Lediga jobb som Frontofficepersonal i Alingsås

Se lediga jobb som Frontofficepersonal i Alingsås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alingsås som finns hos arbetsgivaren.

Leveranskoordinator - Netwest Sweden AB i Alingsås

Ansök    Okt 18    Solum Search AB    Frontofficepersonal
Netwest Sweden AB Bolaget skapades ur ett gemensamt initiativ från Västra Götalandsregionen och stadsnäten i Västsverige. Bakgrunden var den gemensamma önskan att exponera den infrastruktur som redan fanns och att därmed bilda en konkurrenskraftig aktör som kunde skapa enkelhet för näringslivet. Bolaget bildades 2015 och den första affären gjordes 2016. Netwest Sweden AB är samägt av Västra Götalandsregionen samt 28 olika kommuner och kommunala bolag... Visa mer
Netwest Sweden AB

Bolaget skapades ur ett gemensamt initiativ från Västra Götalandsregionen och stadsnäten i Västsverige.

Bakgrunden var den gemensamma önskan att exponera den infrastruktur som redan fanns och att därmed bilda en konkurrenskraftig aktör som kunde skapa enkelhet för näringslivet. Bolaget bildades 2015 och den första affären gjordes 2016.


Netwest Sweden AB är samägt av Västra Götalandsregionen samt 28 olika kommuner och kommunala bolag och bedriver verksamheten från Alingsås.

 

Netwest i Alingsås rekryterar leveranskoordinator
Netwest hittar vägen i Västsveriges fibernät. Stadsnäten är våra ägare och vi finns till för att skapa enkelhet och flexibilitet för operatörer, tjänsteleverantörer och andra som kommunicerar via fiber. Detta gör vi genom ett hållbart förhållningsätt både socialt och inom ekonomi och miljö.

Vår vision på Netwest är att vi ska stå för en hållbar och framtidssäker bredbandsutveckling och leverera samhällsnytta på kommersiella grunder. Netwest skall vara det självklara, oberoende valet för fiberbaserade tjänster i området.



Vår affärsidé är att Netwest skall ta ett helhetsansvar för förbindelser och fiberbaserade tjänster. Med kunden i centrum och basen i Västsverige skall Netwest genom god lokalkännedom, långsiktigt ägarskap och goda relationer, skapa sammanhängande nät och nya affärer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet till nästa nivå. 
Vi förstärker vår leveransdel och vårt team och rekryterar en leveranskoordinator.

 

Om rollen
I rollen som leveranskoordinator är du spindeln i vårt nät vad det gäller leveranserna och den som har förmågan att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. För uppdraget krävs ett stort leverantörsfokus där du arbetar både i framkant och med helhetsperspektivet och samtidigt har förmågan att växla om till de löpande uppgifterna i vardagen.

För att lyckas som leveranskoordinator har du ett tydligt affärsintresse och ett genuint driv att se våra förbindelser realiseras och levereras till våra kunder. Fokus i leveransprocessen är kvalitet och precision.  Vi ser med fördel om du har kunskap om vår region och våra kunder samt en teknisk bakgrund inom kommunikationsområdet.

I rollen ansvarar du för ett nära samarbete med både kunder och infrastrukturägare / leverantörer. Du hanterar bevakningen av CESAR2, vår handelsportal, ur ett leveransperspektiv. Det gäller exempelvis att hantera klarrapporter från leverantörer och till kunder. Du ansvarar för funktionsbrevlådan Delivery, attestering av leverantörsfakturor och andra administrativa uppdrag.

Som leverenskoordinator ansvarar du även för

- löpande uppföljning med infrastrukturägare / leverantörer om status för leveranser.
- rapportering om kommande leveranser.
- hantering av processen för uppsägningar.
- leveransdelen i vårt affärssystem – exempelvis verifiera kostnad och levererad datum, lev ID etc.

Du har en central roll i vårt företag och fungerar som spindeln i nätet i vår verksamhet och rapporterar till VD. Uppdraget är stimulerande och omväxlande med både interna och externa kontakter. Du är vårt ansikte utåt och vår goda ambassadör vilket också ställer krav på ett gott tålamod, ett möjliggörande mind set och ett positivt engagemang i mötet med både kunder och leverantörer.
 

