Lediga jobb som Administrativ utvecklare i Alingsås

Se lediga jobb som Administrativ utvecklare i Alingsås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alingsås som finns hos arbetsgivaren.

Strukturerad Administratör

Almedahls Alingsås AB har en lång historia av att producera en stor bredd av kvalitativa textilier till kunder både i och utanför Sverige. Almedahls Alingsås AB ägs av Borch Textile Group A/S med säte i Danmark och ingår i en koncern med flera nordiska bolag. Almedahls Alingsås AB marknadsför sina produkter primärt till offentlig sektor med egenproducerade arbetskläder och andra textilier inom sjukvårdssegmentet. Nu söker vi en ny medarbetare för att stärk... Visa mer
Almedahls Alingsås AB har en lång historia av att producera en stor bredd av kvalitativa textilier till kunder både i och utanför Sverige. Almedahls Alingsås AB ägs av Borch Textile Group A/S med säte i Danmark och ingår i en koncern med flera nordiska bolag. Almedahls Alingsås AB marknadsför sina produkter primärt till offentlig sektor med egenproducerade arbetskläder och andra textilier inom sjukvårdssegmentet. Nu söker vi en ny medarbetare för att stärka vårt erfarna team.
Som Administratör på Almedahls Alingsås AB arbetar du strategiskt och operativt tillsammans med säljorganisation och bolagets kunder.
Administratören arbetar aktivt med bolagets digitala plattformar samt att uppdatera bolagets kunder med information, kampanjer och nyheter genom säljkanaler och sociala medier.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat att administrera avtal och prisjusteringar i aktuella affärssystem, skicka löpande statistik till kunder, underhålla produkter på webshop, prisjusteringar, lägga upp nya artiklar, uppdatera befintliga artiklar i bolagets webshop och affärssystem osv. Tjänsten innebär även att bevaka och svara på offentliga upphandlingar vilket kräver god affärsförståelse. Koordinatorn upprätthåller dessutom kataloger, produktblad eller liknande grafiska material till kunder och säljare.
Administratören arbetar tätt med Koordinatorn, lager och säljpersonalen och är en central roll så god samarbetsvilja är avgörande för tjänsten.
Internutbildning sker löpande så vi ser hellre att du är rätt person som kan utvecklas än att du besitter alla färdigheter omedelbart som krävs för en god arbetsinsats.
Du har:
Minst tre års erfarenhet av administrativt arbete
Mycket god samarbetsförmåga
Kunskap och erfarenhet att arbeta i olika affärssystem
Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
God planerings- och prioriteringsförmåga
Erfarenhet av digitala verktyg för marknadsföring


Du är:
Strukturerad
Affärsmässig
Samarbetsvillig
Nytänkande och förändringsbenägen



Meriterande om du har:
Kunskap om den offentliga affären
Textilerfarenhet


Urval och intervjuer sker löpande. Visa mindre

Utvecklingsledare till Socialförvaltningen

Välkommen till Alingsås! Här hittar du en välbevarad stadskärna och en levande landsbygd med vacker natur. Med goda pendlingsmöjligheter är det också nära till Göteborgs storstadspuls och resten av Västsverige. Över 40 000 invånare och nära 4 000 medarbetare gör Alingsås till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du själva ska kunna vara med och påverka. Tillsammans skapar vi Alingsås! Socialförvaltning... Visa mer
Välkommen till Alingsås! Här hittar du en välbevarad stadskärna och en levande landsbygd med vacker natur. Med goda pendlingsmöjligheter är det också nära till Göteborgs storstadspuls och resten av Västsverige.

Över 40 000 invånare och nära 4 000 medarbetare gör Alingsås till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du själva ska kunna vara med och påverka. Tillsammans skapar vi Alingsås!

Socialförvaltningens arbete omfattar myndighetsutövning och utförande för målgrupperna barn och unga, personer med beroendeproblematik, personer med psykisk ohälsa samt försörjningsstöd. Förvaltningen är indelad i avdelning vuxna, avdelning unga, avdelning administration. Vi har ett processorienterat arbetssätt där samverkan, forskning, utveckling och ständiga förbättringar leder förvaltningen framåt.

Avdelning administration samlar förvaltningens stödfunktioner och består av 12 medarbetare samt en chef. Vi arbetar nära tillsammans för att stötta verksamheten. Inom avdelningen har vi medarbetare med hög servicekänsla, lång erfarenhet och ett stort engagemang för sitt uppdrag och man kan alltid räkna med att få en hjälpande hand.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en utvecklingsledare som kan bistå nämnd och förvaltning med strategiskt och administrativt stöd. Du kommer ha en betydelsefull roll med ansvar för det systematiska kvalitetsarbetet där förvaltningens processverktyg är en viktig del.

