möjligheter att göra skillnad för många människor.

En viktig orsak till våra framgångar och konsekventa och långsiktiga tillväxt är att vi alltid hållit oss till våra grundläggande värderingar: Flexibilitet, Ambition, Kompetens och Trovärdighet. När vi går framtiden till mötes måste dessa värderingar fortsätta att återspegla vår grundläggande inställning till världen runt omkring oss.

Dina arbetsuppgifter
Har du en bakgrund inom vården och vill ta nästa spännande kliv i karriären? Läs vidare – vi erbjuder en relationsbyggande roll där du får vara expert inom ditt område!

Som KAM/Produktspecialist på Guldmann står du för den kliniska expertisen i hela försäljningsprocessen. Du sätter dig in i kundens behov och agerar därmed stöd och rådgivare från första kontakt med kunden till utbildning och uppföljning. Du arbetar i ett team tätt tillsammans med en teknisk säljare och ni har tillsammans det övergripande ansvaret för kundkontakter, offerter, orderavslut, uppföljning och utbildningar.

Dina arbetsuppgifter innefattar:
• Ansvara för försäljning, utbildning och omvårdnadsprocesser av patientförflyttningssystem samt tillbehören kring dem.
• Presentera och ge produktrådgivning samt utbilda i funktion, arbetsprocesser och förflyttningsteknik för våra kundgrupper som inkluderar vårdpersonal, klinikledningar, regionala inköpare och andra relevanta beslutsfattare.
• Allmän kunskap om patientlyftar och tekniska lösningar.
• Utveckla och genomföra kommersiella initiativ inom din region genom tex produktvisningar, kundbesök, kampanjer och mässor.
• Proaktivt söka nya affärsmöjligheter hos nya och befintliga kunder.
• Initiera samt utveckla samarbeten med befintliga och nya kundgrupper som tex privata vårdbolag.
• Underhålla och vårda befintliga kunder samt aktivt höja kunskapsnivån och närvaron på marknaden.
• Vara delaktig i upphandlingsarbetet där du ansvarar för den kliniska delen med pris och produktkännedom.

Rollen är omväxlande med stor möjlighet att vara med och driva vår marknadsposition framåt parallellt med din egen personliga utveckling. Du kommer att arbeta med stor frihet och flexibilitet med eget ansvar att nå uppsatta mål. Du blir en del i ett glatt gäng med kliniska och tekniska säljare och kommer supporteras av din närmaste chef samt interna funktioner som kundservice, projektledare, anbudskoordinator och service/installationsteam. Vi har kort väg från ord till handling och det är viktigt att bibehålla en informell och transparent dialog i teamet, att man vågar testa nytt och har roligt på vägen för att uppnå målen.
Ditt distrikt täcker Region Västra Götaland och Region Jönköping, vilket betyder att resor med övernattningar kan ingå. Du utgår från vårt kontor i Alingsås. Tjänstebil ingår i jobbet.

Din profil
Har du alltid fått höra att du är social och bra på att ta människor? Tycker du om att ha många kontaktytor där relationsbyggande är av högsta vikt? Vad bra – detta är A och O för att lyckas i den här rollen!

Vi söker dig som har en bakgrund som exempelvis fysioterapeut, arbetsterapeut eller sjuksköterska. Har du dessutom arbetat med utbildningar eller medicintekniska lösningar är det meriterande. Som person har du ett stort engagemang för att knyta nya kontakter och skapa långsiktiga relationer samt tycker om att ha ett tätt samarbete med dina kunder. Du har lätt för att prata med olika typer av människor och din goda servicekänsla sitter i ryggmärgen – du agerar nämligen guide för kunden och vad dess verksamhet behöver. Du har en ödmjuk framtoning samtidigt som du har skinn på näsan och är driven och innovativ i ditt arbetssätt.

Du är en lagspelare som är positiv, flexibel och resultatorienterad och tycker om att hitta bästa funktionella lösning till kund. Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift, främst svenska men även engelska. Du behöver behärska Officepaketet och ha en generellt god datavana. B-körkort är ett krav.

Tjänsten är en direktrekrytering till Guldmann Sverige AB. Ansökningar kommer tas emot under semestertiden, urval och intervjuer kommer ske först från v. 33. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Murro på telnr: 0702420766 eller mejl [email protected]. Ansökningar tas endast emot via www.soderco.se med hänsyn till GDPR.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Key Account Manager/Klinisk Produktspecialist till Guldmann!

Om företaget Guldmann Sverige AB arbetar med försäljning, installation och utbildning av medicintekniska produkter i form av patientförflyttningssystem och dess tillbehör. Vi har en ledande ställning på marknaden och verkar över hela Sverige med försäljning, projektledning samt installation och service. Med ett säljteam för varje produktområde är vi experter på det vi gör. På företaget finns även andra funktioner vilket innebär att vi förutom försäljning... Visa mer
Om företaget
Guldmann Sverige AB arbetar med försäljning, installation och utbildning av medicintekniska produkter i form av patientförflyttningssystem och dess tillbehör. Vi har en ledande ställning på marknaden och verkar över hela Sverige med försäljning, projektledning samt installation och service.

Med ett säljteam för varje produktområde är vi experter på det vi gör. På företaget finns även andra funktioner vilket innebär att vi förutom försäljning hanterar hela processen från utveckling av produkter, till installation, service/besiktning och användarutbildningar. Guldmanns kunskap och erfarenhet handlar inte bara om utrustning, det handlar även om funktion och omvårdnad, där du har stora möjligheter att göra skillnad för många människor.

En viktig orsak till våra framgångar och konsekventa och långsiktiga tillväxt är att vi alltid hållit oss till våra grundläggande värderingar: Flexibilitet, Ambition, Kompetens och Trovärdighet. När vi går framtiden till mötes måste dessa värderingar fortsätta att återspegla vår grundläggande inställning till världen runt omkring oss.

Dina arbetsuppgifter
Har du en bakgrund inom vården och vill ta nästa spännande kliv i karriären? Läs vidare – vi erbjuder en relationsbyggande roll där du får vara expert inom ditt område!

Som KAM/Produktspecialist på Guldmann står du för den kliniska expertisen i hela försäljningsprocessen. Du sätter dig in i kundens behov och agerar därmed stöd och rådgivare från första kontakt med kunden till utbildning och uppföljning. Du arbetar i ett team tätt tillsammans med en teknisk säljare och ni har tillsammans det övergripande ansvaret för kundkontakter, offerter, orderavslut, uppföljning och utbildningar.

Dina arbetsuppgifter innefattar:
• Ansvara för försäljning, utbildning och omvårdnadsprocesser av patientförflyttningssystem samt tillbehören kring dem.
• Presentera och ge produktrådgivning samt utbilda i funktion, arbetsprocesser och förflyttningsteknik för våra kundgrupper som inkluderar vårdpersonal, klinikledningar, regionala inköpare och andra relevanta beslutsfattare.
• Allmän kunskap om patientlyftar och tekniska lösningar.
• Utveckla och genomföra kommersiella initiativ inom din region genom tex produktvisningar, kundbesök, kampanjer och mässor.
• Proaktivt söka nya affärsmöjligheter hos nya och befintliga kunder.
• Initiera samt utveckla samarbeten med befintliga och nya kundgrupper som tex privata vårdbolag.
• Underhålla och vårda befintliga kunder samt aktivt höja kunskapsnivån och närvaron på marknaden.
• Vara delaktig i upphandlingsarbetet där du ansvarar för den kliniska delen med pris och produktkännedom.

Rollen är omväxlande med stor möjlighet att vara med och driva vår marknadsposition framåt parallellt med din egen personliga utveckling. Du kommer att arbeta med stor frihet och flexibilitet med eget ansvar att nå uppsatta mål. Du blir en del i ett glatt gäng med kliniska och tekniska säljare och kommer supporteras av din närmaste chef samt interna funktioner som kundservice, projektledare, anbudskoordinator och service/installationsteam. Vi har kort väg från ord till handling och det är viktigt att bibehålla en informell och transparent dialog i teamet, att man vågar testa nytt och har roligt på vägen för att uppnå målen.
Ditt distrikt täcker Region Västra Götaland och Region Jönköping, vilket betyder att resor med övernattningar kan ingå. Du utgår från vårt kontor i Alingsås. Tjänstebil ingår i jobbet.

Din profil
Har du alltid fått höra att du är social och bra på att ta människor? Tycker du om att ha många kontaktytor där relationsbyggande är av högsta vikt? Vad bra – detta är A och O för att lyckas i den här rollen!

Vi söker dig som har en bakgrund som exempelvis fysioterapeut, arbetsterapeut eller sjuksköterska. Har du dessutom arbetat med utbildningar eller medicintekniska lösningar är det meriterande. Som person har du ett stort engagemang för att knyta nya kontakter och skapa långsiktiga relationer samt tycker om att ha ett tätt samarbete med dina kunder. Du har lätt för att prata med olika typer av människor och din goda servicekänsla sitter i ryggmärgen – du agerar nämligen guide för kunden och vad dess verksamhet behöver. Du har en ödmjuk framtoning samtidigt som du har skinn på näsan och är driven och innovativ i ditt arbetssätt.

Du är en lagspelare som är positiv, flexibel och resultatorienterad och tycker om att hitta bästa funktionella lösning till kund. Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift, främst svenska men även engelska. Du behöver behärska Officepaketet och ha en generellt god datavana. B-körkort är ett krav.