Dina kvalifikationer
För uppdraget vill vi att du:

- har tidigare erfarenhet från administrativ roll, där du är van att hålla många bollar i luften.
- har körkort B.
- har grundläggande ekonomikunskaper samt tekniska baskunskaper inom kommunikation.
- behärskar engelska i både tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du har regional kännedom om vårt uppdrags- och ansvarsområde samt om du har verkat i liknande roll tidigare.


Din personlighet
För att lyckas i uppdraget hos oss är det viktigt att du:

- är förtroendeingivande och ansvarstagande, så väl mot infrastukturägarna och kunder som internt i vårt team.
- är driven, gillar att arbeta självständigt samtidigt som du med lätthet samspelar internt med teamet.
- är både flexibel och lösningsorienterad.
- drivs av affärsintresset och att leverera med kvalitet och precision.
- är noggrann och effektiv.
- tycker administration är stimulerande och roligt.



 

På Netwest är vi ett sammansvetsat team där vi är varandras vardag. Vi är måna om att våra medarbetare trivs, bidrar till teamet och helheten och ges möjlighet att utvecklas i sin roll.  

Vi erbjuder dig:
- en utvecklande och trevlig arbetsplats i nära samspel med vårt team.
- möjlighet till flexibel arbetstid, arbete på plats i Alingsås med möjlighet till visst distansarbete.
- friskvårdsbidrag.
- kontinuerlig kompetensutveckling.
- ATF.
- privat sjukförsäkring.

 

Välkommen med din ansökan senast 2021–11–04        

 

Ansök
I den här rekryteringen har Netwest valt att samarbete med Solum Search AB och rekryteringskonsult Ylva Dahl.

För frågor om rekryteringsprocess och önskade kompetenser för uppdraget är du välkommen att kontakta Ylva Dahl mobil 0730–263834 alt [email protected] Visa mindre

Innesäljare till Alf Pettersson

Vi söker nu en driven och serviceminded innesäljare till Alf Pettersson AB i Alingsås. Varierande arbetsuppgifter, korta beslutsvägar, goda arbetskamrater och ett företag som månar om sin personal är vad vi erbjuder. Dessutom möjligheten att få tänka fritt, möjligheten att arbeta med de största kunderna och en stor utvecklingspotential. Alf Pettersson AB i Alingsås med sina 40 medarbetare konstruerar och tillverkar egna och kundunika produkter, huvudsakli... Visa mer
Vi söker nu en driven och serviceminded innesäljare till Alf Pettersson AB i Alingsås.
Varierande arbetsuppgifter, korta beslutsvägar, goda arbetskamrater och ett företag som månar om sin personal är vad vi erbjuder. Dessutom möjligheten att få tänka fritt, möjligheten att arbeta med de största kunderna och en stor utvecklingspotential.

Alf Pettersson AB i Alingsås med sina 40 medarbetare konstruerar och tillverkar egna och kundunika produkter, huvudsakligen tillbehör till lastbil. Företaget är på stark tillväxt med många nya spännande affärer och möjligheter. Alf Pettersson AB har en stark utveckling med tillbyggen, ny utrustning och fler medarbetare och fortsätter nu sin resa mot nya mål.

Försäljningsavdelningen på huvudkontoret i Alingsås består idag av sex personer samt en säljare på plats i det finska dotterbolaget i Vasa, Finland.

Om tjänsten
Tjänsten innebär blandade försäljningsuppgifter med alltifrån klassisk ordermottagning till förfrågningar; från idéstadie till färdig lösning. Telefon och mail är de främsta kontaktytorna.
Affärssystemet är Monitor, och vi använder vår hemsida mycket som säljsupport i produktstadiet.

Som innesäljare är du många gånger den första kontakten i samtal och mail och alla våra kunder och leverantörer får alltid ett trevligt och problemlösande bemötande.

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du gärna tidigare liknande arbetslivserfarenhet och kanske någon form av teknisk bakgrund, men framförallt är du en servicetalang med hög ambition och energi. Du är inte rädd för att ta egna initiativ och ser potential och möjligheter där andra ser svårigheter. Du tycker om och drivs av sälj och kundkontakt och har hög social kompetens.  