Som utvecklingsledare kommer du arbeta nära förvaltningsledningen och andra specialister på avdelningen. Du kommer ha varierande arbetsuppgifter utifrån aktuella behov, vilket bland annat kan innefatta att genomföra utredningsuppdrag och svara på remisser samt utveckla och underhålla styrande och stödjande dokument. Du har rollen som så kallad superanvändare av förvaltningens processverktyg 2c8 där du utgör ett stöd för verksamheten att underhålla och kvalitetssäkra förvaltningens processer. Du förväntas även genomföra omvärldsanalyser och omsätta dessa i vår organisatoriska kontext.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en för uppdraget relevant utbildningsbakgrund på högskolenivå exempelvis socionomutbildning, utbildning med inriktning mot offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Du har tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och utvecklings- och kvalitetsarbete inom socialtjänsten. För arbetet krävs god kunskap om gällande lagstiftning inom området, såsom socialtjänstlagen, kommunal- och förvaltningsrätt samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser, och förmåga att tillämpa den i arbetet och tolka lagstiftningen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av processarbete.

För att lyckas i rollen krävs det att du har lätt för att förstå och ta till dig nya sammanhang samt har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. En god digital kompetens är även en förutsättning för arbetet.

Som person ser vi att du är ansvarstagande, noggrann och serviceinriktad. Du stimuleras av att ha flera olika kontaktytor och har lätt för att upprätthålla goda relationer samt skapa förtroende. Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du är bekväm med att arbeta självständigt och ta ansvar, driva samt utveckla dina arbetsuppgifter. Du har förmågan att hantera varierande arbetsuppgifter parallellt med varandra och att organisera samt strukturera dem på ett effektivt sätt då tidsramarna ibland kan vara snäva.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
På www.alingsas.se/jobb kan du läsa mer om vårt erbjudande till dig.

För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag. Visa mindre

Koordinator

Almedahls Alingsås AB har en lång historia av att producera en stor bredd av kvalitativa textilier till kunder både i och utanför Sverige. Almedahls Alingsås AB ägs av Borch Textile Group A/S med säte i Danmark och ingår i en koncern med flera nordiska bolag. Almedahls Alingsås AB marknadsför sina produkter primärt till offentlig sektor med egenproducerade arbetskläder och andra textilier inom sjukvårdssegmentet. Nu söker vi en ny medarbetare för att stärk... Visa mer
Almedahls Alingsås AB har en lång historia av att producera en stor bredd av kvalitativa textilier till kunder både i och utanför Sverige. Almedahls Alingsås AB ägs av Borch Textile Group A/S med säte i Danmark och ingår i en koncern med flera nordiska bolag. Almedahls Alingsås AB marknadsför sina produkter primärt till offentlig sektor med egenproducerade arbetskläder och andra textilier inom sjukvårdssegmentet. Nu söker vi en ny medarbetare för att stärka vårt erfarna team.


Som koordinator på Almedahls Alingsås AB arbetar du strategiskt och operativt tillsammans med säljorganisation och bolagets kunder. Huvudsakliga arbetsuppgifter är bevakning och besvarande av offentliga upphandlingar, order- och kundhantering, bevakning av kundavtal samt framtagning av grafiska material.


Koordinatorn är delaktig i planering av produktion och beställning av bolagets lagervaror samt det löpande underhållet av bolagets artikelflora för att kunna möta kundernas befintliga och framtida behov.


Koordinatorn arbetar aktivt med bolagets digitala plattformar samt att uppdatera våra kunder med information, kampanjer och nyheter genom säljkanaler och sociala medier. Koordinatorn upprätthåller kataloger, produktblad eller liknande grafiska material som stöd till säljavdelningen.


Du har:
Minst tre års erfarenhet av administrativt arbete
Mycket god samarbetsförmåga
Kunskap och erfarenhet att arbeta i olika affärssystem
Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
God planerings- och prioriteringsförmåga
Erfarenhet av digitala verktyg för marknadsföring


Du är:
Strukturerad
 Affärsmässig
Samarbetsvillig
Nytänkande och förändringsbenägen


 
Meriterande om du har:
Kunskap om den offentliga affären
Textilerfarenhet


Löpande urval Visa mindre

Utvecklingsledare inom digitalisering och utveckling

Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås! Brinner du för utvecklingsfrågor? Ja då ska du läsa vidare. Samhällsbyggnadskontoret ansvarar för uppdraget att planera, anlägga, driva samt underhålla kommunens gatunät, parkeringsplatser och övriga allmänna platser såsom torg, parker och naturmark. Vi arbetar med fok... Visa mer
Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås! Brinner du för utvecklingsfrågor? Ja då ska du läsa vidare.

Samhällsbyggnadskontoret ansvarar för uppdraget att planera, anlägga, driva samt underhålla kommunens gatunät, parkeringsplatser och övriga allmänna platser såsom torg, parker och naturmark. Vi arbetar med fokus på trafiksäkerhet, tillgänglighet, trygghet, variationsrikedom och en för invånarna i övrigt god miljö.




