Lediga jobb som Logistikchef i Alingsås

Se lediga jobb som Logistikchef i Alingsås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alingsås som finns hos arbetsgivaren.

Supply Chain Manager till vår kund i Alingsås

Ansök    Mar 1    NearYou Sverige AB    Logistikchef
Om företaget Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en föränderlig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en... Visa mer
Om företaget
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en föränderlig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Tjänstebeskrivning
Vi söker nu en Supply Chain Manager till vår kund, som är ett globalt bolag inom industrin med säte i Alingsås. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget gäller i 6 månader.

I rollen som Supply Chain Manager är den huvudsakliga arbetsuppgiften att säkerställa en effektiv och snabb leveranskedja. I rollen kommer man att:
- Leda och inspirera supply chain-gruppen, inklusive inköp, produktionsplanering, lager och transporter
- Identifiera områden för förbättring och driva projekt
- Hantera och navigera genom pågående aktiviteter
- Utveckla och implementera strategier för att säkerställa snabb, kostnadseffektiv och korrekt leverans av färdiga varor

Kvalifikationer
Är du en erfaren och driven ledare inom Supply Chain Management? Då är du den vi söker! Hos vår kund får du möjligheten att göra skillnad genom att leda och förbättra deras leveranskedjor.

För att passa in i rollen behöver du ha gedigen erfarenhet inom området samt en relevant akademisk utbildning inom Supply Chain eller logistik. Vi letar efter någon med en stark analytisk förmåga som har visat framgång i att identifiera och implementera förbättringar inom leveranskedjan. Din förmåga att driva projekt och hålla hög kvalitet även under högt tempo kommer att vara avgörande.

Vi tror att en dynamisk och proaktiv inställning är nyckeln till framgång. Du kommer att vara ansvarig för att hantera och prioritera olika uppgifter och projekt samtidigt, och vi letar efter någon som kan trivas i ett högt tempo.

Låter det intressant?
Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Moa Jarl tel: 073 509 03 95. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om NearYou
Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester.

Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare. Visa mindre

Logistik- och inköpsansvarig till Gigant AB

Ansök    Nov 27    AB Söder & Co Consulting    Logistikchef
Om företaget Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Vårt erbjudande består av produkter och lösningar inom arbetsplatsutrustning, lyft och last samt miljösäkring. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats. Gigant fick för två år sedan nya ägare och ä... Visa mer
Om företaget
Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Vårt erbjudande består av produkter och lösningar inom arbetsplatsutrustning, lyft och last samt miljösäkring. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats.

Gigant fick för två år sedan nya ägare och är nu mitt inne i en spännande resa där stora satsningar görs inom allt från sälj, erbjudandeutveckling och IT-miljö till satsningar i eget produktionsbolag. Det finns en stabil grund i Gigant, vi är ett väletablerat bolag och en viktig del för oss är våra engagerade medarbetare. Vi är ett prestigelöst team där alla brinner för att ha kunden i fokus. Som Logistik- och inköpsansvarig på Gigant finns stora möjligheter att vara med och forma bolagets framtid och aktivt delta i utvecklingen av försörjningsprocessen, bolagets strategier och hållbarhetsarbete.

Dina arbetsuppgifter
Som Logistik- och inköpsansvarig på Gigant ansvarar du för företagets kompletta logistikupplägg samt det operativa inköpet. Du utvecklar och effektiviserar processer och rutiner inom logistik, lager och operativt inköp för att säkerhetsställa försörjningsprocessen och den operativa driften både inom Gigant och gentemot kunder och leverantörer. Du har alltså en viktig och central funktion i företaget där du samarbetar med flera olika avdelningar.

Utöver ovan övergripande ansvar innefattar rollen följande arbetsuppgifter:

- Övervaka logistikflöden från leverantör till kund för att identifiera förbättringspunkter. Flödet består av frakthantering, lagerverksamhet samt set up mot leverantörer och kunder.
- Uppföljning av inköp, lager och logistik med hjälp av KPI:er
- Identifiera större strategiska förändringsbehov inom vår logistikkedja och försörjningsprocess
- Införa nya logistikupplägg baserat på kundbehov
- Skapa förutsättningar för effektiv och kvalitativ lagerdrift och transport
- Ansvara för Gigant AB´s lager
- Ansvara för SLA/avtal med externa leverantörer av logistiktjänster till Gigant
- Delta i uppföljnings- och förbättringsmöten med nyckelleverantörer
- Att proaktivt med erbjudandeorganisationen sätta mål och driva årliga förbättringsprogram
- Ansvara för relevanta system, optimera och utveckla dessa för att arbeta effektivt med operativt inköp och logistikkedjan samt analysera konsekvenser och behov

Vidare ansvarar du även för att agera i enlighet med Gigants ledarbeteenden och värderingar, samt för att arbeta målinriktat och bidra till att förbättra verksamhet och resultat. Som Logistik- och inköpsansvarig rapporterar du till Gigants VD, och har två operativa inköpare som rapporterar till dig.

Din profil
För att lyckas i rollen som Logistik- och inköpsansvarig krävs det att du kan agera både strategiskt och operativt. Du behöver vara kreativ med ett nytänkande och nyfiket angreppssätt. Vi tror att du som söker är trygg i din yrkesroll och har en god insikt i både dina styrkor och utvecklingsområden på ett prestigelöst sätt. Det är viktigt att du är självgående med ett stort engagemang för det du gör. Även om du har många kompetenta kollegor du samarbetar och bollar med, krävs ett stort eget driv för att lyckas i rollen. Samtidigt som du behöver ha en god prioriterings- och planeringsförmåga hoppas vi på att oförutsägbara händelser och förändringar inte stör dig något nämnvärt, utan snarare motiverar dig och håller dig stimulerad. Vidare har du en god analytisk förmåga att hantera stora datamängder. En central del i rollen är en god systemförståelse som innebär att du kan analysera data och rapporter och på ett vant sätt kan se samband, konsekvenser och behov. Sist men inte minst önskar vi att du är både en lagspelare och lagledare som samarbetar bra i grupp. Rollen innefattar personalansvar och vi hoppas på att du har förmågan att motivera och stötta dina medarbetare.

Krav och önskemål på utbildning, erfarenhet och kompetens:
- Eftergymnasial utbildning inom relevanta områden
- Flera års erfarenhet av roller inom supply chain
- Erfarenhet av projektledning, analysarbete och logistikutveckling
- God systemförståelse och vana vid att arbeta i komplexa system (Gigant använder Jeeves ERP som affärssystem, erfarenhet av detta är meriterande)
- Erfarenhet av arbete i WMS-miljö
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Tjänsten är en direktrekrytering till Gigant AB. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Murro på telnr: 0702420766 eller mejl [email protected]. Ansökningar tas endast emot via www.soderco.se med hänsyn till GDPR. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Logistik- och inköpsansvarig till Gigant AB

Ansök    Okt 27    AB Söder & Co Consulting    Logistikchef
Om företaget Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Vårt erbjudande består av produkter och lösningar inom arbetsplatsutrustning, lyft och last samt miljösäkring. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats. Gigant fick för två år sedan nya ägare och ä... Visa mer
Om företaget
Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Vårt erbjudande består av produkter och lösningar inom arbetsplatsutrustning, lyft och last samt miljösäkring. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats.

Gigant fick för två år sedan nya ägare och är nu mitt inne i en spännande resa där stora satsningar görs inom allt från sälj, erbjudandeutveckling och IT-miljö till satsningar i eget produktionsbolag. Det finns en stabil grund i Gigant, vi är ett väletablerat bolag och en viktig del för oss är våra engagerade medarbetare. Vi är ett prestigelöst team där alla brinner för att ha kunden i fokus. Som Logistik- och inköpsansvarig på Gigant finns stora möjligheter att vara med och forma bolagets framtid och aktivt delta i utvecklingen av försörjningsprocessen, bolagets strategier och hållbarhetsarbete.

Dina arbetsuppgifter
Som Logistik- och inköpsansvarig på Gigant ansvarar du för företagets kompletta logistikupplägg samt det operativa inköpet. Du utvecklar och effektiviserar processer och rutiner inom logistik, lager och operativt inköp för att säkerhetsställa försörjningsprocessen och den operativa driften både inom Gigant och gentemot kunder och leverantörer. Du har alltså en viktig och central funktion i företaget där du samarbetar med flera olika avdelningar.