Tjänsten är en direktrekrytering till Guldmann Sverige AB. Ansökningar kommer tas emot under semestertiden, urval och intervjuer kommer ske först från v. 33. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Murro på telnr: 0702420766 eller mejl [email protected]. Ansökningar tas endast emot via www.soderco.se med hänsyn till GDPR.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Key Account Manager/Klinisk Produktspecialist till Guldmann!

Om företaget Guldmann Sverige AB arbetar med försäljning, installation och utbildning av medicintekniska produkter i form av patientförflyttningssystem och dess tillbehör. Vi har en ledande ställning på marknaden och verkar över hela Sverige med försäljning, projektledning samt installation och service. Med ett säljteam för varje produktområde är vi experter på det vi gör. På företaget finns även andra funktioner vilket innebär att vi förutom försäljning... Visa mer
Om företaget
Guldmann Sverige AB arbetar med försäljning, installation och utbildning av medicintekniska produkter i form av patientförflyttningssystem och dess tillbehör. Vi har en ledande ställning på marknaden och verkar över hela Sverige med försäljning, projektledning samt installation och service.

Med ett säljteam för varje produktområde är vi experter på det vi gör. På företaget finns även andra funktioner vilket innebär att vi förutom försäljning hanterar hela processen från utveckling av produkter, till installation, service/besiktning och användarutbildningar. Guldmanns kunskap och erfarenhet handlar inte bara om utrustning, det handlar även om funktion och omvårdnad, där du har stora möjligheter att göra skillnad för många människor.

En viktig orsak till våra framgångar och konsekventa och långsiktiga tillväxt är att vi alltid hållit oss till våra grundläggande värderingar: Flexibilitet, Ambition, Kompetens och Trovärdighet. När vi går framtiden till mötes måste dessa värderingar fortsätta att återspegla vår grundläggande inställning till världen runt omkring oss.

Dina arbetsuppgifter
Har du en bakgrund inom vården och vill ta nästa spännande kliv i karriären? Läs vidare – vi erbjuder en relationsbyggande roll där du får vara expert inom ditt område!

Som KAM/Produktspecialist på Guldmann står du för den kliniska expertisen i hela försäljningsprocessen. Du sätter dig in i kundens behov och agerar därmed stöd och rådgivare från första kontakt med kunden till utbildning och uppföljning. Du arbetar i ett team tätt tillsammans med en teknisk säljare och ni har tillsammans det övergripande ansvaret för kundkontakter, offerter, orderavslut, uppföljning och utbildningar.

Dina arbetsuppgifter innefattar:
• Ansvara för försäljning, utbildning och omvårdnadsprocesser av patientförflyttningssystem samt tillbehören kring dem.
• Presentera och ge produktrådgivning samt utbilda i funktion, arbetsprocesser och förflyttningsteknik för våra kundgrupper som inkluderar vårdpersonal, klinikledningar, regionala inköpare och andra relevanta beslutsfattare.
• Allmän kunskap om patientlyftar och tekniska lösningar.
• Utveckla och genomföra kommersiella initiativ inom din region genom tex produktvisningar, kundbesök, kampanjer och mässor.
• Proaktivt söka nya affärsmöjligheter hos nya och befintliga kunder.
• Initiera samt utveckla samarbeten med befintliga och nya kundgrupper som tex privata vårdbolag.
• Underhålla och vårda befintliga kunder samt aktivt höja kunskapsnivån och närvaron på marknaden.
• Vara delaktig i upphandlingsarbetet där du ansvarar för den kliniska delen med pris och produktkännedom.

Rollen är omväxlande med stor möjlighet att vara med och driva vår marknadsposition framåt parallellt med din egen personliga utveckling. Du kommer att arbeta med stor frihet och flexibilitet med eget ansvar att nå uppsatta mål. Du blir en del i ett glatt gäng med kliniska och tekniska säljare och kommer supporteras av din närmaste chef samt interna funktioner som kundservice, projektledare, anbudskoordinator och service/installationsteam. Vi har kort väg från ord till handling och det är viktigt att bibehålla en informell och transparent dialog i teamet, att man vågar testa nytt och har roligt på vägen för att uppnå målen.
Ditt distrikt täcker Region Västra Götaland och Region Jönköping, vilket betyder att resor med övernattningar kan ingå. Du utgår från vårt kontor i Alingsås. Tjänstebil ingår i jobbet.

Din profil
Har du alltid fått höra att du är social och bra på att ta människor? Tycker du om att ha många kontaktytor där relationsbyggande är av högsta vikt? Vad bra – detta är A och O för att lyckas i den här rollen!

Vi söker dig som har en bakgrund som exempelvis fysioterapeut, arbetsterapeut eller sjuksköterska. Har du dessutom arbetat med utbildningar eller medicintekniska lösningar är det meriterande. Som person har du ett stort engagemang för att knyta nya kontakter och skapa långsiktiga relationer samt tycker om att ha ett tätt samarbete med dina kunder. Du har lätt för att prata med olika typer av människor och din goda servicekänsla sitter i ryggmärgen – du agerar nämligen guide för kunden och vad dess verksamhet behöver. Du har en ödmjuk framtoning samtidigt som du har skinn på näsan och är driven och innovativ i ditt arbetssätt.

Du är en lagspelare som är positiv, flexibel och resultatorienterad och tycker om att hitta bästa funktionella lösning till kund. Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift, främst svenska men även engelska. Du behöver behärska Officepaketet och ha en generellt god datavana. B-körkort är ett krav.

Tjänsten är en direktrekrytering till Guldmann Sverige AB. Ansökningar kommer tas emot under semestertiden, urval och intervjuer kommer ske först från v. 33. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Murro på telnr: 0702420766 eller mejl [email protected]. Ansökningar tas endast emot via www.soderco.se med hänsyn till GDPR.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Senior Key Account Manager/Specialistsäljare till PostNord Strålfors, BIM

Vill du vara del av ett företag som spelar en viktig roll i den nordiska kommunikationsinfrastrukturen och som är på en spännande förändringsresa? Vår kultur präglas av högt kundfokus, starka samarbeten, en vilja att alltid utvecklas och laget före jaget. Vi söker nu en Senior Key Account Manager/Specialistsäljare till vårt team inom Business Integration Management som vill vara med och leda utvecklingen i vårt fortsatta arbete på PostNord Strålfors! B... Visa mer
Vill du vara del av ett företag som spelar en viktig roll i den nordiska kommunikationsinfrastrukturen och som är på en spännande förändringsresa? Vår kultur präglas av högt kundfokus, starka samarbeten, en vilja att alltid utvecklas och laget före jaget.

Vi söker nu en Senior Key Account Manager/Specialistsäljare till vårt team inom Business Integration Management som vill vara med och leda utvecklingen i vårt fortsatta arbete på PostNord Strålfors!

Business Integration Management syftar till att förenkla och stödja våra kunders affärsprocesser med inriktning på EDI-kommunikation och mervärdestjänster.

Ditt uppdrag
I rollen kommer du att arbeta med att stärka vår position på EDI-marknaden och ansvara för att vidareutveckla EDI-affären i Norden inom vår enhet Business Integration Management

Du kommer att ha ett självständigt arbete med stöd av specialister, affärsutveckling, after-sales service och integratörer.

Du kommer att få en ledande roll i dialog med våra befintliga säljorganisationer i Norden och fungera som en Team Leader för en liten grupp bestående av 1 Senior Key Account Manager och 2 lösningsspecialister

Du driver hela säljprocessen självständigt och utvecklar våra kundrelationer tillsammans med beslutsfattare på olika nivåer hos våra kunder


Om teamet
Du kommer att ingå i en specialistenhet som består av drygt 30 personer och du kommer rapportera till Head of Business Integration Management och ingå i enhetens ledningsgrupp.

Teamet har ett stort fokus på att skapa nya affärer, förvalta och utveckla befintliga kunder både direkt och genom våra nordiska säljorganisationer och din roll blir en nyckelkompetens för en fortsatt framgångsrik resa. Vi är ambitiösa med en stark drivkraft att nå en hög leverans. Vårt mantra för framgång är att må bra och ha roligt.

Huvudsakliga ansvarsområden

- Identifiera affärsmöjligheter och driva aktiviteter enligt företagets strategi
- Leverera enligt satta försäljningsmål baserade på budget och ansvarsområde
- Säkerställa en ”pipeline” så att den överenskomna totala budgeten kan förverkligas
- Delta och själv driva försäljning inom överenskomna områden
- Delta i gemensamma marknadsaktiviteter efter behov
- Agera som Team Leader för gruppen Specialistförsäljning/Lösningsspecialister

Vi vänder oss till dig som har

- Erfarenhet av liknande arbete inom försäljning; och har en god förståelse för företagens olika processer. Din personlighet är viktig och vi söker dig som har hög aktivitet, vågar ta initiativ och tycker om kundkontakter och försäljning.
- Vidare har du en relevant högskoleutbildning eller motsvarande, körkort samt möjlighet att resa. Du trivs med att jobba både självständigt och i team.

På Strålfors utövar alla ledarskap, oavsett om vi leder andra, oss själva eller ett projekt, och det som vägleder oss i allt vi gör är vårt ABC Självledarskap. Vi är ansvarsfulla (Accountable), modiga (Brave) och engagerade (Committed) och det är egenskaper som vi lever efter och värderar högt.

Du erbjuds
Hos oss erbjuds du en roll i ett företag som drivs av människor som är passionerade i att hjälpa våra kunder med sin kommunikation. Vi tror att vår framgång skapas av motiverade och engagerade medarbetare och chefer. Hos oss finns en stort förtroende för våra anställda vilket skapar utrymme för att ta egna initiativ och att driva sina frågor för att bidra till företagets övergripande strategi och mål.