ARBETSUPPGIFTER
Samhällsbyggnadskontoret befinner sig i en omfattande utvecklingsfas och söker nu en utvecklingsledare med ansvar för de utmaningar som ligger i tiden för verksamheten när det gäller digitalisering.

I din roll är du med och utvecklar samhällsbyggnadskontoret till en mer digitaliserad organisation. Arbetet innebär att leda och kommunicera förändringsprocesser inom digitalisering inom förvaltningens egna digitaliseringsprojekt samt samverka i det kommuncentrala arbetet i Alingsås.

Ditt uppdrag är att leda arbetet med digitaliseringen, hur kan samhällsbyggnadskontoret fungera och utvecklas med hjälp av digitala tjänster och teknik?
Du ansvarar för omvärldsbevakning inom området, genomför behovsanalyser, utarbetar förslag till strategier och planerar insatser och tjänster som du genomför tillsammans med verksamheterna. Utgångspunkten för arbetet är att involvera medarbetare i processerna. Du deltar i det kommunala arbetet och i samverkansgrupper.

Som utvecklingsledare är du placerad på förvaltningens utvecklingsavdelning. Avdelningens uppgift är att arbeta med strategiska utvecklingsfrågor och stötta avdelningarna i deras utvecklings- och förbättringsarbete. Du är direkt underställd avdelningschefen och ingår i utvecklingsavdelningens ledningsgrupp. Du kommer att arbeta nära avdelningschefen och stöttar denna med underlag, analyser och rapporter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom området eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Du har dokumenterad erfarenhet av utvecklingsarbete, att leda, driva, samordna och följa upp. Du är samhällsintresserad och håller dig uppdaterad och följer med i debatten.

För uppdraget krävs en god pedagogisk förmåga och du engagerar och leder kollegor i utvecklandet av nya arbetssätt. Du har kunskap och förståelse för kommunens och förvaltningarnas uppdrag och utmaningar. Flexibilitet, nytänkande och hög digital mognad är viktiga faktorer i din roll.

Du ska ha erfarenhet från liknande uppdrag. Erfarenhet av offentlig förvaltning och kunskaper inom samhällsbyggnadsprocessen är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi kommer att kalla till intervjuer löpande.

Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Offentliga jobb.

Vi gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag. Visa mindre

Gigant AB söker Produktansvarig

Om oss Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad. Om före... Visa mer
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Om företaget
Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats.
Vårt erbjudande utgörs av tre delar, som sammantaget kallas för Bättre Fabriker. De tre delarna som säkerställer att vi lyckas med att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser är vår expertis, våra lösningar och vår metod.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Produktansvarig på Gigant hjälper du till att utföra de strategiska beslut som Kategoriansvarig tar angående sortimentet. Ni jobbar tätt tillsammans och ditt ansvarsområde är sköta det administrativa kring hanteringen av sortimentet samt att uppdatera och läsa in information i alla relevanta system. Du ansvarar också för att driva daglig verksamhet och problemlösning för att fullgöra affärsområdets, produktområdets och kategorins ansvar mot kund och se till att alla interna processer fullföljs.
Du ingår i Erbjudandegruppen som förutom tre Produktansvariga, även består av tre Kategoriansvariga och en marknadskoordinator.

Tjänsten innefattar följande huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Säkerställa att befintlig produktdata och produktinformation är korrekt
• Uppdatera produktinformation i relevanta system
• Översättning av produktrelaterat material
• Säkerställa samarbete och informationsöverlämnande med inköpsavdelningen
• Hantera kundreklamationer
• Hantera katalogdata och vara delaktig i materialframtagning
• Deltagande på mässor och evenemang.
• Ansvara för att in- och utfasning av produkter i sortimentet sker enligt de strategiska besluten för kategorin.
• Stödja affärsområdets säljkanaler i framtagandet och genomförande av utbildningar, information och koncept.
• Stödja teamledaren för Erbjudandegruppen och Kategoriansvarig i framtagande av produkt och tjänsteerbjudanden.

Din profil
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning. Har du högskoleutbildning är det meriterande. Du har administrativ erfarenhet, god IT-kompetens och vana av att arbeta i olika affärssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i säljande företag med en säljkår. Du behärskar engelska obehindrat i tal och skrift.
Som person är du strukturerad och noggrann. Du är ansvarsfull och har mycket god problemlösningsförmåga. Att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter och att kunna driva förbättringar kommer naturligt för dig i ditt arbete. Du besitter marknads- och produktkunskap och har tillräckligt god teknisk kompetens för att kunna sätta dig in i produkterna och förstå kundens behov. Rollen innefattar även mycket leverantörskontakter, vilket innebär att man måste uppskatta att ha en stor kontaktyta.
Låter detta som en tjänst för dig?

Ansök och läs mer om tjänsten på soderco.se. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Lindquist på Söder & Co på 0322-66 68 63.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre