Lediga jobb som Kategorichef/Kategoriansvarig i Alingsås

Se lediga jobb som Kategorichef/Kategoriansvarig i Alingsås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alingsås som finns hos arbetsgivaren.

Jula söker Category Manager 

På Jula siktar vi högre och tar nu ytterligare kliv att utvecklas som det internationella bolag vi är. Det gör vi genom att förstärka vår organisation inom Sortiment, Försäljning och Inköp.  Till Julas Assortment Department söker vi nu en Category Manager.    Som Category Manager är du ansvarig för att utveckla affären och att skapa ett attraktivt sortimentserbjudanden för våra kunder. Som Category Manager kommer du ha sortimentsansvaret för någon av Jul... Visa mer
På Jula siktar vi högre och tar nu ytterligare kliv att utvecklas som det internationella bolag vi är. Det gör vi genom att förstärka vår organisation inom Sortiment, Försäljning och Inköp. 


Till Julas Assortment Department söker vi nu en Category Manager. 
 
Som Category Manager är du ansvarig för att utveckla affären och att skapa ett attraktivt sortimentserbjudanden för våra kunder. Som Category Manager kommer du ha sortimentsansvaret för någon av Julas åtta kategorier; Verktyg & Maskiner, Trädgård, Hem & Hushåll, Bil & Garage, Bygg & Färg, El & Belysning, Arbetskläder samt Fritid.
 
Det här gör man som Category Manager
Category Manager är ansvarig för att kategorin når uppsatta mål och KPI:er avseende försäljning, lönsamhet, sortiment och lager. Ansvarar för att skapa och säkerställa planer på kort- och lång sikt som driver och utvecklar erbjudande och sortiment enligt Julas mål och strategier. Bidrar härigenom till Julas totala försäljning och lönsamhet – alltid med kunden i fokus.
 
Category manager är ansvarig för att bygga ett lönsamt sortiment bestående av produkter i eget varumärke och externa varumärken enligt Julas sortiment- och prisstrategi.
 
Category manager är budget- och resultatansvarig för kategorin, där tvärfunktionella samarbeten är nyckel att nå uppsatta mål och KPI:er avseende försäljning, lönsamhet, sortiment och lager.
 
Category manager ska bidra till att stödja Julas utveckling av hållbart medarbetarskap, där medarbetaren ansvarar för att leda sig själv, vara nyfiken på att söka information och skaffa sig kunskap kring verksamheten.?
 
Primära arbetsuppgifter och ansvarsområden:


·       Att kategorin är attraktiva ur ett konsumentperspektiv och kravställer internt för att nå önskad vision och mål.
·       Ansvarig för kategorins strategiska sortimentsutveckling och kategorins strategi.
·       Säkerställer ett kommersiellt sortiment utifrån nyhetsvärde, nya storsäljare och nya sortiment.
·       Säkerställer ett lönsamt, effektivt och optimerat sortiment som är noga utvalt för alla marknader.
·       Ansvarar för lokala marknadsbehov inom kategorin. 
·       Ansvarar för att sortimentsutvecklingsuppdragen är specificerade och säkerställer överlämning till Purchasing Department.
·       Beslutar när artiklar ska fasas ut och kravställer när nya artiklar ska lanseras.
·       Ansvarar för kategorins produktkategorisering.
·       Ansvarar för kategorins försäljningsplanering, följer upp och säkerställer kategorins försäljningsprognos.
·       Ansvarar för kategorins kampanjplanering.
·       Ansvarar för proaktiva analyser och säkerställer aktiviteter vid avvikelser avseende försäljning, lönsamhet, lager och sortiment.
·       Ansvarar för kategorins månadsrapport.
·       Säkerställer Julas prisposition inom sin kategori för samtliga marknader.
·       Ansvarar för att lämna över kategorins behov av förhandlingsplan.
·       Bidra in i strategiska leverantörsförhandlingar.
·       Ansvarar för kategorins lagervärde och antal i lager enligt målsättningar. 
·       Ansvarar för kategorins konkurrensbevakning i nära samverkan med varje försäljningsmarknad.
·       Analyserar och förstår hur marknaden utvecklar sig och kundernas behov.

 

Som Category Manager rapporterar du till Category Area Manager.
 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Du har flerårig erfarenhet inom inköp, gärna från en liknande roll inom ett internationellt bolag. Du har arbetat med sortimentsutveckling, förhandling, sourcing och prissättning. Erfarenhet från DIY och retail är meriterande, det är även högskoleutbildning inom ekonomi/marknadsföring. Du behärskar engelska mycket väl i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Office program samt erfarenhet från att arbeta i affärssystem- och uppföljningssystem.
 
Det här är du som person
Du har en strategisk förmåga med en ledande personlighet med förmåga att lyssna, engagera och skapa resultat genom och tillsammans med andra. 
 
Du har en god förmåga att prioritera och planera. Du reagerar snabbt på ändrade förhållanden och har lätt för att komma på idéer för hur man handskas med nya utmaningar. Du är strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.
 
Du trivs i en värderingsstyrd organisation som kännetecknas av nyfikenhet, teamarbete och en ständig vilja att utveckla och förbättra affären. För att lyckas i rollen har du förmåga att se affärsmöjligheter med drivkraften att öka lönsamheten och försäljningen. Du har lätt för att ta egna beslut och du kommer med egna idéer. Du är kreativ, strukturerad och analytisk. Du strävar alltid efter att utveckla den totala affären utifrån ett totalkostnadsperspektiv.
 
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på Julas huvudkontor i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen. 
 
Så här söker du
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpnade.
Sista ansökningsdag för tjänsten är den 10 mars 2024.
 
 I denna rekrytering samarbetar vi med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare.


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland.


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Jula söker Category Manager 

På Jula siktar vi högre och tar nu ytterligare kliv att utvecklas som det internationella bolag vi är. Det gör vi genom att förstärka vår organisation inom Sortiment, Försäljning och Inköp.  Till Julas Assortment Department söker vi nu en Category Manager.    Som Category Manager är du ansvarig för att utveckla affären och att skapa ett attraktivt sortimentserbjudanden för våra kunder. Som Category Manager kommer du ha sortimentsansvaret för någon av Jul... Visa mer
På Jula siktar vi högre och tar nu ytterligare kliv att utvecklas som det internationella bolag vi är. Det gör vi genom att förstärka vår organisation inom Sortiment, Försäljning och Inköp. 


Till Julas Assortment Department söker vi nu en Category Manager. 
 
Som Category Manager är du ansvarig för att utveckla affären och att skapa ett attraktivt sortimentserbjudanden för våra kunder. Som Category Manager kommer du ha sortimentsansvaret för någon av Julas åtta kategorier; Verktyg & Maskiner, Trädgård, Hem & Hushåll, Bil & Garage, Bygg & Färg, El & Belysning, Arbetskläder samt Fritid.
 
Det här gör man som Category Manager
Category Manager är ansvarig för att kategorin når uppsatta mål och KPI:er avseende försäljning, lönsamhet, sortiment och lager. Ansvarar för att skapa och säkerställa planer på kort- och lång sikt som driver och utvecklar erbjudande och sortiment enligt Julas mål och strategier. Bidrar härigenom till Julas totala försäljning och lönsamhet – alltid med kunden i fokus.
 