Vi tror att de bästa idéerna skapas då vi tar del av olika perspektiv och vi är övertygade om att mångfald och inkludering är nyckelfaktorer för att möjliggöra innovation och nytänkande. Det är vår gemensamma kompetens, där varje medarbetare bidrar, som är vår styrka och möjliggör vår framgång. Kompetens för oss innebär allt från kunskaper, färdigheter, erfarenheter och problemlösningsförmåga till vilja, motivation, beteenden och personlighet.

Företaget erbjuder hybrid arbetsplats med placeringsort i Malmö, Alingsås, Ljungby eller Solna.

Frågor om tjänsten besvaras av Lars Lundström, email: [email protected] alt på mob: +46 76 192 86 82

Vi ser gärna ett snabbt avslut kring denna tillsättning och gör därför löpande urval så sök gärna redan idag.

Välkommen med din ansökan!

PostNord Stralfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.

PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2021). Visa mindre

Key Account Manager till Energy Save

Energy Save är specialister på utveckling av kostnadseffektiva , högpresterande och innovativa energisystem baserade på värmepumpsteknik. Bolaget grundades 2009 och har huvudkontor i Alingsås, men finns även i Västerås, Oslo, Maribor samt Kamionki i Polen. Vårt varumärke finns etablerat på 22 europeiska marknader med en historisk försäljning av över 12000 luft/vatten värmepumpar. Vi fokuserar på den värmepumpsteknologi som växer kraftigast - luft/vatten vä... Visa mer
Energy Save är specialister på utveckling av kostnadseffektiva , högpresterande och innovativa energisystem baserade på värmepumpsteknik. Bolaget grundades 2009 och har huvudkontor i Alingsås, men finns även i Västerås, Oslo, Maribor samt Kamionki i Polen. Vårt varumärke finns etablerat på 22 europeiska marknader med en historisk försäljning av över 12000 luft/vatten värmepumpar. Vi fokuserar på den värmepumpsteknologi som växer kraftigast - luft/vatten värmepumpar. Expansionen fortsätter och vi behöver utöka organisationen ytterligare! www.energysave.se

Tycker du det är viktigt att ligga i framkant när det gäller klimatarbete? Vill du ha en roll där du växer och utvecklas med företaget? Läs vidare för då kan detta vara intressant för dig! Energy Save befinner sig i en expansiv fas och nu letar vi efter dig som vill arbeta som Key Account Manager och driva försäljning av större energisystem mot byggsektorn B2B.

Dina arbetsuppgifter:

• Följa marknadens trender i ett brett perspektiv
• Förstå utvecklingen av kundbehov, energimarknad och konkurrenter
• Följa utvecklingen av branschstandard och myndighetskrav
• Identifiera, analysera, prioritera samt utveckla intressanta affärsmöjligheter, föreslå/anpassa produkterbjudanden
• Delta i diskussioner om nya såväl varu-, som tjänsteerbjudanden
• Etablera kundkontakter, bygga kundrelationer
• Initiera, utveckla och driva projekt mot kund samt utbilda kunder
• Sälja produkter, tjänster och projekt i linje med given inriktning och mål på den svenska samt norska marknaden
• Driva kraftfull försäljningsökning av LCS-produkter i Sverige/Norge

Vem är du?

Vi söker dig som är djupt tekniskt kunnig inom försäljning av energisystem, gärna värmepumpar -och/eller VVS. Vi tror att du är en erfaren B2B säljare, van att driva din egen säljprocess och att arbeta självständigt. Du är en relationsbyggande person som har en entreprenöriell läggning och har bakgrund inom företag med affärsexpansion. Vidare är du en god kommunikatör och projektledare och du för dig vant på både svenska och engelska. Då detta är en roll som innefattar resor vill vi att du har B-körkort.

Vi erbjuder

Trots stor expansion senaste året är företagsandan som i ett småbolag – familjär och prestigelös där alla hoppar in och hjälper till där det behövs. Idéer och egna initiativ uppmuntras, och ett eget driv av att utvecklas värderas högt. För rätt person finns mycket goda utvecklingsmöjligheter och vi erbjuder fördelaktiga villkor och en härlig arbetskultur med trevliga kollegor. Sist men inte minst tror vi att du tilltalas av hur Energy Saves affärsidé ligger väldigt rätt i tiden då klimatarbetet blir allt viktigare.

Ansökan

Låter detta intressant? Vi hoppas det! I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsbyrån MTRecruit AB och ansöker gör du via deras hemsida www.mtrecruit.se. Har du frågor om tjänsten vänd dig gärna till Linda Schweitz på 0739-016170 eller Martina Träen på 0722-979760. Vi tar emot ansökningar löpande. Välkommen! Visa mindre

Senior Key Account Manager/Specialistsäljare till PostNord Strålfors, BIM

Vill du vara del av ett företag som spelar en viktig roll i den nordiska kommunikationsinfrastrukturen och som är på en spännande förändringsresa? Vår kultur präglas av högt kundfokus, starka samarbeten, en vilja att alltid utvecklas och laget före jaget. Vi söker nu en Senior Key Account Manager/Specialistsäljare till vårt team inom Business Integration Management som vill vara med och leda utvecklingen i vårt fortsatta arbete på PostNord Strålfors! B... Visa mer
Vill du vara del av ett företag som spelar en viktig roll i den nordiska kommunikationsinfrastrukturen och som är på en spännande förändringsresa? Vår kultur präglas av högt kundfokus, starka samarbeten, en vilja att alltid utvecklas och laget före jaget.

Vi söker nu en Senior Key Account Manager/Specialistsäljare till vårt team inom Business Integration Management som vill vara med och leda utvecklingen i vårt fortsatta arbete på PostNord Strålfors!

Business Integration Management syftar till att förenkla och stödja våra kunders affärsprocesser med inriktning på EDI-kommunikation och mervärdestjänster.

Ditt uppdrag
I rollen kommer du att arbeta med att stärka vår position på EDI-marknaden och ansvara för att vidareutveckla EDI-affären i Norden inom vår enhet Business Integration Management

Du kommer att ha ett självständigt arbete med stöd av specialister, affärsutveckling, after-sales service och integratörer.

Du kommer att få en ledande roll i dialog med våra befintliga säljorganisationer i Norden och fungera som en Team Leader för en liten grupp bestående av 1 Senior Key Account Manager och 2 lösningsspecialister

Du driver hela säljprocessen självständigt och utvecklar våra kundrelationer tillsammans med beslutsfattare på olika nivåer hos våra kunder


Om teamet
Du kommer att ingå i en specialistenhet som består av drygt 30 personer och du kommer rapportera till Head of Business Integration Management och ingå i enhetens ledningsgrupp.

Teamet har ett stort fokus på att skapa nya affärer, förvalta och utveckla befintliga kunder både direkt och genom våra nordiska säljorganisationer och din roll blir en nyckelkompetens för en fortsatt framgångsrik resa. Vi är ambitiösa med en stark drivkraft att nå en hög leverans. Vårt mantra för framgång är att må bra och ha roligt.

Huvudsakliga ansvarsområden

- Identifiera affärsmöjligheter och driva aktiviteter enligt företagets strategi
- Leverera enligt satta försäljningsmål baserade på budget och ansvarsområde
- Säkerställa en ”pipeline” så att den överenskomna totala budgeten kan förverkligas
- Delta och själv driva försäljning inom överenskomna områden
- Delta i gemensamma marknadsaktiviteter efter behov
- Agera som Team Leader för gruppen Specialistförsäljning/Lösningsspecialister

Vi vänder oss till dig som har

- Erfarenhet av liknande arbete inom försäljning; och har en god förståelse för företagens olika processer. Din personlighet är viktig och vi söker dig som har hög aktivitet, vågar ta initiativ och tycker om kundkontakter och försäljning.
- Vidare har du en relevant högskoleutbildning eller motsvarande, körkort samt möjlighet att resa. Du trivs med att jobba både självständigt och i team.

På Strålfors utövar alla ledarskap, oavsett om vi leder andra, oss själva eller ett projekt, och det som vägleder oss i allt vi gör är vårt ABC Självledarskap. Vi är ansvarsfulla (Accountable), modiga (Brave) och engagerade (Committed) och det är egenskaper som vi lever efter och värderar högt.

Du erbjuds
Hos oss erbjuds du en roll i ett företag som drivs av människor som är passionerade i att hjälpa våra kunder med sin kommunikation. Vi tror att vår framgång skapas av motiverade och engagerade medarbetare och chefer. Hos oss finns en stort förtroende för våra anställda vilket skapar utrymme för att ta egna initiativ och att driva sina frågor för att bidra till företagets övergripande strategi och mål.

Vi tror att de bästa idéerna skapas då vi tar del av olika perspektiv och vi är övertygade om att mångfald och inkludering är nyckelfaktorer för att möjliggöra innovation och nytänkande. Det är vår gemensamma kompetens, där varje medarbetare bidrar, som är vår styrka och möjliggör vår framgång. Kompetens för oss innebär allt från kunskaper, färdigheter, erfarenheter och problemlösningsförmåga till vilja, motivation, beteenden och personlighet.

Företaget erbjuder hybrid arbetsplats med placeringsort i Malmö, Alingsås, Ljungby eller Solna.

