Lediga jobb som Administrativ chef i Alingsås

Se lediga jobb som Administrativ chef i Alingsås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Alingsås som finns hos arbetsgivaren.

Uppdragschef - Personlig Assistans

Ansök    Sep 10    Johns Assistans AB    Administrativ chef
Vill du vara med och bygga framtidens assistansbolag? Johns Assistans växer snabbt – och nu söker vi en uppdragschef som vill kombinera ledarskap med att utveckla ett företag i framkant. Här får du möjlighet att forma din roll, skapa rutiner och bidra till ett bolag där både kunder och medarbetare står i centrum. Om oss Vi är idag ett litet och engagerat team bestående av: En uppdragschef som du kommer att arbeta nära och dela ansvaret för våra kunder med... Visa mer
Vill du vara med och bygga framtidens assistansbolag?
Johns Assistans växer snabbt – och nu söker vi en uppdragschef som vill kombinera ledarskap med att utveckla ett företag i framkant. Här får du möjlighet att forma din roll, skapa rutiner och bidra till ett bolag där både kunder och medarbetare står i centrum.
Om oss Vi är idag ett litet och engagerat team bestående av:
En uppdragschef som du kommer att arbeta nära och dela ansvaret för våra kunder med.
En VD som har det huvudsakliga ansvaret för juridiska processer, nyansökningar och företagets ekonomi.

Tillsammans arbetar vi nära varandra för att säkerställa att både kunder och personal får bästa möjliga stöd.
Om rollen Som uppdragschef är du en nyckelperson i vår verksamhet. Du ser till att vår personal trivs och utvecklas, så att de i sin tur kan ge bästa möjliga stöd till våra kunder. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Personalansvar, inklusive möten, lönesamtal, medarbetarsamtal och fackliga förhandlingar.
Arbetsmiljöfrågor och bemanningsplanering.
Kundkontakt, inklusive genomförandeplaner och deltagande i SIP-möten.
Bemanning av jourtelefon utanför kontorstiderna (kl. 06–22) två veckor av sex, tillsammans med kollegor.

Vi söker dig som
Har relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet.
Har minst ett års erfarenhet inom ett närliggande område (meriterande med erfarenhet av personlig assistans/LSS).
Gärna har haft personalansvar tidigare.
Är trygg i att leda och fördela arbete.
Har god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Har systemvana och B-körkort.
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Vi värderar rätt inställning och personlighet högre än formella meriter.
Om tjänsten
Omfattning: 80% (4 dagar/vecka) med möjlighet till heltid.
Placering: Alingsås, med möjlighet till viss distansarbete.
Anställningsform: Provanställning 6 månader.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Urval sker löpande – skicka in din ansökan redan idag! Visa mindre

NearYou söker en affärsdriven konsultchef till Vårgårda/Herrljunga

Ansök    Maj 28    NearYou Sverige AB    Administrativ chef
Tjänstebeskrivning Vi växer och behöver förstärkning! Den platsen vill vi fylla med en driven, affärsinriktad och engagerad kollega som kan vara med och bidra till bolagets fortsatta framgång. I rollen som konsultchef på NearYou kommer du ha ett varierande och utvecklande arbete där kund, konsult och kandidat står i fokus. Det är en bred och spännande roll där du som person skall drivas av mötet med nya människor. Du har ett helhetsansvar när det komme... Visa mer
Tjänstebeskrivning
Vi växer och behöver förstärkning! Den platsen vill vi fylla med en driven, affärsinriktad och engagerad kollega som kan vara med och bidra till bolagets fortsatta framgång.

I rollen som konsultchef på NearYou kommer du ha ett varierande och utvecklande arbete där kund, konsult och kandidat står i fokus. Det är en bred och spännande roll där du som person skall drivas av mötet med nya människor.

Du har ett helhetsansvar när det kommer till personaluthyrning och då kunden står i fokus är det viktigt att se till helheten, bygga starka relationer och förstå kundens behov och därmed skräddarsy vårt erbjudande. Nästa steg är att matcha rätt person till rätt tjänst. Det gör du genom annonsering, personliga intervjuer, referenstagning och aktiv uppbyggnad av kandidatnätverk. I tjänsten ingår även avtalsskrivning, introduktion och uppföljning där din uppgift är att coacha och utveckla våra medarbetare.

Kvalifikationer
För att du skall trivas i din roll hos oss är det viktigt att du är en lagspelare. Vi ställer upp för varandra och ser samarbete som en självklar del av vår vardag. Samtidigt skall du vara van att arbeta självständigt och känna dig trygg med att fatta egna beslut. Då vi arbetar med människor är det viktigt att du är flexibel och kan agera utefter varje enskild situation. Det är viktigt att du är systematisk och strukturerad i ditt arbetssätt.

