Lediga jobb som Marknadsassistent i Alingsås

Se lediga jobb som Marknadsassistent i Alingsås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alingsås som finns hos arbetsgivaren.

Junior Social Media Manager

Mat & Mingel är restaurangbolaget i Alingsås med 7 restauranger med olika inriktningar. Vi söker nu dig som kan arbeta vid behov med våra restaurangers sociala medier & hemsidor. Tjänsten är en Vid behov-tjänst och din flexibilitet och personlighet kommer vara avgörande. Du är på plats "när det händer" och dokumenterar och bygger upp en contentbank. Ett perfekt extraknäck för dig som vill bygga på din portfölj, skaffa dig erfarenheter och utvecklas inom... Visa mer
Mat & Mingel är restaurangbolaget i Alingsås med 7 restauranger med olika inriktningar.
Vi söker nu dig som kan arbeta vid behov med våra restaurangers sociala medier & hemsidor.
Tjänsten är en Vid behov-tjänst och din flexibilitet och personlighet kommer vara avgörande. Du är på plats "när det händer" och dokumenterar och bygger upp en contentbank. Ett perfekt extraknäck för dig som vill bygga på din portfölj, skaffa dig erfarenheter och utvecklas inom yrket.
Tjänsten är helt ny för oss och kommer formas med tiden.


Skicka personligt brev och CV via mejl. Tidigare erfarenheter är meriterande.


www.skåål.se
www.sjöö.se
www.brasseriestationen.se
www.beachalingsas.se
www.edithskok.se Visa mindre

Kundservicekoordinator till Lidén Weighing

Vill du ingå i ett litet, härligt och drivet team där gemenskap och laganda står i fokus? För kunds räkning söker vi nu en kundservicekoordinator till en varierande och serviceinriktad roll.  Om kunden:  Lidén Weighing är ett progressivt och kunskapsbaserat företag som levererar vågar och vägningslösningar. Vi kan vägning! Vi gör endast affärer B2D, business to dealers and distributors, men vår inställning och attityd handlar om B4D, business for dealers... Visa mer
Vill du ingå i ett litet, härligt och drivet team där gemenskap och laganda står i fokus? För kunds räkning söker vi nu en kundservicekoordinator till en varierande och serviceinriktad roll. 

Om kunden: 

Lidén Weighing är ett progressivt och kunskapsbaserat företag som levererar vågar och vägningslösningar. Vi kan vägning!
Vi gör endast affärer B2D, business to dealers and distributors, men vår inställning och attityd handlar om B4D, business for dealers and distributors. För Lidén Weighing innebär B4D att vi arbetar nära våra kunder och leverantörer mot ett gemensamt mål av ökad kundnöjdhet genom hela värdekedjan. Detta är ett åtagande på lång sikt som involverar utbyte av kunskap, aktivt samarbete och att gemensamt bygga starka partnerskap och samarbeten.

Din roll som Kundservicekoordinator: 
I rollen som kundservicekoordinator är du ansiktet utåt och driver den dagliga verksamheten såväl internt som externt. Du kommer ha en varierande administrativ  roll där telefonen och mailen kommer vara dina viktigaste redskap. Eftersom du kommer ingå i ett litet team så har du en central roll där du kommer stötta sälj/marknads kollegan med framtagande av offert och lättare marknadsmaterial, ta fram och översätta produktinformation samt att jobba med sociala medier. Utöver att stötta på marknadssidan kommer du även dagligen hantera nedanstående arbetsuppgifter:

* Ta emot inkommande samtal från kunder och serva dom på bästa sätt 
* Orderhantering
* Lättare inköp
* Hantering av in och ut leveranser (både fysiskt och i systemet)
* Hantering av reklamationer
* Underhålla och uppdatera prisuppgifter
* Fakturahantering

Du som person: 
För att trivas i den här rollen hos Lidén Weighing ser vi att du har ett administrativt öga för noggrannhet. Du agerar spindeln i nätet, är strukturerad och gillar att ha ordning och reda med fokus på service på bästa nivå. Eftersom rollen är varierande och den ena dagen inte är den andra lik så är det viktigt att du som person flexibel och prestigelös samt att du inte är rädd för att hugga i där det behövs. 

Vidare lägger vi stor tonvikt vid självständighet och ditt enorma driv att utveckla och genomföra dina arbetsuppgifter på bästa sätt. Vi ser också att du är lösningsorienterade och är bekväm med att fatta egna beslut. Du är också en lagspelare som värdesätter gemenskap och samarbete med din a kollegor.

Eftersom du kommer ha mycket kontakt både internt och externt skall du inte vara rädd av att lyfta luren, kunna kommunicera förmedla viktig information på ett tydligt sätt. 

Vi ser även att du uppfyller nedanstående krav: 
* Enklare ekonomikunskaper
* Tidigare arbetserfarenhet av en liknade roll med fokus på administration och service 
* Kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska 
* Har god vana av att ha jobbat i olika system, gärna inom officepaketet och/eller visma
* Meriterande är om du jobbat med att ta fram olika marknadsmaterial 

Känner du att detta är en passande roll för dig, tveka inte att söka direkt, urval kommer att ske löpande!

I denna rekryteringsprocess har Lidén Weighing valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Sista ansökningsdag är den 27 april men vi arbetar med löpande urval så tveka inte att visa intresse för tjänsten redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mirnesa Omerika på 073-4255109 alt. [email protected] Visa mindre

Marknadsassistent inom grafisk design till Wood´s i Alingsås!

Ansök    Mar 12    Adecco Sweden AB    Marknadsassistent
Har du ett par års erfarenhet av arbete med marknadsföringsmaterial i ett tekniskt bolag och är van vid att hantera tekniska manualer och produktblad? Har du en stark passion för kommunikation och grafisk design och trivs i en självgående och bred roll på en mindre marknadsavdelning? Har du ett sinne för detaljer, är nyfiken och initiativrik med förmåga att arbeta effektivt i ett högt tempo? Då kan det vara dig vi söker till tjänsten som Marknadsassistent ... Visa mer
Har du ett par års erfarenhet av arbete med marknadsföringsmaterial i ett tekniskt bolag och är van vid att hantera tekniska manualer och produktblad? Har du en stark passion för kommunikation och grafisk design och trivs i en självgående och bred roll på en mindre marknadsavdelning? Har du ett sinne för detaljer, är nyfiken och initiativrik med förmåga att arbeta effektivt i ett högt tempo? Då kan det vara dig vi söker till tjänsten som Marknadsassistent på Wood´s i Alingsås!

Om företaget
Woods Professional AB är företag inom luftvård. Vi utvecklar, producerar, marknadsför och säljer luftvårdsprodukter med Norden och Europa som våra största marknader. Inom segmentet luftvård ingår bland annat produktgrupperna avfuktare, luftrenare, luftkonditionering, luftfuktare och ozon. Wood´s grundades 1950 och har huvudkontor i Alingsås. Vi erbjuder kvalitetsprodukter med stor del av tillverkningen i Sverige och Norden är vår huvudmarknad även om vi idag exporterar till 19 marknader.

Om tjänsten
Som Marknadsassistent på Woods´s kommer du att tillhöra ett minde team och arbeta självständigt i din roll. I ditt arbete tar du hänsyn till standarder för skrift och symbolik samt tar fram layout som är informativ och korrekt. Du kommer att ha kontakt med översättningsföretag då företagets tekniska instruktioner finns på många olika språk. Tjänsten fungerar som en inhouse-byrå och du servar företagets centrala, samt återförsäljarnas behov av marknadsmaterial såväl som distributörernas.

Vi söker dig som är nytänkande och produktiv person, som kan bidra till att utveckla företagets marknadsavdelning och vara delaktig i arbetet med att skapa produktblad, tekniska instruktioner, framtagning och utveckling av kommersiellt stark produktkommunikation/grafiskt material för kanaler som webb och förpackning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Framtagning och utveckling av tekniska manualer, produktblad
• Original-produktioner för tryck och digitala plattformar utifrån företagets grafiska profil
• Löpande support i bildhantering, grafiska produktioner, marknadsförings- och säljstöds-material, tekniska manualer mm
• Uppdatering av hemsida
• Ansvar för företagets bildbank

Tjänsten som Marknadsassistent på Wood´s är initialt en konsultanställning via Adecco med stor chans till anställning hos företaget på sikt. Tjänsten är på heltid med placering på huvudkontoret i Alingsås och med start omgående. Arbetstiderna är 8.00-17.00.

Om dig
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med media som inriktning, gärna kompletterad med en eftergymnasial utbildning inom liknande område. Det är meriterande om du har erfarenhet av originalarbete för tryck, press och digitala medier. Du behärskar Adobe CC, främst InDesign, Photoshop och Illustrator samt Wordpress. Det är en förutsättning att du har en god känsla för layout och formgivning samt har en förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som engelska.

Som person är du driven, självgående, och lösningsfokuserad. För dig är det en självklarhet att leverera yttersta kvalité i allt du gör och du brinner för att arbeta med en kvalitetsprodukt. För att lyckas i rollen krävs det att du har passion för kommunikation och grafisk design, är tekniskt intresserad, har sinne för detaljer samt ser helheten. Du är nyfiken på hur saker fungerar och driftig i ditt sätt. Du tar gärna initiativ och letar fram information som du behöver för ditt arbete. Du tycker om att driva och arbeta i projektform och ser samarbete som en självklar del för att lyckas i arbetet och nå de gemensamma målen. Vidare trivs du att arbeta i ett högt tempo, är snabb och effektiv och proaktiv i ditt sätt att arbeta.

Viktigt för tjänsten är:
- Utbildningsbakgrund inom media och/eller kommunikation
- Erfarenhet av Adobe CC, främst InDesign, Photoshop och Illustrator samt Wordpress
- God känsla för layout och formgivning
- Självgående, driven och kommunikativ
- Flytande i svenska och engelska, såväl tal som skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om ansökan

Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att träffa ansvarig rekryterare på Adecco för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Johanna Lydén på [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected] alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Sales Support Nordics till NKT HV Cables AB

Ansök    Maj 10    Badenoch & Clark    Marknadsassistent
Är du teknikintresserad och har en säljande och serviceinriktad personlighet? Perfekt, då har vi en otroligt spännande roll för dig när NKT HV Cables i Alingsås nu utökar sin Sales Support! Arbetsuppgifter Som Sales Support kommer du att utgöra en viktig kugge inom framför allt vårt produktområde HVDC (High Voltage Direct Current = högspänning likström) och alla kabeltillbehör kopplade till det. Där kommer din roll att likna en projektledares och du komme... Visa mer
Är du teknikintresserad och har en säljande och serviceinriktad personlighet? Perfekt, då har vi en otroligt spännande roll för dig när NKT HV Cables i Alingsås nu utökar sin Sales Support!

Arbetsuppgifter
Som Sales Support kommer du att utgöra en viktig kugge inom framför allt vårt produktområde HVDC (High Voltage Direct Current = högspänning likström) och alla kabeltillbehör kopplade till det. Där kommer din roll att likna en projektledares och du kommer att arbeta med hela processen från offert till leverans i utsatt tid. Du kommer också att agera likt en Key Account Manager inom HVDC gentemot vår site i Karlskrona och samarbeta med deras projektledare. Förutom att du kommer ha tätt samarbete med produktionsplaneringen i Alingsås kommer du även jobba nära vår produktchef på HVDC och övriga tekniker som arbetar med att ta fram HVDC-tillbehören som ska säljas. Du kommer även att vara med vid leveransinspektioner. Övrig tid kommer dina arbetsuppgifter att innebära att serva våra externa kunder med offerter och till viss del teknisk support.

Rollen som Sales Support har främst fokus på interna kundkontakter inom NKT i Sverige såväl som Tyskland och kan innebära resdagar främst ner till vår site i Karlskrona där du bl a träffar projektledare och projektingenjörer, men även till Köln eller Berlin. Uppskattningsvis innebär det ca 10-15 resdagar per år.

Din profil
Som person är du en engagerad och socialt utåtriktad person. Du uppskattar och klarar av att arbeta självständigt, men arbetar även bra i team. Du har förmåga att skapa och behålla långsiktiga kundrelationer och ser service till kunden som en självklar del i arbetet. Du är positiv, ansvarsfull, driven, flexibel, lösningsorienterad och tycker om utmaningar. Det är också viktigt att du är noggrann och ser till att deadlines hålls. Du har även ett stort intresse för teknik och förståelse för produktion.

Din bakgrund
Det här är en spännande tjänst för dig som har erfarenhet av att arbeta med support och/eller säljadministration, gärna inom tillverkande industri. Du har minst 3-5 års arbetslivserfarenhet, har god vana av att arbeta i affärssystem (vi jobbar i SAP) och MS Office. Då vi arbetar i en internationell koncern krävs flytande engelska och svenska för rollen och ytterligare språk, som t ex tyska, är meriterande. Ett plus är också om du har förmåga att läsa och förstå teknisk dokumentation.
Utbildningsmässigt tror vi att det är en fördel om du har gått tekniskt eller ekonomiskt gymnasium.

Vi erbjuder
Hos oss kommer du att få arbeta i en varierad tjänst med många kontaktytor i en bransch, och på ett företag, på uppgång. Det satsas på produktområde HVDC och det satsas i Alingsås. Självklart kommer du att få den produktutbildning som behövs för att kunna göra ett bra jobb. Du kommer att få arbeta i ett team med härliga, kunniga och hjälpsamma kollegor som trivs gott tillsammans. Hos oss kommer du att göra skillnad!

Intresserad?
Såklart är du det! I den här rekryteringen samarbetar vi med Badenoch + Clark. Varmt välkommen att ansöka genom att skicka in ditt CV och gärna ett kompletterande brev där du beskriver vad som gör dig till rätt person för tjänsten och vad som lockar dig med rollen och företaget. Sista ansökningsdagen är 2 juni, men urval görs löpande så vänta inte in i det sista (annonsen kan komma att stängas ner tidigare). Har du frågor om tjänsten kontaktar du rekrytande chef Catarina Norlin-Brage på 0703 – 77 72 16. Om du har frågor om processen kontakta gärna Sarah Wallentin, Senior Rekryteringskonsult på Badenoch + Clark på 0736 – 84 72 03.

Fackliga representanter
Unionen:    Annika Gustafsson, [email protected]
                     Linda Rosén, linda.rosé[email protected]

Om NKT
Med företag i Tyskland, Sverige, Polen, Tjeckien, Norge och Danmark har NKT HV Cables blivit världsledande inom kabelteknik. Företaget grundades 1891 och är nu ledande inom energisystem med verksamheter inom HVDC-överföringar, kablage för låg och högspänning, kabeltillbehör samt service och projekt. NKT har ca 3 500 medarbetare, 14 produktionssiter i Europa och säljkontor över hela världen. NKT HV Cables AB ägs av NKT A/S, börsnoterat i Köpenhamn. Läs mer på www.nkt.com. Visa mindre