Category manager är ansvarig för att bygga ett lönsamt sortiment bestående av produkter i eget varumärke och externa varumärken enligt Julas sortiment- och prisstrategi.
 
Category manager är budget- och resultatansvarig för kategorin, där tvärfunktionella samarbeten är nyckel att nå uppsatta mål och KPI:er avseende försäljning, lönsamhet, sortiment och lager.
 
Category manager ska bidra till att stödja Julas utveckling av hållbart medarbetarskap, där medarbetaren ansvarar för att leda sig själv, vara nyfiken på att söka information och skaffa sig kunskap kring verksamheten.?
 
Primära arbetsuppgifter och ansvarsområden:


·       Att kategorin är attraktiva ur ett konsumentperspektiv och kravställer internt för att nå önskad vision och mål.
·       Ansvarig för kategorins strategiska sortimentsutveckling och kategorins strategi.
·       Säkerställer ett kommersiellt sortiment utifrån nyhetsvärde, nya storsäljare och nya sortiment.
·       Säkerställer ett lönsamt, effektivt och optimerat sortiment som är noga utvalt för alla marknader.
·       Ansvarar för lokala marknadsbehov inom kategorin. 
·       Ansvarar för att sortimentsutvecklingsuppdragen är specificerade och säkerställer överlämning till Purchasing Department.
·       Beslutar när artiklar ska fasas ut och kravställer när nya artiklar ska lanseras.
·       Ansvarar för kategorins produktkategorisering.
·       Ansvarar för kategorins försäljningsplanering, följer upp och säkerställer kategorins försäljningsprognos.
·       Ansvarar för kategorins kampanjplanering.
·       Ansvarar för proaktiva analyser och säkerställer aktiviteter vid avvikelser avseende försäljning, lönsamhet, lager och sortiment.
·       Ansvarar för kategorins månadsrapport.
·       Säkerställer Julas prisposition inom sin kategori för samtliga marknader.
·       Ansvarar för att lämna över kategorins behov av förhandlingsplan.
·       Bidra in i strategiska leverantörsförhandlingar.
·       Ansvarar för kategorins lagervärde och antal i lager enligt målsättningar. 
·       Ansvarar för kategorins konkurrensbevakning i nära samverkan med varje försäljningsmarknad.
·       Analyserar och förstår hur marknaden utvecklar sig och kundernas behov.

 

Som Category Manager rapporterar du till Category Area Manager.
 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Du har flerårig erfarenhet inom inköp, gärna från en liknande roll inom ett internationellt bolag. Du har arbetat med sortimentsutveckling, förhandling, sourcing och prissättning. Erfarenhet från DIY och retail är meriterande, det är även högskoleutbildning inom ekonomi/marknadsföring. Du behärskar engelska mycket väl i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Office program samt erfarenhet från att arbeta i affärssystem- och uppföljningssystem.
 
Det här är du som person
Du har en strategisk förmåga med en ledande personlighet med förmåga att lyssna, engagera och skapa resultat genom och tillsammans med andra. 
 
Du har en god förmåga att prioritera och planera. Du reagerar snabbt på ändrade förhållanden och har lätt för att komma på idéer för hur man handskas med nya utmaningar. Du är strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.
 
Du trivs i en värderingsstyrd organisation som kännetecknas av nyfikenhet, teamarbete och en ständig vilja att utveckla och förbättra affären. För att lyckas i rollen har du förmåga att se affärsmöjligheter med drivkraften att öka lönsamheten och försäljningen. Du har lätt för att ta egna beslut och du kommer med egna idéer. Du är kreativ, strukturerad och analytisk. Du strävar alltid efter att utveckla den totala affären utifrån ett totalkostnadsperspektiv.
 
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på Julas huvudkontor i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen. 
 
Så här söker du
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpnade.
Sista ansökningsdag för tjänsten är den 10 mars 2024.
 
 I denna rekrytering samarbetar vi med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare.


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland.


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Kommersiell Produktchef till Millers Beslag

Millers beslag ägs av LUNA GROUP som ingår i Bergman&Beving; koncernen. Bergman & Beving grundades 1906 och är en svensk börsnoterad koncern som förvärvar och långsiktigt utvecklar ledande företag. Koncernens självständiga företag arbetar i expansiva nischer där de tillhandahåller värdeskapande lösningar för industri- och byggkunder. Varje företag verkar med stor frihet utifrån en decentraliserad ledningsmodell som har skapat tillväxt, lönsamhet och hållba... Visa mer
Millers beslag ägs av LUNA GROUP som ingår i Bergman&Beving; koncernen. Bergman & Beving grundades 1906 och är en svensk börsnoterad koncern som förvärvar och långsiktigt utvecklar ledande företag. Koncernens självständiga företag arbetar i expansiva nischer där de tillhandahåller värdeskapande lösningar för industri- och byggkunder. Varje företag verkar med stor frihet utifrån en decentraliserad ledningsmodell som har skapat tillväxt, lönsamhet och hållbar utveckling i mer än 100 år. Bergman & Beving är noterat på Nasdaq Stockholm, har cirka 1 300 anställda och en omsättning på cirka 5 miljarder kronor. Koncernen består av ett 20-tal företag representerade i mer än 25 länder. Läs mer på www.bergmanbeving.com och www.millersbeslag.se

Millers beslag fortsätter att växa och vi söker nu en kommersiell produktchef/kategorichef som vill vara med på vår resa och ta varumärket till nästa nivå. Du får mycket stora möjligheter att påverka tjänstens utformning och du kommer ingå i ett en framåtdriven organisation som vill göra skillnad.

OM TJÄNSTEN
Att arbeta som kommersiell produktchef för Millers innebär ett stort ansvar i att tillsammans med våra producenter utveckla vårt sortiment utifrån marknadens krav på bredd, kvalité, funktion och lönsamhet. I rollen tar man ansvar för hela kedjan från produktutveckling till lansering och arbetar tätt med våra inköps- och säljorganisationer. Din roll innebär även kontinuerlig utveckling av leverantörsbasen för att säkerställa distribution och sourcing.

Typiska arbetsuppgifter inom rollen som kommersiell produktchef är:

• Utvärdera och utveckla produkter baserat på omvärldsanalys och marknadsbehov
• Driva och ansvara för en tydlig produktutvecklingsplan för att säkerställa en hållbar lönsamhet inom respektive produkt/sortiment
• Ansvara för sortimentskoncept och utveckling av varumärket
• Utveckling och uppföljning av leverantörsbasen med avseende miljö, kvalitet, leveranstid och lönsamhet
• Stötta säljorganisationerna beträffande rådgivning och produktutbildning



VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat som produktchef, kategorichef, strategiskt inköp eller som Key Account Manager. Vidare har du ett kommersiellt intresse av att anpassa sortimentet utifrån marknadens behov. Du är van att analysera marknad i relation till kund, konkurrenter och produktsortiment samt att bedöma affärs- och verksamhetsnytta. Du har ett entreprenöriellt sätt och gillar att bygga och utveckla. Du är en ”doer” som får saker att hända. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha drivit samtliga processer inom en kategoriutveckling fram till lansering. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och har goda Excel-kunskaper och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du duktig på att kommunicera samt att bygga och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Du har en god samarbetsförmåga, arbetar effektivt, organiserat och strukturerat. Din strategiska och affärsmässiga förmåga är god och du har fallenhet för att omvandla strategier till nya möjligheter. Med ett lösningsorienterat förhållningssätt kan du tänka nytt och innovativt med tydlig koppling till kundens nuvarande och framtida behov.