Vi ser gärna att du är kvicktänkt och har en glad framtoning, men framför allt är du en ordningsam, strukturerad innesäljare med kunden i fokus.

Du pratar och skriver flytande svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande.

Trivsel och gott humör är viktigt på Alf Pettersson AB, för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter och framför allt ett bra arbetsklimat.



Denna rekrytering sköts av OnePartnerGroup i Borås, rekryteringskonsult Anel Bosnjo. För frågor om tjänsten ring 073 430 49 96 eller maila [email protected].


Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi behandlar enbart ansökningar via hemsidan www.onepartnergroup.se Visa mindre

Kundmottagare / Ombyggnadskoordinator till Alingsåshem

Ansök    Aug 5    Alingsåshem    Frontofficepersonal
Inom Alingsåshem är vi cirka 70 medarbetare som tillsammans utvecklar och förvaltar förskolor, skolor, fritidslokaler, verksamhetslokaler, kulturella byggnader, samt 3 300 bostäder. Vi tror på att vara mycket mer än ett fastighetsbolag. Vi vill vara bolaget som erbjuder attraktiva, hållbara livsmiljöer där bostaden eller lokalen är en av alla viktiga delar. Är du intresserad av ett socialt arbete i en öppen och kompetent organisation där du får möjlighe... Visa mer
Inom Alingsåshem är vi cirka 70 medarbetare som tillsammans utvecklar och förvaltar förskolor, skolor, fritidslokaler, verksamhetslokaler, kulturella byggnader, samt 3 300 bostäder. Vi tror på att vara mycket mer än ett fastighetsbolag. Vi vill vara bolaget som erbjuder attraktiva, hållbara livsmiljöer där bostaden eller lokalen är en av alla viktiga delar.

Är du intresserad av ett socialt arbete i en öppen och kompetent organisation där du får möjlighet att utveckla och utvecklas? Tycker du om att ha daglig kontakt med kunder och kollegor och leverera service av högsta klass? Vi söker nu en engagerad och kundorienterad kundmottagare/ombyggnadskoordinator.

ARBETSBESKRIVNING
I rollen som kundmottagare/ombyggnadskoordinator träffar du våra hyresgäster i vår kundmottagning, hanterar inkommande telefonsamtal samt administrativa uppgifter kopplat till våra hyresgäster. I kundmottagningen träffar du våra bostadshyresgäster och hanterar in- och utflyttande hyresgäster, nycklar, diverse frågor samt viss uthyrning av parkeringsplatser och garage.

Inför ombyggnationer i våra bostadsområden är du kontaktperson för våra hyresgäster där arbetsuppgifterna bland annat består i att:

* Vara delaktig på bygg- och projektmöten.
* Genomföra hyresgästmöten, både i grupp och enskilt.
* Skriftlig och muntlig information.
* Vissa marknadsaktiviteter i samverkan med kollegor.
* Ansvara övergripande för evakuering av hyresgäster inför ombyggnation, innebär t ex planering och beställning av flytt.
* Bidra vid utvärdering/uppföljning av kundens synpunkter efter om- eller nybyggnation.

Du ingår i enheten förvaltning bostäder där du tillsammans med nio kollegor inom förvaltning och kundservice arbetar för att uppnå enhetens mål i nära samarbete med förvaltningschef bostäder.


VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som är kundorienterad och har ett stort engagemang i ditt arbete. Du har gymnasieutbildning och några års arbetslivserfarenhet av kundservice, gärna från fastighetsbranschen. En förutsättning för anställning är att du har träffat kunder i liknande situationer, det vill säga "över disk". Du har även vana av att arbeta inom olika it-system då mycket av vårt arbete utförs digitalt.