Frågor om tjänsten besvaras av Lars Lundström, email: [email protected] alt på mob: +46 76 192 86 82

Vi ser gärna ett snabbt avslut kring denna tillsättning och gör därför löpande urval så sök gärna redan idag.

Välkommen med din ansökan!

PostNord Stralfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.

PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2021). Visa mindre

Teknisk säljare sökes till fordonsindustrin!

Alf Pettersson AB växer och vill förstärka laget med en nyfiken, analytisk och driven säljare. Rollen är en viktig del i företagets fortsatta tillväxtresa där försäljningen bygger på långsiktiga relationer, kvalitet och lyhördhet mot våra kunder. Hos oss får du mycket goda utvecklingsmöjligheter inom ett familjärt och värderingsdrivet företag. Vi erbjuder korta beslutsvägar, varierande arbetsuppgifter och ett klimat där vi hjälps åt och jobbar mot gemensam... Visa mer
Alf Pettersson AB växer och vill förstärka laget med en nyfiken, analytisk och driven säljare. Rollen är en viktig del i företagets fortsatta tillväxtresa där försäljningen bygger på långsiktiga relationer, kvalitet och lyhördhet mot våra kunder. Hos oss får du mycket goda utvecklingsmöjligheter inom ett familjärt och värderingsdrivet företag. Vi erbjuder korta beslutsvägar, varierande arbetsuppgifter och ett klimat där vi hjälps åt och jobbar mot gemensamma mål. 
Om Alf Pettersson AB
Vi är runt 40 medarbetare som utvecklar, producerar och lagerhåller Nordens bästa sortiment av lastbilstillbehör. Vi jobbar för de ledande lastbilstillverkarna och påbyggarna i Norden mot vilka vi alltid strävar efter att hålla hög kvalitet, leverera i tid samt erbjuda den bästa produkten utifrån kundens behov. Hela verksamheten är samlad i vår fabrik i Alingsås vilket gör att alla medarbetare utvecklas tillsammans och lär av varandra. Korta beslutsvägar och samlad kompetens från alla verksamhetsdelar ger oss säker leverans, hög innovationsförmåga och produkter i framkant.

Om tjänsten
Som säljare ansvarar du för såväl bearbetning av nya kunder som vård och utveckling av befintliga kundrelationer. Du kommer jobba med hela försäljningsprocessen, från första kontakt med kund till affärsupplägg och uppföljning. Du strävar efter att bygga långsiktiga och starka relationer inom kundens organisation och knyter kundens problemställning till lösningar samt produktionsmöjligheter.

Du har ett helhetsperspektiv och hjälper även till att projektleda och kvalitetssäkra utförandet av de affärer du säljer in. Bra uppbackning och stöd finns från avdelningar såsom marknad, konstruktion, kvalitet, innesälj och chefer. Våra kunder finns främst i Sverige men även i övriga nordiska länder. Du utgår från kontoret i Alingsås men resor är vanligt förekommande i tjänsten. 
                                       
Vi söker dig som
Har slutförd gymnasial utbildning med relevant högskoleutbildning, alternativt relevant arbetslivserfarenhet.
Har erfarenhet av B2B försäljning sedan tidigare, gärna inom teknisk industri
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
Innehar B-körkort
Bor i Alingsås eller inom 30 minuters pendlingsavstånd

För att lyckas i rollen ser vi att du har god förmåga att bygga långsiktiga och starka relationer. Du sätter dig in i kundens verksamhet och hanterar tekniska frågeställningar/behov som du sedan matchar mot produktions- och affärsmöjligheter. Du är nyfiken, analytisk och driven i syfte att förstå helheten och kundens nuvarande- samt framtida behov.

Dina kontaktytor är många, såväl extern som internt, varför det är viktigt att du har en god social förmåga. Slutligen är du en vinnarskalle och inte rädd för att ta egna initiativ, du ser dock framgång som ett resultat av ett lyckat lagspel, snarare än den enskildes bedrift. Har du tidigare erfarenhet av teknisk industri och kring större affärer är detta meriterande.

Övrigt
Omfattning: Heltid
Startdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Kontorstid
Plats: Borgens gata 16, 441 39 Alingsås

Vad händer efter min ansökan?
Innan sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi kontakta dig för en intervju. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att söka!

Denna rekrytering sköts av OnePartnerGroup, rekryterare Anel Bosnjo. För frågor om tjänsten ring 0734304996 eller maila [email protected]. Visa mindre

Key Account Manager till Energy Save

Energy Save är specialister på utveckling av kostnadseffektiva , högpresterande och innovativa energisystem baserade på värmepumpsteknik. Bolaget grundades 2009 och har huvudkontor i Alingsås, men finns även i Västerås, Oslo, Maribor samt Kamionki i Polen. Vårt varumärke finns etablerat på 22 europeiska marknader med en historisk försäljning av över 12000 luft/vatten värmepumpar. Vi fokuserar på den värmepumpsteknologi som växer kraftigast - luft/vatten vä... Visa mer
Energy Save är specialister på utveckling av kostnadseffektiva , högpresterande och innovativa energisystem baserade på värmepumpsteknik. Bolaget grundades 2009 och har huvudkontor i Alingsås, men finns även i Västerås, Oslo, Maribor samt Kamionki i Polen. Vårt varumärke finns etablerat på 22 europeiska marknader med en historisk försäljning av över 12000 luft/vatten värmepumpar. Vi fokuserar på den värmepumpsteknologi som växer kraftigast - luft/vatten värmepumpar. Expansionen fortsätter och vi behöver utöka organisationen ytterligare! www.energysave.se

Tycker du det är viktigt att ligga i framkant när det gäller klimatarbete? Vill du ha en roll där du växer och utvecklas med företaget? Läs vidare för då kan detta vara intressant för dig! Energy Save befinner sig i en expansiv fas och nu letar vi efter dig som vill arbeta som Key Account Manager och driva försäljning av större energisystem mot byggsektorn B2B.

Dina arbetsuppgifter:

• Följa marknadens trender i ett brett perspektiv
• Förstå utvecklingen av kundbehov, energimarknad och konkurrenter
• Följa utvecklingen av branschstandards och myndighetskrav
• Identifiera, analysera, prioritera samt utveckla intressanta affärsmöjligheter, föreslå/anpassa produkterbjudanden
• Delta i diskussioner om nya såväl varu-, som tjänsteerbjudanden
• Etablera kundkontakter, bygga kundrelationer
• Initiera, utveckla och driva projekt mot kund samt utbilda kunder
• Sälja produkter, tjänster och projekt i linje med given inriktning och mål på den svenska samt norska marknaden
• Driva kraftfull försäljningsökning av LCS-produkter i Sverige/Norge

Vem är du?

Vi söker dig som är djupt tekniskt kunnig inom försäljning av energisystem, gärna värmepumpar -och/eller VVS. Vi tror att du är en erfaren B2B säljare, van att driva din egen säljprocess och att arbeta självständigt. Du är en relationsbyggande person som har en entreprenöriell läggning och har bakgrund inom företag med affärsexpansion. Vidare är du en god kommunikatör och projektledare och du för dig vant på både svenska och engelska. Då detta är en roll som innefattar resor vill vi att du har B-körkort.

Vi erbjuder

Trots stor expansion senaste året är företagsandan som i ett småbolag – familjär och prestigelös där alla hoppar in och hjälper till där det behövs. Idéer och egna initiativ uppmuntras, och ett eget driv av att utvecklas värderas högt. För rätt person finns mycket goda utvecklingsmöjligheter och vi erbjuder fördelaktiga villkor och en härlig arbetskultur med trevliga kollegor. Sist men inte minst tror vi att du tilltalas av hur Energy Saves affärsidé ligger väldigt rätt i tiden då klimatarbetet blir allt viktigare.

Ansökan

Låter detta intressant? Vi hoppas det! I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsbyrån MTRecruit AB och ansöker gör du via deras hemsida www.mtrecruit.se. Har du frågor om tjänsten vänd dig gärna till Linda Schweitz på 0739-016170 eller Martina Träen på 0722-979760. Vi tar emot ansökningar löpande. Välkommen! Visa mindre

Teknisk säljare sökes till fordonsindustrin!

Alf Pettersson AB växer och vill förstärka laget med en nyfiken, analytisk och driven säljare. Rollen är en viktig del i företagets fortsatta tillväxtresa där försäljningen bygger på långsiktiga relationer, kvalitet och lyhördhet mot våra kunder. Hos oss får du mycket goda utvecklingsmöjligheter inom ett familjärt och värderingsdrivet företag. Vi erbjuder korta beslutsvägar, varierande arbetsuppgifter och ett klimat där vi hjälps åt och jobbar mot gemensam... Visa mer
Alf Pettersson AB växer och vill förstärka laget med en nyfiken, analytisk och driven säljare. Rollen är en viktig del i företagets fortsatta tillväxtresa där försäljningen bygger på långsiktiga relationer, kvalitet och lyhördhet mot våra kunder. Hos oss får du mycket goda utvecklingsmöjligheter inom ett familjärt och värderingsdrivet företag. Vi erbjuder korta beslutsvägar, varierande arbetsuppgifter och ett klimat där vi hjälps åt och jobbar mot gemensamma mål. 
Om Alf Pettersson AB
Vi är runt 40 medarbetare som utvecklar, producerar och lagerhåller Nordens bästa sortiment av lastbilstillbehör. Vi jobbar för de ledande lastbilstillverkarna och påbyggarna i Norden mot vilka vi alltid strävar efter att hålla hög kvalitet, leverera i tid samt erbjuda den bästa produkten utifrån kundens behov. Hela verksamheten är samlad i vår fabrik i Alingsås vilket gör att alla medarbetare utvecklas tillsammans och lär av varandra. Korta beslutsvägar och samlad kompetens från alla verksamhetsdelar ger oss säker leverans, hög innovationsförmåga och produkter i framkant.