Utöver ovan övergripande ansvar innefattar rollen följande arbetsuppgifter:

- Övervaka logistikflöden från leverantör till kund för att identifiera förbättringspunkter. Flödet består av frakthantering, lagerverksamhet samt set up mot leverantörer och kunder.
- Uppföljning av inköp, lager och logistik med hjälp av KPI:er
- Identifiera större strategiska förändringsbehov inom vår logistikkedja och försörjningsprocess
- Införa nya logistikupplägg baserat på kundbehov
- Skapa förutsättningar för effektiv och kvalitativ lagerdrift och transport
- Ansvara för Gigant AB´s lager
- Ansvara för SLA/avtal med externa leverantörer av logistiktjänster till Gigant
- Delta i uppföljnings- och förbättringsmöten med nyckelleverantörer
- Att proaktivt med erbjudandeorganisationen sätta mål och driva årliga förbättringsprogram
- Ansvara för relevanta system, optimera och utveckla dessa för att arbeta effektivt med operativt inköp och logistikkedjan samt analysera konsekvenser och behov

Vidare ansvarar du även för att agera i enlighet med Gigants ledarbeteenden och värderingar, samt för att arbeta målinriktat och bidra till att förbättra verksamhet och resultat. Som Logistik- och inköpsansvarig rapporterar du till Gigants VD, och har två operativa inköpare som rapporterar till dig.

Din profil
För att lyckas i rollen som Logistik- och inköpsansvarig krävs det att du kan agera både strategiskt och operativt. Du behöver vara kreativ med ett nytänkande och nyfiket angreppssätt. Vi tror att du som söker är trygg i din yrkesroll och har en god insikt i både dina styrkor och utvecklingsområden på ett prestigelöst sätt. Det är viktigt att du är självgående med ett stort engagemang för det du gör. Även om du har många kompetenta kollegor du samarbetar och bollar med, krävs ett stort eget driv för att lyckas i rollen. Samtidigt som du behöver ha en god prioriterings- och planeringsförmåga hoppas vi på att oförutsägbara händelser och förändringar inte stör dig något nämnvärt, utan snarare motiverar dig och håller dig stimulerad. Vidare har du en god analytisk förmåga att hantera stora datamängder. En central del i rollen är en god systemförståelse som innebär att du kan analysera data och rapporter och på ett vant sätt kan se samband, konsekvenser och behov. Sist men inte minst önskar vi att du är både en lagspelare och lagledare som samarbetar bra i grupp. Rollen innefattar personalansvar och vi hoppas på att du har förmågan att motivera och stötta dina medarbetare.

Krav och önskemål på utbildning, erfarenhet och kompetens:
- Eftergymnasial utbildning inom relevanta områden
- Flera års erfarenhet av roller inom supply chain
- Erfarenhet av projektledning, analysarbete och logistikutveckling
- God systemförståelse och vana vid att arbeta i komplexa system (Gigant använder Jeeves ERP som affärssystem, erfarenhet av detta är meriterande)
- Erfarenhet av arbete i WMS-miljö
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Tjänsten är en direktrekrytering till Gigant AB. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Murro på telnr: 0702420766 eller mejl [email protected]. Ansökningar tas endast emot via www.soderco.se med hänsyn till GDPR. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Teamledare till MGS Centrallager

Ansök    Dec 17    Adecco Sweden AB    Logistikchef
Vi söker dig som vill planera, leda och utveckla lagerdriften inom Gods ut på Momentum Groups Centrallager i Alingsås. Du kommer ha en viktig roll i att säkerställa leveranser både till slutkund och möta internkunders förväntningar. Verkar detta intressant kanske vi har den perfekta tjänsten för dig! Om tjänsten Som teamledare kommer du att samarbeta med fyra stycken andra teamledare. Dina arbetsuppgifter kommer innebära planering, ledning och fördelning ... Visa mer
Vi söker dig som vill planera, leda och utveckla lagerdriften inom Gods ut på Momentum Groups Centrallager i Alingsås. Du kommer ha en viktig roll i att säkerställa leveranser både till slutkund och möta internkunders förväntningar. Verkar detta intressant kanske vi har den perfekta tjänsten för dig!

Om tjänsten
Som teamledare kommer du att samarbeta med fyra stycken andra teamledare. Dina arbetsuppgifter kommer innebära planering, ledning och fördelning av arbete inom verksamheten. Utvecklingssamtal och målsamtal med medarbetarna i gruppen är en viktig del för att coacha och driva medarbetaren framåt. Andra arbetsuppgifter är hantering av tidsredovisning i tidssystemet AGDA samt PDB, deltagande i utvecklingsprojekt för lagerdriften, deltagande i arbetsmiljöarbete och att verka för koncernens vision "Kundens bästa val" är dina främsta fokusområden.

I din roll som teamledare kommer dina huvudsakliga ansvarsområden vara:

- Leda den dagliga driften på avdelningen
- Följa upp, analysera och implementera förbättringsåtgärder i samråd med driftchef
- Verka för utveckling av nya arbetsprocesser samt utveckla personalen
- Ansvara för att rutiner och säkerhetsföreskrifter efterlevs

Din avdelning består av 15–20 medarbetare, både egen personal och bemanning. Ditt fokus ska, förutom ovan punktade ansvarsområden, leda och utveckla personalen och ansvara för att styrningen av arbetsinsatserna motsvarar uppställda mål.

Tjänsten som teamledare är en rekrytering till Momentum Group Services och start för tjänsten kan variera beroende på tillgänglighet men runt februari/mars 2020. Detta är en heltidstjänst förlagt på ett fyra veckors schema där du arbetar 7–16 i tre veckor samt 09–18 den fjärde veckan.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba inom lager och logistik i en ledande roll. Vi ser även att du har arbetat i diverse lagersystem och innehar ett giltigt truckkort. Meriterande är om du har en högre utbildning inom logistik samt arbetsmiljö- och ledarskapsutbildning.

Vidare ser vi att du är ödmjuk, lyhörd samt har en god och tydlig kommunikation med dina medarbetare. Du är målmedveten och strävar alltid efter att hitta förbättringar för att företaget ska bli bättre och mer lönsamt. Vi ser även att du trivs med att arbeta effektivt med ett högt kvalitetstänk. Du har förmågan att skapa ett positivt arbetsklimat både inom och utanför avdelningen. Du förstår vikten av att ständigt utveckla både arbetssätt och personal.

Viktigt för tjänsten är:

- Erfarenhet av lagerarbete och att arbeta i lagersystem
- Erfarenhet av att arbeta i en ledande roll
- Innehar ett giltigt truckkort

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Momentum Group koncernen
Momentum Group är en av de ledande återförsäljarna av industriförnödenheter och industrikomponenter, i kombination med tjänster och service, till professionella slutanvändare inom industri- och byggsektorerna i Sverige, Norge och Finland. Koncernen har cirka 1 600 medarbetare och omsätter cirka 5,5 miljarder SEK per år. Besök oss på www.momentum.group

Momentum Group Services är Momentum Group-koncernens gemensamma servicebolag som tillhandahåller logistik-, IT- och HR-tjänster till de i koncernen ingående bolagen. Företaget har sitt säte i Alingsås där också koncernens centrallager ligger. Med 90 anställda och en omsättning på mer än 100 miljoner kronor om året är bolaget viktigt för koncernens framgång och verkar hela tiden systematiskt för att effektivisera och höja kvalitén i sina leveranser.

