Lediga jobb Luna AB i Alingsås

Se alla lediga jobb från Luna AB i Alingsås. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Alingsås som finns inom det yrket.

Management Trainee till Bergman & Beving i Alingsås

Ansök    Jun 3    Luna AB    VD-sekreterare
Bergman & Beving har över 100 års erfarenhet av att attrahera, förvärva och långsiktigt utveckla ledande företag inom expansiva nischer som tillhandahåller produktiva, säkra och hållbara lösningar till industri- och byggsektorerna. Med en decentraliserad styrningsmodell strävar vi efter ledande positioner inom nuvarande nischer genom organisk tillväxt och tilläggsförvärv, samt nya nischer genom förvärv. Tools & Consumables är en av tre divisioner inom Berg... Visa mer
Bergman & Beving har över 100 års erfarenhet av att attrahera, förvärva och långsiktigt utveckla ledande företag inom expansiva nischer som tillhandahåller produktiva, säkra och hållbara lösningar till industri- och byggsektorerna. Med en decentraliserad styrningsmodell strävar vi efter ledande positioner inom nuvarande nischer genom organisk tillväxt och tilläggsförvärv, samt nya nischer genom förvärv. Tools & Consumables är en av tre divisioner inom Bergman & Beving och divisionen består idag av 8 bolag. Divisionens största bolag är Luna Group – Nordens ledande distributör av verktyg och förnödenheter, vars varumärken, logistik och breda produkterbjudande rankas högt bland Nordens bygg­ och industriåterförsäljare. I divisionen finns även Teng Tools, koncernens mest internationellt etablerade varumärke med försäljning i över 30 länder.
Vill du använda dina teoretiska kunskaper för att göra skillnad i internationella bolag? Har du en egen ambition att bli VD för ett bolag och vill lära dig vad arbetet i en ledningsgrupp och som VD innebär? Vill du utforska olika möjligheter för att hitta det perfekta jobbet för dig? Oavsett vad, så är möjligheten som Management Trainee hos oss en möjlighet att forma din framtid.
Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Management Trainee arbetar du under 12 månader nära divisionschefen och bolagens VDs, med både det dagliga operativa- och strategiska arbetet. Arbetet är mycket krävande och tempot kommer vara högt. Arbetsuppgifterna är många och innehåller allt från administration, företagsanalyser, omvärldsbevakning, förbereda och dokumentera styrelse- och ledningsmöten samt deltagande i och ansvar för olika former av projekt. I tjänsten har du en central roll inom divisionen som ledningsassistent, vilket gör att du bygger ett stort nätverk. Jobbet är således krävande, men också mycket mångskiftande och lärorikt. Rollen passar dig som har höga karriärsambitioner i ditt yrkesliv, där du under året utvecklas snabbt från universitetsmiljön och ges en möjlighet att visa framfötterna för ledning och VD. Som Management Trainee får du en unik inblick i vad det innebär för en VD att styra ett internationellt bolag. Du får också möjlighet att skapa ett brett kontaktnät inom koncernen, samt samla på dig erfarenheter och verktyg för ditt framtida yrkesliv. Du bygger därmed upp en plattform för din karriär, samtidigt som du har roligt tillsammans med kollegor. Efter dina avslutade 12 månader övergår traineerollen till lämplig roll inom koncernen.
Profil
Vi söker dig som är nyfiken, har känsla och intresse för affärer samt lätt för att snabbt sätta sig in i nya situationer. Du bör klara av ett högt tempo, vara en självgående problemlösare som gillar utmaningar, har god analytisk förmåga, starkt eget driv och förmågan att möta snabba frågor med en positiv attityd. För att lyckas i rollen har du god social kompetens, hög integritet, prestigelös och med en stark kommunikativ förmåga. Vi ser gärna att du är nyutexaminerad med en meriterande akademisk bakgrund som civilingenjör och/eller civilekonom. Vi ser gärna att du genomfört utlandsstudier och/eller har andra meriter utanför din examen.
Vårt erbjudande
Vi tror på frihet och ansvar för att du som medarbetare ska känna motivation, delaktighet och glädje. Vi vill att våra medarbetare ska fatta egna beslut med målsättning att få bästa möjliga resultat. Vi vill att du som medarbetare tar initiativ och förmedlar hur du vill utvecklas och hur vi som arbetsgivare kan hjälpa dig dit. Vi erbjuder en arbetsplats med högt engagemang, flexibilitet och en företagskultur som vi skapar tillsammans. Arbetet utgår från vårt huvudkontor i Alingsås.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det! Du är varmt välkommen att söka tjänsten redan idag.
Har du frågor gällande tjänsten eller ansökningsprocessen är du välkommen att kontakta HR-chef Pia Blohm på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan senast 30 juni. Urval sker dock löpande. Visa mindre