Om tjänsten
Som säljare ansvarar du för såväl bearbetning av nya kunder som vård och utveckling av befintliga kundrelationer. Du kommer jobba med hela försäljningsprocessen, från första kontakt med kund till affärsupplägg och uppföljning. Du strävar efter att bygga långsiktiga och starka relationer inom kundens organisation och knyter kundens problemställning till lösningar samt produktionsmöjligheter. Du har ett helhetsperspektiv och hjälper även till att projektleda och kvalitetssäkra utförandet av de affärer du säljer in. Bra uppbackning och stöd finns från avdelningar såsom marknad, konstruktion, kvalitet, innesälj och chefer. Våra kunder finns främst i Sverige men även i övriga nordiska länder. Du utgår från kontoret i Alingsås men resor är vanligt förekommande i tjänsten. 
                                       
Vi söker dig som
Har slutförd gymnasial utbildning med relevant högskoleutbildning, alternativt relevant arbetslivserfarenhet.
Har erfarenhet av B2B försäljning sedan tidigare, gärna inom teknisk industri
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
Innehar B-körkort
Bor i Alingsås eller inom 30 minuters pendlingsavstånd

För att lyckas i rollen ser vi att du har god förmåga att bygga långsiktiga och starka relationer. Du sätter dig in i kundens verksamhet och hanterar tekniska frågeställningar/behov som du sedan matchar mot produktions- och affärsmöjligheter. Du är nyfiken, analytisk och driven i syfte att förstå helheten och kundens nuvarande- samt framtida behov. Dina kontaktytor är många, såväl extern som internt, varför det är viktigt att du har en god social förmåga. Slutligen är du en vinnarskalle och inte rädd för att ta egna initiativ, du ser dock framgång som ett resultat av ett lyckat lagspel, snarare än den enskildes bedrift. Har du tidigare erfarenhet av teknisk industri och kring större affärer är detta meriterande.

Övrigt
Omfattning: Heltid
Startdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Kontorstid
Plats: Borgens gata 16, 441 39 Alingsås

Vad händer efter min ansökan?
Innan sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi kontakta dig för en intervju. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att söka!

Denna rekrytering sköts av OnePartnerGroup, rekryterare Anel Bosnjo. För frågor om tjänsten ring 0734304996 eller maila [email protected]. Visa mindre

Key Account Manager till Energy Save

Energy Save är specialister på utveckling av kostnadseffektiva , högpresterande och innovativa energisystem baserade på värmepumpsteknik. Bolaget grundades 2009 och har huvudkontor i Alingsås, men finns även i Västerås, Oslo, Maribor samt Kamionki i Polen. Vårt varumärke finns etablerat på 22 europeiska marknader med en historisk försäljning av över 12000 luft/vatten värmepumpar. Vi fokuserar på den värmepumpsteknologi som växer kraftigast - luft/vatten vä... Visa mer
Energy Save är specialister på utveckling av kostnadseffektiva , högpresterande och innovativa energisystem baserade på värmepumpsteknik. Bolaget grundades 2009 och har huvudkontor i Alingsås, men finns även i Västerås, Oslo, Maribor samt Kamionki i Polen. Vårt varumärke finns etablerat på 22 europeiska marknader med en historisk försäljning av över 12000 luft/vatten värmepumpar. Vi fokuserar på den värmepumpsteknologi som växer kraftigast - luft/vatten värmepumpar. Expansionen fortsätter och vi behöver utöka organisationen ytterligare! www.energysave.se

Tycker du det är viktigt att ligga i framkant när det gäller klimatarbete? Vill du ha en roll där du växer och utvecklas med företaget? Läs vidare för då kan detta vara intressant för dig! Energy Save befinner sig i en expansiv fas och nu letar vi efter dig som vill arbeta som Key Account Manager och driva försäljning av större energisystem mot byggsektorn B2B.

Dina arbetsuppgifter:

• Följa marknadens trender i ett brett perspektiv
• Förstå utvecklingen av kundbehov, energimarknad och konkurrenter
• Följa utvecklingen av branschstandards och myndighetskrav
• Identifiera, analysera, prioritera samt utveckla intressanta affärsmöjligheter, föreslå/anpassa produkterbjudanden
• Delta i diskussioner om nya såväl varu-, som tjänsteerbjudanden
• Etablera kundkontakter, bygga kundrelationer
• Initiera, utveckla och driva projekt mot kund samt utbilda kunder
• Sälja produkter, tjänster och projekt i linje med given inriktning och mål på den svenska samt norska marknaden
• Driva kraftfull försäljningsökning av LCS-produkter i Sverige/Norge

Vem är du?

Vi söker dig som är djupt tekniskt kunnig inom försäljning av energisystem, gärna värmepumpar -och/eller VVS. Vi tror att du är en erfaren B2B säljare, van att driva din egen säljprocess och att arbeta självständigt. Du är en relationsbyggande person som har en entreprenöriell läggning och har bakgrund inom företag med affärsexpansion. Vidare är du en god kommunikatör och projektledare och du för dig vant på både svenska och engelska. Då detta är en roll som innefattar resor vill vi att du har B-körkort.

Vi erbjuder

Trots stor expansion senaste året är företagsandan som i ett småbolag – familjär och prestigelös där alla hoppar in och hjälper till där det behövs. Idéer och egna initiativ uppmuntras, och ett eget driv av att utvecklas värderas högt. För rätt person finns mycket goda utvecklingsmöjligheter och vi erbjuder fördelaktiga villkor och en härlig arbetskultur med trevliga kollegor. Sist men inte minst tror vi att du tilltalas av hur Energy Saves affärsidé ligger väldigt rätt i tiden då klimatarbetet blir allt viktigare.

Ansökan

Låter detta intressant? Vi hoppas det! I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsbyrån MTRecruit AB och ansöker gör du via deras hemsida www.mtrecruit.se. Har du frågor om tjänsten vänd dig gärna till Linda Schweitz på 0739-016170 eller Martina Träen på 0722-979760. Vi tar emot ansökningar löpande. Välkommen! Visa mindre

Analytisk och driven Key Account Manager sökes till Alf Pettersson AB!

Alf Pettersson AB fortsätter växa och vill nu förstärka laget med en driven, nyfiken och analytisk Key Account Manager. Rollen är en central del i företagets samarbete med ledande lastbilstillverkare och viktig för att ytterligare utveckla affären. Här får du möjlighet att jobba med goda arbetskamrater, korta beslutsvägar och varierande arbetsuppgifter på ett företag som månar om sin personal samt din utveckling. Om Alf Pettersson AB På Alf Pettersson AB ... Visa mer
Alf Pettersson AB fortsätter växa och vill nu förstärka laget med en driven, nyfiken och analytisk Key Account Manager. Rollen är en central del i företagets samarbete med ledande lastbilstillverkare och viktig för att ytterligare utveckla affären. Här får du möjlighet att jobba med goda arbetskamrater, korta beslutsvägar och varierande arbetsuppgifter på ett företag som månar om sin personal samt din utveckling.

Om Alf Pettersson AB
På Alf Pettersson AB är vi runt 40 medarbetare som utvecklar, producerar och lagerhåller Nordens bästa sortiment av lastbilstillbehör. Vi jobbar för de ledande lastbilstillverkarna och påbyggarna i Norden mot vilka vi alltid strävar efter att hålla hög kvalitet, leverera i tid samt erbjuda den bästa produkten utifrån kundens behov. Hela verksamheten är samlad i vår fabrik i Alingsås vilket gör att alla medarbetare utvecklas tillsammans och lär av varandra. Korta beslutsvägar och samlad kompetens från alla verksamhetsdelar ger oss hög innovationsförmåga och produkter i framkant.
 
Om tjänsten
I denna roll är du en drivande affärskvinna/man som arbetar både strategiskt och operativt, - du driver affären samt i nära dialog med kunden skapar långsiktigt förtroende genom att identifiera nya kundbehov, affärsmöjligheter och utvecklingspotential. Du bygger upp starka relationer och nätverk av kontakter i kundens organisation och knyter kundens problemställning till lösningar samt produktionsmöjligheter. Du har ett helhetsperspektiv och projektleder de affärer som inkommer från kund samt bevakar och ser till att vinna hem aktuella upphandlingar.
 
Din profil
Som KAM skall du ha förmågan att hantera tekniska frågeställningar mellan kund och vår leverans samt kunna matcha kundens krav mot tillverkningens produktionsmöjligheter. Du bör vara nyfiken, analytisk och driven i syfte att förstå helheten och kundens nuvarande samt framtida behov. Vidare är du strategisk och har medvetenhet kring större affärer genom tidigare erfarenhet. Dina kontaktytor är många, såväl externt som internt, varför det är viktigt att du har god social förmåga och är en relationsskapare. Du har tidigare erfarenhet av försäljning och förhandling inom teknisk industri eller liknande.
Krav för denna tjänst är att du innehar B-körkort samt behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Vi ser gärna att du som söker bor i Alingsås eller inom nära pendlingsavstånd. Teknisk högskoleutbildning är önskvärt men inget krav. Vi lägger stor vikt vid tidigare relevant arbetslivserfarenhet samt personliga egenskaper.
 
Låter tjänsten intressant? Sök redan idag! Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Denna rekrytering sköts av OnePartnerGroup, rekryteringskonsult Anel Bosnjo. För frågor om tjänsten ring 073 430 49 96 eller maila [email protected] Visa mindre

Key Account Managers till PostNord Strålfors

Attraheras du av att arbeta i en dynamisk och snabb föränderlig miljö i ett nordiskt företag som växer och är ledande inom digital kommunikation? Då ska du söka tjänsten som Key Account Manager (KAM) PostNord Strålfors. Om tjänsten Vi söker nu två stycken Key Account Managers. Som KAM hos oss på PostNord Strålfors utvecklar du befintliga affärsrelationer med nationella och/eller internationella nyckelkunder samt kartlägger och prognostiserar affärsmöjli... Visa mer
Attraheras du av att arbeta i en dynamisk och snabb föränderlig miljö i ett nordiskt företag som växer och är ledande inom digital kommunikation? Då ska du söka tjänsten som Key Account Manager (KAM) PostNord Strålfors.

Om tjänsten
Vi söker nu två stycken Key Account Managers. Som KAM hos oss på PostNord Strålfors utvecklar du befintliga affärsrelationer med nationella och/eller internationella nyckelkunder samt kartlägger och prognostiserar affärsmöjligheter och omsättningstillväxt inom kundssegmentet.


Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete inom försäljning med god förståelse för företagens olika processer och flöden. Din personlighet är viktig och vi söker dig som har hög aktivitet, vågar ta initiativ och har en vilja att lära sig PostNord Strålfors tjänster. Vidare har du en relevant högskoleutbildning eller motsvarande, körkort samt möjlighet att resa. Du trivs med att jobba både självständigt och i team.


Vilka är vi?
Du kommer att ingå i ett team på sex personer. Vi är ambitiösa och målinriktade, med en stark drivkraft för att nå hög leverans. Vårt mantra för framgång är att må bra och ha roligt.


Vad kan PostNord Strålfors erbjuda dig?
PostNord Strålfors erbjuder dig en inspirerande och kreativ miljö med erfarna kollegor på ett företag som är ledande på marknaden för digitala tjänster. Flera av våra kunder är marknadsledande inom sina områden på den nordiska marknaden. Du kommer att ställas inför utmaningar som är både stimulerande och lärorika. Det är stort fokus på kundupplevelsen för både våra kunder och våra kunders kunder. PostNord Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden.


Anställningsform
Heltid, Tillsvidareanställning 


Din placeringsort
Alingsås


Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta Jeanette Wittgren, Sales Manager på 0768-812051 eller via mail [email protected]

Intervjuer sker löpande

Välkommen med Din ansökan!

PostNord Stralfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.

PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2020). Visa mindre

Key Account Manager B2B Export, Fazer Kvarn Lidköping

Fazer, The Food Experience Company, enables people to enjoy the best moments of their day. In 1891, the young Karl Fazer opened his first café with a mission to make food with a purpose – and a passion to create moments of joy for all the people around him. Shaping the next tastes, traditions and food experiences, Fazer is going Towards Perfect Days. Fazer wants people to experience the Northern Magic it creates and builds on its strong heritage, consumer ... Visa mer
Fazer, The Food Experience Company, enables people to enjoy the best moments of their day. In 1891, the young Karl Fazer opened his first café with a mission to make food with a purpose – and a passion to create moments of joy for all the people around him. Shaping the next tastes, traditions and food experiences, Fazer is going Towards Perfect Days. Fazer wants people to experience the Northern Magic it creates and builds on its strong heritage, consumer first approach and innovations to create the sustainable food solutions of the future. The Group focuses on fast-moving consumer goods, operates in eight countries and exports to around 40 countries. In 2019, Fazer Group had net sales of 1.1 billion euros and almost 9,000 employees. Fazer’s operations comply with ethical principles that are based on the Group’s values and the UN Global Compact.
Northern Magic. Made Real.

Key Account Manager B2B Export,  Fazer Kvarn Lidköping
Fazer Lifestyle Foods, Mills Sweden
 
Be part of the future of food

As Key Account Manager, export you will be responsible for the sales of Milling products to your dedicated B2B customers in mainly international markets. You will prepare sales plans and search for new leads and opportunities to increase sales. You will act as account manager to ensure close partnership and active collaboration with your customers and acquire new customers, as well as monitor customer needs, products and trends in relevant markets. You will lead assigned customer negotiations (pricing, trade terms, assortment and etc.). You will maintain and admin product information in the systems and participate in other back-office and customer service tasks as needed. You will cooperate closely with the Milling organization in Sweden but also Finland, e.g. Export team, logistics, production, product development and controlling.
 
You will participate in external Business Sweden and Finland events. The position requires frequent Travelling
The position will be located in Lidköping and you will report to Head of B2B sales Mills Sweden.
 
Why choose Fazer?

It starts with the people. You’ll be working in a supportive and welcoming environment, surrounded by colleagues who will inspire you to be your best. In this position you will have a unique opportunity to help build our export sales and develop our new growth strategy. On top of inspiring work and a supportive environment you will have the possibility to grow and develop your skills with us.
What you’ll bring to the team

In order to be successful in this role you have experience in Key Account Management and Sales, B2B, in an international environment and experience from export business.
It is an asset if you have a bachelor’s degree in Business Administration and/or marketing. You have good understanding in ability to manage business with various types of customers, have an ability to see and act on business opportunity.
You are fluent in English and Swedish are preferable.
 
You have a proven track record of past success. You have excellent sales and negotiation skills. Result achievement is your greatest motivator. You have an ability to lead and improve the business processes. As a person, you are determined, ambitious, responsible, energetic, open minded with a positive attitude with strong organizational and analytical skills. You are also a great communicator and team player.
 
Any questions? For more information contact 
Head of B2B Sales Mills Sweden Klas Johansson  [email protected]  0510-86003
HR Manager Susanne Ekblom Renström [email protected]  0510-86009
 
In this position Fazer works with Executive Recruitment.
Are you the right candidate? Due to GDPR, we cannot receive applications via mail, please apply via the link in the ad.
PLEASE SEND US YOUR APPLICATION (CV AND LETTER) IN ENGLISH.
 
Ready for a great tasting job? Apply now
 


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Storkundssäljare

Ansök    Dec 17    Derome AB    Key account manager
1946 startade Karl Andersson den första cirkelsågen i halländska Derome. Idag driver tredje generationen av ägarfamiljen Derome, som är Sveriges största familjeägda träindustri med 2 300 medarbetare och en omsättning på 8,5 miljarder kronor. Här finns trevliga kollegor, goda karriärmöjligheter och chans att växa genom utbildning. Vi jobbar hårt för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge hos oss. Varje år gör vi roliga trivselaktiviteter o... Visa mer
1946 startade Karl Andersson den första cirkelsågen i halländska Derome. Idag driver tredje generationen av ägarfamiljen Derome, som är Sveriges största familjeägda träindustri med 2 300 medarbetare och en omsättning på 8,5 miljarder kronor.

Här finns trevliga kollegor, goda karriärmöjligheter och chans att växa genom utbildning. Vi jobbar hårt för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge hos oss. Varje år gör vi roliga trivselaktiviteter och lägger extra kraft på hälsa och välmående, ett hälsosamt och balanserat arbetsliv är viktigt för oss. Vi vill att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av Sveriges största familjeägda träindustri.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu efter en Storkundssäljare till vår bygghandel i Alingsås!
Som Storkundssäljare ansvarar du för försäljning till större byggentreprenörer, arbetet innebär både att skapa nya affärsmöjligheter och utveckla våra befintliga. Tillsammans med övriga storkundssäljare i våra regioner utvecklar du arbetssättet och försäljningsutvecklingen i hela bygghandelns verksamhetsområde. Du arbetar med att att identifiera och realisera tillväxt inom kundportföljen och att bygga relationer med många olika beslutsfattare och påverkare hos respektive kund. I rollen som Storkundssäljare har ett nära samarbete med stödfunktioner såsom innesäljare, produktspecialister, affärsstöd och inköpsavdelningen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har god erfarenhet av försäljning och nyckelkundsbearbetning, har du bred kunskap inom bygg och järnhandel ser vi det som meriterande. För att lyckas som i rollen bör du vara strukturerad, initiativrik och en lagspelare. Som person är du självgående, ansvarsfull med ett välutvecklat affärsmannaskap. Du är van att hantera hela säljprocessen med hög energi, god samarbetsförmåga och hög arbetsmoral. Vi tror att du kommer att trivas i en organisation med högt driv med ett okomplicerat förhållningssätt.



ÖVRIG INFORMATION
Tjänsten är tillsvidare, på heltid och med tillträde snarast. Placering är Alingsås!
Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas av vår Platschef Joachim Larsson på tel. 0322-30 54 02 eller vår Regionchef Johan Ewaldh på tel. 031-725 38 81. Passar tjänsten ovan in på dig? Tveka då inte, ansök redan idag! Vi vill ha din ansökan senast den 15 januari eller tidigare då vi tillämpar löpande tillsättning av tjänsten.

Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.



Derome är mer än bara virke och skruv. Vi förenklar vardagen för våra yrkeskunder och i våra bygg- och industrivaruanläggningar i västra och södra Sverige jobbar vi nära våra kunder. Hos oss ingår du i ett team som brinner för att utmana ? tillsammans hittar vi de bästa lösningarna för yrkesproffs. Läs mer på derome.se Visa mindre

Analytisk och driven Key Account Manager sökes till Alf Pettersson AB!

Alf Pettersson AB fortsätter växa och vill nu förstärka laget med en driven, nyfiken och analytisk Key Account Manager. Rollen är en central del i företagets samarbete med ledande lastbilstillverkare och viktig för att ytterligare utveckla affären. Här får du möjlighet att jobba med goda arbetskamrater, korta beslutsvägar och varierande arbetsuppgifter på ett företag som månar om sin personal samt din utveckling. Om Alf Pettersson AB På Alf Pettersson AB ... Visa mer
Alf Pettersson AB fortsätter växa och vill nu förstärka laget med en driven, nyfiken och analytisk Key Account Manager. Rollen är en central del i företagets samarbete med ledande lastbilstillverkare och viktig för att ytterligare utveckla affären. Här får du möjlighet att jobba med goda arbetskamrater, korta beslutsvägar och varierande arbetsuppgifter på ett företag som månar om sin personal samt din utveckling.

Om Alf Pettersson AB
På Alf Pettersson AB är vi runt 40 medarbetare som utvecklar, producerar och lagerhåller Nordens bästa sortiment av lastbilstillbehör. Vi jobbar för de ledande lastbilstillverkarna och påbyggarna i Norden mot vilka vi alltid strävar efter att hålla hög kvalitet, leverera i tid samt erbjuda den bästa produkten utifrån kundens behov. Hela verksamheten är samlad i vår fabrik i Alingsås vilket gör att alla medarbetare utvecklas tillsammans och lär av varandra. Korta beslutsvägar och samlad kompetens från alla verksamhetsdelar ger oss hög innovationsförmåga och produkter i framkant.
 
Om tjänsten
I denna roll är du en drivande affärskvinna/man som arbetar både strategiskt och operativt, - du driver affären samt i nära dialog med kunden skapar långsiktigt förtroende genom att identifiera nya kundbehov, affärsmöjligheter och utvecklingspotential. Du bygger upp starka relationer och nätverk av kontakter i kundens organisation och knyter kundens problemställning till lösningar samt produktionsmöjligheter. Du har ett helhetsperspektiv och projektleder de affärer som inkommer från kund samt bevakar och ser till att vinna hem aktuella upphandlingar.
 
Din profil
Som KAM skall du ha förmågan att hantera tekniska frågeställningar mellan kund och vår leverans samt kunna matcha kundens krav mot tillverkningens produktionsmöjligheter. Du bör vara nyfiken, analytisk och driven i syfte att förstå helheten och kundens nuvarande samt framtida behov. Vidare är du strategisk och har medvetenhet kring större affärer genom tidigare erfarenhet. Dina kontaktytor är många, såväl externt som internt, varför det är viktigt att du har god social förmåga och är en relationsskapare. Du har tidigare erfarenhet av försäljning och förhandling inom teknisk industri eller liknande.
Krav för denna tjänst är att du innehar B-körkort samt behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Vi ser gärna att du som söker bor i Alingsås eller inom nära pendlingsavstånd. Teknisk högskoleutbildning är önskvärt men inget krav. Vi lägger stor vikt vid tidigare relevant arbetslivserfarenhet samt personliga egenskaper.
 
Låter tjänsten intressant? Sök redan idag! Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Denna rekrytering sköts av OnePartnerGroup, rekryteringskonsult Anel Bosnjo. För frågor om tjänsten ring 073 430 49 96 eller maila [email protected] Visa mindre

Key Account Manager till PostNord Strålfors

Attraheras du av att arbeta i en dynamisk och snabb föränderlig miljö i ett nordiskt företag som växer och är ledande inom digital kommunikation? Då ska du söka till tjänsten som Key Account Manager (KAM) PostNord Strålfors. Om tjänsten Som KAM på PostNord Strålfors utvecklar du befintliga affärsrelationer med nationella och/eller internationella nyckelkunder samt kartlägger och prognostiserar affärsmöjligheter och omsättningstillväxt inom kundssegmente... Visa mer
Attraheras du av att arbeta i en dynamisk och snabb föränderlig miljö i ett nordiskt företag som växer och är ledande inom digital kommunikation? Då ska du söka till tjänsten som Key Account Manager (KAM) PostNord Strålfors.

Om tjänsten
Som KAM på PostNord Strålfors utvecklar du befintliga affärsrelationer med nationella och/eller internationella nyckelkunder samt kartlägger och prognostiserar affärsmöjligheter och omsättningstillväxt inom kundssegmentet.



Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete inom försäljning med god förståelse för företagens olika processer och flöden.  Din personlighet är viktig och vi söker dig som har hög aktivitet, vågar ta initiativ och har en vilja att lära sig PostNord Strålfors tjänster. Vidare har du en relevant högskoleutbildning eller motsvarande, körkort samt möjlighet att resa. Du trivs med att jobba både självständigt och i team.

Vilka är vi?
Du kommer att ingå i ett team på sex personer. Vi är ambitiösa och målinriktade, med en stark drivkraft för att nå hög leverans. Vårt mantra för framgång är att må bra och ha roligt.

Vad kan PostNord Strålfors erbjuda dig?
PostNord Strålfors erbjuder dig en inspirerande och kreativ miljö med erfarna kollegor på ett företag som är ledande på marknaden för digitala tjänster. Flera av våra kunder är marknadsledande inom sina områden på den nordiska marknaden. Du kommer att ställas inför utmaningar som är både stimulerande och lärorika. Det är stort fokus på kundupplevelsen för både våra kunder och våra kunders kunder. PostNord Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden.

Anställningsform
Heltid, Tillsvidareanställning 

Din placeringsort
Alingsås

Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta Jeanette Wittgren, Sales Manager på 0768-812051 eller via mail [email protected]

Intervjuer sker löpande

Välkommen med Din ansökan!

PostNord Stralfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.

PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen,  den  ledande kommunikations- och  logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2019). Visa mindre

Regional storkundsansvarig

XL-BYGG AB (fd Byggtrygg AB) som sedan 2019 ingår i Mestergruppen etablerades hösten 1980. Bolaget är ett servicebolag för cirka 60 enskilda byggfackhandlare som alla är delägare i XL-BYGG AB. Delägarföretagen är verksamma över hela landet, från Ystad till Kiruna, med tillsammans ca 80 försäljningsställen. Tillsammans med våra kollegor i Norge och Danmark bildar vi Skandinaviens största profilerade bygghandlarkedja. Region Väst består av 17 anläggningar f... Visa mer
XL-BYGG AB (fd Byggtrygg AB) som sedan 2019 ingår i Mestergruppen etablerades hösten 1980. Bolaget är ett servicebolag för cirka 60 enskilda byggfackhandlare som alla är delägare i XL-BYGG AB. Delägarföretagen är verksamma över hela landet, från Ystad till Kiruna, med tillsammans ca 80 försäljningsställen. Tillsammans med våra kollegor i Norge och Danmark bildar vi Skandinaviens största profilerade bygghandlarkedja.

Region Väst består av 17 anläggningar från Strömstad i norr, Falkenberg i söder och Herrljunga i öst.

XL-BYGG förstärker sin organisation och behöver en Regional Storkundssäljare till region Väst!
 
Du blir en del av en organisation med stolta och engagerade kollegor som alla har fokus på att utveckla affären. Vi brinner för frågor som hjälper våra delägare, de fristående handlarna, hur vi får marknaden att växa och hur vi skapar goda relationer och utvecklar affären.
 
Hos oss får du möjligheten att arbeta med ett stort kontaktnät. Du kommer ta del av och ansvara för XL-BYGGs gemensamma mål – att vara branschens bästa lagspelare och att bygga långsiktiga affärsrelationer med större regionala byggbolag
 
Vad kan du förvänta dig:
XL-BYGG utökar nu sin organisation med en Regional storkundssäljare i regionen Väst med uppdrag att utveckla affärerna där fokus är regionala större byggbolag.
 
Du blir vårt ansikte utåt och du har ett stort ansvar och inflytande då tjänsten är ny.
 
Huvudansvaret är att sälja och marknadsföra samt utveckla relationer med större regionala byggbolag åt det 20-tal delägare som finns i regionen. Det innebär att du tecknar nya avtal, marknadsför XL-BYGGs koncept och produkter för att säkerställa att våra delägare inom XL-BYGG blir den naturliga samarbetspartnern för större byggbolag i regionen.
 
Du arbetar i nära relation med delägarna som bistår med fackkunskaper och prospekt. Du har stöd och hjälp av såväl regionchef som staben på huvudkontoret i Solna och du rapporterar till Kedjechefen

Tjänsten innebär en hel del resor och vi ser att du utgår från någon av butikerna de dagar du inte är på resande fot.
 
Vad vi förväntar oss:
För att lyckas behöver du först och främst ha en relevant utbildning, till exempel IHM eller liknande. Du har också erfarenhet av liknande roller, gärna inom byggbranschen, dock inget krav. Du har dokumenterat gott resultat av att driva större avtalsförhandlingar och utveckla långsiktiga relationer på alla nivåer. Mycket god affärsförståelse och är en skicklig förhandlare som arbetar lika bra självständigt som tillsammans med andra.
 
Kanske arbetar du i en liknande roll idag och känner att det skulle vara stimulerande att få vara med och bygga upp denna funktion från början i ett positivt klimat med mycket stöd inom organisationen.
 
Du är lyhörd och förstår vikten av att anpassa kommunikation efter situation och person. Du sätter dig in i våra kunders behov och förstår vikten av att arbeta långsiktigt med goda relationer. Vi tror också du behöver vara duktig på att skapa din egen struktur samt planera och prioritera ditt arbete.
 