Företaget lägger stort fokus på sina medarbetare och erbjuder därför friskvårdsbidrag, tillgång till gym i förtagets lokal, massage till reducerat pris, flexibel arbetstid, fri parkering, etc. Under 2019 pågår en frivillig hälsoutmaning tillsammans med alla medarbetare, en lagtävling där man tillsammans arbetar för en aktiv vardag och stärka samarbetet tillsammans.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Kristoffer Löwdin på 073-684 75 33 eller via mail [email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Teamledare till Momentum Group Services, ledarskap, lager, Momentum Group Services, Adecco, Alingsås. Visa mindre

Logistikchef till Luna Group

Ansök    Nov 4    Eterni Sweden AB    Logistikchef
ARBETSUPPGIFTER Hos Luna är det viktig med medarbetarengagemang, att trivas och ha kul på jobbet. Här kommer du ingå i ett härligt gäng som drivs av att ständigt vässa och utveckla vår totala logistiklösning. Som Logistikchef ansvarar du för hela Lunas logistiklösning. Du fungerar sammanhållande för de funktioner, såväl egen personal som outsourcad del av verksamheten, som tillsammans bidrar till att Luna har en väl fungerande och attraktiv logistiklösnin... Visa mer
ARBETSUPPGIFTER
Hos Luna är det viktig med medarbetarengagemang, att trivas och ha kul på jobbet. Här kommer du ingå i ett härligt gäng som drivs av att ständigt vässa och utveckla vår totala logistiklösning.

Som Logistikchef ansvarar du för hela Lunas logistiklösning. Du fungerar sammanhållande för de funktioner, såväl egen personal som outsourcad del av verksamheten, som tillsammans bidrar till att Luna har en väl fungerande och attraktiv logistiklösning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: Säkerställa en väl fungerande och kostnadseffektiv logistiklösning för Luna, avseende såväl lager och transport som tull och support.
Säkerställa ett attraktivt och väl fungerande leveranserbjudande till våra kunder, samtliga marknader
Bistå med att upprätta nya, effektiva, väl fungerande logistiklösningar vid nya säljkanaler och/eller nya kundavtal
Löpande följa upp och aktivt arbeta för att minimera kostnaderna i logistikkedjan

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som Logistikchef krävs en bred kompetens inom logistik samt en generell förståelse för hela försörjningskedjans ingående parametrar. Att kunna leda och fördela arbetet i gruppen, skapa engagemang och drivkraft samt bidra till hög arbetsglädje tillsammans med goda resultat är också egenskaper som skapar förutsättningar för ett lyckat resultat i den här rollen. Förutom att bygga goda relationer med andra funktioner och avdelningar inom Luna krävs också goda kunskaper inom förhandling och kravställning på externa leverantörer. Då vi arbetar i nära relation med vissa av våra leverantörer krävs det förmåga att kunna balansera mellan att ställa höga krav, att bistå vid önskemål om hjälp men också att säkerställa en rimlig kostnadsnivå i slutet av månaden.

Krav på erfarenhet och utbildning: Eftergymnasial utbildning i ett för tjänsten relevant område
Minst fem års arbetslivserfarenhet från ett för tjänsten relevant område
Erfarenhet av att sätta upp relevanta mätetal samt att få medarbetare att arbeta efter desamma
God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i såväl tal som skrift
God datorvana, erfarenhet av Office-paketet (meriterande är erfarenhet av Movex och Astro)
Erfarenhet av att arbeta med någon metodik för ständiga förbättringar är meriterande

ÖVRIG INFORMATION
Luna har sitt huvudkontor i Alingsås och lagret är för närvarande outsourcat till en 3PL-aktör med lager i Arendal. Placeringsorten blir därmed Göteborg/Alingsås för tjänsten då tät dialog krävs med de delar av bolaget som finns i Alingsås medan logistikpersonalen finns i Göteborg. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Therese Hedén på via [email protected] 

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teamledare till MGS Centrallager

Ansök    Sep 30    Adecco Sweden AB    Logistikchef
Vi söker dig som vill planera, leda och utveckla lagerdriften inom Gods ut på Momentum Groups Centrallager i Alingsås. Du kommer ha en viktig roll i att säkerställa leveranser både till slutkund och möta internkunders förväntningar. Verkar detta intressant kanske vi har den perfekta tjänsten för dig! Om tjänsten Som teamledare kommer du att samarbeta med fyra stycken andra teamledare. Dina arbetsuppgifter kommer innebära planering, ledning och fördelning ... Visa mer
Vi söker dig som vill planera, leda och utveckla lagerdriften inom Gods ut på Momentum Groups Centrallager i Alingsås. Du kommer ha en viktig roll i att säkerställa leveranser både till slutkund och möta internkunders förväntningar. Verkar detta intressant kanske vi har den perfekta tjänsten för dig!