Som person tror vi att du har en naturlig förmåga att skapa relationer med nya människor och det personliga mötet är det som driver dig framåt. Du trivs i ett högt tempo där service och kvalité är viktigt för dig. Vidare bör du inte se några hinder när det kommer till administration då detta blir en del av processen.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från liknande arbeten samt högskoleutbildning men inget som vi ställer som ett krav. I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Du som söker skall ha körkort och tillgång till bil.

Är det du som är vår nya kollega? Då vill vi att du tar chansen att söka redan idag.

Urval och intervjuer görs löpande och tillsättningen kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.

Med anledning av dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

För frågor om tjänsten kontakta gärna Sofie Åkerberg på tel. 0735-35 35 80

Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en föränderlig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Visa mindre

HÅLLBARHETSANSVARIG TILL SPARBANKEN ALINGSÅS

Ansök    Dec 15    Nexer Recruit AB    Administrativ chef
Sparbanken Alingsås söker en engagerad och drivande Hållbarhetsansvarig som brinner för hållbarhet och affärer! Sparbanksidén handlar om att vi är lokala, att vi hjälper människor och företag till en sund och hållbar ekonomi och att vinsten går tillbaka till samhället. Vi letar efter dig som är en riktig lagspelare som vill vara med och forma en mer hållbar framtid för vårt samhälle! Tillsammans med oss får du möjligheten att omsätta din passion för hållba... Visa mer
Sparbanken Alingsås söker en engagerad och drivande Hållbarhetsansvarig som brinner för hållbarhet och affärer!
Sparbanksidén handlar om att vi är lokala, att vi hjälper människor och företag till en sund och hållbar ekonomi och att vinsten går tillbaka till samhället.
Vi letar efter dig som är en riktig lagspelare som vill vara med och forma en mer hållbar framtid för vårt samhälle! Tillsammans med oss får du möjligheten att omsätta din passion för hållbarhet i praktiken, påverka förändring och skapa verklig inverkan.
Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!
DIN VARDAG 

På Sparbanken Alingsås är vi engagerade i att främja positiv förändring och stödja en hållbar framtid för våra kunder och samhället i stort.
Som Hållbarhetsansvarig kommer du att spela en central roll i att driva, utveckla och implementera strategier och initiativ för att främja hållbarhet inom Sparbanken Alingsås. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att banken uppfyller sina miljömässiga, sociala och ekonomiska mål.
Du kommer att leda våra initiativ inom hållbarhet och samhällsansvar och arbeta aktivt med att utveckla samarbeten med interna och externa intressenter, för att integrera hållbarhet i alla aspekter av vår verksamhet.
Du ansvarar även för att;

Etablera och utveckla kontaktytor; hantera kommunikation och samarbete med olika intressenter, inklusive anställda, ägarstiftelsen, leverantörer, kunder och kommuner, för att skapa medvetenhet om och engagemang för hållbarhetsmålen.


Samla in och analysera data om organisationens hållbarhetsprestationer.


Utvärdera kostnadseffektiva hållbarhetsåtgärder och föreslå investeringar för positiva miljö- och ekonomiska resultat.


Erbjuda och genomföra hållbarhetsutbildning för anställda och intressenter.


Hålla dig uppdaterad om gällande hållbarhetslagar och -förordningar för att säkerställa bankens efterlevnad.


Som Hållbarhetsansvarig rapporterar du direkt till VD.
VEM ÄR DU?

På Sparbanken Alingsås är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på öppenhet, enkelhet och engagemang. Vi söker dig som är prestigelös och som gillar att jobba i team, samtidigt som du har ett stort självledarskap, är ansvarstagande och trivs med att arbeta mot högt uppsatta mål.
Vi söker dig som är duktig på att skapa affärsrelationer och som är anpassningsbar och vill lära dig nya saker och utvecklas. Du trivs med att vara med i ständig förändring då vi som bank hela tiden anpassar, utvecklar och lär oss av våra kunders behov och marknadens förväntningar.
Du ska gilla idén om att vi på Sparbanken Alingsås hjälper människor till en sund och hållbar ekonomi och du har ett genuint intresse av att möta kollegor och att hjälpa dem på bästa sätt.
Du är kommunikativ och vill med självklarhet berätta, i större och mindre grupper, om hållbarhet, banken och sparbanksidén.
Vidare vill att du ska ha medvetenhet om de senaste hållbarhetstrenderna och principerna och ha erfarenhet av att utveckla och implementera hållbarhetsstrategier.
Du ska ha förmåga att analysera data och skapa rapporter och ha relevant kunskap om lagar och förordningar kopplat till miljö, social och ekonomisk hållbarhet kopplat till den finansiella sektorn.
Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
Vi söker första hand dig som bor i, eller har anknytning till, våra fyra verksamhetskommuner; Alingsås, Lerum, Vårgårda och Herrljunga. 
VILL DU VETA MER?

Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekrytering samarbetar Sparbanken Alingsås med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 alt. [email protected] för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! 
OM SPARBANKEN ALINGSÅS 

Sparbanksidén handlar om att vi är lokala, att vi hjälper människor och företag till en sund och hållbar ekonomi och att vinsten går tillbaka till samhället. Vår vision är att vi är den bästa banken. Vi har mycket nöjda medarbetare, mycket nöjda och lojala kunder som har förtroende för oss och därigenom driver vi en lönsam och hållbar bank.
Vår ambition är att alla har en sund och hållbar ekonomi. Vi har nöjda, engagerade och professionella medarbetare och vi ska möta kundernas behov och förväntningar på oss.
Sund och hållbar ekonomi får människor och samhällen att utvecklas. Tillsammans skapar vi framtidstro och en hållbar utveckling som gynnar alla. Visa mindre

Forenede Service söker en driftchef till Alingsås

Ansök    Feb 15    Forenede Service AB    Administrativ chef
Forenede Service är Nordens största familjeägda servicekoncern med verksamhet i Danmark och Sverige. Vi är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998 där vi idag har cirka 1300 medarbetare. Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi är ett ledande serviceföretag, men har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till vår... Visa mer
Forenede Service är Nordens största familjeägda servicekoncern med verksamhet i Danmark och Sverige. Vi är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998 där vi idag har cirka 1300 medarbetare.

Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi är ett ledande serviceföretag, men har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare.

Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa, putsa fönster och laga mat bäst. Samtidigt kan vi erbjuda dig ett storföretags möjligheter till kompetens- och karriärsutveckling. På Forenede Service bryr vi oss om varandra och har en hjälpsam kultur med högt i tak där trivsel och engagemang är i fokus.
Som driftchef på Forenede Service arbetar du aktivt med att bevara, utveckla och skapa nya kundrelationer. Du har kontakt med uppdragsgivare, leverantörer samt bistår vid anbudsgivning och försäljning. Du har det dagliga ansvaret inom ditt område för dina medarbetare och du skapar en fördelaktig arbetsmiljö för dina medarbetare, vilket i sin tur gör att våra kunder blir nöjda. Du har det ekonomiska ansvaret utifrån din budget på avdelningen och ansvarar för att kontrakten följs.

Du kommer tex att:


• Arbetsleda Gruppledare och Servicemedarbetare
• Ansvara för avdelningens budgetarbete 
• Ansvara för att samtliga av avdelningens mål nås 
• Arbeta med merförsäljning
• Säkerställa att avdelningen når upp till gällande kvalitets-, miljö- och arbetsmiljökrav

Möjligheterna att påverka innehållet i ditt arbete är stora. Du lägger upp arbetet tillsammans med dina medarbetare och rapporterar till Regionchef för regionen.

Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd till dagtid.

Om dig:

Som person är du serviceinriktad, proaktiv och ansvarsfull samt har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har hög integritet och god kommunikationsförmåga, en positiv inställning när det blir mycket att göra och har förmåga att planera ditt arbete. Du har tidigare erfarenhet av att leda människor och trivs lika bra med självständiga arbetsuppgifter som att tillsammans med kollegor hjälpas åt att lösa en uppgift. 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter medarbetare som bidrar till god stämning och hjälpsamhet. 

Erfarenhet inom branschen är meriterande men inget krav - det viktigaste är att vi hittar rätt person.

SRY och INSTA 800 är meriterande.

För att söka tjänsten är körkort och datorvana ett krav.

Om oss

Som anställd hos Forenede Service finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Samtliga anställda erbjuds friskvårdsbidrag och nyanställda utbildas i vår serviceledarskola för att få rätt förutsättningar i den nya rollen. 

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte, skicka in din ansökan redan idag! Visa mindre

Administrativ chef till Kultur- och utbildningsförvaltningen

Ansök    Apr 26    Alingsås kommun    Administrativ chef
Välkommen till Alingsås! Här hittar du en välbevarad stadskärna och en levande landsbygd med vacker natur. Med goda pendlingsmöjligheter är det också nära till Göteborgs storstadspuls och resten av Västsverige. Över 42 000 invånare och nära 4 000 medarbetare gör Alingsås till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du själva ska kunna vara med och påverka. Tillsammans skapar vi Alingsås! Kultur- och utbil... Visa mer
Välkommen till Alingsås! Här hittar du en välbevarad stadskärna och en levande landsbygd med vacker natur. Med goda pendlingsmöjligheter är det också nära till Göteborgs storstadspuls och resten av Västsverige.

Över 42 000 invånare och nära 4 000 medarbetare gör Alingsås till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du själva ska kunna vara med och påverka. Tillsammans skapar vi Alingsås!

Kultur- och utbildningsförvaltningens verksamheter omfattas av gymnasieskola, vuxenutbildning, fritidsgårdar, kulturskola, kulturhus, bibliotek, museum, konsthall, turisminformation, evenemangsverksamhet, anläggningar, Nolhaga lantgård, Nolhaga Parkbad samt föreningsstöd. Inom hela förvaltningen arbetar idag cirka 420 medarbetare.

Vi erbjuder en tjänst i en positiv, engagerad och tillitsbaserad arbetsmiljö där du har möjlighet att göra skillnad för Alingsåsarna och för besökarna.

Vill du vara med oss och tillsammans arbeta för att vi är det självklara valet för alingsåsaren och för besökaren, då är du mer än välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ chef inom förvaltningen kommer du, utöver att vara enhetschef för medarbetare med olika inriktningar, att ha en central plats i förvaltningens ledningsgrupp och vara ansvarig för att stödja och driva förvaltningens strategiska utvecklingsarbete i nära samarbete med övriga förvaltningar och andra externa parter.

I rollen förväntas du förmedla kommunens värdegrund, stödja ledningsgruppen i det strategiska arbetet och ansvara för personalfrågor, budget och ekonomi samt utveckla administrativa processer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med erfarenhet av att arbeta som chef och med en nära ledarstil som bygger på Alingsås kommuns ledarfilosofi aktiv, tydlig och närvarande. Du leder, motiverar och förser dina medarbetare med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål och skapar engagemang och delaktighet.

Tidigare erfarenhet av chefsuppdrag i en politiskt styrd organisation samt kompetens och erfarenhet av nära nämndsarbete är ett krav för uppdraget. Högskoleutbildning såsom förvaltningshögskolan eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig krävs. Har du juridisk eller ekonomisk kompetens är det meriterande

Vi ser att du har god dokumenterad strategisk förmåga på både kort och lång sikt och att du har erfarenhet av att arbeta i olika typer av förvaltningar då vi har en bredd inom kultur, turism, fritid, gymnasium och vuxenutbildning.

Då en stor del av tjänsten innebär samarbete med externa parter och andra förvaltningar är det av stor vikt att du tycker om att nätverka och har en förmåga att nå fram i din kommunikation samt att du lyssnar in andras perspektiv.

Det är också viktigt att du har en förmåga att se till helheten och känner en drivkraft för ständiga förbättringar och nytänkande.

ÖVRIGT
Intervju kommer att genomföras 16/5 samt 23/5.

Vi använder oss av tester för en rättvis och icke-diskriminerande rekryteringsprocess.

Om du blir en av våra slutkandidater kommer en bakgrundskontroll att göras och före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit. Visa mindre

Administrativ chef

"Vi vill att vår nya chef drivs av att vara en bra ledare och av att utveckla oss samt administrationen framåt. Det ska vara en person som bidrar till ett prestigelöst klimat, där alla drar sitt strå till stacken, och till god kultur mellan olika yrkesroller – ser helheten på arbetsplatsen. Kunna lyssna in och vilja väl”. - dina blivande medarbetare. Motiveras du av utmaningar och viljan att förbättra? Har du ett stort engagemang och förmåga att bidra med ... Visa mer
"Vi vill att vår nya chef drivs av att vara en bra ledare och av att utveckla oss samt administrationen framåt. Det ska vara en person som bidrar till ett prestigelöst klimat, där alla drar sitt strå till stacken, och till god kultur mellan olika yrkesroller – ser helheten på arbetsplatsen. Kunna lyssna in och vilja väl”.
- dina blivande medarbetare.
Motiveras du av utmaningar och viljan att förbättra? Har du ett stort engagemang och förmåga att bidra med ett positivt ledarskap där delaktighet är en ledstjärna? Är du en person som ser vikten av det administrativa arbetet och nyttan med ett processorienterat arbetssätt där ständiga förbättringar är en självklar del? Då kan du vara den vi söker!
Kommunal är inne i ett spännande utvecklingsarbete där fokus bland annat ligger på att utveckla den fackliga verksamheten på Kommunals lokalavdelningar. Nu söker vi en administrativ chef till en av våra 13 lokalavdelningar, som i sitt uppdrag ska arbetsleda tjänstemännen på avdelningen.
Som administrativ chef kommer du att verka på avdelning Vänerväst som består av avdelningsexpeditionen samt 35 kontor runt om i Skaraborg, Älvsborg och delar av Fyrbodal. Du är placerad på avdelningsexpeditionen där det i dagsläget arbetar åtta tjänstemän och tio ombudsmän. Kontoret leds av lokalkontorschefen som du också rapporterar till. Som administrativ chef på avdelning Vänerväst kommer du leda ett team med positiva och utvecklingsvilliga administrativa assistenter och en IT-samordnare.

Arbetsuppgifter
Du arbetar för att hålla samman avdelningens administrativa verksamhet och leder det processorienterade arbetssättet. I din roll har du ett övergripande funktionellt ansvar vilket kräver att du är väl insatt i Kommunals arbetsprocesser, rutiner och tekniska verksamhetsstöd inom bland annat ekonomi och IT.
Du har personalansvar för, samt arbetsleder, samtliga administrativa tjänstemän på avdelningen. Du genomför löne-, avstämnings- och utvecklingssamtal med dina medarbetare och ansvarar för arbetsmiljön. Du skriver fram och utvecklar beslutsunderlag samt arbetar med uppföljning. I dina ansvarsområden ingår även att se till att avdelningens löpande ekonomiska administration och hantering följer beslutade rutiner och regelverk, att IT och telefoni har support och följs upp korrekt samt att avdelningens arbete är i linje med GDPR. Vidare ansvarar du också för de två fastigheter som avdelningen äger, en bostadsrätt samt hyrda lokaler. Det är också du som tar fram förslag om avtal och inköp kopplat till dessa. Personalen du leder arbetar bland annat med diarieföring, protokoll, resebokning, konferenser, utbildning, it, telefoni, ekonomi och all möjlig administration kopplad till verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll där du har haft ett övergripande ansvar för att driva administrativa processer samt erfarenhet av personalansvar och praktisk arbetsledning. Rollen förutsätter även god arbetsmiljökunskap. Du har relevant akademisk utbildning inom antingen administration, beteendevetenskap, ekonomi, verksamhets- eller kvalitetsutveckling, alternativt förvärvat motsvarande kunskapsnivå via arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Som person har du en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog, du är lyhörd samtidigt som du är tydlig i din kommunikation. Du har lätt för att samarbeta med andra och ser lösningar istället för hinder. Du har ett starkt engagemang och en förmåga att coacha och entusiasmera medarbetare. Vi förutsätter att du som söker delar Kommunals värderingar.

Anställningsvillkor och förmåner
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med placering på Kommunal Vänerväst, Alingsås. Startdatum enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Kollektivavtal finns med Handels tjänstemannaklubb. Vissa resor kan förekomma i tjänsten.
Det är viktigt för oss att du ska trivas och må bra på din arbetsplats. Som anställd på Kommunal erbjuder vi dig ett arbete med kunniga och engagerade kollegor i en trivsam miljö med möjlighet till utveckling i linje med ditt uppdrag. Det är en självklarhet för oss att du omfattas av ett bra kollektivavtal som bland annat innehåller tjänstepension och försäkringar, ett generöst friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. Visa mindre

HÅLLBARHETSANSVARIG TILL SPARBANKEN ALINGSÅS

Ansök    Nov 3    Nexer Recruit AB    Administrativ chef
Sparbanken Alingsås söker en engagerad och drivande Hållbarhetsansvarig som brinner för hållbarhet och affärer! Sparbanksidén handlar om att vi är lokala, att vi hjälper människor och företag till en sund och hållbar ekonomi och att vinsten går tillbaka till samhället. Vi letar efter dig som är en riktig lagspelare som vill vara med och forma en mer hållbar framtid för vårt samhälle! Tillsammans med oss får du möjligheten att omsätta din passion för hållba... Visa mer
Sparbanken Alingsås söker en engagerad och drivande Hållbarhetsansvarig som brinner för hållbarhet och affärer!
Sparbanksidén handlar om att vi är lokala, att vi hjälper människor och företag till en sund och hållbar ekonomi och att vinsten går tillbaka till samhället.
Vi letar efter dig som är en riktig lagspelare som vill vara med och forma en mer hållbar framtid för vårt samhälle! Tillsammans med oss får du möjligheten att omsätta din passion för hållbarhet i praktiken, påverka förändring och skapa verklig inverkan.
Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!
DIN VARDAG 

På Sparbanken Alingsås är vi engagerade i att främja positiv förändring och stödja en hållbar framtid för våra kunder och samhället i stort.
Som Hållbarhetsansvarig kommer du att spela en central roll i att driva, utveckla och implementera strategier och initiativ för att främja hållbarhet inom Sparbanken Alingsås. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att banken uppfyller sina miljömässiga, sociala och ekonomiska mål.
Du kommer att leda våra initiativ inom hållbarhet och samhällsansvar och arbeta aktivt med att utveckla samarbeten med interna och externa intressenter, för att integrera hållbarhet i alla aspekter av vår verksamhet.
Du ansvarar även för att;
Etablera och utveckla kontaktytor; hantera kommunikation och samarbete med olika intressenter, inklusive anställda, ägarstiftelsen, leverantörer, kunder och kommuner, för att skapa medvetenhet om och engagemang för hållbarhetsmålen.
Samla in och analysera data om organisationens hållbarhetsprestationer.
Utvärdera kostnadseffektiva hållbarhetsåtgärder och föreslå investeringar för positiva miljö- och ekonomiska resultat.
Erbjuda och genomföra hållbarhetsutbildning för anställda och intressenter.
Hålla dig uppdaterad om gällande hållbarhetslagar och -förordningar för att säkerställa bankens efterlevnad.

Som Hållbarhetsansvarig rapporterar du direkt till VD.
VEM ÄR DU?

På Sparbanken Alingsås är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på öppenhet, enkelhet och engagemang. Vi söker dig som är prestigelös och som gillar att jobba i team, samtidigt som du har ett stort självledarskap, är ansvarstagande och trivs med att arbeta mot högt uppsatta mål.
Vi söker dig som är duktig på att skapa affärsrelationer och som är anpassningsbar och vill lära dig nya saker och utvecklas. Du trivs med att vara med i ständig förändring då vi som bank hela tiden anpassar, utvecklar och lär oss av våra kunders behov och marknadens förväntningar.
Du ska gilla idén om att vi på Sparbanken Alingsås hjälper människor till en sund och hållbar ekonomi och du har ett genuint intresse av att möta kollegor och att hjälpa dem på bästa sätt.
Du är kommunikativ och vill med självklarhet berätta, i större och mindre grupper, om hållbarhet, banken och sparbanksidén.
Vidare vill att du ska ha medvetenhet om de senaste hållbarhetstrenderna och principerna och ha erfarenhet av att utveckla och implementera hållbarhetsstrategier.
Du ska ha förmåga att analysera data och skapa rapporter och ha relevant kunskap om lagar och förordningar kopplat till miljö, social och ekonomisk hållbarhet kopplat till den finansiella sektorn.
Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
Vi söker första hand dig som bor i, eller har anknytning till, våra fyra verksamhetskommuner; Alingsås, Lerum, Vårgårda och Herrljunga. 
VILL DU VETA MER?

Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekrytering samarbetar Sparbanken Alingsås med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 alt. [email protected] för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! 
OM SPARBANKEN ALINGSÅS 

Sparbanksidén handlar om att vi är lokala, att vi hjälper människor och företag till en sund och hållbar ekonomi och att vinsten går tillbaka till samhället. Vår vision är att vi är den bästa banken. Vi har mycket nöjda medarbetare, mycket nöjda och lojala kunder som har förtroende för oss och därigenom driver vi en lönsam och hållbar bank.
Vår ambition är att alla har en sund och hållbar ekonomi. Vi har nöjda, engagerade och professionella medarbetare och vi ska möta kundernas behov och förväntningar på oss.
Sund och hållbar ekonomi får människor och samhällen att utvecklas. Tillsammans skapar vi framtidstro och en hållbar utveckling som gynnar alla. Visa mindre

Biträdande verksamhetschef - Bli en av oss!

Ansök    Feb 18    Attendo Sverige AB    Administrativ chef
Välkommen till en värderingsstyrd organisation I din roll som Bitr. verksamhetschef arbetar du självständigt och tillsammans med din chef med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen. Du ingår i en kompetent lokal ledningsgrupp på Attendo Arken HVB där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation i företaget där du får utrymme att utveckla dina idéer och le... Visa mer
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

I din roll som Bitr. verksamhetschef arbetar du självständigt och tillsammans med din chef med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen. Du ingår i en kompetent lokal ledningsgrupp på Attendo Arken HVB där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation i företaget där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil.

Beskrivning av tjänsten

40 tim/v 100%
Som Bitr. verksamhetschef arbetar du med verksamhetens medarbetare, placerade ungdomar, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. Du ersätter verksamhetschefen vid dennes frånvaro och får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning.

Vi erbjuder

- Utbildningar
- Utvecklingsmöjligheter
- Personalförmåner
- Trygga anställningsvillkor
- Digitala arbetsverktyg


Kvalifikationer

Du har relevant högskoleutbildning så som socionom, beteendevetenskap med inriktning sociologi eller psykologi, socialpedagog eller annan eftergymnasial utbildning som ger likvärdig kompetens. Tjänsten kräver att du har minst 3 års erfarenhet av arbete med målgruppen på HVB, gärna arbetsledande befattning inom social omsorg och/eller HVB.

Vi söker dig som sätter målgruppen i centrum och vill skapa värde för dem och deras anhöriga, handläggare osv. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt.

Om Attendo Arken HVB

Arken HVB, ingår sedan 2018 i Attendo. Vi har dock en lång historia, där vi sedan 1995 har funnits på vackert belägna Stora Långared Säteri, ca 8 mil nordost om Göteborg. I en lantlig miljö som borgar för lugn och fokus på behandling, utveckling och förändring. Behandlingsvistelsen ska präglas av såväl aktivitet som återhämtning. Vi verkar för att likna ett vanligt hem med vanliga sysslor. Vid placering upprättar varje ungdom tillsammans med sin kontaktperson sitt schema inom ramen för verksamhetens schema. Här finns möjlighet till gårdsarbete och hästskötsel, matlagning och inte minst individuellt anpassad skolgång på plats.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi går igenom ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.

Vi har även krav på vaccination mot covid-19 och kommer att kontrollera vaccinationsbevis innan anställning.

Körkort är ett krav för tjänsten då resor i tjänsten kan bli aktuellt. Visa mindre

Installation & Service Manager till Guldmann

Guldmann Sverige AB arbetar med försäljning och installation av medicintekniska produkter i form av patientförflyttningssystem där vi har en ledande ställning på marknad inom vårt område. Vi erbjuder även tillgänglighetslösningar som bl a specialdesignade lyftplatt-formar för integrering i arkitektoniska miljöer och ramper under varumärket Stepless. Vi är 33 medarbetare och arbetar över hela landet. Guldmann AB består av försäljning, projektledning, order ... Visa mer
Guldmann Sverige AB arbetar med försäljning och installation av medicintekniska produkter i form av patientförflyttningssystem där vi har en ledande ställning på marknad inom vårt område. Vi erbjuder även tillgänglighetslösningar som bl a specialdesignade lyftplatt-formar för integrering i arkitektoniska miljöer och ramper under varumärket Stepless. Vi är 33 medarbetare och arbetar över hela landet. Guldmann AB består av försäljning, projektledning, order och kundservice samt installation och service.



Dina ansvars- och arbetsområden

Du kommer att få ansvaret att vidareutveckla team och processer samt att driva eftermarknadsförsäljningen tillsammans med säljteamen. I det övergripande operativa ansvaret ingår den dagliga installations- och serviceverksamheten. Du är den som sätter mål och prioriteringar för att leda och utveckla teamet samt optimera våra tjänster.

Till din hjälp har du servicekoordinator samt projektledare.

Du kommer att

- äga och utveckla Guldmanns service- och installationstjänster genom att styra och driva teamets produktivitet, effektivitet samt säkerställa en hög kompetensnivå
- ha personalansvar för serviceteamet och servicekoordinator. Det direkta teamet består av 15 personer
- ansvara för relationer med externa samarbetsparters
- vara delaktig i effektiviseringen av produktleveranser och lagerrutiner




Dessutom kommer du att bidra till

- att bygga kundrelationer och utveckla samarbete och eftermarknadsrelationer
- att driva fokus på eftermarknadsförsäljning genom det nära samarbete med säljteamen för Guldmann och Stepless




Du kommer även att ha ett nära samarbete med specialistteamen på Guldmanns huvudkontor i Århus (DK) för att implementera nya produkter och tekniska innovationer.

Du arbetar från vårt kontor i Alingsås. Det kommer att finnas resdagar i samband med kundbesök samt att ditt team är spritt över landet.



Din profil

Du arbetar idag i en ledarposition inom teknikområde och har förståelse, intresse och känsla för installation och service. Du har erfarenhet av att leda externt team som finns på olika orter. Du har kommersiellt fokus, en god finansiell förståelse och gärna deltagit i förhandlingsarbete.

Erfarenhet från medicinteknisk bransch är en fördel.



Vi ser gärna att din utbildningsbakgrund är en högskoleexamen inom lämpligt område.



Som person är du innovativ, en organisatorisk byggare samt villig att ta ett utvecklingsansvar för team och processer. Du är energisk, aktiv och resultatorienterad.

Du involverar och bidrar till det interna samarbetet runt sälj, planläggning, installation, uppföljning och utveckling av vår verksamhet med kunden och förtroendet i fokus.



Du har god kunskap inom svenska, engelska, MS office och särskilt inom Excel.



Vi erbjuder

Ett omväxlande jobb i en stabil och ambitiös verksamhet med starka värden och fokus på utveckling och tillväxt. Du har möjlighet att få inflytande och påverka den framtida utvecklingen. Vi har kort väg från ord till handling med en informell och rak ton i ett engagerat team.



Praktisk information

Du kan läsa mer om Guldmann på (http://www.guldmann.se/) www.guldmann.se (http://www.guldmann.se) och www.stepless.se (http://www.stepless.se).



Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa Per Gunnarsson på telefon 0761-801002. Visa mindre

Administrativ chef

Alingsås och Vårgårda räddningstjänstförbund har ansvar för räddningstjänsten i Alingsås och Vårgårda kommuner. De två kommunerna har tillsammans ca 52 000 invånare. Förbundet består av en heltidskår placerad i Alingsås och två deltidskårer, en i Vårgårda och en i Sollebrunn. Totalt är vi 100 anställda. Vi är en arbetsplats som arbetar för ett jämlikt och hållbart arbetsliv. ARBETSUPPGIFTER Den administrativa avdelningen har som uppdrag att stöd... Visa mer
Alingsås och Vårgårda räddningstjänstförbund har ansvar för räddningstjänsten i Alingsås och Vårgårda kommuner. De två kommunerna har tillsammans ca 52 000 invånare.

Förbundet består av en heltidskår placerad i Alingsås och två deltidskårer, en i Vårgårda och en i Sollebrunn. Totalt är vi 100 anställda.

Vi är en arbetsplats som arbetar för ett jämlikt och hållbart arbetsliv.



ARBETSUPPGIFTER
Den administrativa avdelningen har som uppdrag att stödja chefer och medarbetare med bland annat administrativ effektivitet och utveckling. Arbetsuppgifter som ingår är systemförvaltning, personal administration och strategiska HR-frågor, löpande ekonomisk redovisning, budgetprocess, strategiska planer, verksamhetsuppföljningar och analyser samt arkiv- och diariehantering.

Ett angeläget delområde blir att driva ett förändrings arbete med mål om att skapa ett effektivare systematiskt arbetsmiljöarbete.

Som administrativ chef har du personal- och arbetsmiljöansvar för medarbetarna på den administrativa avdelningen. Att samverka internt som externt och att vara uppdaterad med god omvärldsbevakning är en given del i uppdraget.

Du kommer att vara en viktig person i förbundets ledningsgrupp.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom exempelvis ekonomi/redovisning, HR-frågor eller juridik kombinerat. För att nå framgång i uppdraget tror vi att du har tidigare yrkeserfarenhet inom offentlig administration, verksamhetsuppföljningar, personaladministration, HR-frågor, ekonomi samt erfarenhet av att leda i förändring. Erfarenhet från ledningsgruppsarbete är meriterande.

Du är noggrann och analytisk, har förmåga att prioritera, delegera samt mod att fatta beslut och verkställa dem. För dig är möjligheter till digitalisering ett självklart val för att omsätta och utveckla arbetsprocesser.

ÖVRIGT
I Alingsås och Vårgårda räddningstjänstförbund gillar vi olika. Vi ser mångfald som en tillgång och ett måste för att kunna möta våra medborgare där de befinner sig. Både idag och imorgon.

Vi erbjuder dig träning på arbetstid, möjlighet finns till hemarbete och kompetensutveckling.


Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Offentliga jobb. Visa mindre

Avdelningschef för Planeringsavdelningen

Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås! Och du, Göteborg ligger bara 30 minuter bort med tåg. Tjänsten är placerad på Vård- och omsorgsförvaltningen vars uppdrag är att erbjuda äldre personer möjligheten att åldras i trygghet med bibehållet oberoende. Vidare att erbjuda personer med funktionsvariationer insat... Visa mer
Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås! Och du, Göteborg ligger bara 30 minuter bort med tåg.

Tjänsten är placerad på Vård- och omsorgsförvaltningen vars uppdrag är att erbjuda äldre personer möjligheten att åldras i trygghet med bibehållet oberoende. Vidare att erbjuda personer med funktionsvariationer insatser för att leva ett självständigt och fullgott liv.

ARBETSUPPGIFTER
Som avdelningschef på planeringsavdelningen kommer du att samarbeta med förvaltnings-chefen och övriga avdelningschefer samt enhetschefer och medarbetare som arbetar inom äldreomsorg, hälso- och sjukvård, funktionsvariationer samt myndighet, för att verkställa Vård- och omsorgsnämndens uppdrag.

Du fungerar som en länk mellan förvaltningsledningen och personalen på planeringsavdelningen som i sina funktioner och uppdrag arbetar gentemot hela förvaltningen. Inom avdelningen finns förvaltningens gemensamma resurser såsom nämndsadministration, dokumenthantering, kommunikation, avgiftshandläggning, ekonomi, IT, strategisk planering, utveckling och kvalitet. Avdelningen ansvarar för utvärdering, uppföljning samt tillsyn av både intern och extern verksamhet.

Du kommer ha budgetansvar för avdelningen samt ansvar för arbetsledning och arbetsmiljö för medarbetarna. Du sitter med i förvaltningens samverkan med fackliga organisationer och i olika sammanhang med politiken.
I din roll kommer du vara delaktig i upphandlingar och skriva tjänsteskrivelser till nämnden.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning inom verksamhetsområdet.
Du har under flera år arbetat som chef och har erfarenhet av processledning.
Du har arbetat med ledning och utveckling av administrativa processer, utvecklat rutiner och riktlinjer samt drivit projekt eller utvecklingsprocesser både på operativ och strategisk nivå.

Som person bör du vara drivande och utvecklingsorienterad, men samtidigt ödmjuk och tålmodig inför komplexiteten i verksamheten. Vidare är du en person som är lyhörd inför kompetensen inom avdelningen och har förmågan till att utveckla och driva din personal.

För att lyckas med de uppdrag som avdelningen tar emot från ledningsgruppen behöver du involvera hela avdelningen och för att kunna möta personalen på avdelningen behöver ditt ledarskap vara situations anpassat. Du behöver se till helheten när det gäller förvaltningens behov, men samtidigt kunna se behoven för varje avdelning.

Vi ser även att du som person är kommunikativ och på ett bra sätt kan representera
din avdelning och samtidigt vara en viktig nyckelperson i förvaltningsledningen. Vi söker dig som är duktig på att samarbeta och vet hur du motiverar till förändring och utveckling.

Har du erfarenhet från vård- och omsorgssektorn och/ eller arbete inom offentlig verksamhet ser vi det som meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Offentliga jobb.

Intervjuer kommer att ske under vecka 26.

Vi gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag. Visa mindre