Business Controller

Ansök    Maj 6    Luna AB    Business controller
Luna Group är en heltäckande leverantör av verktyg och förnödenheter för professionellt bruk till industri- och byggsektor med täckning i norra Europa. Vår affärsidé är att förse våra kunder med verktyg och förnödenheter på ett sätt som bidrar till att de får bättre flyt i sin verksamhet och ökar sin lönsamhet. Vi gör det genom att hjälpa våra kunder med att kapa kostnader för logistik och administration, vi utbildar och ger support i allt från sälj och pr... Visa mer
Luna Group är en heltäckande leverantör av verktyg och förnödenheter för professionellt bruk till industri- och byggsektor med täckning i norra Europa. Vår affärsidé är att förse våra kunder med verktyg och förnödenheter på ett sätt som bidrar till att de får bättre flyt i sin verksamhet och ökar sin lönsamhet. Vi gör det genom att hjälpa våra kunder med att kapa kostnader för logistik och administration, vi utbildar och ger support i allt från sälj och produkt till digitalisering och vi gör professionella urval och förhandlar priser på över 100 000 produkter bland fler än 500 varumärken. Luna Group har närvaro i 20 länder och en årlig omsättning på cirka 1500 MSEK. 2017 firade Luna 100 år som aktör i branschen. Läs mer om oss på www.luna.se.
ROLLEN
Du kommer att arbeta i ett team med erfarna ekonomer i en internationell verksamhet. Det kommer finnas ypperliga möjligheter att utveckla sina kunskaper och förmågor men även att påverka verksamheten. Vi lägger stor vikt vid hur du är som person och ser gärna att du har starkt driv, initiativförmåga samt att du är villig att göra skillnad. Vårt mål är att du skall utvecklas på jobbet och kunna ta större arbetsuppgifter på sikt. Vi tror på teamwork, prestigelöshet och att ha roligt på jobbet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Bistå resultatansvariga i bolaget med rapportering, analys och uppföljning av bolagets verksamhet och dess ekonomiska resultat och utveckling i Tools & Consumables divisionens bolag.
Stödja CFO och övriga chefer med bl.a. analys och lönsamhetsförstärkande åtgärdsförslag.
Stödja säljorganisation med ekonomisk uppföljning av resultat & prisanalyser
Ansvara för försäljningsstatistik och rapportering till försäljningschefer
Förbättra samt säkerställa effektiva och tillförlitliga processflöden/data i ekonomi- och BI-system.
Framtagande av rapportpaket
Budget-, prognos- och bokslutsarbete.

DIN PROFIL
För att lyckas i rollen behöver du vara analytisk och ha sinne för siffror. Vid sidan av din dokumenterade erfarenhet sätter vi stort värde på hur du är som person. I vår föränderliga bransch krävs hög energi och starkt eget driv. Som person är du affärs- och resultatdriven och intresserad av affären. Du är ambitiös och drivs av att lära nytt och räds inte för att ta egna initiativ. Det kan svänga fort vissa dagar och därmed behöver du ha förmågan att möta ad hoc frågor med en positiv attityd. Du är en person som kan anpassa din kommunikation efter den du talar med och som uppskattar att samverka med andra.
KVALIFIKATIONER
Du har 3-5 års erfarenhet av controlling, redovisning eller liknande arbete. God analytisk förmåga och intresse för ekonomistyrning. Du har även goda kunskaper i Excel, samt talar och skriver väl på både svenska och engelska. Har du erfarenhet av BI verktyg, affärssystem el konsolideringssystem så är det meriterande.
Tjänsten är en heltidstjänst, med placeringsort Alingsås och du rapporterar till CFO för Tools & Consumables division.
LÅTER DET INTRESSANT?
Urval kommer att ske löpande, passa på att skicka din ansökan redan i dag.
Har du frågor om rollen är du välkommen att höra av dig. Visa mindre

Management Trainee till Bergman & Beving i Alingsås

Ansök    Maj 5    Luna AB    VD-sekreterare
Bergman & Beving har över 100 års erfarenhet av att attrahera, förvärva och långsiktigt utveckla ledande företag inom expansiva nischer som tillhandahåller produktiva, säkra och hållbara lösningar till industri- och byggsektorerna. Med en decentraliserad styrningsmodell strävar vi efter ledande positioner inom nuvarande nischer genom organisk tillväxt och tilläggsförvärv, samt nya nischer genom förvärv. Tools & Consumables är en av tre divisioner inom Berg... Visa mer
Bergman & Beving har över 100 års erfarenhet av att attrahera, förvärva och långsiktigt utveckla ledande företag inom expansiva nischer som tillhandahåller produktiva, säkra och hållbara lösningar till industri- och byggsektorerna. Med en decentraliserad styrningsmodell strävar vi efter ledande positioner inom nuvarande nischer genom organisk tillväxt och tilläggsförvärv, samt nya nischer genom förvärv. Tools & Consumables är en av tre divisioner inom Bergman & Beving och divisionen består idag av 8 bolag. Divisionens största bolag är Luna Group – Nordens ledande distributör av verktyg och förnödenheter, vars varumärken, logistik och breda produkterbjudande rankas högt bland Nordens bygg­ och industriåterförsäljare. I divisionen finns även Teng Tools, koncernens mest internationellt etablerade varumärke med försäljning i över 30 länder.
Vill du använda dina teoretiska kunskaper för att göra skillnad i internationella bolag? Har du en egen ambition att bli VD för ett bolag och vill lära dig vad arbetet i en ledningsgrupp och som VD innebär? Vill du utforska olika möjligheter för att hitta det perfekta jobbet för dig? Oavsett vad, så är möjligheten som Management Trainee hos oss en möjlighet att forma din framtid.
Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Management Trainee arbetar du under 12 månader nära divisionschefen och bolagens VDs, med både det dagliga operativa- och strategiska arbetet. Arbetet är mycket krävande och tempot kommer vara högt. Arbetsuppgifterna är många och innehåller allt från administration, företagsanalyser, omvärldsbevakning, förbereda och dokumentera styrelse- och ledningsmöten samt deltagande i och ansvar för olika former av projekt. I tjänsten har du en central roll inom divisionen som ledningsassistent, vilket gör att du bygger ett stort nätverk. Jobbet är således krävande, men också mycket mångskiftande och lärorikt. Rollen passar dig som har höga karriärsambitioner i ditt yrkesliv, där du under året utvecklas snabbt från universitetsmiljön och ges en möjlighet att visa framfötterna för ledning och VD. Som Management Trainee får du en unik inblick i vad det innebär för en VD att styra ett internationellt bolag. Du får också möjlighet att skapa ett brett kontaktnät inom koncernen, samt samla på dig erfarenheter och verktyg för ditt framtida yrkesliv. Du bygger därmed upp en plattform för din karriär, samtidigt som du har roligt tillsammans med kollegor. Efter dina avslutade 12 månader övergår traineerollen till lämplig roll inom koncernen.
Profil
Vi söker dig som är nyfiken, har känsla och intresse för affärer samt lätt för att snabbt sätta sig in i nya situationer. Du bör klara av ett högt tempo, vara en självgående problemlösare som gillar utmaningar, har god analytisk förmåga, starkt eget driv och förmågan att möta snabba frågor med en positiv attityd. För att lyckas i rollen har du god social kompetens, hög integritet, prestigelös och med en stark kommunikativ förmåga. Vi ser gärna att du är nyutexaminerad med en meriterande akademisk bakgrund som civilingenjör och/eller civilekonom. Vi ser gärna att du genomfört utlandsstudier och/eller har andra meriter utanför din examen.
Vårt erbjudande
Vi tror på frihet och ansvar för att du som medarbetare ska känna motivation, delaktighet och glädje. Vi vill att våra medarbetare ska fatta egna beslut med målsättning att få bästa möjliga resultat. Vi vill att du som medarbetare tar initiativ och förmedlar hur du vill utvecklas och hur vi som arbetsgivare kan hjälpa dig dit. Vi erbjuder en arbetsplats med högt engagemang, flexibilitet och en företagskultur som vi skapar tillsammans. Arbetet utgår från vårt huvudkontor i Alingsås.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det! Du är varmt välkommen att söka tjänsten redan idag.
Har du frågor gällande tjänsten eller ansökningsprocessen är du välkommen att kontakta HR-chef Pia Blohm på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan senast 31 maj. Urval sker dock löpande. Visa mindre