Om tjänsten
Som teamledare kommer du att samarbeta med fyra stycken andra teamledare. Dina arbetsuppgifter kommer innebära planering, ledning och fördelning av arbete inom verksamheten. Utvecklingssamtal och målsamtal med medarbetarna i gruppen är en viktig del för att coacha och driva medarbetaren framåt. Andra arbetsuppgifter är hantering av tidsredovisning i tidssystemet AGDA samt PDB, deltagande i utvecklingsprojekt för lagerdriften, deltagande i arbetsmiljöarbete och att verka för koncernens vision "Kundens bästa val" är dina främsta fokusområden.

I din roll som teamledare kommer dina huvudsakliga ansvarsområden vara:

- Leda den dagliga driften på avdelningen
- Följa upp, analysera och implementera förbättringsåtgärder i samråd med driftchef
- Verka för utveckling av nya arbetsprocesser samt utveckla personalen
- Ansvara för att rutiner och säkerhetsföreskrifter efterlevs

Din avdelning består av 15–20 medarbetare, både egen personal och bemanning. Ditt fokus ska, förutom ovan punktade ansvarsområden, leda och utveckla personalen och ansvara för att styrningen av arbetsinsatserna motsvarar uppställda mål.

Tjänsten som teamledare är en rekrytering till Momentum Group Services och start för tjänsten kan variera beroende på tillgänglighet men runt februari/mars 2020. Detta är en heltidstjänst förlagt på ett fyra veckors schema där du arbetar 7–16 i tre veckor samt 09–18 den fjärde veckan.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba inom lager och logistik i en ledande roll. Vi ser även att du har arbetat i diverse lagersystem och innehar ett giltigt truckkort. Meriterande är om du har en högre utbildning inom logistik samt arbetsmiljö- och ledarskapsutbildning.

Vidare ser vi att du är ödmjuk, lyhörd samt har en god och tydlig kommunikation med dina medarbetare. Du är målmedveten och strävar alltid efter att hitta förbättringar för att företaget ska bli bättre och mer lönsamt. Vi ser även att du trivs med att arbeta effektivt med ett högt kvalitetstänk. Du har förmågan att skapa ett positivt arbetsklimat både inom och utanför avdelningen. Du förstår vikten av att ständigt utveckla både arbetssätt och personal.

Viktigt för tjänsten är:

- Erfarenhet av lagerarbete och att arbeta i lagersystem
- Erfarenhet av att arbeta i en ledande roll
- Innehar ett giltigt truckkort

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Momentum Group koncernen
Momentum Group är en av de ledande återförsäljarna av industriförnödenheter och industrikomponenter, i kombination med tjänster och service, till professionella slutanvändare inom industri- och byggsektorerna i Sverige, Norge och Finland. Koncernen har cirka 1 600 medarbetare och omsätter cirka 5,5 miljarder SEK per år. Besök oss på www.momentum.group

Momentum Group Services är Momentum Group-koncernens gemensamma servicebolag som tillhandahåller logistik-, IT- och HR-tjänster till de i koncernen ingående bolagen. Företaget har sitt säte i Alingsås där också koncernens centrallager ligger. Med 90 anställda och en omsättning på mer än 100 miljoner kronor om året är bolaget viktigt för koncernens framgång och verkar hela tiden systematiskt för att effektivisera och höja kvalitén i sina leveranser.

Företaget lägger stort fokus på sina medarbetare och erbjuder därför friskvårdsbidrag, tillgång till gym i förtagets lokal, massage till reducerat pris, flexibel arbetstid, fri parkering, etc. Under 2019 pågår en frivillig hälsoutmaning tillsammans med alla medarbetare, en lagtävling där man tillsammans arbetar för en aktiv vardag och stärka samarbetet tillsammans.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Johanna Holmberg på 073-684 77 15 eller via mail [email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Teamledare till Momentum Group Services, ledarskap, lager, Momentum Group Services, Adecco, Alingsås. Visa mindre