Då du dagligen kommunicerar med våra hyresgäster är mycket god kunskap i svenska i tal och skrift samt engelska i tal ett krav. Det är meriterande om du talar fler språk.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du strävar alltid efter att ge bästa tänkbara service och är en trygg person med hög integritet. Du är kommunikativ och bra på att lösa problem och bemöta våra hyresgäster/kunder med empati och förståelse för människors olikheter. För att kunna utföra arbetet på ett bra sätt krävs det att du är strukturerad, har god administrativ förmåga och mycket god förmåga att samarbeta såväl internt som externt.
B-körkort är ett krav.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Tillsättning så snart som möjligt enligt överenskommelse. Arbetstid dagtid, måndag-fredag med flextid.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Alingsåshem erbjuder dig ett meningsfullt och utvecklande arbete i en samhällsviktig verksamhet. Du erbjuds goda arbetsvillkor och möjlighet till ständigt lärande i en omväxlande miljö. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och gott resultat. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och träning på arbetstid. Du kommer att arbeta med engagerade kollegor med stor kunskap och tekniskt intresse.

KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar vi med Manpower. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marcus Sterner på [email protected] eller 0727-464606.

Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag 23 augusti. Visa mindre

Frontdeskkoordinator

Ansök    Jun 11    Alingsås kommun    Frontofficepersonal
Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås! Samhällsbyggnadskontoret i Alingsås startar upp en frontdeskfunktion som ett led i att kunna ge bästa möjliga samhällsbyggnadsservice till Alingsås kommuninvånare. Som frontdeskkoordinator på samhällsbyggnadskontoret arbetar du med medborgarkontakt i fokus och kommer at... Visa mer
Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås!

Samhällsbyggnadskontoret i Alingsås startar upp en frontdeskfunktion som ett led i att kunna ge bästa möjliga samhällsbyggnadsservice till Alingsås kommuninvånare. Som frontdeskkoordinator på samhällsbyggnadskontoret arbetar du med medborgarkontakt i fokus och kommer att vara den självklara första kontakten för Alingsås kommuninvånare gällande plan- och byggfrågor, gata/park, kretslopp och GIS. Tillsammans med våra e-tjänster och den digitala entrén på Sveagatan kommer samhällsbyggnadskontorets frontdeskfunktion vara den naturliga vägen för kontakt, frågor och dialog med oss. Genom att aktivt informera och lyssna in kvalitetssäkrar vi den framtida verksamheten.



ARBETSUPPGIFTER
Som frontdeskkoordinator med inriktning på samhällsbyggnad och samhällsservice kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå i att:

• ge vägledning och information till Alingsås kommuninvånare och företagare i bland annat plan- och bygglovsfrågor, hur man ansöker om ett grävtillstånd eller beställer en nybyggnadskarta.
• ge support för användare av digitala tjänster.
• hantera statusfrågor och ansökningar i olika verksamhetssystem.
• hantera synpunkter och förslag som inkommer till förvaltningen.
• hålla dig uppdaterad på nyheter och förändringar inom samhällsbyggnadsområdet.
• hålla Alingsås invånare uppdaterade om samhällsbyggnadskontorets verksamheter genom exempelvis driftinformation.

Arbetsuppgifterna kommer att utvecklas och förändras i takt med våra kommuninvånares behov och önskemål.


KVALIFIKATIONER
Du har en gedigen erfarenhet av medborgarkontakt, exempelvis genom arbete inom kundtjänst, kundservice eller reception. Du är tillmötesgående och har förmåga att leverera lösningar och bra bemötande även när tempot är högt. Dator är ett naturligt arbetsredskap för dig och du har lätt för att lära och använda nya system och program. Du har mod att förändra och ser utveckling som en möjlighet. Du trivs med att hjälpa andra och har förmåga att både lyssna in och dela med dig av din kunskap. God kommunikativ förmåga är en förutsättning för arbetet, och du kan med lätthet formulera dig både enkelt och relevant i förhållande till din mottagare. Du talar och skriver flytande svenska och det är meriterande om du kan andra språk.

Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och kunskaper inom samhällsbyggnadsprocesser och samhällsservice är meriterande.

I Alingsås kommun eftersträvar vi mångfald i alla former och ser det som en tillgång om du har olika språk, teckenspråk eller kulturella kompetenser som berikar våra verksamheter och möten med medborgare.


ÖVRIGT
Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Offentliga jobb.

Vi gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag.

Löpande urval. Vi kommer att starta med intervjuer v.28. Pga av sommarsemester kan rekryteringstiden komma att förlängas. Visa mindre