VI ERBJUDER
Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av Lunas fantastiska resa. Vi har en lång historia och många framgångsrika år bakom oss, men vårt största fokus är vår tillväxtresa framåt. Du erbjuds en central och strategiskt viktig roll och kommer att ha stort inflytande över bolagets fortsatta utveckling. Du blir en del av att kompetent och skönt gäng som kan allt från arbetsbelysning, handverktyg, mätutrustning och beslag. Kulturen på Luna är öppen, inspirerande och om du verkligen vill göra skillnad är det här platsen för dig.

ÖVRIGT
Tjänsten är en heltidstjänst, med placering i Alingsås och du rapporterar till Brand Manager.

ANSÖKAN & KONTAKT
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 [email protected]

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt! Visa mindre

Category Manager

About NKT NKT connects a greener world with high-quality power cable technology and takes centre stage as the world moves towards green energy. NKT designs, manufactures and installs low-, medium- and high-voltage power cable solutions enabling sustainable energy transmission. Since 1891, NKT has innovated the power cable technology building the infrastructure for the first light bulbs to the megawatts created by renewable energy today. NKT is headquartere... Visa mer
About NKT
NKT connects a greener world with high-quality power cable technology and takes centre stage as the world moves towards green energy. NKT designs, manufactures and installs low-, medium- and high-voltage power cable solutions enabling sustainable energy transmission. Since 1891, NKT has innovated the power cable technology building the infrastructure for the first light bulbs to the megawatts created by renewable energy today. NKT is headquartered in Denmark and employs 3,900 people. NKT is listed on Nasdaq Copenhagen and realised a revenue of EUR 1.8 billion in 2021. NKT - We connect a greener world. www.nkt.com?

Are you looking for a career in a fast-moving, growing and high-tech environment? Let us know, we are waiting for you!

We connect societies with green energy. And support each other to do it better every day!
In the role of Category Manager at NKT in Alingsås, you will be a prominent participant in developing areas of improvement regarding Supply Chain- and Sourcing Strategies. You will work hands-on with our supplier base and be responsible for contractually ensuring that NKT´s suppliers enables continuous, predictable supply regarding reliability, cost-efficiency, quality, and lead times for assigned assortment. These responsibilities also entail continuously evaluating and revising our suppliers by setting and tracking KPIs. NKT’s direct material spend is primarily metals, plastics, silicones and oils.

Further key tasks are:
* Manage your category, qualify new suppliers, manage contracts, manage supplier life cycle 
* Ensure supplier capacities – short and long term
* Represent Supply Chain in phase-in and phase-out of new products and their corresponding sourced components
* Work closely with buyers to ensure that NKT acts as one unit to meet the common KPI´s.
* Set-up and upkeep supplier contracts and prices in SAP – monitor and resolve price differences
* Create, monitor and execute incentives and/or breach of contracts 


Let´s embrace change together
To succeed and thrive in this role, we believe that you understand the importance of communication and are more than able to communicate with all parts of the organization, both internally and externally. Furthermore, you are a strong negotiator who can influence others and humbly share your skills and experience.
You prosper in working with a whole delivery team to uphold our delivery promise. Additionally, you take responsibility for your development and are autonomous in working to achieve set targets. You understand the overall purchasing process and how business is run from a revenue, cost, and reporting perspective. 

Furthermore, we expect that your CV includes… 
* A university degree within engineering, or equivalent
* A minimum of 5 years of work experience within procurement/purchasing
* ERP skills in purchasing to handle all aspects of responsibilities listed above – skills in SAP is beneficial
* Fluent in Swedish and English – beneficial if you know German


This is a full-time employment. You will be located in Alingsås and report to the Purchasing Manager on site. Because of the global set-up you will be travelling to other sites occasionally, estimated 10-20 days per year, domestic and international.

Contact and application
NKT is committed to fostering a diverse organization and a culture where people from different backgrounds can thrive and are inspired to perform at their best. We believe that a diverse organization enables sustainable performance, and that an inclusive and welcoming culture makes for a better place to work.   
Apply with CV and personal letter via the link below, at latest the 31st of March 2023.
Please note that we work with an ongoing selection, meaning that the position can be filled before the last application date. 
Tests can occur in our recruitment processes. 

If you have any questions regarding the position, you are very welcome to contact Recruiting Manager, Måns Hilling, Purchasing Manager, [email protected] or Recruiter, Sara Karlsson, [email protected], +46 79 102 39 82. Please note that due to the GDPR regulations we cannot accept any applications via e-mail.

Union representatives
Sveriges Ingenjörer - Peter?Kjellsson, +46?733 64 21 34
Unionen - Joakim Wikström, +46 73 40 70 243?

We look forward to receive your application!
 #LI-NKT Visa mindre

Category Manager

About NKT NKT connects a greener world with high-quality power cable technology and takes centre stage as the world moves towards green energy. NKT designs, manufactures and installs low-, medium- and high-voltage power cable solutions enabling sustainable energy transmission. Since 1891, NKT has innovated the power cable technology building the infrastructure for the first light bulbs to the megawatts created by renewable energy today. NKT is headquartere... Visa mer
About NKT
NKT connects a greener world with high-quality power cable technology and takes centre stage as the world moves towards green energy. NKT designs, manufactures and installs low-, medium- and high-voltage power cable solutions enabling sustainable energy transmission. Since 1891, NKT has innovated the power cable technology building the infrastructure for the first light bulbs to the megawatts created by renewable energy today. NKT is headquartered in Denmark and employs 3,900 people. NKT is listed on Nasdaq Copenhagen and realised a revenue of EUR 1.8 billion in 2021. NKT - We connect a greener world. www.nkt.com?

Are you looking for a career in a fast-moving, growing and high-tech environment? Let us know, we are waiting for you!

We connect societies with green energy. And support each other to do it better every day!
In the role of Category Manager at NKT in Alingsås, you will be a prominent participant in developing areas of improvement regarding Supply Chain- and Sourcing Strategies. You will work hands-on with our supplier base and be responsible for contractually ensuring that NKT´s suppliers enables continuous, predictable supply regarding reliability, cost-efficiency, quality, and lead times for assigned assortment. These responsibilities also entail continuously evaluating and revising our suppliers by setting and tracking KPIs. NKT’s direct material spend is primarily metals, plastics, silicones and oils.

Further key tasks are:
* Manage your category, qualify new suppliers, manage contracts, manage supplier life cycle 
* Ensure supplier capacities – short and long term
* Represent Supply Chain in phase-in and phase-out of new products and their corresponding sourced components
* Work closely with buyers to ensure that NKT acts as one unit to meet the common KPI´s.
* Set-up and upkeep supplier contracts and prices in SAP – monitor and resolve price differences
* Create, monitor and execute incentives and/or breach of contracts 


Let´s embrace change together
To succeed and thrive in this role, we believe that you understand the importance of communication and are more than able to communicate with all parts of the organization, both internally and externally. Furthermore, you are a strong negotiator who can influence others and humbly share your skills and experience.
You prosper in working with a whole delivery team to uphold our delivery promise. Additionally, you take responsibility for your development and are autonomous in working to achieve set targets. You understand the overall purchasing process and how business is run from a revenue, cost, and reporting perspective. 

Furthermore, we expect that your CV includes… 
* A university degree within engineering, or equivalent
* A minimum of 5 years of work experience within procurement/purchasing
* ERP skills in purchasing to handle all aspects of responsibilities listed above – skills in SAP is beneficial
* Fluent in Swedish and English – beneficial if you know German


This is a full-time employment. You will be located in Alingsås and report to the Purchasing Manager on site. Because of the global set-up you will be travelling to other sites occasionally, estimated 10-20 days per year, domestic and international.

Contact and application
NKT is committed to fostering a diverse organization and a culture where people from different backgrounds can thrive and are inspired to perform at their best. We believe that a diverse organization enables sustainable performance, and that an inclusive and welcoming culture makes for a better place to work.   
Apply with CV and personal letter via the link below, at latest the 31st of March 2023.
Please note that we work with an ongoing selection, meaning that the position can be filled before the last application date. 
Tests can occur in our recruitment processes. 

If you have any questions regarding the position, you are very welcome to contact Recruiting Manager, Måns Hilling, Purchasing Manager, [email protected] or Recruiter, Sara Karlsson, [email protected], +46 79 102 39 82. Please note that due to the GDPR regulations we cannot accept any applications via e-mail.

Union representatives
Sveriges Ingenjörer - Peter?Kjellsson, +46?733 64 21 34
Unionen - Joakim Wikström, +46 73 40 70 243?

We look forward to receive your application!
 #LI-NKT Visa mindre

Produktchef externa varumärken till Luna Group

LUNA GROUP är en del av Bergman & Beving-koncernen som äger och förädlar bolag som utvecklar och marknadsför starka varumärken till professionella användare inom industri och bygg, främst i Norden, Baltikum och Polen. Bergman & Beving ska vara den plats där framgångsrika produktbolag kan ta nästa steg och bli ledande varumärken inom sina kategorier. Koncernen har i dag runt 20 varumärken, cirka 1000 anställda och en omsättning på cirka 4 miljarder kronor. ... Visa mer
LUNA GROUP är en del av Bergman & Beving-koncernen som äger och förädlar bolag som utvecklar och marknadsför starka varumärken till professionella användare inom industri och bygg, främst i Norden, Baltikum och Polen. Bergman & Beving ska vara den plats där framgångsrika produktbolag kan ta nästa steg och bli ledande varumärken inom sina kategorier. Koncernen har i dag runt 20 varumärken, cirka 1000 anställda och en omsättning på cirka 4 miljarder kronor. Bergman & Beving är noterat på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.lunatools.com och www.bergmanbeving.com

ROLLEN
I din roll som Kommersiell Produktchef för våra externa varumärken har du ett totalt ansvar för ditt sortiment och att det ligger i linje med Luna Groups totala erbjudande och strategi samt marknadens förväntningar. Du ansvarar för att Luna Group har marknadens mest attraktiva erbjudande som stödjer bolagets vision. Detta innebär att ta ett helhetsperspektiv för dina sortimentsområden och ansvara för projektledning, paketering av produkter och konceptualisering i samråd med lokala marknader. Rollen är placerad på kontoret i Alingsås och du rapporterar chef för Sortimentsavdelningen.

Huvudsakliga ansvarsuppgifter:

• Ta fram affärsstrategier baserat på marknadsinsikter och din kunskap om våra kunders behov, marknadstrender och prisutveckling
• Utvärdera affärsmöjligheter och omsätta produktstrategin till ett definierat erbjudande och planera för och genomföra lanseringen av nya produkter
• Samordna olika funktioner och marknadsinitiativ för att utbyta bästa praxis och leverera på lokalt marknadsbehov och trender
• Övervaka, styra och stödja lokala marknader baserat på övergripande mål för varje sortiment
• Initiera, arrangera och genomföra lanseringar tillsammans med marknadskommunikation
• Ta ansvar för och leda arbetet för att säkerställa att nya produkter och koncept finns till försäljning i alla våra kanaler
• Val av leverantör samt löpande leverantörsutveckling och utvärdering
• Förhandla och säkerställ bästa möjliga villkor och avtal med leverantörer
• Utveckla och kommunicera ”USPar” för våra erbjudanden
• Upprätthålla och utveckla relationer med nuvarande och nya leverantörer



VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett stort kommersiellt intresse och har tidigare arbetat som produktchef, kategorichef eller motsvarande. Du har mycket goda kunskaper och erfarenheter av sortimentsuppbyggnad och vi ser gärna att du har erfarenhet av byggbranschen, alternativt från närliggande områden. Du är van att analysera marknad i relation till kund, konkurrenter och produktsortiment samt att bedöma affärs- och verksamhetsnytta. Du har ett sinne för att göra affärer, ser helheter och affärsprocesser och är en kreativ och drivande person med en stark analytisk förmåga och en tydlig målfokusering. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

• Erfarenhet från sortiment och kategoristyrning
• Stor fördel om du har bransch och produkterfarenhet
• Relevant akademisk examen
• Bred affärsförståelse och förhandlingsvana
• Erfarenhet av inköpsarbete inom konsumentrelaterade produkter
• Mycket goda Excel-kunskaper och allmänt starka IT-kunskaper
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

PERSONLIGT
Som person är du nyfiken, ansvarstagande och har ett stort engagemang i allt du gör. Du är en god kommunikatör med förmåga att få med dig organisationen och människor i din omgivning. Du är trygg i dig själv, har goda ledaregenskaper och att omsätta strategiska beslut till konkreta resultat. Du inser vikten av teamarbete, delar gärna med dig av erfarenheter och driver dina ansvarsområden framåt.

ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering. Ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail [email protected]

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt. Visa mindre

Vi söker Kategoriansvarig till Gigant AB i Alingsås

Om företaget Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Vårt erbjudande består av produkter och lösningar inom arbetsplatsutrustning, lyft och last samt miljösäkring. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats. Dina arbetsuppgifter Efter att ha ingått i e... Visa mer
Om företaget
Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Vårt erbjudande består av produkter och lösningar inom arbetsplatsutrustning, lyft och last samt miljösäkring. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats.

Dina arbetsuppgifter
Efter att ha ingått i en större koncern har Gigant nu avyttrats till nya ägare och på så sätt skapat mer utrymme för framåtagerande, nytänkande och korta beslutsvägar. När bolaget nu satsar för fullt inför framtiden utökas erbjudandeteamet med ytterligare en kategoriansvarig.