Du bor i regionen, gärna i Göteborg med omnejd. Tjänsten innebär resor runt om i ditt distrikt med ett antal övernattningar.
  
Ansökan
Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan, helst i PDF-format senast 2020-10-11 genom att trycka på "knappen" ovan. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
 
Urval samt intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
 
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Regional storkundsansvarig

XL-BYGG AB (fd Byggtrygg AB) som sedan 2019 ingår i Mestergruppen etablerades hösten 1980. Bolaget är ett servicebolag för cirka 60 enskilda byggfackhandlare som alla är delägare i XL-BYGG AB. Delägarföretagen är verksamma över hela landet, från Ystad till Kiruna, med tillsammans ca 80 försäljningsställen. Tillsammans med våra kollegor i Norge och Danmark bildar vi Skandinaviens största profilerade bygghandlarkedja. Region Väst består av 17 anläggningar f... Visa mer
XL-BYGG AB (fd Byggtrygg AB) som sedan 2019 ingår i Mestergruppen etablerades hösten 1980. Bolaget är ett servicebolag för cirka 60 enskilda byggfackhandlare som alla är delägare i XL-BYGG AB. Delägarföretagen är verksamma över hela landet, från Ystad till Kiruna, med tillsammans ca 80 försäljningsställen. Tillsammans med våra kollegor i Norge och Danmark bildar vi Skandinaviens största profilerade bygghandlarkedja.

Region Väst består av 17 anläggningar från Strömstad i norr, Falkenberg i söder och Herrljunga i öst.

XL-BYGG förstärker sin organisation och behöver en Regional Storkundssäljare till region Väst!
 
Du blir en del av en organisation med stolta och engagerade kollegor som alla har fokus på att utveckla affären. Vi brinner för frågor som hjälper våra delägare, de fristående handlarna, hur vi får marknaden att växa och hur vi skapar goda relationer och utvecklar affären.
 
Hos oss får du möjligheten att arbeta med ett stort kontaktnät. Du kommer ta del av och ansvara för XL-BYGGs gemensamma mål – att vara branschens bästa lagspelare och att bygga långsiktiga affärsrelationer med större regionala byggbolag
 
Vad kan du förvänta dig:
XL-BYGG utökar nu sin organisation med en Regional storkundssäljare i regionen Väst med uppdrag att utveckla affärerna där fokus är regionala större byggbolag.
 
Du blir vårt ansikte utåt och du har ett stort ansvar och inflytande då tjänsten är ny.
 
Huvudansvaret är att sälja och marknadsföra samt utveckla relationer med större regionala byggbolag åt det 20-tal delägare som finns i regionen. Det innebär att du tecknar nya avtal, marknadsför XL-BYGGs koncept och produkter för att säkerställa att våra delägare inom XL-BYGG blir den naturliga samarbetspartnern för större byggbolag i regionen.
 
Du arbetar i nära relation med delägarna som bistår med fackkunskaper och prospekt. Du har stöd och hjälp av såväl regionchef som staben på huvudkontoret i Solna och du rapporterar till Kedjechefen

Tjänsten innebär en hel del resor och vi ser att du utgår från någon av butikerna de dagar du inte är på resande fot.
 
Vad vi förväntar oss:
För att lyckas behöver du först och främst ha en relevant utbildning, till exempel IHM eller liknande. Du har också erfarenhet av liknande roller, gärna inom byggbranschen, dock inget krav. Du har dokumenterat gott resultat av att driva större avtalsförhandlingar och utveckla långsiktiga relationer på alla nivåer. Mycket god affärsförståelse och är en skicklig förhandlare som arbetar lika bra självständigt som tillsammans med andra.
 
Kanske arbetar du i en liknande roll idag och känner att det skulle vara stimulerande att få vara med och bygga upp denna funktion från början i ett positivt klimat med mycket stöd inom organisationen.
 
Du är lyhörd och förstår vikten av att anpassa kommunikation efter situation och person. Du sätter dig in i våra kunders behov och förstår vikten av att arbeta långsiktigt med goda relationer. Vi tror också du behöver vara duktig på att skapa din egen struktur samt planera och prioritera ditt arbete.
 
Du bor i regionen, gärna i Göteborg med omnejd. Tjänsten innebär resor runt om i ditt distrikt med ett antal övernattningar.
  
Ansökan
Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan, helst i PDF-format senast 2020-10-11 genom att trycka på "knappen" ovan. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
 
Urval samt intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
 
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Projektsäljare till Kaper Norden – Göteborg

Ansök    Okt 29    Göteborg    Key account manager
Kaper Norden är ett företag som säljer och hyr ut maskiner och utrustning inom byggbranschen, med lösningar och priser som gör det enkelt för kunden. Ett företag som profilerar sig med bättre villkor och bättre lönsamhet för kunden. Vi söker dig som har god säljvana samt ett affärsmässigt tänk till rollen som projektsäljare. Rollen innebär ordentligt med mandat och du jobbar med frihet under ansvar, du rapporterar till säljchefen. Du har en central roll oc... Visa mer
Kaper Norden är ett företag som säljer och hyr ut maskiner och utrustning inom byggbranschen, med lösningar och priser som gör det enkelt för kunden. Ett företag som profilerar sig med bättre villkor och bättre lönsamhet för kunden.
Vi söker dig som har god säljvana samt ett affärsmässigt tänk till rollen som projektsäljare. Rollen innebär ordentligt med mandat och du jobbar med frihet under ansvar, du rapporterar till säljchefen. Du har en central roll och för rätt person finns det goda möjligheter att snabbt växa inom företaget då Kaper Norden befinner sig i stark expansion.
Kunskap om byggmaskiner är meriterande men inget krav. Dock är det ett krav att du tidigare har erfarenhet från försäljning, inom och/eller mot byggbranschen.
Du kommer tillsammans med en befintlig kollega bygga upp organisationen på plats i Göteborg, där du jobbar med storkundsförsäljning. Vi söker dig som har lång erfarenhet inom försäljning, du är en affärsman/affärskvinna och kan hålla processen levande. Du ska i rollen sälja in en helhet snarare än en produkt!
Arbetsrollen innebär:
– Bearbetning av nya samt befintliga kunder i Göteborgsområdet
– Fokus på större projekt som sträcker sig över längre tid
– Försäljning och relationsbyggande
– Utveckla och skapa en organisation över tid i Göteborgsområdet
Du ansvarar från start till mål i dina affärer och jobbar för att utveckla och skapa tillväxt på din placeringsort. Som person är du organiserad, social och framåt. Har lätt för att skapa kontakter och relationer och är således orädd i nya främmande situationer eller möten. Du vill framåt och har resultat i sikte!
Placeringsort: Göteborg, introduktion och intervjuer sker på huvudkontoret i Stockholm eller via Skype. För denna tjänst krävs det att du har B-körkort.
Skicka ditt CV till [email protected] eller ring 0709838465.
Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se Visa mindre

Projektsäljare till Kaper Norden – Göteborg

Ansök    Nov 18    Göteborg    Key account manager
Kaper Norden är ett företag som säljer och hyr ut maskiner och utrustning inom byggbranschen, med lösningar och priser som gör det enkelt för kunden. Ett företag som profilerar sig med bättre villkor och bättre lönsamhet för kunden. Vi söker dig som har god säljvana samt ett affärsmässigt tänk till rollen som projektsäljare. Rollen innebär ordentligt med mandat och du jobbar med frihet under ansvar, du rapporterar till säljchefen. Du har en central roll oc... Visa mer
Kaper Norden är ett företag som säljer och hyr ut maskiner och utrustning inom byggbranschen, med lösningar och priser som gör det enkelt för kunden. Ett företag som profilerar sig med bättre villkor och bättre lönsamhet för kunden.
Vi söker dig som har god säljvana samt ett affärsmässigt tänk till rollen som projektsäljare. Rollen innebär ordentligt med mandat och du jobbar med frihet under ansvar, du rapporterar till säljchefen. Du har en central roll och för rätt person finns det goda möjligheter att snabbt växa inom företaget då Kaper Norden befinner sig i stark expansion.
Kunskap om byggmaskiner är meriterande men inget krav. Dock är det ett krav att du tidigare har erfarenhet från försäljning, inom och/eller mot byggbranschen.
Du kommer tillsammans med en befintlig kollega bygga upp organisationen på plats i Göteborg, där du jobbar med storkundsförsäljning. Vi söker dig som har lång erfarenhet inom försäljning, du är en affärsman/affärskvinna och kan hålla processen levande. Du ska i rollen sälja in en helhet snarare än en produkt!
Arbetsrollen innebär:
– Bearbetning av nya samt befintliga kunder i Göteborgsområdet
– Fokus på större projekt som sträcker sig över längre tid
– Försäljning och relationsbyggande
– Utveckla och skapa en organisation över tid i Göteborgsområdet
Du ansvarar från start till mål i dina affärer och jobbar för att utveckla och skapa tillväxt på din placeringsort. Som person är du organiserad, social och framåt. Har lätt för att skapa kontakter och relationer och är således orädd i nya främmande situationer eller möten. Du vill framåt och har resultat i sikte!
Placeringsort: Göteborg, introduktion och intervjuer sker på huvudkontoret i Stockholm eller via Skype. För denna tjänst krävs det att du har B-körkort.
Skicka ditt CV till [email protected] eller ring 0709838465.
Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se Visa mindre