Som kategoriansvarig på Gigant AB i Alingsås har du en viktig roll i att ta fram och lansera erbjudande för din kategori av produkter samt tjänster. Du ansvarar för den totala utvecklingen av kategorin genom att skapa ett attraktivt och lönsamt erbjudande som stärker Gigants konkurrenskraft och löser behoven på morgondagens arbetsplats. I rollen ingår att ta fram och implementera strategi och affärsplan för kategorin och utifrån dessa lansera erbjudandet.

Rollen innefattar bland annat följande arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Utveckla och lansera strategi och affärsplan för kategorin
• Utveckla erbjudandet och se till att implementera det på relevanta marknader
• Utföra konkurrent-, trend- och kundbevakning
• Marknadsanalyser
• Hålla en löpande dialog med kunder, sälj-, marknads- och inköpsrepresentanter för att kunna ta fram underlag för affärsmässiga erbjudandebeslut.
• Driva och genomföra produktutveckling
• Säkerställa in- och utfasning av produkter
• Säkerställa att rätt dokumentation, PIM-data mm. finns för artiklarna inom kategorin.
• Ansvara för kategorins prissättning
• Optimera leverans och logistiklösning
• Driva marknadsföringen av kategorin framåt
• Utbilda, utveckla och säkerställa kompetens kring erbjudandet till ute- och innesäljarkår samt hos återförsäljare.
• Analysera och följa upp produktstrategier

Din profil
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning, men troligtvis också högskoleutbildning. Du har lång erfarenhet av att arbeta med sortiment, inköp eller produktutveckling. Vidare är du en van projektledare och duktig på att leda andra människor. Har du dessutom erfarenhet av att jobba inom industri eller med lansering och kommersialisering av nya produkter är det meriterande.

Som person är du initiativtagande och kan självständigt driva utveckling och processer. Du har en god teknisk förståelse som gör att du har lätt för att sätta dig in i kundens behov för att i nästa steg kunna utveckla produkten och ta fram rätt erbjudande. Struktur och ordning faller sig väldigt naturligt för dig och du har ett starkt affärssinne. För att snabbt kunna se samband och hantera komplex information krävs det att du har en hög analytisk förmåga och är stabil och modig i dina beslut.

Då tjänsten innefattar en hel del utbildning, såväl internt som externt, måste du känna dig trygg med att kunna prata inför människor och hålla presentationer. Du är bra på att motivera och inspirera andra och är rak och tydlig i din kommunikation.

Rollen som Kategoriansvarig på Gigant AB är bred och mångfacetterad. Du arbetar i ett team om totalt 8 personer inom erbjudandegruppen och blir en viktig kugge i att bidra till företagets lönsamhet och erbjudandeutveckling. För rätt person är det en mycket varierad och rolig tjänst där det hela tiden finns potential att förbättra, förfina och utveckla.

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök och läs mer om tjänsten på soderco.se.

Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår kund Gigant. Ansökningar tas endast emot via vår hemsida med hänvisning till riktlinjer för GDPR. Urval och intervjuer görs löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Vi söker Kategoriansvarig till Gigant AB i Alingsås

Om företaget Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Vårt erbjudande består av produkter och lösningar inom arbetsplatsutrustning, lyft och last samt miljösäkring. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats. Dina arbetsuppgifter Efter att ha ingått i e... Visa mer
Om företaget
Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Vårt erbjudande består av produkter och lösningar inom arbetsplatsutrustning, lyft och last samt miljösäkring. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats.

Dina arbetsuppgifter
Efter att ha ingått i en större koncern har Gigant nu avyttrats till nya ägare och på så sätt skapat mer utrymme för framåtagerande, nytänkande och korta beslutsvägar. När bolaget nu satsar för fullt inför framtiden utökas erbjudandeteamet med ytterligare en kategoriansvarig.

Som kategoriansvarig på Gigant AB i Alingsås har du en viktig roll i att ta fram och lansera erbjudande för din kategori av produkter samt tjänster. Du ansvarar för den totala utvecklingen av kategorin genom att skapa ett attraktivt och lönsamt erbjudande som stärker Gigants konkurrenskraft och löser behoven på morgondagens arbetsplats. I rollen ingår att ta fram och implementera strategi och affärsplan för kategorin och utifrån dessa lansera erbjudandet.

Rollen innefattar bland annat följande arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Utveckla och lansera strategi och affärsplan för kategorin
• Utveckla erbjudandet och se till att implementera det på relevanta marknader
• Utföra konkurrent-, trend- och kundbevakning
• Marknadsanalyser
• Hålla en löpande dialog med kunder, sälj-, marknads- och inköpsrepresentanter för att kunna ta fram underlag för affärsmässiga erbjudandebeslut.
• Driva och genomföra produktutveckling
• Säkerställa in- och utfasning av produkter
• Säkerställa att rätt dokumentation, PIM-data mm. finns för artiklarna inom kategorin.
• Ansvara för kategorins prissättning
• Optimera leverans och logistiklösning
• Driva marknadsföringen av kategorin framåt
• Utbilda, utveckla och säkerställa kompetens kring erbjudandet till ute- och innesäljarkår samt hos återförsäljare.
• Analysera och följa upp produktstrategier

Din profil
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning, men troligtvis också högskoleutbildning. Du har lång erfarenhet av att arbeta med sortiment, inköp eller produktutveckling. Vidare är du en van projektledare och duktig på att leda andra människor. Har du dessutom erfarenhet av att jobba inom industri eller med lansering och kommersialisering av nya produkter är det meriterande.

Som person är du initiativtagande och kan självständigt driva utveckling och processer. Du har en god teknisk förståelse som gör att du har lätt för att sätta dig in i kundens behov för att i nästa steg kunna utveckla produkten och ta fram rätt erbjudande. Struktur och ordning faller sig väldigt naturligt för dig och du har ett starkt affärssinne. För att snabbt kunna se samband och hantera komplex information krävs det att du har en hög analytisk förmåga och är stabil och modig i dina beslut.

Då tjänsten innefattar en hel del utbildning, såväl internt som externt, måste du känna dig trygg med att kunna prata inför människor och hålla presentationer. Du är bra på att motivera och inspirera andra och är rak och tydlig i din kommunikation.

Rollen som Kategoriansvarig på Gigant AB är bred och mångfacetterad. Du arbetar i ett team om totalt 8 personer inom erbjudandegruppen och blir en viktig kugge i att bidra till företagets lönsamhet och erbjudandeutveckling. För rätt person är det en mycket varierad och rolig tjänst där det hela tiden finns potential att förbättra, förfina och utveckla.

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök och läs mer om tjänsten på soderco.se.

Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår kund Gigant. Ansökningar tas endast emot via vår hemsida med hänvisning till riktlinjer för GDPR. Urval och intervjuer görs löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Vi söker Produktansvarig till Gigant AB i Alingsås

Om företaget Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Vårt erbjudande består av produkter och lösningar inom arbetsplatsutrustning, lyft och last samt miljösäkring. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats. Dina arbetsuppgifter Efter att ha ingått i e... Visa mer
Om företaget
Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Vårt erbjudande består av produkter och lösningar inom arbetsplatsutrustning, lyft och last samt miljösäkring. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats.

Dina arbetsuppgifter
Efter att ha ingått i en större koncern har Gigant nu avyttrats till nya ägare och på så sätt skapat mer utrymme för självständighet, nytänkande och korta beslutsvägar. När bolaget nu satsar för fullt inför framtiden utökas erbjudandeteamet med ytterligare en produktansvarig.

I rollen som Produktansvarig på Gigant hjälper du till att utföra de strategiska beslut som Kategoriansvarig tar angående sortimentet. Ni jobbar tätt tillsammans och ditt ansvarsområde är att sköta det administrativa kring hanteringen av sortimentet samt att uppdatera och läsa in information i alla relevanta system. Du ansvarar också för att driva daglig verksamhet och problemlösning för att fullgöra affärsområdets, produktområdets och kategorins ansvar mot kund och se till att alla interna processer fullföljs.

Du ingår i Erbjudandegruppen som förutom tre Produktansvariga, även består av fyra Kategoriansvariga och en marknadskoordinator.

Tjänsten är i huvudsak en administrativ roll, men om man som Produktansvarig vill varva det administrativa med att stötta Kategoriansvarig i att hålla utbildningar och vara ute med säljare på mässor, finns det goda möjligheter till det. Den delen kan formas efter önskemål och är inte ett krav i den här rollen.

Tjänsten innefattar följande huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Säkerställa att befintlig produktdata och produktinformation är korrekt
• Uppdatera produktinformation i relevanta system, exempelvis ERP, PIM och Vilma
• Översättning av produktrelaterat material
• Säkerställa samarbete och informationsöverlämnande med inköpsavdelningen
• Hantera kundreklamationer
• Hantera katalogdata och vara delaktig i materialframtagning
• Ansvara för att in- och utfasning av produkter i sortimentet sker enligt de strategiska besluten för kategorin.
• Vid behov stödja affärsområdets säljkanaler i framtagandet och genomförande av utbildningar, information och koncept.
• Vid behov stödja teamledaren för Erbjudandegruppen och Kategoriansvarig i framtagande av produkt och tjänsteerbjudanden.

Din profil

Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning. Har du högskoleutbildning är det meriterande. Du har administrativ erfarenhet, god IT-kompetens och vana av att arbeta i olika affärssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i säljande företag med en säljkår. Du behärskar engelska obehindrat i tal och skrift.

Som person är du strukturerad och noggrann. Du är ansvarsfull och har mycket god problemlösningsförmåga. Att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter och att kunna driva förbättringar kommer naturligt för dig i ditt arbete. Du besitter marknads- och produktkunskap och har tillräckligt god teknisk kompetens för att kunna sätta dig in i produkterna och förstå kundens behov. Rollen innefattar även mycket leverantörskontakter, vilket innebär att man måste uppskatta att ha en stor kontaktyta.

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök och läs mer om tjänsten på soderco.se.

Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår kund Gigant. Ansökningar tas endast emot via vår hemsida med hänvisning till riktlinjer för GDPR. Urval och intervjuer görs löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Produktchef externa varumärken till Luna Group

LUNA GROUP är en del av Bergman & Beving-koncernen som äger och förädlar bolag som utvecklar och marknadsför starka varumärken till professionella användare inom industri och bygg, främst i Norden, Baltikum och Polen. Bergman & Beving ska vara den plats där framgångsrika produktbolag kan ta nästa steg och bli ledande varumärken inom sina kategorier. Koncernen har i dag runt 20 varumärken, cirka 1000 anställda och en omsättning på cirka 4 miljarder kronor. ... Visa mer
LUNA GROUP är en del av Bergman & Beving-koncernen som äger och förädlar bolag som utvecklar och marknadsför starka varumärken till professionella användare inom industri och bygg, främst i Norden, Baltikum och Polen. Bergman & Beving ska vara den plats där framgångsrika produktbolag kan ta nästa steg och bli ledande varumärken inom sina kategorier. Koncernen har i dag runt 20 varumärken, cirka 1000 anställda och en omsättning på cirka 4 miljarder kronor. Bergman & Beving är noterat på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.lunatools.com och www.bergmanbeving.com

ROLLEN
I din roll som Kommersiell Produktchef för våra externa varumärken har du ett totalt ansvar för ditt sortiment och att det ligger i linje med Luna Groups totala erbjudande och strategi samt marknadens förväntningar. Du ansvarar för att Luna Group har marknadens mest attraktiva erbjudande som stödjer bolagets vision. Detta innebär att ta ett helhetsperspektiv för dina sortimentsområden och ansvara för projektledning, paketering av produkter och konceptualisering i samråd med lokala marknader. Rollen är placerad på kontoret i Alingsås och du rapporterar chef för Sortimentsavdelningen.

Huvudsakliga ansvarsuppgifter:

• Ta fram affärsstrategier baserat på marknadsinsikter och din kunskap om våra kunders behov, marknadstrender och prisutveckling
• Utvärdera affärsmöjligheter och omsätta produktstrategin till ett definierat erbjudande och planera för och genomföra lanseringen av nya produkter
• Samordna olika funktioner och marknadsinitiativ för att utbyta bästa praxis och leverera på lokalt marknadsbehov och trender
• Övervaka, styra och stödja lokala marknader baserat på övergripande mål för varje sortiment
• Initiera, arrangera och genomföra lanseringar tillsammans med marknadskommunikation
• Ta ansvar för och leda arbetet för att säkerställa att nya produkter och koncept finns till försäljning i alla våra kanaler
• Val av leverantör samt löpande leverantörsutveckling och utvärdering
• Förhandla och säkerställ bästa möjliga villkor och avtal med leverantörer
• Utveckla och kommunicera ”USPar” för våra erbjudanden
• Upprätthålla och utveckla relationer med nuvarande och nya leverantörer



VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett stort kommersiellt intresse och har tidigare arbetat som produktchef, kategorichef eller motsvarande. Du har mycket goda kunskaper och erfarenheter av sortimentsuppbyggnad och vi ser gärna att du har erfarenhet av byggbranschen, alternativt från närliggande områden. Du är van att analysera marknad i relation till kund, konkurrenter och produktsortiment samt att bedöma affärs- och verksamhetsnytta. Du har ett sinne för att göra affärer, ser helheter och affärsprocesser och är en kreativ och drivande person med en stark analytisk förmåga och en tydlig målfokusering. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

• Erfarenhet från sortiment och kategoristyrning
• Stor fördel om du har bransch och produkterfarenhet
• Relevant akademisk examen
• Bred affärsförståelse och förhandlingsvana
• Erfarenhet av inköpsarbete inom konsumentrelaterade produkter
• Mycket goda Excel-kunskaper och allmänt starka IT-kunskaper
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

PERSONLIGT
Som person är du nyfiken, ansvarstagande och har ett stort engagemang i allt du gör. Du är en god kommunikatör med förmåga att få med dig organisationen och människor i din omgivning. Du är trygg i dig själv, har goda ledaregenskaper och att omsätta strategiska beslut till konkreta resultat. Du inser vikten av teamarbete, delar gärna med dig av erfarenheter och driver dina ansvarsområden framåt.

ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering. Ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail [email protected]

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt. Visa mindre

Produktchef till LIMIT inom Bergman & Beving- koncernen

Varumärket LIMIT är en del av Bergman & Beving-koncernen som äger och förädlar bolag som utvecklar och marknadsför starka varumärken till professionella användare inom industri och bygg, främst i Norden, Baltikum och Polen. Bergman & Beving ska vara den plats där framgångsrika produktbolag kan ta nästa steg och bli ledande varumärken inom sina kategorier. Koncernen har i dag runt 20 varumärken, cirka 1000 anställda och en omsättning på cirka 4 miljarder kr... Visa mer
Varumärket LIMIT är en del av Bergman & Beving-koncernen som äger och förädlar bolag som utvecklar och marknadsför starka varumärken till professionella användare inom industri och bygg, främst i Norden, Baltikum och Polen. Bergman & Beving ska vara den plats där framgångsrika produktbolag kan ta nästa steg och bli ledande varumärken inom sina kategorier. Koncernen har i dag runt 20 varumärken, cirka 1000 anställda och en omsättning på cirka 4 miljarder kronor. Bergman & Beving är noterat på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.limit.com och www.bergmanbeving.com

Produktvarumärket LIMIT fortsätter att växa och vi söker nu en kommersiell produktchef som vill vara med på vår resa. Du kommer ingå i en organisation där det finns goda möjligheter att påverka och utvecklas.

OM TJÄNSTEN
Att arbeta som produktchef för LIMIT innebär ett stort ansvar i att tillsammans med våra producenter utveckla vårt sortiment utifrån marknadens krav på bredd, kvalité, funktion och lönsamhet. I rollen tar man ansvar för hela kedjan från produktutveckling till lansering och arbetar tätt med våra inköps- och säljorganisationer. Detta ställer höga krav på både teknisk och kommersiell kompetens.

Typiska arbetsuppgifter inom rollen som kommersiell produktchef är:

• Utvärdera och utveckla produkter baserat på omvärldsanalys och marknadsbehov
• Driva och ansvara för en tydlig produktutvecklingsplan för att säkerställa en hållbar lönsamhet inom respektive produkt/sortiment
• Ta fram produkt- och kravspecifikationer, manualer och ritningar som underlag gentemot kund och leverantör
• Uppföljning av produktion och leverantörer avseende miljö, kvalitet, leveranstid och lönsamhet
• Säkerställa att produkterna uppfyller CE-direktiv, producentansvar och övriga lagkrav
• Ta fram och säkerställa att vi har rätt produkt- och logistikdata i våra system
• Bedöma garantireklamationer och ta fram åtgärder för att motverka återkomst
• Support till säljorganisationerna med teknisk rådgivning och produktutbildning
• Ansvara för in- och utfasning av produkter i sortimentet



VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett genuint tekniskt intresse och tidigare arbetat som produktchef eller teknisk säljare inom relevanta områden. Vidare har du en kommersiell förmåga att anpassa sortimentet utifrån marknadens behov. Du är van att analysera marknad i relation till kund, konkurrenter och produktsortiment samt att bedöma affärs- och verksamhetsnytta. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha drivit samtliga processer inom produktutveckling fram till lansering. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du duktig på att kommunicera samt att bygga och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Du har en god samarbetsförmåga, arbetar effektivt, organiserat och strukturerat. Din strategiska och affärsmässiga förmåga är god och du har fallenhet för att omvandla strategier till nya möjligheter. Med ett lösningsorienterat förhållningssätt kan du tänka nytt och innovativt med tydlig koppling till kundens nuvarande och framtida behov.

ÖVRIGT
Tjänsten är en heltidstjänst, med placering i Alingsås och du rapporterar till Brand Director. Då LIMITS leverantörer och producenter finns på den internationella marknaden kommer det att krävas resor i tjänsten.

ANSÖKAN & KONTAKT
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 [email protected]

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt! Visa mindre

Vi söker Kategoriansvarig till Gigant AB i Alingsås

Om företaget Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Vårt erbjudande består av produkter och lösningar inom arbetsplatsutrustning, lyft och last samt miljösäkring. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats. Dina arbetsuppgifter Efter att ha ingått i e... Visa mer
Om företaget
Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Vårt erbjudande består av produkter och lösningar inom arbetsplatsutrustning, lyft och last samt miljösäkring. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats.

Dina arbetsuppgifter
Efter att ha ingått i en större koncern har Gigant nu avyttrats till nya ägare och på så sätt skapat mer utrymme för framåtagerande, nytänkande och korta beslutsvägar. När bolaget nu satsar för fullt inför framtiden utökas erbjudandeteamet med ytterligare en kategoriansvarig.

Som kategoriansvarig på Gigant AB i Alingsås har du en viktig roll i att ta fram och lansera erbjudande för din kategori av produkter samt tjänster. Du ansvarar för den totala utvecklingen av kategorin genom att skapa ett attraktivt och lönsamt erbjudande som stärker Gigants konkurrenskraft och löser behoven på morgondagens arbetsplats. I rollen ingår att ta fram och implementera strategi och affärsplan för kategorin och utifrån dessa lansera erbjudandet.

Rollen innefattar bland annat följande arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Utveckla och lansera strategi och affärsplan för kategorin
• Utveckla erbjudandet och se till att implementera det på relevanta marknader
• Utföra konkurrent-, trend- och kundbevakning
• Marknadsanalyser
• Hålla en löpande dialog med kunder, sälj-, marknads- och inköpsrepresentanter för att kunna ta fram underlag för affärsmässiga erbjudandebeslut.
• Driva och genomföra produktutveckling
• Säkerställa in- och utfasning av produkter
• Säkerställa att rätt dokumentation, PIM-data mm. finns för artiklarna inom kategorin.
• Ansvara för kategorins prissättning
• Optimera leverans och logistiklösning
• Driva marknadsföringen av kategorin framåt
• Utbilda, utveckla och säkerställa kompetens kring erbjudandet till ute- och innesäljarkår samt hos återförsäljare.
• Analysera och följa upp produktstrategier

Din profil
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning, men troligtvis också högskoleutbildning. Du har lång erfarenhet av att arbeta med sortiment, inköp eller produktutveckling. Vidare är du en van projektledare och duktig på att leda andra människor. Har du dessutom erfarenhet av att jobba inom industri eller med lansering och kommersialisering av nya produkter är det meriterande.

Som person är du initiativtagande och kan självständigt driva utveckling och processer. Du har en god teknisk förståelse som gör att du har lätt för att sätta dig in i kundens behov för att i nästa steg kunna utveckla produkten och ta fram rätt erbjudande. Struktur och ordning faller sig väldigt naturligt för dig och du har ett starkt affärssinne. För att snabbt kunna se samband och hantera komplex information krävs det att du har en hög analytisk förmåga och är stabil och modig i dina beslut.

Då tjänsten innefattar en hel del utbildning, såväl internt som externt, måste du känna dig trygg med att kunna prata inför människor och hålla presentationer. Du är bra på att motivera och inspirera andra och är rak och tydlig i din kommunikation.

Rollen som Kategoriansvarig på Gigant AB är bred och mångfacetterad. Du arbetar i ett team om totalt 8 personer inom erbjudandegruppen och blir en viktig kugge i att bidra till företagets lönsamhet och erbjudandeutveckling. För rätt person är det en mycket varierad och rolig tjänst där det hela tiden finns potential att förbättra, förfina och utveckla.

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök och läs mer om tjänsten på soderco.se.

Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår kund Gigant. Ansökningar tas endast emot via vår hemsida med hänvisning till riktlinjer för GDPR. Urval och intervjuer görs löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Jula söker en Affärsdriven Produktchef

Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. Affärsdriven Produktchef Till Inköpsavdelningen söker vi nu en Produktchef. Som Produktchef har du en nyckelroll med stort ansvar för att utveckla affären och att skapa attraktiva sortime... Visa mer
Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen.

Affärsdriven Produktchef

Till Inköpsavdelningen söker vi nu en Produktchef. Som Produktchef har du en nyckelroll med stort ansvar för att utveckla affären och att skapa attraktiva sortimentserbjudanden för våra kunder. Som Produktchef kommer du ha ansvar för ett produktområde inom något av Julas kategorier Verktyg & Maskiner, Trädgård, Hem & Hushåll, Bil & Garage, Bygg & Färg, El & Belysning, Arbetskläder samt Fritid.
 
Det här gör man som Produktchef

Som Produktchef driver du och utvecklar sortimentet, försäljningen och lönsamheten inom ett produktområde. I rollen ingår det att skapa och säkerställa planer på kort- och lång sikt. Du driver och utvecklar erbjudandet, sortimentet och produkterna enligt Julas övergripande mål och strategier.
 
Man bidrar till affärsområdets samt Julas totala försäljning och lönsamhet – alltid med kunden i fokus.
Rollen innebär:

• Att du arbetar både med långsiktig strategisk utveckling och dagligt operativt inköpsarbete i tätt samarbete med, Sourcing och Kvalitet samt andra funktioner och avdelningar.
• Du är van vid kategoriarbete, leverantörsförhandlingar, sourcingarbete, kampanjplanering, prissättning och konkurrentanalyser samt att ta fram affärsunderlag som beslutsstöd.
• Du har stort affärsfokus och förståelse för det operativa genomförandet.
• Du är ansvarig för resultat, uppföljning och rapportering av försäljning och utvecklingsprojekt inom produktområdet. Tjänsten omfattar även resor i samband med mässbesök, möten mm.
• Som Produktchef rapporterar du till Affärsområdeschef.
 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter

• Du har flerårig erfarenhet inom inköp, gärna från en liknande roll inom ett internationellt bolag.
• Du har arbetat med sortimentsutveckling, förhandling, sourcing och prissättning, erfarenhet från DIY och retail är meriterande.
• Du behärskar engelska mycket väl i tal och skrift.
• Du har goda kunskaper i Office program samt erfarenhet från att arbeta i affärssystem- och uppföljningssystem.
 
Det här är du som person

• Du trivs i en värderingsstyrd organisation som kännetecknas av nyfikenhet, teamarbete och en ständig vilja att utveckla och förbättra affären.
• För att lyckas i rollen har du förmåga att se affärsmöjligheter med drivkraften att öka lönsamheten och försäljningen.
• Du är har lätt för att kommunicera med andra människor. Du har lätt för att ta egna beslut och du kommer med egna idéer.
• Du är kreativ, strukturerad och analytisk. Du strävar alltid efter att utveckla den totala affären utifrån ett totalkostnadsperspektiv.
Bra att veta

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Julas huvudkontor i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.
 

Så här söker du

Om du känner att du passar för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format via länken nedan då vi håller intervjuer löpande och rekryteringen kan komma att avslutas i förtid. Visa mindre

Produktansvarig AO Teknisk isolering

Nu söker vi en produktansvarig för affärsområde Teknisk isolering till vårt huvudkontor! Vi fortsätter att växa och behöver utöka vår organisation Arbetsuppgifter Som Produktansvarig erbjuds du en självständig och utvecklande roll inom affärsområdet där ansvarsområdet kommer omfatta hela sortimentet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bland annat att ansvara för att upprätthålla ett aktuellt artikelregister i bolagets affärssystem, att vara både säljorga... Visa mer
Nu söker vi en produktansvarig för affärsområde Teknisk isolering till vårt huvudkontor!
Vi fortsätter att växa och behöver utöka vår organisation
Arbetsuppgifter
Som Produktansvarig erbjuds du en självständig och utvecklande roll inom affärsområdet där ansvarsområdet kommer omfatta hela sortimentet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bland annat att ansvara för att upprätthålla ett aktuellt artikelregister i bolagets affärssystem, att vara både säljorganisation och kunder behjälpliga med teknisk information. Du kommer även ha kontakt med leverantörer och se till att produktportföljen är uppdaterad utifrån såväl kundbehov som trender på marknaden. Vidare har du koll på att rätt kvalitet och funktion upprätthålls inom området.
Kvalifikationer
Du som söker har minst gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande erfarenhet. Du har troligen tidigare erfarenhet av liknande arbete. Har du dessutom jobbat inom branschen och har kunskaper inom isolering sedan tidigare är det ett stort plus.
Du trivs i mötet med andra människor och är tydligt orienterad till service och försöker hitta lösningar där andra kanske ser problem. Du är en person som vill engagera dig i bolagets, och affärsområdets framgång och aktivt bidra till en positiv utveckling. Du har en egen ”motor” och gillar när det är mycket på gång. Att vara självgående, flexibel samt mål- och resultatinriktad är därför viktiga personliga förmågor för tjänsten.
Du har en väl utvecklad analytisk förmåga och gillar att jobba med både interna och externa kontakter. Du är kommunikativ och har förmågan att samarbeta. Vi tror dessutom att du är prestigelös, noggrann och drivs av viljan att förbättra och förenkla arbetsuppgifter. Du trivs med ett högt tempo och gillar att hjälpa andra i organisationen.
Arbetet kräver att du är duktig på att uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Krav för tjänsten är även goda kunskaper i excel och affärssystem samt att du innehar B-körkort.
Du är direkt underställd affärsområdeschef och placering är på vårt huvudkontor i Alingsås, alternativt på filialen i Bäckebol, Göteborg.
Övrigt
Ansök snarast, då urvalet sker löpande.
Upplysningar lämnas av Affärsområdeschef Michael Hjoberg, på telefon: 0730 68 42 38
Dela Dela E-post
Bli en av oss!
Med filialer från Luleå i norr till Malmö i söder är Bevego ett av Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation och teknisk isolering. Vi har också fyra produktionsenheter där vi tillverkar rektangulära ventilationsenheter. Bevego ingår i den världsomspännande koncernen Saint-Gobain, som grundades 1665 av Louis XIV, där första uppdraget var att producera glas till slottet Versailles utanför Paris.
Alla vi som arbetar på Bevego är en del av ett sammansvetsat team som hjälps åt mellan filialer och affärsområden. Bland våra kunder anses vi vara en mycket tillförlitlig leverantör med gott rykte, något vi är väldigt stolta över. Detta betyder inte att vi kan eller vill slå oss till ro. Tvärtom, vi ska bli ännu bättre! Vi ska etablera oss på ännu fler platser, se till att vårt sortiment ständigt uppdateras och rekrytera marknadens mest kompetenta medarbetare. Visa mindre